huom!! perhepäivähoitajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Mikä on tällä hetkellä pph:n peruspalkka, entä tuleeko palkan lisäksi muita maksuja esom ruokakulut vai sisältyykö ne jo palkkaan. Entä tiedätteko ottaako kunta mielellään pph ihmistä jolla on jo 2 omaa lasta noin 3 vuotiaita molemmat. Kunnalla on kyllä pula pph...

Voit myös harkita yksityiseksi pph:ksi ryhtymistä, saat määritellä itse työaikasi ja saat myös parempaa palkkaa. Itse meinasin ryhtyä pph:ksi pari vuotta takaperin, mutta sain sitten yllättävän työtarjouksen, josta en voinut kieltäytyä. Kunnallisen edut ois ollu sen verran heikot, että oisin ruvennut yksityiseksi.

Hei! Minä olen koulutettu kolmen vuoden koulutuksella joten peruspalkkani neljästä on 1750e kk ja siihen tulee päälle kulukorvaus n.4e lapsi per päivä tietenkin sen mukaan miten lapset ovat hoidossa. Meidän kunta ainakin mielellään ottaa :) Meillä palkka on porrastettu. Sellainen jolla ei ole mitään koulutusta saa muistaakseni vain 1300-1400e ja tietty sinä saisit puolet siitä (jos ei koulustusta) vain koska omat vievät kaksi paikkaa mutta säästät toki omistasi päivähoitomaksut. Kivaa työtä mutta työaika on pitkä. Minulla esim. tämä viikko lähes 60h. Ja jos saa palkan vain kahdesta lapsesta ja tekee kuitenkin noinkin pitkää viikkoa niin tuntuu se jo orja työltä :(

Alkuperäinen kirjoittaja era:
Voit myös harkita yksityiseksi pph:ksi ryhtymistä, saat määritellä itse työaikasi ja saat myös parempaa palkkaa. Itse meinasin ryhtyä pph:ksi pari vuotta takaperin, mutta sain sitten yllättävän työtarjouksen, josta en voinut kieltäytyä. Kunnallisen edut ois ollu sen verran heikot, että oisin ruvennut yksityiseksi.

Riippuu paljolti mikä on kuntasi tilanne! Eräs hoitaja kaverini ei saanut kuin yhden lapsen syksyksi. Ei vaan löytynyt halukkaita tulemaan yksityiselle koska suuremmat maksut ja hoitoajat ei voi olla niin pitkät kuin kunnalla. Ongelmana on myös se, että varahoitopaikkaa ei ole.

Olen melkein jo koulut käynyt eli työn aloittaessa olen koulutettu pph :) Olisi se vaan niin ihanaa, että pystyisi töitä kotona tekemään ja omia lapsia ei tarvitsisi muille hoitoon viedä :) Yksityiseksi ei kannata täällä päin ruveta kunta ei maksa mitään ylimääräisiä lisiä jos vie yksityiselle hoitoon ja muutenkaan ei. Kiitos kovasti kaikille vastanneille :)

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Hei! Minä olen koulutettu kolmen vuoden koulutuksella joten peruspalkkani neljästä on 1750e kk ja siihen tulee päälle kulukorvaus n.4e lapsi per päivä tietenkin sen mukaan miten lapset ovat hoidossa. Meidän kunta ainakin mielellään ottaa :) Meillä palkka on porrastettu. Sellainen jolla ei ole mitään koulutusta saa muistaakseni vain 1300-1400e ja tietty sinä saisit puolet siitä (jos ei koulustusta) vain koska omat vievät kaksi paikkaa mutta säästät toki omistasi päivähoitomaksut. Kivaa työtä mutta työaika on pitkä. Minulla esim. tämä viikko lähes 60h. Ja jos saa palkan vain kahdesta lapsesta ja tekee kuitenkin noinkin pitkää viikkoa niin tuntuu se jo orja työltä :(

Sellainen tuli mieleen, että mitä korvauksia ylityötunneista saa. eikä päivässä ole mitään rajoitusta :/

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja pph:

Sellainen tuli mieleen, että mitä korvauksia ylityötunneista saa. eikä päivässä ole mitään rajoitusta :/

Meillä maksetaan kyllä ylityökorvaukset mutta nekin toki halvimman mukaan eikä niistä juuri mitään tule. Itse tein yhden yövuoron ja sain siitä huimat 6 euroa :D

Eipä ole korvaukset isoja. mutta olen miettinyt myös sitäkin, että asutaan maalla ja pitkät työmatkat olisi. niin siinä kyllä säästää myös bensakuluissa. Ja omia lapsia ei tarvitsisi hoitoon viedä sen takia olen asiaa kovasti pohtinut. Mutta onneks ei ihan vielä ole ajankohtainen