Hui hui hui, huomenna on taas kontrolli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mahtaako mua nyt sitten tästä lähtien aina pelottaa nuo kontrollit yhtä paljon...?

Eli taas sama laulu kuin viimeksi: jos ei kuulu eikä näy, niin sairaalaan oon joutunut.

Vaikka nyt oon kyllä TODELLA kiltisti huilinut.

Asiasta kukkakeppiin: tää uus tietokone ON tosi hyvä ja tuo optinen hiiri tuhannesti toimivampi kuin vanha romu. Se että tästä sai pulittaa ison rahan lakkaa ehkä vielä ahdistamasta...ehkä!

Kiitoksia! Niin Samperi: mulla meinaa vauva tulla ennen aikojaan maailmaan ja siksi olin 1,5 viikkoa levossa sairaalassa ja nyt 2 viikkoa kotona levossa. Juoksen ilmeisesti kerran viikossa jatkossa kontrollissa ja pelottaa taas kovasti että mihin suuntaan on asiat menneet. Mulla on kohdunsuu tunneloitunut ja enää 2 cm kiinni. Viime viikolla kontrollissa lääkäri oli vähän kahden vaiheilla että joudunko takaisin sairaalaan ja siksi nyt tietty taas jännään lopputulosta.

Ja viikkoja on nyt kasassa 26+1. Aika matelee eteenpäin, mutta toisaalta mua lohduttaa tieto että näillä viikoilla selviytymis% on jo 50-80 ja miltei samat prossat siihen että vauva olisi täysin terve.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitoksia! Niin Samperi: mulla meinaa vauva tulla ennen aikojaan maailmaan ja siksi olin 1,5 viikkoa levossa sairaalassa ja nyt 2 viikkoa kotona levossa. Juoksen ilmeisesti kerran viikossa jatkossa kontrollissa ja pelottaa taas kovasti että mihin suuntaan on asiat menneet. Mulla on kohdunsuu tunneloitunut ja enää 2 cm kiinni. Viime viikolla kontrollissa lääkäri oli vähän kahden vaiheilla että joudunko takaisin sairaalaan ja siksi nyt tietty taas jännään lopputulosta.

Ja viikkoja on nyt kasassa 26+1. Aika matelee eteenpäin, mutta toisaalta mua lohduttaa tieto että näillä viikoilla selviytymis% on jo 50-80 ja miltei samat prossat siihen että vauva olisi täysin terve.

Siis 8cm auki??????????? Kyllä et olis kotona kertomassa asiasta
Taitaa olla Aprilliä!

:hug: :hug:
Serkku sai joku aika sitten vauvan viikolla 28+0 ja hyvin kävi :heart:

Johkii ketjuun sulle vastasinkin että miä jouduin viikon sairaalassaolon jälkeen täydelliseen lepoon kotiin.. Tai siis pääsin kotiin =) 8 viikoa makasin pelkästään sängyssä ja meinasin pimahtaa :xmas: Mutta se makaaminen oli sen arvoista, poika syntyi viikolla 40+0 =) Tarkka poika =) Eläkä pelkää sitä kontrollia, kyllä ne kotiin päästää jos kaikki on hyvin ja mehän toivotaan että on =)

Onko sulla kohdunkaulan heikkous? Mun opettajalle pantiin vuosiavuosiavuosia sitten tästä syystä shirocad-lanka (tai jotain sinnepäin) siis ommeltiin tavallaan kohdunsuu kiinni, niin että se ei päässyt aukeamaan ennenaikojaan. Muistaakseni hällä meni kaikki hyvin :) Lanka poistetaan ennen synnytystä. viisaammat voisivat kertoa tästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Siis 8cm auki??????????? Kyllä et olis kotona kertomassa asiasta
Taitaa olla Aprilliä!

Jaa... Kuule mä en tiedä muuta kuin että ekan lääkärin mukaan olin vaan 1,4 cm kiinni, mutta tokan lekurin mukaan sentään tuon 2 cm. Ja täällä mä vaan kotona olen ja voin vannoa ettei ole aprillipilaa.

Lääkärin mukaan kohdunsuu on kuitenkin kiinteähkö ja kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sulla kohdunkaulan heikkous? Mun opettajalle pantiin vuosiavuosiavuosia sitten tästä syystä shirocad-lanka (tai jotain sinnepäin) siis ommeltiin tavallaan kohdunsuu kiinni, niin että se ei päässyt aukeamaan ennenaikojaan. Muistaakseni hällä meni kaikki hyvin :) Lanka poistetaan ennen synnytystä. viisaammat voisivat kertoa tästä :)

Mulla on supistukset syynä tuohon avautumiseen ja silloin kun on suppareita ei kuulemma tuota lankaa laiteta. Siis lääkäri kyllä kertoi harkitsevansa asiaa, mutta harmitteli just noita supistuksia. Mun äidille on myös tuo lanka laitettu pikkuveljeä odottaessa mutta tosiaan mulla on eri ongelma :(

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Johkii ketjuun sulle vastasinkin että miä jouduin viikon sairaalassaolon jälkeen täydelliseen lepoon kotiin.. Tai siis pääsin kotiin =) 8 viikoa makasin pelkästään sängyssä ja meinasin pimahtaa :xmas: Mutta se makaaminen oli sen arvoista, poika syntyi viikolla 40+0 =) Tarkka poika =) Eläkä pelkää sitä kontrollia, kyllä ne kotiin päästää jos kaikki on hyvin ja mehän toivotaan että on =)

Juu muistankin sun kirjoituksen, kiitos että kirjoitit ja kirjoitat kannustavasti :hug: . Mulla lähti nyt myös 7.viikko saikkua. Ensin olin 3 viikkoa kotona, sit 2 viikkoa töissä kunnes tää todettiin ja nyt sitten tosiaan kotona levossa.

Täytyy nyt toivoa että tää meidänkin poitsu jaksais odotella ainakin niille viikoille että alkais kolmosella...

Kunhan jaksat ja pystyt lepäämään niin hyvä on =) Mulla oli jatkuvia supistuksia levossakin, ne oli vaan niin pieniä ja kivuttomia että sain olla kotona.. Sitten kun synnytin niin poika tuli kyllä muutamassa tunnissa helposti ja nopeasti =) Kun oli kunnolla valmisteltu :D Tosi paljon tsemppiä siihen kontrolliin, kyllä siä kotia pääset =)

Kunhan jaksat ja pystyt lepäämään niin hyvä on =) Mulla oli jatkuvia supistuksia levossakin, ne oli vaan niin pieniä ja kivuttomia että sain olla kotona.. Sitten kun synnytin niin poika tuli kyllä muutamassa tunnissa helposti ja nopeasti =) Kun oli kunnolla valmisteltu :D Tosi paljon tsemppiä siihen kontrolliin, kyllä siä kotia pääset =)

Mulla on onneks kohtalaisen hyvin pysynyt supistukset kurissa estolääkityksen kanssa. Paitsi että mun on jostain syystä TODELLA vaikea kuunnella kroppaani. Siis kun ajattelee että mä painoin töitä täysin huolettomana ja mielestäni kivuttomana vaikka olin noinkin paljon auki ja kärsin hiiva- ja virtsatieinfektiosta... Että välillä nuo supparitkin taitaa mennä ohi.

Mua vähän pelottaa että millaisella vauhdilla tämä sitten tulee ulos kun ekassa kesti vajaa 6 tuntia siitä kun lähdin kotoa ilman supistuksen supistusta (vedet lähti) siihen kun poitsu oli maailmassa... niin että jos nää supparit nyt valmistelee vielä niin hui, tulee kyllä kiire :o .

Ja kiitos paljon tsempistä, toivottavasti tosiaan saisin edelleen levätä kotona.

Miulla oli kans eka lapsi tuo ennen aikojaan ulos pyrkinyt poika =) Ja synnytys kesti vajaan 6 tuntia kans.. Elä pelkää, kyllä sen joku kerkee koppaamaan ennen kun se lattialle syntyy =) Ei kun ihan vakavasti, ei se välttämättä ole ollenkaan niin nopea vaikka eka olikin.. Tuuhan sit heti huomenna kertomaan kuulumiset =)

no jos oikeen käsitin ton sun kohdunsuun selustuksen niin onko sulla siis niin et kanavaa on 3 cm ja se on sentin pituudelta auki ja loput kaks senttiä kiiinni?mulla oli noin rv 23 kolmannesta ja rv 33 oli kokonaan auki 4 cm ja poika sit syntyi rv 36+6 ja synnytys oli todellakin nopea.ekasta supistuksesta istukan pihalle tuloon 1t20min.

Miulla oli kans eka lapsi tuo ennen aikojaan ulos pyrkinyt poika =) Ja synnytys kesti vajaan 6 tuntia kans.. Elä pelkää, kyllä sen joku kerkee koppaamaan ennen kun se lattialle syntyy =) Ei kun ihan vakavasti, ei se välttämättä ole ollenkaan niin nopea vaikka eka olikin.. Tuuhan sit heti huomenna kertomaan kuulumiset =)

Joo voihan se niin olla että tässä menee vaikka kauemmankin, eipä tuota koskaan tiedä. Täytyy varmaan kaivaa pesisräpylä varastosta että voi sitten vaikka ottaa itsekin kopin jos jäbytin päättää kiirehtiä :D .

Ja kyllä, tuun takuulla kertomaan kuulumiset jos vaan pääsen =)

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
no jos oikeen käsitin ton sun kohdunsuun selustuksen niin onko sulla siis niin et kanavaa on 3 cm ja se on sentin pituudelta auki ja loput kaks senttiä kiiinni?mulla oli noin rv 23 kolmannesta ja rv 33 oli kokonaan auki 4 cm ja poika sit syntyi rv 36+6 ja synnytys oli todellakin nopea.ekasta supistuksesta istukan pihalle tuloon 1t20min.

no eihän se oikeesti voi olla 8 senttiä auki! ei se ees avaudu noin isoks ennen kuin synnytys on oikeesti käynnissä.... VARMASTI lääkäri tarkoitti kanavan pituutta...

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:

Mä en oikeesti oikeen tiedä :ashamed: . Siis mulla on tunneloitunut kohdunsuun kanava, eli on sellainen iso musta tunneli ultrakuvassa. Ja jostain kypsyneestä kerviksestä nuo sairaalassa puhuivat...

Mutta siis kohdunsuu on vielä kiinni ja tosiaan 2 cm on kai tuota tunnelia kiinni ennen kohdunsuuta. Mun pitää kyllä huomenna pyytää että ne vääntää mulle rautalangasta kun en kerran ymmärrä.

Hui hui hui tuota kuinka nopeasti sä olet synnyttänyt :o :o . Nyt alko oikeesti jännittää että pääsenkö h-hetkellä edes lähelle Tyksiä...

Yhteistyössä