Huomenna sektioon menijä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Katsoin vielä että on tarpeelliset tavarat mukana :)

Vauvan kotiutumisvaatteet on valmiina

Omassa kassissani on kamera ( ladattu ja muistikortti tyhjennetty ;) )
Muutama trip-mehu
Kotiutumisvaatteet ( äitiyshousut mutta huomenna menen farkuissa ja niissä painaa ikävästi juuri arven kohtaa joten otin tuollaiset 'olohousut' kotiutumista varten )
Imetysliivit
Liivinsuojia
Kirja
Yösiteitä
Sukat
Alushousut
Puhelimen laturi
Kynä + lehtiö
Deodorantti
Shampoo
Suihkusaippua
Hiusharja+lenksut
Hammasharja
Hammastahna

Onkohan vielä jotain mitä pitäisi pakata tai mitä voisi pyytää miestä ostamaan jälkeenpäin? :)

Mistä olette ilahtuneet sairaalassa ollessanne? :)

Ja tämä on vain tälläistä ajanvietettä kun en malta nukkumaankaan mennä :)

Mä ilahduin eniten juotavista ja herkuista mitä sain :D Ja sitten kannattaa varata jotain lukemista/tekemistä (ristikkolehti, lehti, neuletyö tms), siellä käy kuitenkin aika pitkäksi. Tai ainakin mulla kävi...

Alkuperäinen kirjoittaja -DLD-:
Mä ilahduin eniten juotavista ja herkuista mitä sain :D Ja sitten kannattaa varata jotain lukemista/tekemistä (ristikkolehti, lehti, neuletyö tms), siellä käy kuitenkin aika pitkäksi. Tai ainakin mulla kävi...

Minä muistelin että mitään syömistä ei heti saanut syödä niin siksi pakkasin evääksi vain noita mehuja 3 kpl :)
Ristikkolehti oiskin ollu mahtava. Voi harmi kun tuli vasta nyt mieleen ja aamulla pitää sairaalassa olla jo niin aikaisin ettei kerkeä edes hakea.
Pitää miestä pyytää tuomaan sitten vaikka ylihuomenna sellainen :)

oioioioioioioi..... Onnea huomiseen! En osaa neuvoa mitä sairaalaan koska itsellä se vasta hetken päästä edessä... oi en malta odottaa oman vauvan syntymää. ONNEA PALJON JA TSEMPPIÄ<3

Onnea vauvanhaku-reissulle! :flower: :D

Muuten en nyt tiedä mitä tuohon osaisi lisäillä, ne tarvittavathan tuossa jo onkin. Itse muistaakseni ostin tai pyysin miestä ostamaan sairaalan kanttiinista uusimmat vauvalehdet että sai jotain lueskeltavaa.

Kysynpä tässä samalla... Miten olette pystyneet pesemään hyvin kädet / käyttämään käsidesiä silloin kun kanyyli on vielä kädessä vaikka letkuja ei enää ole?

Kiitos kovasti tsempeistä! :) Niitä tarvitaan. Toivotaan että kaikki menee hyvin ja että ehkä kohta pääsisin hetkeksi nukkumaankin :D
Vielä en ole malttanut ja kun puolen yön jälkeen ei enää saa edes juoda mitään niin nyt koetan vähän juoda vielä ennen puolta yötä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kysynpä tässä samalla... Miten olette pystyneet pesemään hyvin kädet / käyttämään käsidesiä silloin kun kanyyli on vielä kädessä vaikka letkuja ei enää ole?

Mulla otettiin kanyylikin samalla pois, kun tippakin..

Musta tuo ei ollut hankalaa, kanyyli on kuitenkin siinä käden päällä ja hyvin teipattu.

Onnea matkaan, vauvakuumeista värisyttää tällaisia lukea! :) En osaa tuohon listaasi lisätä mitään, lukemisesta tykkäsin itse ja korvatulpat+päiväkirja oli must. Huulirasvat, hiusharjat ja muut siinä taisi ollakin. Kamerat ja sellaiset tulee tietysti. Mehut on hyviä, tosin mä ainakin sain sitä koko kannullisen leikkauksen jälkeen kun pyysin eikä ruokaa vielä saanut syödä. Unta sain itse ehkä 2h sektiota edeltävänä yönä, jännittää ja kaikkea niin paljon. Kirjoita vaikka päiväkirjaan fiiliksiäsi jos ei nukuta, kiva lukea niitä myöhemmin. Tsemppiä ja vauvaonnea!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Musta tuo ei ollut hankalaa, kanyyli on kuitenkin siinä käden päällä ja hyvin teipattu.

Onnea matkaan, vauvakuumeista värisyttää tällaisia lukea! :) En osaa tuohon listaasi lisätä mitään, lukemisesta tykkäsin itse ja korvatulpat+päiväkirja oli must. Huulirasvat, hiusharjat ja muut siinä taisi ollakin. Kamerat ja sellaiset tulee tietysti. Mehut on hyviä, tosin mä ainakin sain sitä koko kannullisen leikkauksen jälkeen kun pyysin eikä ruokaa vielä saanut syödä. Unta sain itse ehkä 2h sektiota edeltävänä yönä, jännittää ja kaikkea niin paljon. Kirjoita vaikka päiväkirjaan fiiliksiäsi jos ei nukuta, kiva lukea niitä myöhemmin. Tsemppiä ja vauvaonnea!

No hyvä ettei tuottanut ongelmaa. Tuntuu että nyt on niin paljon flunssaa jne. liikkeellä että käsiä täytyy vauvaa hoitaessa pestä usein ja tarkasti. Ajattelin että jos se 'härpäke' hankaloittaa sitä kovastikin :)

Kyllä se kovasti jännittää :) Ja toisaalta on niin innoissaankin ettei uni tule :) Mies onneksi nukkuu niin joku edes saa unta :D

Tsempiä kovasti! Mulla oli luettavaa mukana, muttei tullt yhtään luettua. Sen sijaan kirjoitin jo aiemmin saamaani vauvakirjaan tunnelmiani. Kaikki ihanat hygieniatuotteet: shampoot, rasvat, suihkuvoiteet jne. piristivät mulla ainakin mieltä kovasti. Ja meikit. Oli ihanaa meikata kotiinlähtöpäivänä. :)

Onnea huomiseen :heart: :flower:

Minulta on otettu kanyyli ja katetri pois seuraavana päivänä kun on pitänyt jaloilleen ja vessaan nousta :)

Hui, tulee ihan omat lähdöt mieleen :heart:

Saakohan siellä ihan nukkua niin paljon kuin vauvan kanssa on mahdollista? Vai rupeaako hoitajat herättelemään ja kyselemään että onko kaikki kunnossa jos nukahtelee päiväsaikaankin? :D

Voi että, onnea kovasti matkaan, tulee niin omat synnytykset mieleen, että niskakarvat nousee pystyyn. Listasi kuulosti melko kattavalta ja mies voi tosiaan tuoda aina lisää, mitä haluat.

Kanyyli on niin hyvällä teipillä kiinni, että ei haittaa käsien eikä sitä tärkeintä. Suihkuun siihen laitettiin sellainen jännä muovihanska päälle. Mulla kanyyli oli kädessä sen leikkauspäivän vissiin, muissa leikkauksissa ollut sitten pidempäänkin ja hyvin sen kanssa pärjää.

Minä nukuin aina kun oli mahdollista ja kakkosen kanssa unta tuli tosi paljon, hän nukkui n. 22 tuntia vuorokaudessa :) Ei mua ainakaan kukaan herätellyt kuin korkeintaan ruoalle ja jos vieraita tuli.

Mutta onnea matkaan ja ihanaa vauva-aikaa!

Ne sairaalan ihastuttavat verkkopöksyt voi alkaa houkutella niin paljon, että jää omat alkkarit kassiin. Mä otin niitä parit kotiinkin, kun olivat ainoat jotka eivät painaneet haavaa. Vinkkinä, että kannattaa ajoissa pyytää jotain rakeita ummetukseen, jos ei meinaa kakka irrota. On ikävää jos siitä kärsii pari-kolme päivää ihan turhaan. Niin ja se vielä, että pyydä että laittavat katetrin vasta puudutuksen jälkeen:). Tsemppiä ja onnea!

Kiitos vielä vinkeistä! :)

Sammutin jo koneet ja lähdin nukkumaan mutta ei tullut mitään.

Tunnustan nyt että olen siis se sama äiti joka on parikin avausta tehnyt siitä että pääseeköhän mies mukaan sektioon kun on flunssainen jne.
Meillä siis minä aloitin flunssalla alkuviikosta. Kurkkukipua oli vain aluksi, sitten kun se helpotti niin tuli tukkoinen olo/nuha ja vähän yskää.
Mies tuli heti seuraavana päivänä kipeäksi. Hänellä vähän nuhaa myös ja todella kipeä kurkku. Puhuminen tekee hänellä tosi kipeää.

Koetin ajatella positiivisesti että kyllä hän varmasti silti pääsee synnytykseen mukaan kun ei meistä kummallakaan ole ollut kuumetta tms. Vointi ihan hyvä tuota kipua lukuunottamatta siis.

Nyt kun pääsin sänkyyn missä mies nukkui ja sain sen verran selville että ei ole kipu edes helpottunut niin alkoi pelottaa ihan hirveästi :'( Entä jos joudunkin sinne ihan yksin??? En halua sinne ilman miestäni!!

Rupesin itkemään ja mies vaan sanoi "mitä sinä itket, älä itke, pahennat vaan omaa oloasi" ja jatkoi unia.

Nousin sitten takaisin ylös kun ei se uni näin suruissaan ainakaan tule.

Pitäisiköhän sitä vaikka ruveta siivoamaan kaappeja tai jotain. Herätyskello soi kello 05.15 eikä sitä ennen viitsi käydä vielä edes suihkussakaan.
Onko tuo mies oikeasti niin kivulias ettei välitä vaan nukkuu vaan vai eikö se oikeasti vaan välitä?? :(
Minua pelottaa, jännittää, kaipaisin tukea ja lohtua ja tuo vain koisaa... Varmaan huomennakin näyttää kipeämmältä kurkkunsa kanssa kuin minä leikattuna :/

Silti niin rakas ja 'reppana' flunssansa kanssa että pahaa tekee.

Voi että. :/ Koittaisit nyt saada nukuttua.. :| Ymmärrän kyllä että pelottaa ajatuskin mennä yksin. Kyllä se mies ihan varmasti välittää, hän vaan ajattelee että nukutaan nyt yön yli ja ajatellaan asiaa aamulla kun ei sille kerran valvomalla mitään voi. :D

Nyt haen vielä lasillisen vettä :)
Sitten voisi kohta kokeilla nukkuakin taas.

Onko se sektion jälkeinen aika ihan hirveää? Ensimmäinen ylösnousu? Hui kun jännittää.

Eka ylösnousu vaihtelee, mulla on ollut " täysin kivuton" ylösnousu ja sitten sellainen että silmissä sumenee. Ennen ekaa ylösnousua saa kuitenkin kipulääkkeet ja hoitsu on siinä vieressä :)

:hug:

Mitä sektion jälkeiseen aikaan tulee niin itselläni se meni molemmilla kerroilla liostavasti. Kipuja en tuntenut oikeastaan kummallakaan kertaa, vähän jotain epämääräistä jomotuksen tapaista mutta raskausaikana tuli kärsittyä niin paljon pahempaakin. :D Ylösnouseminenkin sujui mukavasti kun sen teki varovaisesti ohjeiden mukaan.

Saakohan siellä ihan nukkua niin paljon kuin vauvan kanssa on mahdollista? Vai rupeaako hoitajat herättelemään ja kyselemään että onko kaikki kunnossa jos nukahtelee päiväsaikaankin? :D

Kyl mä ihan omaan tahtiin siellä nukuin ja olin. Ekan lapsen kohdalla hoitsut vähän herättelivät vauvaa syömään, kun ekana yönä nukuttiin molemmat aamuun saakka heräämättä:ashamed:
Mä olen siis sikeäuninen ja " nukun missä vaan " :snotty:

Hyvät varusteet sulla :) Mulla oli vain yhdet imetysliivit, piti laittaa äiti ostamaan kahdet lisää kun maito suihkus. Mun tapauksessa siis maidonkerääjät olivat ehdottoman tärkeät, mutta niitä varmaan saa sairaalastakin jos on tarvetta. Jos olet musiikki-ihmisiä niin iPod mukaan.

Kanyylistä: en tullut ajatelleeksi käsien pesua kun olin pissakatedrissa yli vuorokauden. Hoitajat talutti vessaan seuraavana päivänä. Mutta monethan kävelee jo samana päivänä.

Onko sinulla varahenkilöä sektioon mukaan? Äiti? Paras ystävä? Siko? Mutta eiköhän se mies ihmeparannu aamuksi! Anna nukkua, kyllä vauva kerkeää häntäkin valvottamaan :D

Nukkumisesta: Olin niin ylikierroksilla hormoonipöllystä, onnesta ja euforiasta, että nukuin 4 vuorokauden aikana sairaalassa yhteensä 10h. Suosittelen lämpimästi nukkumista jos vain onnistuu, eli käyttämään kanslian vauvanhoitomahdollisuutta hyväksi. Tarvitset kaiken levon, jotta haava pääse parantumisen alkuun hyvin :) Vauva herätettiin 6 tunnin välein väkisin syömään (eli juuri kun olin itse nukahtanut)

Paljon Paljon Onnea matkaan! Huomenna saat käärön syliin :heart:

Yhteistyössä