Huonosti on asiat jos ihmisen onni on siitä kiinni onko omia lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapseton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Oletko tahallisesti vai tahattomasti lapseton?
Koska tahattomasti lapsettomista ymmärrän hyvin, jos ovat onnettomia.

Peesi tälle. Mutta toisaalta ihmisen pitää myös sopeutua ja löytää elämäänsä sisältöä sitten jostain muusta. Tarkoitan siis,että pitää olla jokin keino selviytyä vastoinkäymisestä. Eihän lapsettomuutta voi jäädä suremaan koko loppu elämän ajaksi.

Hyvin sanottu!

Mäkin tahtoisin kesämökin järven rannalta ja vaikka mitä muuta, mutten masennu jos en niitä saakkaan.

Peesi tälle. Mutta toisaalta ihmisen pitää myös sopeutua ja löytää elämäänsä sisältöä sitten jostain muusta. Tarkoitan siis,että pitää olla jokin keino selviytyä vastoinkäymisestä. Eihän lapsettomuutta voi jäädä suremaan koko loppu elämän ajaksi.

Ei voi jäädä suremaan. Vaikka asian olisi käsitellyt ja päässyt eteenpäin, niin kyllä se voi aina välillä kirpaista silloin tällöin.

Ei suremaan saati katkeroitumaan. Täälläkin pohdittu sitä että sanotaanko onnittelut, jos joku on raskaana tai saanu vauvan. Huh, eihän se siltä lapsettomalta ole pois jos joku muu lisääntyy. En mäkään raivoa ja osoita moukkamaisuuttani, jos joku on saanut lottovoiton ja mä en.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:

Hyvin sanottu!

Mäkin tahtoisin kesämökin järven rannalta ja vaikka mitä muuta, mutten masennu jos en niitä saakkaan.

Näinhän se on. Ja kyllä iso osa lapsettomista varmasti ajan kanssa sopeutuukin, mutta siitä tuskin tullaan niin herkästi kirjoittelemaan. Silloinhan sitä mieltänsä purkaa, kun asia on vielä itselle kriisi. Itse en olisi lapsettomuuskriisini aikana todellakaan tullut tänne asiaa purkamaan, vaan keskustelin asioista vain saman kokeneiden kanssa. Kun sielu oli vallan tulehtunut, en lähtenyt hakemaan lokaa niskaan. Kun kriisi oli selätetty ja lapsettomuus hyväksytty, siitä pystyi sitten keskustelemaan jo sellaistenkin ihmisten kanssa, joilla ei omaa kokemusta ole, ja jotka tahtomattaankin saattavat sanoa loukkaavia asioita. Tai mieluumminkin niin päin, että hyvää tahtovien ihmistenkin kommenteista saattaa pahimman kriisin hetkellä pahoittaa mielensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Tulipa tuosta toisesta aloituksesta mieleen, että kuvitteleeko tosiaan joku että ihminen on onneton, jos on yli kolmekymppinen tai vaikka yli neljäkymppinen ja lapseton? Ei se oma onni ole lapsista riippuvainen, enkä ymmärrä minkä takia toiset masentuu jos sitä omaa rintaperillistä ei saakaan.

Miksi muuten kirjoittelet tällä palstalla??

Eikö täällä saa lapsettomat kirjoittaa?

Mietin vain sitä, että jos on lapseton, eikä lapsia edes halua, niin mikä on mielenkiinto pyöriä tällä palstalla?

Mulle kuitattiin tästä asiasta kerran, että ei tää oo mikään äitipalsta kun kerran sellaista erehdyin luulemaan.... Ihan näin off topic. Mä olin kyllä tosiaan käsittänyt että vauvalehden keskustelupalsta olis vähän enemmän ninkun perheellisten juttu....

Ihanko oikeesti oot sitä mieltä että huonosti on asiat, jos onni on omat lapset??? :o
Mun on ainakin vaikea kuvitella suurempaa onnea kun mun oma pieni tyttöni.

Mistä se onni sitten pitäisi olla kiinni? Mikä on sun onnesi??

Olisin ymmärtänyt aloituksen, että "huonosti on asiat, jos ihmisen onni on kiinni tukanväristä", tms... mutta en tiennytkään että huonosti on asiat jos onni on omat lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja rosmariini:
Ihanko oikeesti oot sitä mieltä että huonosti on asiat, jos onni on omat lapset??? :o

Olisin ymmärtänyt aloituksen, että "huonosti on asiat, jos ihmisen onni on kiinni tukanväristä", tms... mutta en tiennytkään että huonosti on asiat jos onni on omat lapset.
Miksi sä käännät otsikon? Jos ei lapsia saa, täytyy tyytyä elämään ilman lapsia ja tehdä siitä tai ainakin yrittäätehdä siitä onnellinen jollain muulla keinoin.

Hyvin sanottu!

Kesämökki järvenrannalta on hippasen eri asia kun lapset.. Siihen tarvitaan kuitenkin vain rahaa. Niitä lapsia kun ei sillärahallakaan saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rosmariini:

Miksi sä käännät otsikon? Jos ei lapsia saa, täytyy tyytyä elämään ilman lapsia ja tehdä siitä tai ainakin yrittäätehdä siitä onnellinen jollain muulla keinoin.

Itsehän sä just käännät otsikon. Samaa mieltä rosmariinin kanssa olen.

Alkuperäinen kirjoittaja diipaa:

Hyvin sanottu!

Kesämökki järvenrannalta on hippasen eri asia kun lapset.. Siihen tarvitaan kuitenkin vain rahaa. Niitä lapsia kun ei sillärahallakaan saa.

En mä lähtis kyllä kesämökin haluamista vertaamaan oman lapsen haluamiseen. Todella eri asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Itse en vain käsitä, miksi joku kersan saaminen on maailman tärkein juttu?

No jos sä et sitä käsitä niin ei se tarkoota, että kaikki tuntisivat samalla tavalla. Ihmiset kun ajattelee ja tuntee eri tavoin. Joku voi ihan tosissaan haluta sitä lasta enemmän kuin mitään muuta.

Jotkut ei halua lapsia ollenkaan enkä mä ainakaan siitä rupia keuhkoamaan, että en mä ymmärrä ja blaa blaa. Ei se ole mun asiani aivan kuten ei ole sekään muiden asia jos joku suree lapsettomuutta.

Kyl mää vaa ymmärrän. Lisääntyminen on aika luonnollinen vietti ihmisellä, ja jos sitä tarkoitusta ei voi täyttää, niin eihän se hyvältä tunnu. Ku perimä huutaa jälkeiläisiä. Samoin ymmärrän jos ihminen on masentunut jos ei vaikka voi harrastaa seksiä (siis koskaan) tai jos on kovin sairas. Kaikki sellasia asioita jotka vaikuttaa ihmisen mielenterveyteen.

Toki voi olla haluamatta lapsia ja silloin keksii jotain muuta sisältöä elämäänsä, mutta jos lapsia haluu eikä niitä tule, niin se voi tuntua maailmanlopulta. Ja vähän sitä ollakin.

Tulipa tuosta toisesta aloituksesta mieleen, että kuvitteleeko tosiaan joku että ihminen on onneton, jos on yli kolmekymppinen tai vaikka yli neljäkymppinen ja lapseton? Ei se oma onni ole lapsista riippuvainen, enkä ymmärrä minkä takia toiset masentuu jos sitä omaa rintaperillistä ei saakaan.

Kyllä se lapsettomuus useimmille kova kriisi on. Ei kaikille. Itselleni lapset ovat olleet kova kriisi, että niin tai näin, life sucks.

Hyvin sanottu!

Se että sä et saa kesämökkiä järvenrannalta on vain ja ainoastaan sinun omien valintojesi tulosta. Ehkä se mökki ei ole ollutkaan se suuri unelma jos sinulla ei vielä sitä ole? Vai oletko vasta säästämässä rahaa siihen? silloinhan se toteutuu joskus.

Jos unelma on se oma lapsi. Niin sitä ei voi saada rahan säästämisellä, ei millään. Sitä ei voi saada vaikka tekisi kaikki valintansa se unelma mielessä.
Ei vaikka luopuisi kaikesta muusta.
Muutenkin, en ylipäätään ymmärrä miten ihmeessä joku voi verrata materiaa ja lasta toisiinsa :o Merkitsevätkö tälle vertaajalle ne saman verrran?

Jos kaverisi on joutunut elämään ilman äitiään niin kuittaatko hänelle saman jutun? "Et kyl mäkin haluun kesämökin järvenrannalta, mut en saa.""kaikkee ei vaan saa mitä haluu" Opettele olemaan onnellinen jostain muusta.. Ei tollasta oo normaalia jäädä suremaan?

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Tätini on tahattomasti lapseton ja on käynyt hoitoja aikanaan läpi ja mitään vikaa ei kummastakaan löydetty, lasta ei vaan koskaan tullut ja yhtään ei ole onneton, osaa elää tätä elämää ilman lapsiakin ja mies myös. Ovat siis olleet 34 vuotta naimisissa.
Tuota meidän poikaa kyllä jaksaa passata ja hoitaa kun tarve vaatii, kun on todella lapsirakas.

Ei millään pahalla, mutta sinä et voi toisen ihmisen puolesta sanoa että hän ei olisi onneton.

No kyllä todellakin joku voi olla onneton, jos on lapseton. Vaikka et itse masennu lapsettomuudestasi, etkö silti voi ymmärtää, että joku toinen masentuu? Ihmiset ovat erilaisia. Vaikkei sun onnellisuutesi ole kiinni lapsista, jonkun toisen onnellisuus voi olla. Kannattaisi olla hiukan suvaitsevaisempi ja ymmärtää ihmisten erilaisuutta.

Toisaalta tarviiko tahattomasti lapsettomankaan olla onneton, siis ihan yleisesti?

Itse olen aina halunnut lapsia ja onneksi niitä saanutkin. Mutta jos jostain syystä olisin jäänyt lapsettomaksi en siltikään jaksauskoa että olisin onneton tai katkera tms. Tottakai olisin surullinen siitä asiasta, ihan niin kuin nytkin lapsellisena olen surullinen joistain ikävistä jutuista jotka minua ovat kohdqanneet. Silti uskon että olisin pystynyt senkin hyväksymään ja sitten nauttimaan kummilapsista, koirista ja niistä muista ihanista asioista mitä elämääni olisi kuulunut.

AP, sä oot varmaan se sama, joka keuhkos cityn palstalla kun tunnustin, että mä tykkään elämästäni, johon kuuluu lapsi ja mies ja säälin niiden kavereiden ainaista kännibiletystä, jotka lapsen ja perheen haluaisivat, mutta eivät sitä ole saaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kyl mää vaa ymmärrän. Lisääntyminen on aika luonnollinen vietti ihmisellä, ja jos sitä tarkoitusta ei voi täyttää, niin eihän se hyvältä tunnu. Ku perimä huutaa jälkeiläisiä. Samoin ymmärrän jos ihminen on masentunut jos ei vaikka voi harrastaa seksiä (siis koskaan) tai jos on kovin sairas. Kaikki sellasia asioita jotka vaikuttaa ihmisen mielenterveyteen.

Toki voi olla haluamatta lapsia ja silloin keksii jotain muuta sisältöä elämäänsä, mutta jos lapsia haluu eikä niitä tule, niin se voi tuntua maailmanlopulta. Ja vähän sitä ollakin.

Peesi tähän. Vähän eri luokan ongelmasta kyse kuin siitä, ettei nyt sitte saanukaan sitä kesämökkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä todellakin joku voi olla onneton, jos on lapseton. Vaikka et itse masennu lapsettomuudestasi, etkö silti voi ymmärtää, että joku toinen masentuu? Ihmiset ovat erilaisia. Vaikkei sun onnellisuutesi ole kiinni lapsista, jonkun toisen onnellisuus voi olla. Kannattaisi olla hiukan suvaitsevaisempi ja ymmärtää ihmisten erilaisuutta.

Täysi peesi. piste.

Lisääntyminen nyt on ihmiselle kuitenkin aika luontainen halu ja useimmat sitä haluavat. Mikäli lapsia ei joko partnerin puutteen vuoksi tai muun ongelman takia kuulu niin kyllähän siinä helposti katkeroituu ja tuntee itsensä "puutteelliseksi". Mutta kyllä ihminen varmasti voi olla onnellinen ilman perillisiäkin. Se elämän sisältö on löydettävä sitten jostain muualta. Yhteiskunta varmaan on vaan tottunut lisääntyviin ihmisiin että lapsetontam, varsinkin omasta halustaan pidetään jotenkin poikkeavana.

Ap on provo tai idiootti tai tod näk molempia.
Oma lapsi on suurimmalle osalle ihmisiä biologinen perustarve. Kesämökeistä autoist ayms ei voi puhua samassa yhteydessä kuin mkielenvikainen. Toivottavasti ap pysyy lapsettomana ja sairastuu vaikka niin että halvaatuu ja sanoo sit että kaikkea ei voi saada ja on tyytyväinen osaansa halvaanruneena.