VOI EI, nyt mun unelmien työpaikka on auki ja olen raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina mulle käy näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aina mulle käy näin

Vieras
Nyt menossa rv 17. Haku tuohon työhönloppuu toukokuun alussa. Ja mä niin haluaisin sen paikan! Ja mulla olis aika hyvät mahdollisuudet saada se. MUTTA, tää raskaus!!!
Jos hakisin ja pääsisin haastatteluun, niin yrittäisin ostaa sellaset vaatteet jolla saisin mahan piiloon ja muina miehinä hakisin ja menisin? Jos saisin niin kertoisin vasta sitten kun olisin allekirjoittanut sopimuksen? Vai pitääkö tämä nyt unohtaa? En halua! Ja haluan nykyisestä työpaikasta eroon joka tapauksessa, mahdollisimman pian...

MITÄ MÄ TEEN?!
Tuun hulluksi.

Ja sehän on IHAN VARMA, että jos kerron olevani raskaana niin mua ei siihen valita. Että se vaihtoehto on ihan poissuljettu!!

Alkuperäinen kirjoittaja tietty:
tottakai haet! ja kerrot vasta papereiden allek. jälkeen

Tuota ei kannata tehdä!!!!!!!!!!!! Saat ikuisen leiman, vaikka se on laitonta. Rohkeesti sanot, ett oot raskaana. Jos oot työhön pätevä, saat paikan. Työnantajat yleensä ajattelee työntekijääns' pitkällä tähtäimellä. Eräs ystäväni kertoi reilusti olevansa raskaana, sai kuitenkin vakipaikan!

Mun kaveri meni löysällä empiretunikalla haastatteluun rv 15-20 ja sai paikan. Ilmoitti lakisääteisissä puitteissa sitten pari kuukautta ennen äitiyslomanalkua olevansa raskaana. Ei ollut työnantajalla mitään mahiksia urputtaa.
Raskaudesta ei ole pakko kertoa ja raskauden takia ei saisi ketään syrjiä (jos siis ilmenee sitten kun on tullut valituksi).

Mä hakisin ja ihan avoimesti näyttäisin raskauteni mahdollisessa haastattelussa.
Kyllä mä tunnen ihmisiä jotka on palkattu töihin raskaanakin.
En tiedä mistä tämä käsitys että kaikki työantajat karttaa raskaana olevia. Sehän on normaalia elämää ja fiksussa firmassa tämä tajutaan.
Mä pelaisin avoimilla korteilla. Salailusta jää varmasti huono fiilis.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei koeajalla voi irtosanoa ihan noin vain, varsinkaan raskaana olevaa. Jos raskaana olevan irtisanoo, niin sen katsotaan johtuvan raskaudesta -> laitonta.

kyllä koeajalla olevan voi irtisanoa yksipuolisesti. no ei tieteenkään raskaana olevan irtisanomista koeajalla voida aina katsoa johtuvan raskaudesta. kyllä se työnantaja hyvät syyt keksii tuohonkin irtisanomiseen koeajalla..

Mut kun musta tuntuu, etten tule valituksi jos tietävät raskaudesta.
Sit taas, onhan se omalla tavallaan törkeetä että kertois vasta sopparin allekirjotuksen jälkeen. Mutta mitäs sit. Raskaus ei SAISI olla syy olla valitsematta, mutta sitä se vaan aika paljon on....

Yhteistyössä