HUOM te, jotka kokeneet sekä sektion, että alatiesynnytyksen! Kumman valitsisitte jatkossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alatie synnytyksen valitsisin,jos vielä olisin synnyttämässä.Vaikka mulla paraneminen siitä oli hitaahkoa ja sektiosista nopeampaa,mutta silti ehdottomasti synnyttäisin alakautta :) Se kokemus,vauva pääsee rinnalle(jos kaikki ok).Onneks mulla on edes se yks alatie,ihanana muistona.

1 sektio
2 alatiesynnytystä.
Ja alatiesynnytys on seuraavakin jos vai on mahdollista.
Sektio haavan paranemiseen meni niin pitkään. Alatiesynnytyksestä toipui lähes heti!

Mulla 1 sektio ja 1 alatiesynnytys.

Jos vielä lapsia tulee, niin valitsisin alatiesynnytyksen. Sektiossa lapsen syntyminen on kivutonta, mut jälkikäteen olinki sit kipee ja liikkuminen vaikeaa. Alatiesynnytyksessä ponnistusvaihe oli kauhea ja kivulias. Kivut kuitenki helpotti vauvan maailmaan tultua. Lisäksi liikkumaan pääsi heti. Lisäksi yleisvointinikin oli parempi.

sectio oli ok, muutakaan en ensisynnyttäjänä voinut valita. jalkatarjonta, joten leikkuriin..
parannuin kait suht normaalisti, vähän tulehdusarvot kohosivat -> sairaalassa 5 vrk. Vauvalla ei mitään hätää..

toka tuli normisti, itelle pienet nirhaumat tuli vaan. Synnytys kesti vajaat 4h.
Olisin ollut valmis kotiin vaikka heti. Pystyi istumaan jne... Vauvapa kellastui -> sairaalassa piiiitkät 7 päivää!

Kyllä valitsisin uudelleen alatiesynnytyksen, jos minusta riippuisi :)

Yksi painajaismainen alatiesynnytys, yksi kiireellinen sektio ja yksi suunniteltu. Tuo kiireelliseksi muuttuneenkin pit olla suunniteltu mutta toisin kävi.
Alatiesynntyksen jälkeen olin huonossa kunnossa kuten myös lapsi, ja aika pitkään. Kiireellisen sektion jälkeen toivuin muuten nopeasti paitsi infektio hidasti toipumista, koin sen kuitenkin sata kertaa (varsinkin henkisesti) helpompana kuin alatiesynnytyksen. Suunnitellun sektion jälkeen toivuin hyvin ja nopeasti.
Sektio aina jatkossa minulle, kiitos.

Molemmat on koettu ja ihan sama, miten kolmannen synnyttäisin. Molemmista toivuin yhtä nopeasti. Alatiesynnytyksen jälkeen olin kipeämpi, kun leikkaushaava alapäässä on vähän hankalampi kuin mahassa. Myös jälkivuoto oli paljon niukempaa sektion jälkeen. Alatiesynnytys oli kuitenkin paljon jännempi ja tunnerikkaampi kokemus. Sektio on semmonen rutiinijuttu, jossa kaikki on tiedossa minuutin tarkkuudella. Muut hoitaa homman ihan liukuhihnalta vaan. Itse on vähän ulkopuolinen siinä.

Yksi sektio (hätä-sellainen) ja kaksi alatiesynnytystä takana.
Jos itse saan jatkossa valita, ehdottomasti alatiesynnytys. Toipuminen paljon nopeampaa, ja vauvatkin selvinneet vähemmillä vaurioilla (meillä sektiovauvalla ilmarinta).

toinen karmea alatiesynnytys josta toipuminen kesti kuukausia. no olihan siinä vähän huonoa tuuria, sektioon kuitenkin ehkä taipuisin seuraavassa vaikka varmaan jäisi kaivelemaan onnistuneen synnytyksen kokematta jääminen. se on kuulema hienoa.

Kumma homma miten nykypäivän synnyttäjät ovat niin vaativia ja eivät usko synnytyslääkäriin ja useimpiin tutkimuksiin. Tästä oli juuri akuutti ohjelmassa. Äidille ja lapselle on parempi alatiesynnytys ensiksi kokeilla jos ei ole mitään estettä sille ja sen jälkeen vasta jos komplikaatioita tulee sektiolla. Totta perkeleessä se sattuu alakautta synnyttäminen, mutta ei siihen pelkoon saa todeta haluavansa sektiota.

Yks suunniteltu sektio ja kaks alatiesynnytystä takana ja ehdottomasti alakautta synnyttäisin, jos vielä lapsia tekisin. Normisynnytyksistä olen toipunu tosi nopeasti, sektiossa meni useampi viikko.

Mä sain neljännessä raskaudessa pelkosektion, ja se oli MULLE paljon parempi vaihtoehto, kuin alatiesynnytykset. Sain nauttia raskausajastakin ilman elämää häiritsevää pelkoa. Ja vaikka sektiohaava tulehtui ja paraneminen kesti, valitsisin sektion. onneks ei tarvitse valita, kun sektion yhteydessä tehtiin samalla sterilisaatio.

Yhteistyössä