Hui hui hui, huomenna on taas kontrolli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
no jos oikeen käsitin ton sun kohdunsuun selustuksen niin onko sulla siis niin et kanavaa on 3 cm ja se on sentin pituudelta auki ja loput kaks senttiä kiiinni?mulla oli noin rv 23 kolmannesta ja rv 33 oli kokonaan auki 4 cm ja poika sit syntyi rv 36+6 ja synnytys oli todellakin nopea.ekasta supistuksesta istukan pihalle tuloon 1t20min.

no eihän se oikeesti voi olla 8 senttiä auki! ei se ees avaudu noin isoks ennen kuin synnytys on oikeesti käynnissä.... VARMASTI lääkäri tarkoitti kanavan pituutta...

Joo siis ei mulle todellakaan olla missään vaiheessa sanottu että olisin 8 cm auki (sen keksi tuo joku harmaa). Mutta silleen kyllä sanottiin viimeks viime kontrollissa että 2 cm on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
no jos oikeen käsitin ton sun kohdunsuun selustuksen niin onko sulla siis niin et kanavaa on 3 cm ja se on sentin pituudelta auki ja loput kaks senttiä kiiinni?mulla oli noin rv 23 kolmannesta ja rv 33 oli kokonaan auki 4 cm ja poika sit syntyi rv 36+6 ja synnytys oli todellakin nopea.ekasta supistuksesta istukan pihalle tuloon 1t20min.

no eihän se oikeesti voi olla 8 senttiä auki! ei se ees avaudu noin isoks ennen kuin synnytys on oikeesti käynnissä.... VARMASTI lääkäri tarkoitti kanavan pituutta...

Joo siis ei mulle todellakaan olla missään vaiheessa sanottu että olisin 8 cm auki (sen keksi tuo joku harmaa). Mutta silleen kyllä sanottiin viimeks viime kontrollissa että 2 cm on kiinni.

eli käsittäisin näin että kohdunsuu on ulkosuulta auki ja mutta sisäsuulta kiinni.kohdun kanavan pituus on noin 3cm eli siitä 2 cm matkalta se on kiinni..ite en ollu sairaala levossa vaan kotona ja mulle sanottiin et niin kauan kun on sisäsuu kiinni ei hätää ole vaikka ns.kypsymistä onkin jonkun verran tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

eli käsittäisin näin että kohdunsuu on ulkosuulta auki ja mutta sisäsuulta kiinni.kohdun kanavan pituus on noin 3cm eli siitä 2 cm matkalta se on kiinni..ite en ollu sairaala levossa vaan kotona ja mulle sanottiin et niin kauan kun on sisäsuu kiinni ei hätää ole vaikka ns.kypsymistä onkin jonkun verran tapahtunut.

Mulla taas järjestään jokainen lääkäri on ollut huolesta soikeena kun on mut ultrannu. Kaikki samalla tavalla eka on ihan lunkisti ja sit ultraa ja alkaa kauhistelu (yht. nyt 4 lääkäriä). Ja kuitenkin kaikki on toistaiseksi mennyt ihan hyvin :D .

En mä tiedä tosiaan mistä on kyse, kaikki kun puhuu niin ympäripyöreästi eikä kuitenkaan vastaa kun kysyn, tosi ärsyä :kieh: .

Mahtaisko joku täällä tietää mikä tuo kervis on (en tiedä miten kirjoitetaan) on kun siitä hoitajat aina puhui...

Terkut kontrollista :wave: . Täällä ollaan edelleen kotona ja taas ens ke kontrolliin uudelleen. Sama tilanne oli, se 2 cm oli edelleen kiinni, mutta se "tunneli" oli jälleen leventynyt. Eipä tässä siis mitään ihmeempää,samaa vanhaa vaan, mutta ONNEKS ei tarvinnut mennä edelleenkään sairaalaan =) .

Ainiin...ihania uutisia: meidän Jorma-Kalevi on saavuttanut nyt kilon maagisen rajan :D :heart:

Minulla oli myös tuota tunneloitumista kuopukselta. Supistukset alkoivat 20 viikon paikkeilla ja äitipolilla kävin 25 viikolla. Kiinni olevaa kanavaa oli 1,3cm ja kohdun ulko- ja sisäsuut olivat auki. Vuodelepoon jouduin ja pistivät vielä kortisonit kypsyttämään vauvan kehkoja (jos syntyy). Pääsin kuitenkin vielä kotiin, kun lupasin vain maata.

Makasin koko loppu raskauden 36 viikolle. En käynyt missään kylässä, en kaupassa, en siivonnut, en hoitanut esikoistamme ja vältin jopa istumista, koska vauvan pää painoi kohdunsuuta (vaarana oli, että vedet menevät tai kohdunsuu aukenee paineesta entisestään). Kahden viikon välein ramppasin kontrolleissa.

No, sitten kun sai alkaa liikkumaan, niin eipä niitä supistuksia sitten enää tullutkaan :D. Neiti syntyi 40+5 viikolla melkoisella rytinällä. Vedet menivät yhtäkkiä ja supistukset alkoivat heti tulla 5min välein. Synnytys kesti 1h 12min. Hyvä kun sairaalaan kerkesimme.

Niin ja vielä :)
Jaksamisia makoiluun!!
Ei se helppoa ole, mutta kaikki päivät on kovasti eteenpäin vauvalle!
Hyvin ovat vielä nuo ajat muistissa, vuosi sitten tähän aikaan makoiltiin ja katteltiin likaisia ikkunoita tästä sohvalta, kun aurinko paistoi.

Yhteistyössä