Nyt tarvii neuvoja (harmaana) ..olen raskaana ja menossa työhaastatteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa vakkari

Vieras
eli tilanne on nyt tuo kun hain töitä en tiennyt olevani raskaana ja tänään tuli soitto haastatteluun...nyt tiedän että testi pos..mut ainahan kaikki ei mee hyvin ja jotain voi sattua...tottakai meen ma haastatteluun ,enkä vielä sano asiasta mitään ...mutta mutta mitäs jos sattuis niin hyvä säkä että sais paikan..niin mitäs sit...koeaika tietty ois varmaan ja koeaikana varmaan alkais näkyä jo raskaus..ja la ois tossa lokakuun tienoilla jos hyvin menee..tottakai ei pitäis vielä ajatella et paikka on mun =) mutta jos oliskin =)....ja jos olis niin sit kun soitto tulispitäiskö heti tunnustaa et muuten oon raskaana...koska sekin ois tyhmää jos oisin koeajan töissä ja sit kun huomaisivat et oon raskaana niin voisivatko vedota ettei musta ikinä tuliskaan vakituista =(...ääh varmaan turhaan pohdin etukäteen..meen avoimin mielin haastatteluun...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos...näin mä teen, varsinkin kun en tiedä edes et oisko paikka ees mun...thanks...

Niinpä. Ja muista, että niillä ei ole oikeutta kysyä haastattelussa eikä muutenkaan että oletko raskaana tai aiotko raskautua. Jos kysyvät, niin sulla on täysi oikeus valehdella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et missään tapauksessa tunnusta, että olet raskaana. Ne ei voi raskauden takia jättää vakinaistamatta sua.

Niin ei raskauden takia voikaan...mut 4kk koeajan aikana voi päättää työsuhteen.Ja ainahan syyn keksii...
Valitettavasti näin aika useasti tulee johdolta ohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Et missään tapauksessa tunnusta, että olet raskaana. Ne ei voi raskauden takia jättää vakinaistamatta sua.

Niin ei raskauden takia voikaan...mut 4kk koeajan aikana voi päättää työsuhteen.Ja ainahan syyn keksii...

Sen takia se kannattaa peittää.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:

Ja siitä voi valittaa, ja työpaikka joutuu vaikeuksiin.

Mä menisin haastatteluun ja murehtisin yhden murheen kerrallaan. Eli ensin katsoisin, saisinko paikkaa. Jos saan, ottaisin vastaan. Sitten katsoisin, miten raskaus alkaa kehittyä ja työt sujua. En kertois heti raskaudesta, koska en sitä vielä kelleen muutenkaan julkistaisi. Eikä mun mielestä ole pakkokaan kertoa, jos sä töihin pystyt (eikä kaikki edes tiedä kovin aikaisessa vaiheessa)..

Yhteistyössä