Huonoja uutisia np-ultrasta,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan niillä yksityisillä lääkäriasemilla (ainakin täällä maalla) päivystysvastaanotto,myös lauantaisin. Tässä on kyllä pitkät pyhät olla täydellisen epätietoisuuden vallassa.

onnistusko sairaalassa ultraus vaikka tänään? soitat polille ja selität tilanteen ja sanot että haluat vielä varmistua että ultraaja on katsonut oikein? kun en minäkään oikein tajua että mitä jämiä siellä voisi olla jos hetki sitten kaikki on ollut ok, kuka sen lopun on syönyt?? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan niillä yksityisillä lääkäriasemilla (ainakin täällä maalla) päivystysvastaanotto,myös lauantaisin. Tässä on kyllä pitkät pyhät olla täydellisen epätietoisuuden vallassa.

Täällä ei ole kuin yleislääkärillä päivystys yksityiselläkään. Täytyy huomenna soitella, jos sattuis jossain olemaan gyne paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
onnistusko sairaalassa ultraus vaikka tänään? soitat polille ja selität tilanteen ja sanot että haluat vielä varmistua että ultraaja on katsonut oikein? kun en minäkään oikein tajua että mitä jämiä siellä voisi olla jos hetki sitten kaikki on ollut ok, kuka sen lopun on syönyt?? :o

Soitin jo, poli on kiinni ja naistantautien osastolle eivät huolineet =o/

Merkkaan ja palaan katsomaan. Ap, toivottavasti sinulla on samanlainen väärä häytys kuin minulla! :hug:
Minäkin kysyin silloin lääkäriltä, että minne kaikki on voinut kadota kun ei ollut vuotoa tai mitään. Ei lääkäri osannut vastata...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Merkkaan ja palaan katsomaan. Ap, toivottavasti sinulla on samanlainen väärä häytys kuin minulla! :hug:
Minäkin kysyin silloin lääkäriltä, että minne kaikki on voinut kadota kun ei ollut vuotoa tai mitään. Ei lääkäri osannut vastata...

Näki se lääkäri tai ainakin oli näkevinään tyhjän pussin. En sit tiedä, tuntuu vaikeelta. Ei kai ne pahaa tykkää polilla, jos tiistaina soitan, etten tulekaan keskiviikkona vaan torstaina, koska en ottanut sitä pilleriä maanantaina vaan tiistaina. Mä oon aina tälläinen edestakas vääntäjä.

Hei, entä jos menisit ihan päivystykseen, siis teidän alueen sairaalapäivystykseen? Voit joutua odottelemaan pitkään, koska ei ole akuuttia hätää, mutta luulis sieltä inhimillisyyttä sen verran löytyvän, että voisivat jossain välissä ultrata sun masun.... Tsemppiä kovasti, tuo epätietoisuus on varmaan raastaavaa!

Olen pahoillani puolestasi.

Itsellä sama tilanne tällä viikolla. Tiistaina np-ultrassa löytyi 8+2 viikkoa vastaava alkio jonka sydän ei lyöny. Viikkoja piti olla 11+6. Tuli täytenä yllätyksenä vaikka aavistinkin, sillä ei mitään oiretta keskenmenosta ole ollut, ei vatsakipua, ei vuotoa ei mitään.

Tiistaina sain ultran jälkeen jo ekan tabletin suun kautta ja eilen menimme polille aloittamaan tyhjennyksen. Aamulla 2 tablettia cytoteciä kohdun suulle ja 3 tunnin odottelu. Ei tapahtunut mitään muuta kuin pienen pientä vuotoa. Sitten seuraavat 2 tablettia suun kautta ja 3 tunnin odottelu, ei tapahtunut juurikaan edistystä. Sitten vielä annettiin kotiin otettavaksi 2 tablettia ja jos ne eivät olisi tehonneet niin tänään olisi klo 12 jälkeen pitänyt mennä kaavintaan.

No just ennen kuin nuo tabletit piti kotona ottaa alkoi hiljakseen tapahtumaan, mutta otin sitten varmuuden vuoksi vielä nuo 2 tabua. Ilta ja yö olikin sitten yhtä vuotoa ja aamusta lähtien on tullut enää vain pyyhkiessä. Nyt sitten huolestuneena soitin polille et pitäiskö tehä jotain kun vuoto näin äkkiä näyttää loppuvan. Sieltä sanottiin että luultavasti se tyhjentyi yön aikana niin voimallisesti ettei siellä enää ole kuin vähän limakalvoja jäljellä ja niitä ei aleta päivystys ajalla kaapimaan, joten hcg mittaus 3 viikon päästä ja jos silloin vielä se koholla niin sitten vasta ruvetaan miettimään kaavintaa.

Itsestä tuntuu hölmöltä se, että se sanoi, että luultavasti joudutaan vielä kaapimaan jos vuoto ei enää kovene, mutta odottele nyt 3 viikkoa. Tuntuu pitkältä ajalta odotella, jos sitten tää sama alkaa vielä uudestaan.

Toivottavasti sulla kaikki kävisi hyvin ja nopeasti.

Kiitos kaikille tuesta ja neuvoista. Olen nyt päättänyt, että jos en ala vuotamaan eikä muutakaan kummallista ilmene, menen tiistaina yksityiselle tai naistentautien polille, jonne mun täytyy ilmoittaa sekin, että en tulekkaan keskiviikko aamuna, jolloin mulla on aika vaan torstaina. Olen kuitenkin täysin varautunut siihen pahimpaan, mutta ei ainakaan tarvitse loppueläää miettiä, olisiko siellä kuitenkin ollut jotain. Tuun sitten alkuviikolla kertomaan uutisia =o)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pakkohan mun on mennä tiistaina yksityiselle tarkistuttamaan. Harmittaa vaan, kun sitten huonossa vaihtoehdossa se tyhjennys siirtyy torstaille, kun voin ottaa lääkkeen vasta tiistaina. Lauantaina ei varmaan pääse mihinkään ultraan yksityiselle =o/

Mikäs tuossa sitten harmittaa?Eikös se ole pääasia että saa asialle varmuuden?
Muutama päivä sinne tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mites muuten, tehdäänkö nämä kaavinnat tai lääkkeelliset tyhjennykset yleensä yhden lääkärin tutkimusten perusteella?

Meinaan että itsellä tuo keskenmeno selvisi lääkärineuvolassa ja sieltä sitten sain lähetteen sairaalalle jossa toinen lääkäri tarkasti vielä tilanteen ennen kuin ruvettiin miettimään tyhjennysvaihtoehtoja.

mulla km alkoi verenvuodolla. Menin terveyskeskuksen päivystykseen, jossa lääkäri totesi keskenmenon, mutta lähetti vielä varmuuden vuoksi äitipolille ultraan, vaikka tilanne oli aika selkeä kun vertakin tuli niin paljon.

Tällä hetkellä uutisia sen verran, että soitin tänään naisten tautien osastolle, jonka yhteydessä poli toimii ja siellä oli hyvinkin ymmärtäväinen hoitaja, joka sanoi heti, että et ota lääkettä vielä ja tuut tiistai aamuna kahdeksalta polille, niin ultrataan vielä. Saa varmuuden, vaikka kyllä uskonkin, että peli on jo menetetty.

Tällä hetkellä uutisia sen verran, että soitin tänään naisten tautien osastolle, jonka yhteydessä poli toimii ja siellä oli hyvinkin ymmärtäväinen hoitaja, joka sanoi heti, että et ota lääkettä vielä ja tuut tiistai aamuna kahdeksalta polille, niin ultrataan vielä. Saa varmuuden, vaikka kyllä uskonkin, että peli on jo menetetty.

hyvä juttu että sait ajan ultralle,ei tarvii sitä enään miettii...jännityksen sekaisena luin jusdt sun ketjun läpi ja olen onnellinen että et päätynyt pilleriin :hug: jaksamisia sulle ja tuutko takaisin kertomaan miten ultrassa kävi?

Alkuperäinen kirjoittaja KAUNIS NAINEN:

hyvä juttu että sait ajan ultralle,ei tarvii sitä enään miettii...jännityksen sekaisena luin jusdt sun ketjun läpi ja olen onnellinen että et päätynyt pilleriin :hug: jaksamisia sulle ja tuutko takaisin kertomaan miten ultrassa kävi?

Joo, palajan huomenna paikalle. Mutta kuten sanoin, en todellakaan odota uutisen muuttuneen. Toivon vaan, että alkais itsekseen vuotamaan, ettei tarttis mennä polille päiväksi kykkimään. Mutta kun ei oo minkäänlaisia tuntemuksia että alkais, niin tuskinpa sitten alkaa. Mutta oon niin onnellinen, että on tuo yksi pari vuotias poika, saa ajatukset muualle ja jotenkin hän tuntuu entistä tärkeemmältä ja rakkaamalta =o)

Yhteistyössä