Huoltajuus ja muutto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Meillä on yhteishuoltajuus,isä tosin ei ole pitänyt sovituista asioista kiinni eikä maksanut elareita.
Nyt ole muuttamassa vantaalta järvenpäähän,isä taas ei suostu muuttoon koska ei halua että lapset vaihtaa tarhapaikkaa.No koitin ehdottaa isälle että jos vko ja vko ja lapset tosissaan kirjoille hänen luokse että lasten ei tarvitse vaihtaa tarhaa niin ei sekään sovi vaan hän hakee kuulemma huoltajuuden itselleen.Miten minun tulee toimia.Oon ihan surkeena kun ei tiedä mitä tehdä kun ex mies tekee kaiken vaan siksi näin koska kuvittelee kostavansa vaan minulle vaikka ei tajua että lapsia tämä kolhasee ja pahasti kun isä koittaa viedä lapsilta äidin kokonaan.

Isä ei voi estää / kieltää teidän muuttoanne ja jos hän haluaa muutosta huoltajuuteen, pitää sitä hakea oikeuden kautta (siis jos sinä vastustat). Siellä asia pyörii parisen vuotta ja lopputulos voi olla se että sinä saat yksinhuoltajuuden, hän saa yksinhuoltajuuden tai yhteishuoltajuus pysyy voimassa

Elikkä voin huoletta muuttaa lasten kanssa eikä tarvitse mitään lupa lappuja isältä pyytää?
Lapset tosissaan ovat koko eron ajan olleet minun luona kirjoilla ja yhteishuoltajuus on!

Elikkä voin huoletta muuttaa lasten kanssa eikä tarvitse mitään lupa lappuja isältä pyytää?
Lapset tosissaan ovat koko eron ajan olleet minun luona kirjoilla ja yhteishuoltajuus on!

ei voi isä estää muuttoa, eikä sen perusteella saada huoltajuutta.

asiasta toiseen: minkäs ikäisiä lapsia sulla on ja mihin päin muutat? täällä on yks kohtalotoveri :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ei voi isä estää muuttoa, eikä sen perusteella saada huoltajuutta.

asiasta toiseen: minkäs ikäisiä lapsia sulla on ja mihin päin muutat? täällä on yks kohtalotoveri :)

järvenpäähän ja lapset 2 alle kouluikäistä.

kotimaassa saat muuttaa mihin kolkkaan tahansa.ei yhteishuoltajuus sitä estä.
saadakseen yksinhuoltajuuden miehen täytyy viedä asia oikeuden ratkaistavaksi.
täytyy olla todella painavat syyt,että oikeus huoltajuutesi kumoaisi

No mulla ainakin kun muutin lapsen kanssa toiselle paikka kunnalle niin soittivat isälle ja kysyivät että tietääkö ja onko isän suostumus... en vaan nyt muista että mistä virastosta soittivat..

Yhteistyössä