Työhönpaluu ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentaa

Vieras
Olen nyt hoitovapaalla, ja työhönpaluu on edessä parin kuukauden päästä. Työpaikka vaan on ihan kamala. Työilmapiiri on surkea ja esimies on kiusaava psykopaatti. Oma työni on kuitenkin tosi mukavaa (jos sen saisi tehdä rauhassa). Tähän asti olen pystynyt jättämään työmurheet sivuun, mutta nyt alkoi taas vatsanpohjasta kiertää kun aloin pohtia työhönpaluuta. Koitin katsoa työpaikkailmoituksia, mutta ei mitään oman alan töitä tarjolla - kai se sitten on tämä taantuma :( Itkettää! Samaisen esimiehen takia aikoinaan jouduin sairauslomalle masennuksen takia. Pelottaa, että masennun uudelleen. Mutta pakko se on töihin mennä, jotta saa ruokaa pöytään.

Kurja tilanne :/ Rustaa työhakemus ja lähetä se kaikkiin mahdollisiin oman alasi työpaikkoihin, eihän sitä koskaan tiedä vaikka jostain olisi paikka vapautumassa. Tällä konstilla minä sain työpaikan, työkkärissä ei oman alan paikkoja juurikaan ollut auki.

Mulla oli aiemmin tuommoinen juttu, enkä tajunnut edes aloittaa työnhakua aiemmin. Onneksi ei tarvinnut äippälomän jälkeen olla kyseisessä paikassa kun sainkin paremman paikan. Nyt olen taas äippälomalla ja nytkin töihin paluu ahdistaa. Nyt ei kuitenkaan ole töissä odottamassa enää psykopomoa ja burnouttia, muuten vaan oma ala on alkanut tympiä.

Ehkä joskus tavoitan elämäntilanteen, jossa töihin on mukava mennä.

usein pomo ei ole yksin syyllinen, jos ihminen jää saikulle ja masentaa. usein syy ei ole ollenkaan työpaikassa vaan muualla elämässä. jos ei osaa panna hanttiin ja antaa pompottaa, niin siten makaa sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
usein pomo ei ole yksin syyllinen, jos ihminen jää saikulle ja masentaa. usein syy ei ole ollenkaan työpaikassa vaan muualla elämässä. jos ei osaa panna hanttiin ja antaa pompottaa, niin siten makaa sitten.

Tää on kyllä totta. Mulla on maailman vittumaisin pomo, mutta siltikään en ole ollut päivääkään poissa masennuksen tms. takia. Olen kyllä monet itkut itkeny tuon psykopaatin vuoksi.

Nyt olen hoitovapaalla ja kuulin juuri, että mun sijainen on jääny masennuksen takia pois töistä, koska ei kertakaikkiaan kestäny meidän pomoa.

Eli jos pomon takia jää saikulle, niin kyllä siinä jotain muutakin täytyy olla. Taipumus masennukseen, liika herkkänahkaisuus tms. Pelkästään pomoa ei voi syyttää.

itselläni oli täsmälleen sama tilanne viime kesänä.Tein päätöksen ja sanoin itseni irti.
Menin työkkäriin ja sain karenssin, mutta toisaalta kun olen nyt ansiosidonnaisella, se on suurempi kuin kotihoidontuki. Laskin myös entisestä palkasta pois työmatkakulut ja lasten päivähoitomaksut joita ei nyt siis mene ja tällä hetkellä "häviän" 355.00/kk.... mutta lapset saavat olla kotona ja minä ole helpottunut kun olen nyt irti siitä työpaikasta.

Uusimmat

Yhteistyössä