Huolestuisitko, jos päivällä +20 asteessa 3v lapsi huutaa terassilla että "avaa ovi"?

• Viestiketjun aloittaja pppppppp
  • Ensimmäinen viesti
"a-p"
Noniin eli mun 3v joka ei yleensä ole kamalan väkivaltainen, kävi käsiksi siskoonsa 1v, repi kaksinkäsin hiuksista ja löi nyrkillä, suutuin ja laitoin jäähylle terassille, missä oli noin kolme minuuttia ja huusi. Ja kun menin avaamaan oven, tieltä kurkisteli jotain ihmisiä meille ja toruin lasta että et voi käydä käsiksi siskoon. Noh, kurkkiminen puskien takaa vaan jatkui vaikka selvästi näkivät ja kuulivat mistä kyse...Nyt mietin että tuleeko kenties LASU...

älä pelkää
Tuskin kukaan tuollaisen perusteella mitään tekee. Ihmiset vaan on uteliaita,huutava lapsi herättää kiinnostuksen. Kurkkiminen siis tuskin johtui huolestumisesta,oli vaan kiinnostava nähdä ja kuulla miten tilanne jatkui

Noin pidemmän päälle,terassi ei ole paras paikka jäähylle. Eikös kaikki SuperNannyt ym opeta että jäähy pitäis olla paikka missä ei voi tehdä mitään eikä pääse aikuisen huomaamatta pois.

"a-p"
No eikö ookki tosi kiinnostavaa :D MUlla on vaan nyt morkkis sitten kun varmaan naapuritkin huomas koko shown. Terassi on ainut ovi minkä saa lukkoon niin sen takia laitoin sinne, ei pysy jäähyllä muualla ja pysty palauttamaan lasta aina takaisin kun on kaks muutakin (lasta siis). Nooh, aina oppii jotain uutta. Mietin vain että olivatko tosiaan huolestuneita vai uteliaita.

"hanna"
Onko teillä terassilta pääsy pihalle niin, että lapsi voi tuosta vain häipyä.

3v ikäisenä pikkuiset ovat vielä aika hölmöjä, muutaman minuutin aikana voi sattua vaikka mitä.
tuon ikäisen paikka ei ole ulkona yksin.
Tehkää jokin paikka asuntoon, jossa on jäähy.
ei ulos yksin.

Jos tuohon nyt totutat, niin mitäs talvella kun on pakkasta, laitatko pakkaseen tai muuttuuko jäähypaikka taas.

Olisin minäkin kattonut puskasta, jos tuollainen nappula on yksin pihalla huutamassa.

"a-p"
Niin, en usko että pysyisi muualla jäähyllä, kun oon joskus vienyt kamariinsa rauhottumaan niin tulee sieltä saman tien pois. Mutta pontti siis ettei ole siskoaan aiemmin noin pahasti satuttanut.

"..."
Olisin itsekin katsonut huolestuneena. Ja eikös useammatkin asiantuntijat ole kritisoineet tuota jäähymenetelmää, kun siinä lapsi jätetään yksin häpeämään sen pahanolontunteen kanssa. Eli ei kannata ottaa tavaksi tuollaista tapaa. Jäähy pitäisi toteuttaa siten, että itse istuu siinä lapsen vieressä.

Vieras..
Minä en laittaisi jäähylle lukittuun tilaan, saati sellaiseen , josta pääsee pihalle.

Turvallinen hääpaikka, esim. Penkki. Ja sitten supernannyn ohjeilla eteenpäin.

viera.s
Joo, kyllä mä vähän huolestuisin, jos rangaistukseksi lapsi pihalle teljetään. Eri juttu jos aidatulle terassille olisi jäänyt epähuomiossa hetkeksi ja äiti tulisi heti avaamaan oven lapsen huutaessa.

Mutta on sitä niin paljon pahempaakin ja sitä myöten lastensuojelulla tähdellisempää tekemistä, että tuskin kuitenkaan lasu-ilmoitusta tekisin.

Jäähylle lasta ei kuitenkaan ole tarkoitus laittaa minnekään lukkojen taakse, ulos tai sisälle. Jos et selviydy arjesta lastesi kanssa, ehkä tarvitsisit jotain tukea? Minkäs ikäinen se kolmas on, onko sekin jatkuvasti vahdittava?

voi jestas
No voi jestas, etkö ton paremmin tiedä miten jäähyä käytetään?? Katsoppas pari Supernanny jaksoa.
Jäähyn tarkoitus ei ole lukita lukkojen taakse, koska olet itse liian laiska palauttamaan lapsen takaisin jäähypenkille. Korkea aika katsoa peiliin! Ei ihme että naapurit ihmettelivät.

dem
Huolestuisin, että miksi noin pieni lapsi huutaa(itkee?) yksin oven takana eikä häntä päästetä sisään. Miettisin ehkä että miksi itkevää pikkulasta ei päästetä sisälle, onko ketään edes kotona vai onko lapsi eksyksissä ja väärän oven takana. Etenkin noin pienen lapsen kohdalla olisi edesvastuutonta jatkaa vain matkaa, jos lapsen näkee yksin hätääntyneenä. Parempi varmistaa, että tilanne on ok ja joku aikuinen on oikeasti lapsesta huolehtimassa.

"Pippuriina"
Kyllä minäkin yhtenä päivänä kyyläsin, kun joku isä hiiltyi uhmailevalle pari-kolmevuotiaalleen, huusi tälle "oo ulkona sitten" ja lähti yksin sisälle kerrostaloon.

Vaikka olin 90-prosenttisen varma, että isä oli heti alaoven takana ja näköyhteydessä, olin valmiina nappaamaan lapsen jos tämä olisi lähtenyt vaikka parkkipaikalle autojen alle.

"Pippuriina"
Niin, ja itse aiheeseen: jäähy ei todellakaan sovi kaikille. Jos jäähyn toteuttaminen on noin vaikeaa, kannattaa etsiä toisenlaisia, palkitsemiseen perustuvia kasvatuskeinoja. Niitä saa vaikka perheneuvolan asiantuntijoilta. Supernannya en kauheasti arvosta.

"entä"
Entä sitten kun naapuri jättää jatkuvasti illalla myöhään n. 21.30 jälkeen n.3-4v lapsen rappuun oven taa itkee? Varmaan sama jäähy juttu kyseessä. Saattaa olla 15minuuttiakin ennen ku päästävät sisään. Pitäiskö tohon jotenkin puuttua?

"Nanny"
[QUOTE="entä";30250928]Entä sitten kun naapuri jättää jatkuvasti illalla myöhään n. 21.30 jälkeen n.3-4v lapsen rappuun oven taa itkee? Varmaan sama jäähy juttu kyseessä. Saattaa olla 15minuuttiakin ennen ku päästävät sisään. Pitäiskö tohon jotenkin puuttua?[/QUOTE]

No hemmetti, pitäisi puuttua. Mene ensi kerralla kysymään miksi lapsi on yksin rapussa? Ei ole hyväksyttävää jättää lasta illalla väsyneenä yksin itkemään! Mitä hemmettiä!
Jos ei osata laittaa 3-4 vuotiasta rauhallisesti nukkumaan, niin jotain on pielessä. Tohon aikaan 3-vuotias saisi jo olla sängyssään nukkumassa! Itse tekisin tommosesta varmaan ls-ilmon.

Yhteistyössä