Huomasitteko, kun vauva oli laskeutunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ekat laskeutui, ja sen kyllä huomasi: helpompi hengittää, ylämahalla tilaa, kävely hankaloitui. Nuorimmat taas eivät laskeutuneet lainkaan, mutta ponnistusvaihe minuutin luokkaa.

En huomannut selvästi, äiti mainitsi asiasta päivää ennen neuvolaa, että on kyllä tipahtanut maha sitten viime näkemän. Terkkari sitten vahvisti asian seuraavana päivänä, viikkoja oli silloin 29+6.

Esikoinen ei laskeutunut, kun oli tulossa kasvot edellä, poika laskeutui ehkä viikkoa ennen synnytystä ja kuopus laskeutui viikolla 36 ja sen kyllä huomasi; jumalaton kusihätä koko ajan ja tuntui kuin ois ollut pallo haarojen välissä. Maha laskeutui huomattavasti alaspäin ja muutti muotoaan. Trust me, kyllä sen huomaa.. :D

En huomannut tarkkaan hetkeä koska laskeutui, mutta olossa huomasi että oli todellakin laskeutunut. Kävely oli tuskaista vaappumista, kun alhaalla viilteli.Ja vessassa sai rampata olemattomalla pissahädällä. Toi pallo haarojen välissä kuvaa hyvin... :)
Ja viikkoja en nyt muista, mutta neuvolan täti veikkaili jo pian syntyvän rv37 kun niin lähtökuopissa oli.... Arvatkaa syntyikö? No ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Esikoinen ei laskeutunut, kun oli tulossa kasvot edellä, poika laskeutui ehkä viikkoa ennen synnytystä ja kuopus laskeutui viikolla 36 ja sen kyllä huomasi; jumalaton kusihätä koko ajan ja tuntui kuin ois ollut pallo haarojen välissä. Maha laskeutui huomattavasti alaspäin ja muutti muotoaan. Trust me, kyllä sen huomaa.. :D

Kaverini totesi mahan laskeutuessa,kun oltiin ostoksilla:Apua,mun pi.llu putoo!!!
:laugh: :laugh:

Mikähän tilanne minulla sitten on? Vauvan pää oli kuulemma jo alhaalla tuossa 31+ eli jatkuvasti kusettaa ja juoksen vessassa ja välillä tuntuu viiltelyä. Mutta siltikään mitään palloa ei ole ja vauvan pylly ja jalat on tosi ylhäällä, ihan tissien alapuolella. Ei kai tämä sitten vielä ole laskeutunut?

mitäs mahtoi kätilö tarkoittaa kun sanoi perjantaina rakenneultrassa että vauvan pylly paljon normaalia alempana,olen rv 20+5.kysyi myös onko supistuksia...vähän pelottaa...ensimmäisestä lapsesta ei sanottu näin

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
En huomannut mitään...

sama juttu. mutta ei oikein ollu ilmeisesti päässy laskeutumaankaan kunnolla. jouduin leikkaukseen, kun ei avautunut 35h puserruksenkaan jälkeen tuo kohdun suu tarpeeksi.

Mulla taas kävi niin että oli alhaalla kunnolla ja kiinni, jossain vaiheessa synnytystä kuitenkin lipsahti väärään vinkkeliin enkä avautunut kunnolla, päädyttiin leikkuriin 27h työn päätteeksi.

Yhteistyössä