huomenna työhaastattelu kerronko että olen raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
vai kerronko vasta sitten jos saan paikan! viikkoja nyt 12 ja työsuhde olisi määräaikainen vuodenloppuun. äitiysloma alkaa marraskuun 30 päivä.

ajattelin jos kerron sitten ennenkun kirjoitan sopimuksen että olen raskaana. nyt jos sen kerron en varmasti saa paikkaa ja sitten taas saan mininmi äitiyspäivärahan:(

Vaikka henkeen ja vereen puolustan naisten oikeuksia sekä perheeseen että vakituiseen työpaikkaan tai palkktyöhön ylipäätään, niin tuollaista kieroilua en ymmärrä, en sitten millään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka henkeen ja vereen puolustan naisten oikeuksia sekä perheeseen että vakituiseen työpaikkaan tai palkktyöhön ylipäätään, niin tuollaista kieroilua en ymmärrä, en sitten millään.

Mitä kieroilua se on? Vai estääkö raskaus työnteonkin nykyään?

itsekko olisit ennemmin minimi rahalla kun jättäisit kertomatta?

non c m : pakko ja moraali onkaksi eri asiaa. korrektia kertoa.
juuri tasa-arvoisuuden nimissà vaikka haSSUlta saattaakin kuulostaa (jos jàtetààn kertomatta, tyònantaja palkkaa seuraavaksi AIVAN VARMASTI MIEHEN)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
tottakai odotat ensin että saatko paikan. ja sitten kun raskaus alkaa näkyä, niin kerrot missä mennään...

Itse en kehtaisi. Kamala häpeäntunne olisi asiaa kertoessa. Raskaus kuitenkin jo sen verta pitkälläkin. Eri asia, jos olisi ihan alussa vasta. Jos olet hyvätyöntekijä niin voi olla, että töitä löytyy äitiysloman jälkeenkin vielä :)
Tuttavani palkattiin vaikka kertoi olevansa raskaana. Ei se aina mene niin ettei paikkaa saisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ````:

itsekko olisit ennemmin minimi rahalla kun jättäisit kertomatta?

Eikö rehellisyys paina vaakakupissa olenkaan? Eikö yhtään haittaa se mitä esimieskin ajattelee kun kuulee raskausuutisesta. Hän vannoo taas entistä jämäkämmin ettei akkoja palkata. Miehet vie jo muuten työpaikat naisten edestä, vaikka akka olis pätevämpikin.

Onhan se työantajalle kyllä todella ikävä paikka, jos kyse muutenkin vain vuoden loppuun jatkuvasta työstä, ja sitten palkattu jääkin kuukautta ennen pois. Sinällään en ihmettele, jos ja kun työnantajat suhtautuvat nihkeästi lisääntymisikäisiin naisiin.

Ap muuten, siltä varalta ettet työtä saa, kai olet tietoinen siitä että jos olet ennen äitysloman alkamista työttömänä ja saat työttömyyspäivärahaa, vanhempainrahasi suuruus lasketaan sen päivärahan mukaan jolloin saa enemmän kuin pelkän minimin.

Meillä töissä naiset saa lapsia alvariinsa, työpaikat pysyvät ja 90% työntekijöistä on naisia, eikä ole hoiva-/sosiaaliala kyseessä. Kaupallinen duuni.

Itse en ole ollut työelämässä päinkään, vaan kotirouvan roolissa odottaessani ja synnyttäessäni, töihin menin vasta kun lapset isompia. En silti pidä järkevänä kertoa. Kertomisesta se syrjintä tulee, ei raskautumisesta.

Ilkeää pomolle. entäs, jos raskaus aiheuttaakin sinulle niin kovia kipuja tmv. oireita ja et olekaan työkuntoinen läheskään koko työaikana?? Työnantaja ei hyvällä sinua katso tuollaisen kieroilun päätteeksi. Itse kerroin myös rehellisesti eikä haittaa ollut. Hyvä työntekijä otetaan jokatapauksessa töihin. Parhaan mahdollisenhan se työnantaja jokatapauksessa palkkaa ja kuitenkaan et paljoa ennen jäisi pois.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Onhan se työantajalle kyllä todella ikävä paikka, jos kyse muutenkin vain vuoden loppuun jatkuvasta työstä, ja sitten palkattu jääkin kuukautta ennen pois. Sinällään en ihmettele, jos ja kun työnantajat suhtautuvat nihkeästi lisääntymisikäisiin naisiin.

Ap muuten, siltä varalta ettet työtä saa, kai olet tietoinen siitä että jos olet ennen äitysloman alkamista työttömänä ja saat työttömyyspäivärahaa, vanhempainrahasi suuruus lasketaan sen päivärahan mukaan jolloin saa enemmän kuin pelkän minimin.

olen vasta valmistunut ja takana satunaisia määräaikaisia työsuhtieta ja keikkatyötä joten tuskin mitkään työttömyysrahatkaan kovin suuret on!!

Yhteistyössä