M
M
Vieras
Periaatteessa teet toki "oikein" koska raskaus ei ole este evätä työpaikkaa mutta tässä kohtaa itse miettisin sitä avustettavaa ja olisin rehellinen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:näin on! paras varmaan jättää hakematta yhtään mihinkään. jos vaikka tämä rakaus ei sujukkaan normaalisti..kyllähän yhteiskunta laiskta elättää! se on jo nähty moneen kertaan miten mammat vetää lonkkaa ja elää sosiksen ja kelan rahoilla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:näin on! paras varmaan jättää hakematta yhtään mihinkään. jos vaikka tämä rakaus ei sujukkaan normaalisti..kyllähän yhteiskunta laiskta elättää! se on jo nähty moneen kertaan miten mammat vetää lonkkaa ja elää sosiksen ja kelan rahoilla.
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:Itse en todellakaan kertoisi. Todennäköisesti jäät ilman töitä jos kerrot.
Itsellä oli talvella tilanne, että olin ollut n 1½v osastolla töissä ja sinne tuli vakipaikka auki (hoitoalalla siis), olin vanhin sijainen ko. osastolla ja työvuosiakin ihan kiitettävästi. No, paikan sai toinen sijainen jolla vähemmän työkokemusta ja meidänkin osastolla oli ollut vain reilu ½ v. Itsellä oli silloin jo viikkoja jotain 30+, mutta silti.
Alkuperäinen kirjoittaja ..:Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:Itse en todellakaan kertoisi. Todennäköisesti jäät ilman töitä jos kerrot.
Itsellä oli talvella tilanne, että olin ollut n 1½v osastolla töissä ja sinne tuli vakipaikka auki (hoitoalalla siis), olin vanhin sijainen ko. osastolla ja työvuosiakin ihan kiitettävästi. No, paikan sai toinen sijainen jolla vähemmän työkokemusta ja meidänkin osastolla oli ollut vain reilu ½ v. Itsellä oli silloin jo viikkoja jotain 30+, mutta silti.
Minusta ihan reilua tuossa tilanteessa. Voihan hyvin olla, että saat vakkaripaikan sieltä myöhemmin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ..:Alkuperäinen kirjoittaja ..:Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:Itse en todellakaan kertoisi. Todennäköisesti jäät ilman töitä jos kerrot.
Minusta ihan reilua tuossa tilanteessa. Voihan hyvin olla, että saat vakkaripaikan sieltä myöhemmin![]()
Äskeisellä kommentillani tarkoitin vaan sitä, että työn sai joku sitä tarvitseva sillä hetkellä. Ap:n tilanne eri kuin sinun. Olisi aloittamassa ihan uudessa paikassa. SInulla mielestäni eri tilanne, kun olit siellä ollut töissä jo kauan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:entäpä tapaukset jotka eivät edes tiedä vielä näillä viikoilla olevansa raskaana?
Alkuperäinen kirjoittaja Kuntaesimies:Tota joo. Kuntahan on jo itse ratkaissut tuon avustettavan lapsen avustajan vahtuvuuden määräaikaisella työsuhteella. Siitä ei tarvitse hakijan kantaa huonoa omaatuntoa, vastuu avustajan/avustettavan suhteen kestosta on tehnyt työnantaja jo.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Kuntaesimies:Tota joo. Kuntahan on jo itse ratkaissut tuon avustettavan lapsen avustajan vahtuvuuden määräaikaisella työsuhteella. Siitä ei tarvitse hakijan kantaa huonoa omaatuntoa, vastuu avustajan/avustettavan suhteen kestosta on tehnyt työnantaja jo.
Kunta ei ole ratkaissut vaihtuvuutta sillä tavalla, jolla se ap:n ottaessa työn vastaan toteutuisi.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja ap:näin on! paras varmaan jättää hakematta yhtään mihinkään. jos vaikka tämä rakaus ei sujukkaan normaalisti..kyllähän yhteiskunta laiskta elättää! se on jo nähty moneen kertaan miten mammat vetää lonkkaa ja elää sosiksen ja kelan rahoilla.
Ymmärrät varmaan itsekin, että tässä on jotain välimuotoakin =)
Kyse ei ole sun kannalta ainutlaatuisesta työmahdollisuudesta kuitenkaan. Se on sen avustettavan kannalta todella kurja tilanne, kun avustaja vaihtuu liian tiheästi. Minusta jo sen pitäisi yksin riittää syyksi olla hakematta paikkaa tai olla ottamatta sitä vastaan, työnantajan tarjoamilla puitteilla. Kuitenkin tilanne on selvä kaikille osapuolille, sinä tiedät että sinne kaivataan työntekijää 6 kuukaudeksi ja sinä tiedät senkin, että et voi niin pitkään olla siellä töissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kuntaesmies:Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Kuntaesimies:Tota joo. Kuntahan on jo itse ratkaissut tuon avustettavan lapsen avustajan vahtuvuuden määräaikaisella työsuhteella. Siitä ei tarvitse hakijan kantaa huonoa omaatuntoa, vastuu avustajan/avustettavan suhteen kestosta on tehnyt työnantaja jo.
Kunta ei ole ratkaissut vaihtuvuutta sillä tavalla, jolla se ap:n ottaessa työn vastaan toteutuisi.
Pari viikkoa sinne tänne, ei merkitystä. Eli kunta on todellankin ratkaissut asian ihan itse. Vaihtoehtona olisi palkata vakituiseksi, avustettavia lapsia on nykypäivänä kouluissa koko ajan. On erittäin todennäköisesti kikkailua kesälomien palkanmaksukustannusten säästön kanssa.
Itse ollut mukana näissä palkansäästökikkailuissa, ja silti olen kyllä tästä asiasta mainittua mieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:eiväthän he hae 6kk vaan 4kk avustajaa nytten! elokuusta joulukuuhun!
Alkuperäinen kirjoittaja täydet sympatiat ap:lle:Tuntuu että näm kommentoijat eivät itse ole ikinä olleet missään töissä tai työpaikkahaastatteluissa. helppo täällä sitten huudella.
Ja pomolle/haastattelijalle se on vain työtä; sen sijaan ap:llä on oma koko elämä kyseessä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Kuntaesmies:Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja Kuntaesimies:Tota joo. Kuntahan on jo itse ratkaissut tuon avustettavan lapsen avustajan vahtuvuuden määräaikaisella työsuhteella. Siitä ei tarvitse hakijan kantaa huonoa omaatuntoa, vastuu avustajan/avustettavan suhteen kestosta on tehnyt työnantaja jo.
Pari viikkoa sinne tänne, ei merkitystä. Eli kunta on todellankin ratkaissut asian ihan itse. Vaihtoehtona olisi palkata vakituiseksi, avustettavia lapsia on nykypäivänä kouluissa koko ajan. On erittäin todennäköisesti kikkailua kesälomien palkanmaksukustannusten säästön kanssa.
Itse ollut mukana näissä palkansäästökikkailuissa, ja silti olen kyllä tästä asiasta mainittua mieltä.
aivan! juuri tuota kikailuahan se on kun laitetaan sopparit osissa. itsekkin tietävät että oikeasti hakevat avustajaa 31.5 asti mutta kunta säästää lomaraha systeemeissä kun laittaa hakemuksen osissa. ja loppumaan niin että avustajalla ei ole kesällä töitä!