P
pulma
Vieras
Mulla on opinnot loppu suoralla ja haen kiireisesti mitä tahansa töitä. Kuopukseni aloitti juuri päivähoidon kun täytti 3v. Rahat on loppu ja ajattelin mennä töihin osa-aikaisena kouluni ohella ja valmistumiseni jälkeen joko jatkaa samoissa hommissa tai etsiä oman alan töitä. Koska esikoiseni on ensimmäisellä luokalla, en muutenkaan haluaisi sitoutua koko päivä työhän vielä tänä vuonna mutta pystyn kyllä tekemään aika paljon tunteja. Nyt sitten kävi niin että tein raskaustestin ja tulos positiivinen. Ehtisin olla töissä 1/2 vuotta ennen äitiyslomaa. Töihin on pakko mennä mutta raskaus alkaa pian näkyä. Kerronko haastattelussa vai en? Koeaikahan on jokatapauksessa ja sinä aikana työnantaja voi irtisanoa minut, toki minäkin voin lähteä ilman selityksiä. En olisi ikinä arvannut joutuvani tällaiseen tilanteeseen. Lapsi on yllätys mutta tervetullut. Töihin on pakko mennä enkä varmasti ole kotona enää 3v. joten palaisin töihin nopeammin kuin edellisen lapsen kanssa. Minulle paras olisi ollut esim. 6kk määräaikainen työsuhde koska olin sitten raskaana tai en niin etsin myös oman alan töitä valmistuttuani.