Synnytys alkaa...? rv 40+1 :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 40+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

40+1

Vieras
Huh, reilun tunnin olen ollut valveilla kun supistelee 8-10min välein. Supparit lieviä, oikeastaan ei koske, vaan hengitys muuttuu pintahengitykseksi ja jalkoja "sirittää" oudosti...

Pari vkoa sitten supisteli yöllä ihan selkäsärkyjen kanssa, aamulla huomasin vatsan laskeutuneen. Neuvolassa asia varmistettiin mutta päästä sai vielä kiinni eli ei ihan alas ollut mennyt. Toissayönä supistukset alkoivat 4 maissa ja kestivät selkäsäryn kanssa 6 saakka, koko päivän oli seuraavaan yöhön klo 12 asti menkkamasiat jomotusta. Huomasin vauvan laskeutuneen sen johdosta lisää, napa roikkuu polvissa. Eilen ei mitään oireita, jokohan tämä alkas olla sitä itteään vihdoin...?

Onko kellään alkanu synnytys lievillä suppareilla? Ajattelin että onhan tässä tie tysti vielä limatulppa tulematta, et liekö se seuraava joka plumpsahtaa ja synnytys alkaakin vasta myöhemmin. Hankalla, kun ei tiedä vaikka on toinen lapsi kyseessä :)

Mulla hentoja supisteluja,kun menin sairaalaan.Olin 8 cm auki ja lapsi syntyi vajaassa tunnissa.Kyseessä oli toka lapsi. Eli synnytys voi sullakin olla jo pitkällä. :)

Mulla alkoi toinen synnytys aika samalla lailla. Luultiin, ettei ollut kiire sairaalaan, joten ihan rauhallisesti mentiin. Kun tultiin perille, todettiin, että kohdunsuu oli täysin auki ja sain heti luvan ponnistaa. Lapsi oli sylissä 15 minuutin jälkeen sisäänkirjautumisesta.. Kätilö sanoi, että onneksi ehdittiin kummiskin aioissa perille :)

Huh, äsken sitten pyörähti vatsassa ja vessaan oli mentävä isommalle hädälle. Hitsi kun on ahdistus, ei tiedä miten toissapäivän supistelut vaikuttaneet kohdunkaulaan jok aviimeksi katsottu synnytystapa-arviossa, oli silloin kiinteä ja kiinni. Matkaa täältä sairaalaan on 100km ja taxilla oli tarkoitus sinne huitasta. Esikoinen kun syntyi, en tuntenut aiemmin mitään, vaan alkoi heti kivuliailla selkään ästeilevillä supistuksilla. Synnytys oli suht pitkä, 13,5h ensimmäisistä säännöllisistä suppareista. Aaaargh kun ahdistaa ja jännittää :)

Ainiin illalla sanoin miehelle ennen nukkumaan menoa, että tää kaveri on niin alhaalla että en tiedä kuvittelenko vai mitä, kun vauvan liikkeet tuntui ihan peräsuolessa! Suoli siis tuntui painuvan, aina kun vauva itseään heilutti.

Mulla oli esikoisen kohdalla sen verran lieviä supistuksia että kun soitin synnärille ja innoissani selitin miten supistaa ja milloin ja olin ihan kikseissä että "vau nyt tää synnytys alkoi" niin eivät meinanneet ottaa mua sinne vaan sanoivat ettei todellakaan ole synnytys alkanut. Mä menin sinne sitten kuitenkin ja olin viis tai kuus senttiä auki.. Vasta siinä kahdeksan-yhdeksän sentin kohdalla alkoi oikeasti tuntumaan...

Onko sulla siellä synnytys sairaalan lähellä tuttavia? lähtisin näytille ja jos synnytys ei ole kunnolla käynnissä ni joko odottelemaan sairalaan ja mie kotiin tai kylästeleen tai sit itekki lähtisin kylästeleen. Hyvältä kuulostaa

Yhteistyössä