Kumman haluaisitte suunitellut sektion vai alatiesynnytyksen jos nyt olisitte raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Multa vasta neuvolassa kysyttiin, että kumpaa minä toivon, ekalla kerralla on tehty hätäsektio, joten nyt pääsen synnytystapa-arvioon.

Totesin, että molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, että en oikein osaa sanoa kumpaa toivon.
 
"vieras"
Ilman muuta alatiesynnytys, jos se vaan on mahdollista. Jos kysyt kenen tahansa kätilön mielipidettä asiaan, niin jos on ihan "normaali" tilanne, niin ilman muuta he itse ottaisivat lähes poikkeuksetta alatiesynnytyksen. Hahh, yleensä ihmiset on enemmän synnytyspelkoisia, mutta oon huomannut että kätilöt on sektiopelkoisia usein :) Tosin eivät sitä kyllä ihan helposti esille tuo.
 
"vieras"
En tiedä uskaltaisinko alatiesynnytystä kokeilla jos yksi sektio takana. Varmaan sektioon päätyisin. Tietysti riippuu kohdun kunnosta. Kannattaa vaatia, että sitä tutkitan jos ei automaattisesti sen paksuutta mitata..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22056917]Ilman muuta alatiesynnytys, jos se vaan on mahdollista. Jos kysyt kenen tahansa kätilön mielipidettä asiaan, niin jos on ihan "normaali" tilanne, niin ilman muuta he itse ottaisivat lähes poikkeuksetta alatiesynnytyksen. Hahh, yleensä ihmiset on enemmän synnytyspelkoisia, mutta oon huomannut että kätilöt on sektiopelkoisia usein :) Tosin eivät sitä kyllä ihan helposti esille tuo.[/QUOTE]

Tuon oon huomannu, että kätilöt sektiopelkoisia tai muuten vaan "sektiovastaisia"
 
"shihtzu"
[QUOTE="vieras";22056919]En tiedä uskaltaisinko alatiesynnytystä kokeilla jos yksi sektio takana. Varmaan sektioon päätyisin. Tietysti riippuu kohdun kunnosta. Kannattaa vaatia, että sitä tutkitan jos ei automaattisesti sen paksuutta mitata..[/QUOTE]

Mulla on vielä se, että en tiedä tänäkään päivänä miksi esikoisen sydänäänet romahti, että oliko napanuora jumissa jossain vai eikö vaan mahtunut synnytyskanavaan, koska sinne asti ei koskaan oikeastaan päässyt. Eikä tuo esikoinen ollut kuin 3,5kg painava, että ei mikään iso vauva.
 
[QUOTE="vieras";22056917]Ilman muuta alatiesynnytys, jos se vaan on mahdollista. Jos kysyt kenen tahansa kätilön mielipidettä asiaan, niin jos on ihan "normaali" tilanne, niin ilman muuta he itse ottaisivat lähes poikkeuksetta alatiesynnytyksen. Hahh, yleensä ihmiset on enemmän synnytyspelkoisia, mutta oon huomannut että kätilöt on sektiopelkoisia usein :) Tosin eivät sitä kyllä ihan helposti esille tuo.[/QUOTE]

Juu, harvoin varmaan ihminen joka oikeasti on synnytyspelkoinen hakeutuu kätilön ammattiin. :D Vaikka itse yhden tällaisen tunnenkin.
 
...
Alatiesynnytyksen. Molemmat kokeneena.
Ensimmäinen oli suunniteltu sektio.
Molemmat kyllä ihan jees kokemuksia.
Alatiesynnytyksen jälkeen oli vaan ihanan toimintakykyinen heti.
Sektiosta toipuminen vei viikkoja.
 
"Kurjenkello"
Itse en enää aio lisääntyä, mutta valitsisin ehdottomasti normaalin synnytyksen. Takana yksi normaali synnytys, yksi hätäsektio ja viimeinen sitten kiireellinen sektio, tuplat ei halunneet syntyä normaalisti! ;)
 
Jos vielä tulisin raskaaksi, edessä olisi automaattisesti sektio, sillä niitä minulla on kolme jo takana. Ja jos voisin valita, niin valitsisin sektion. Esikoisen synnytyksessä koin ihan riittävästi supistuskipuja yhdelle elämälle kunnes synnytys päättyi kiireelliseen sektioon. Ei mitään hinkua enää samaan touhuun, kiitos vain :)
 
"vieras"
Suunnitellun sektion ja sen saisinkin koska viimeisin synnytys meni hätäsektioon. Kummassakin synnytyksessä vauvat laskeutuneet synnytyskanavaan vain ponnistamalla ja kuopus ei sitten mahtunutkaan ulos ja meni hätäsektioon. Lääkäri sanoi että todennäköisesti mulla sen mallinen lantio että vauvat eivät pääse siellä laskeutumaan kunnolla ja suositteli sektiota jos kolmannen kerran tulen synnyttämään.
 
"Mandi"
Itse olen kokenut suunnitellun sektion kaksosten tarjontojen vuoksi. Olin sitä ennen niin uupunut etten olisi heitä jaksanutkaan alakautta synnyttää. Sektion jälkeen toivuin nopeammin kuin osa alakautta synnyttäneistä, joten minulle ei sektiosta jäänyt mitään pahaa sanottavaa.

Haluaisin synnyttää alakautta, jos se vain olisi mahdollista. Luen itseni synnytys pelkoiseksi, mutta kaksosraskauden jälkeen olen alkanut pelkäämään myös raskausaikaa. Toivon todella että tulevaisuudessa saisin kokea raskauden ilman jatkuvaa pelkoa, supisteluja ja tunnetta että ei enää jaksa sinne maaliviivalle asti.
 
"kahden äiti"
Mulla takana yksi aika kamala alatiesynnytys ja yksi ihan ok alatiesynnytys. Ja mieluummin alakautta synnyttäisin, ellei sitten sektiolle olisi jotain erityistä syytä. Ekan raskauden aikana tosin väläyteltiin sektioita myös ja silloin olen ajatukseen henkisesti valmistautunut, joten en sitäkään tarvittaessa mitenkään pahana pitäisi.
 

Yhteistyössä