Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta mammaloiset!!


Lisa69 ja Säde1 mielettömän suloiset mussukat teillä :heart:

Meillä vedettiiin yöuniennätys!!! nukkumaan mentiin 22.30 ja herättiin 5.30!!! ilman minkäänlaista puhinaa ja ähkymistä meni koko yö!! Arvaatkaas säikähdinkö aamulla kun katoin kelloa :LOL: pakko oli mennä tarkistaan et onko toinen vielä hengissä :LOL: Sitten olikin tissit jo aivan räjähtämispisteessä, pakko oli again pumppailla syötön jälkeen kun meidän herra on nii-in tehoton imuri..imuote on pielessä, mutta en saa sitä kuinkaan korjattua vaikka miten irrottelen tissiltä ja "asettelen uudelleen" niin jätkä vaan maiskuttaa :headwall: turhauttavaa..mutta pääasia että kasvaa poika kasvaa kuiteski hyvin!

Meillä oli illalla nimestä ihan mieletön vääntö :kieh: ei päästä millään samalle aaltopituudelle ja sitte mulla palo käämit kun isäntä alko jo ehdotteleemaan että annetaan sen nimeksi veijo.. :LOL: ..siinä vaiheessa mä puhalsin pelin poikki ja sanoin että katotaan huomenna...


Terkuin

Nussukka ja pikkumies (tänään 5 vkoa)
 
iiih! ihania kuvia! :heart:

mistä tietää että vauvalla on sammas?? ku viime neuvolassa terkka sano et vissii vähä oli jotai tuolla kitalaessa, mut ei ollu varma.. :|
millä sitä sit vois hoitaa??

miusta on alkanu tuntuu ettei miulta tuu maitoo ollenkaa!! :( tunnin tissittelyn jälkee vauva saattaa hyvinki vetästä 100 ml vielä päälle!!!! mitä hittoo :eek: kyl nää tiputtelee ja on kyl iha pinkeet jos tulee pitempi väli syötössä, en ymmärrä.. haluisin nii kovin et pystyisin pitää tuon neitin tyytyväisenä pelkällä tissillä, ois kesälläki niiin paljo helpompaa mökillä ym..

mimmi kasvaa kyl hirmu vauhtia! liian nopee! :D haluisin et se ois pikkanen! :D viime neuvolassa oli painoo tullu viikossa puol kiloa :) ollen näin 3400g ja 51 cm :) syntyessä oli 2860 ja 46,5 cm lähtöpaino oli 2600g.. saas nähä nyt ens viikolla ku terkka tulee kotikäynnille paljo on tullu kahessa viikossa lisää :D

mitkäs tipat auttaa siihe jos vauvalla on masu kovalla?? ku eileki ähis ja puhis mut ei kakkaa tullu ku vasta illalla, ja oli jotenki tosi jäykän olosta.. pierua tää neiti ei kyllä pidätä ja antaa tulla melkei kokoajan! :D siin on äitin kiva imettää kakan hajussa :D ja ne oikeesti haisee!!!! :D

tietääkö kukaan palautuuko lantio yhtään??? kauan siinä menee?? kauheeta ku on aina ollu iha tosi kapee lantio ja nyt on iha hurja hehtaari vyötärö!! :D ainaki omasta mielestä, mies tosin on iha eri mieltä :D tykkää ku on nýkyää pepussa jotai mitä puristella :D
no on tässä vielä 10kg lähtöpainoon, 20kg tuli :ashamed: ja toho se on jämähtäny, ei ainakaa imetys miun kiloja vie :( perhana..
onneks on toi crosstraineri, millä oon alkanu tekemää päivittäin n.40min, ja oon kyllä nii hiestä märkä sen jälkee et huh! :D
ihanaa, nyt neiti nukahti tuoho sitterii, saa mamma käydä jumppailemaa :)

*muoks: lantiolla tarkotan noita lantion luita et meneekö ne "kasaan" enää? :D
jos joku tajus mitä tarkotan :D

ziki ja Aino 3vk 6pvä (isi ei oikee syty tuoho nimee, mut miusta on iha ainon näkönen tyty)

ainii mitä kaikkee pitää tehä jos meinaa ristiäiset pitää kotona????

laitetaa mein murusta kans kuva, on se tissillä olo rankkaa! :D



 
nussukka, meillä on kanssa hiukka ongelmia nimen suhteen. Kirjotettiin kumpikin lapulle 5 mieleisintä nimeä, eikä ollut pelkoa että samoja nimiä papereista olisi löytynyt. Täällä on kohta avioeron ainekset... :LOL:

Kukas muu pitää nimiäiset? Yritän täällä miettiä että minkälaiset juhlat sitä järkätään, koskaan en ole nimiäisissä ollut...
 
AAM
Ziki lantio saattaa kestää puoli vuottakin että palautuu :hug: älä ota stressiä ja samoi noiden kilojen kanssa.. joillakin sulaa hitaammin ja toisilla tipahtaa vaan ko imettää tai on, riippumatta kuinka paljon syö / juo ne vain sulaa pois, se(kin) on riippuvainen aineenvaihdunnasta.. :)
Ja bai thö vei sun tyttös on ihan Ainon näköinen :) :heart: minusta ainakin... meille tulee kans vähän ainoa muistuttava nimi.. :p on perinteisen kuuloinen mutta unconventional.. saas nähä mitä pappi sanoo, 7 samannimistä on kastettu tänä vuonna.

Rinnat, ooks kokeillut pumpata jos on esim liian pinkeet vauvan imuotteelle ? että on helpompi tarttua kun vähän tyhjennät pumpulla ensin ? joskus meillä menee emäntä ensin nyppyyttämällä ennenkuin "suostuu" ottamaan kunnon imuotteen... :/

Kasvu jos se noin on noussut niin kyllä sun diisareista tulee maitoa tosi hyvin :D DON`T worry... mietit sitä vastikkeen antamista.. äidinmaitohan sulaa paljon nopsempaa ja pitää kylläisenä vähemmän aikaa :) joten saattaa joutua syöttämään tietty useammin. Ja sit tulee tää tiheämmän imun kausi jolloin vauva lisää reilusti imeskelyä ja täten "tilaa" maitoa.. mutta sen varmaan tiesitkin koska tytöt on täällä jo siitä puhuneet :D ?

tulipas taas tekstiä.. *saarnaaja-olo" :D :hug:
mutta mun oma muisti on niin lyhyt ettei mikään pysy päässä tällä hetkellä joten eipä kai se oo näitä asioita huono jauhaa.. vai mitä :D ?

Kakkendaaleri koskas se muuttuikaan semmoi oikeaksi kakaksi ?
ko meillä tuo vielä jaskoo sitä keltaista liejua..ja kusee ko hevonen |O :x !! fresh !

Am & neiti A. :heart:
paan tännekin kuvan meidän rakkaimmista :heart: :heart:
 
Otankohan mie liikaa valokuvia.... Aloin eilen käymään koneella olevia digikuvia lävitse. ja tässä menee ikä ja terveys kyllä.
Viimeksi olen käynyt kuvat ennen joulua. Eli tässä on nyt joulunkuvat, sitten sitä normaalia arkea ja vauvan syntymä + sen jälkeinen elämä.

Paperikuvia on menossa kehitettäväksi nyt jo parisataa ( siis olen digikuvat valkannut että niistä teetän paperikuvat ) ja vielä on lähemmäs tuhat kuvaa käymättä lävitse.
Seuraava urakka on sitten edessä kunhan paperikuvat tulevat ja laitan ne albumeihin....


Nukutatteko te vauvaa yksin ulkona? Meillä neuvolassa pauhaavat siitä kuinka pitäisi nukuttaa siellä. Mutta en mie voi, mie olen ihan liian hermona jos Elli nukkuu yksin ulkona.
Toki me ulkoillaan päivittäin isompien lasten kanssa + lenkkeillään kahdestaan vauvan kanssa. Eli vauva saa kyllä raitistailmaa. Mutta yksin en jätä ulos.

niinu, meillä on isommilta lapsilta jääneet pienet babybanzit. Sen näkee sitten tuleeko niille käyttöä. Liinaillessa voi tosiaan tullakkin tarpeen....

Hienoa ettei Säteen pojun sydämmestä kuulunut enää mitään ylimääräistä.


Vauvan nukkumisasennosta. Kyljellään nukkuu yleensä meidän pieni.



Kiitos kaikille stempittelijöille. Aamulla kävin verikokeissa, ottivat sappi ja maksa arvoja. Huomenna on sitten se ultraus.
Saas nähdä mitä huomisesta päivästä tulee. Mulla on aamusta jälkitarkastus ja tytyllä neuvola. Sitten tän katraan kanssa kotiin syömään. Mies hakee meidän puoliltapäivän tuonne kaupunkiin missä ultra tehdään. Siellä pitää sitten hengailla parituntia lasten kanssa koska miehellä on itsellä siellä lääkärintarkastus. Ei mitenkään kerkeis hakee meitä sen jälkeen, että mie kerkeen ultraan.
Eiköhän me hengissä selvitä, mutta voi olla aika väsynyt mamma iltasella.


Tänään saa onneksi piristystä. Kunhan ukko kotiutuu töistä niin lähden kampaajalle, leikkaus ja värjäys. Ihanaa. Tuttu kampaaja niin pystyttiin sopivaan vähän väljempi aikataulu ja vauva tulee siis mukaan.

mammanen, miulla tälläinen kantoliina

https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=143

ollut ihan näppärä. Ei tartte sitoa tai solmia. Vauvan saa sekä kehtoasentoon että pystyyn sillä.
Multa löytyy myös pitkä sidottava liina josta tykätään vauva kanssa molemmat kovasti. Eikä sitä nyt ole vaikea sitoa. Kerran kun sen oppii....
Rengasliina on myös mutta en jotenkin osaa sitä vauvalla käyttää. Isompaa sitten sillä lonkalla kantanut. Ja siihen se onkin ihan ehdoton apuvälinen.
Mie olen kantoliinafani. Ja onneksi meidän kaikki kolme lasta ovat niissä viihtyneet.


Heklalle onnittelut tytöstä. Kaunis nimi hänellä.

Ehkäisystä. Varmaan mennään näin alussa kumilla ja sitten jossainvaiheessa ehkä hormoonikierukka. Pitää huomenna jutella jälkitarkastuksessa lääkärin kanssa siitä vaihtoehdosta.
Mulla on menkat niin pyllystä että pakko ottaa jotain hormoonilisää että ne pysyy kurissa. Mutta meillä kuitenkin olisi haaveissa saada joskus vielä neljäs lapsi. Kylläkin vasta muutaman vuoden päästä....

Ihania kuvia olette laitteneet teidän pienistä. Suloisia kyllä.

Onnea kaikille nimenmietintään. Me päätettiin se lopullinen nimi kastetta edeltävänä yönä. Ja oikein tyytyiviä ollaan valintaamme vaikka viimetippaan menikin.

Meidän Elli kävi ensimmäistä kertaa suihkussa. Vähän hämmästyneen oloinen oli neiti, ei tykännyt mutta ei itkenytkään. Eiköhän hän suihkutteluunkin totu pikkuhiljaa... Ammeessa olosta nauttii useimmiten hurjasti, suurinpiirtein nukahtaa sinne välillä kun rentoutuu niin hyvin.

Jaahas, alkaa tämä rakkauspakkaus sylissä tuhissa siihen malliin että taitaa olla vaipanvaihdon aika.


t: Solina ja tyty 1kk
 
Heippa!
Toissayö olikin ennätys pitkä.Nukuttiin 23-4.30! Ja sehän sitten kostautu viime yönä,kahteen asti notku tissillä ja teki sen jälkeen isot kakat ja sitten vasta unille...
Päivällä rytmiä alkaa jo löytyä.Nyt nukkuu pihalla vaunuissa ja heräilee varmaan tossa kolmen aikoihin.Ärsyttää kun ei voi pitää itkuhälytintä vaunuissa kun pihalla rakennetaan!!Ottaa niin herkästi linjan auki kun paukuttavat vasaralla...No pitää vaan tiheemmin käydä kattomassa heräileekö.

Mulla on ollu alaselkä jo melkein viikon kipeänä ihan ku menkat ois tuloillaan.No nyt 3pv oon vuotanut verta ja tänään vähän reilumminkin!Voiko nää jo olla menkat? Tyttö syntynyt 26.3...Ärsyttävää...
Varsinainen vuoto loppu jo kolme viikkoo synnytyksestä ja nyt sit alkoi uudelleen...
 
Jee jokos me saadaan liittyä tänne vai pitääkö vaihtaa toukokuisiin?! :D

Meidän pieni prinsessa syntyi vihdoin eilen illalla klo 21.28. Pituutta pienellä oli 56cm ja painoa 4130g. :D Tehtiiks me just pinon ennätys? :saint:

Kerron myöhemmin synnytystarinaa, nyt pitää kohta alkaa taas keskittyä pieneen (ku hoidan vaan kaikki sosiaalisen elämän näin netin kautta välillä..)

Laala ja Punkero kohta 16h.
 
Onnea Laala!!! :flower: :flower: Komea pituusmitta mimmillä :)

Zikiziki
Meidän typystä on kanssa tulossa Aino. Nimi oli jo etukäteen päätetty, mutta sit synnärillä tulin siihen tulokseen että ei näytä yhtään etukäteen valitulta nimeltä, vaan ihan selvä Ainohan tuo on :) Hauska yhteensattuma kävi kun mun sisko kun vauvan näki niin sanoi kans et näyttää ihan Ainolta, ilman että oli mun mielipidettä vielä kuullu, eli Aino hän on :)

Syökös täällä monen vauvelit tuttia? Me joudutaan tänään varmaan tuttiostoksille kun imemis vietti on aikamoinen tuolla neidillä, maitoa tulee suihkuumalla ja niitä tuo pikkunen sitte räkii ulos kun nälkä ei ole, mutta tissiä pitäis silti saada imutella. Alkaa rasittaa kun joka paikka on koko ajan ihan maidossa kun pitää sylkeä :/ Maitoa tulee siis tosi hyvin ja eilen kävi neukkutäti kylässä ja 4 päivässä oli painoakin tullu ruhtinaalliset 300g :) On ollut siis ruoka-aikaan paikalla meidän neiti :D

Sektiohaava alkaa olee jo parempi, tikitkin sain eilen pois ja panadoliakaan ei tarvii enää vetää kuin karkkia =) Jee jee..

Ehkäisystä
, kumilla mennään kuhan haava sen sallii, alapää olis jo valmis tositoimiin ;) Hormonikierukka olis sitte seuraavana listalla, sais sen ilmaisiks, kun tosiaan Helsinki tarjoaa, mutta siitä pitää sitte kysellä lisää jälkitarkastuksessa. Kuparikierukkaa en uskalla tai minipillereitä, kuullu niin kauhutarinoita noista. Pillereistä meni mullakin kuuppa jotenkin sekaisin, oliskohan se rengas jotenkin parempi.. No joo, ihan vielä ei ole ajankohtaista niin kerkee tekeen tutkimusta aiheesta..

Nyt syömään kun muu perhe vetelee hirsiä :)

Piin ja pikkunen 1vk 1pv
 
Onnea Laalalle!! Vihdoin ja viimein! Tytöllä tosiaan oli aika paljon mittaa :whistle: . Ehkä se on seuraava Heidi Klum ;)

Hyvä kuulla Piin, että alkaa valoa näkyä tunnelin päästä (meneeks se sanonta noin :D). Teijän tytöllä ihanasti tukkaa :). Meillä syödään tuttia sillon tällön. Ei välttämättä joka päivä, mutta sit ku hänen jotain tekis mieli natkuttaa mutta ei oo nälkänen. Oon uskaltanu antaa ku syö tissiä niin hyvin ja paino on koko ajan noussu hienosti :).

Me kotiuduttiin neuvolasta ja siellä kaikki oikein hienosti. Paino nousussa, pituutta tullu puol senttiä ja päänympärystä 1,5 senttiä.

Ihana nähdä muidenki pikkusia :heart: ! Alluksen esikoinenki on kunnon hurmuri!
 
Taas sitten hetkinen vierähtäny kun viimeksi tänne kirjoitellut..

Onnea Vauvautuneille :flower:

Meillä nukutaan vieläkin öitä hyvin jos vaan poika muistaa illalla syödä hyvin =) eilen jäi syöminen illalla sen verran vähemmälle että jo tiesinkin et poika herää yöllä syömään ja niinhän se sitten heräskin 3.00 mut yleensä mennään 23-07 heräämättä :)

sain sitten viimein hankittua itkuhälyn ja pääsee alkaa nukuttaa päikkäreitä parvekkeella. tänään oltiin ekaa kertaa ja 1h hän nukku tyytyväisenä ulkona ennen ku nälkä tuli kiusaamaan.

esikoinen on ihan kamala nykyään. rähjää, marisee ja ei tottele mitään. ulos kun lähtee niin kuurous iskee totaalisesti :ashamed: kotona menee sitten helpommin. jotenki ei yhtään huvittas astua ovesta ulos :headwall:
kaupassa käynti on mun pahin painajainen. kaipa tämä helpottaa ajan kanssa. lupailin jo äitipoika aikaa ensviikon torstaille. että jos mentäs linnanmäellä käymään :whistle:

Nellah ja Toni huomenna 4 viikkoa

 
ONNITTELUT vauvan saaneille joita en ole vielä muistanut onnitella :D

Eipä siellä tosiaan taida montaa enää listalla olla jotka vielä tältä listalta uupuu. Eli vielä tsempityksiä heille!

Itse en ole päässyt vielä tämän listan sisälle, kun tää koneella oleminen on aika kortilla nykyään...hmm mistähän johtuu :laugh
No kuitenkin...tytteli on äärimmäisen ihana ja suloinen ja kaikkea siltä väliltä. Maitoa riittää hyvin ja oon saanu jo pikkasen pakastimeenkin, kun tyttö nukkuu pitkiä unia yhden tissin voimalla. Toinen täytyy aina tyhjentää pakastimeen :LOL:
Imetysdieetti on auttanut pikkuista ja nyt on iho rauhoittunut...onneksi ja kakka on jo normaalia vauvankakkaa eikä vihreetä limaa...YÖK :x

Tutista...meillä iskettiin heti ku kotiuduttiin, tutti suuhun. On rauhoittanut pikkuista hyvin ja ei oo vaikuttanut imetykseen mitenkään. Masukipuja aika ajoin, mutta ei mitenkään pahoja. Yöt menee 1-2 syötöllä ja nukutaan rauhallisesti läpi yön. Valitettavasti tyttö on alkanut pulauttelemaan nyt enemmän ja saan olla kokoajan vaihtamass vaatteita itselleni ja hänelle :LOL:

Nimestä ei olla vielä päästy yhteisymmärrykseen, kun isäntä on sitä mieltä että ISLA ei oo mikään nimi eikä varsinkaan meidän tytön... ÄRSYTTÄVÄÄ.
Aino oli meillä kans mietinnässä, mutta kun esikoinen on Annika ni jotenki menee liian samanlaisiks. No viel on aikaa miettiä, ristiäiset on vasta kesäkuun puolessavälissä.

Vauvantuoksuita arkea teille ja voikaa hyvin :heart:
Superheppuli ja "Helena" 3vko 3pv
 
ehkäsystä.. mä haluun ja vaadin hormonikierukan takasin en oo välitä niin menkoista ja mulla edellisen kerran olikin vaan tiputtelua 3kk välein :) mulla on muuten niin kaameet menkkakivut että ne luovuttaa ihan ilomeilin pois.

paan vielä yhen kuvan meijän Mikki Hiirestä :D

 
Täällähän on paljon Ainoja . Meidän tytöstä tulee myös AINO. Nimi päätettiin jo ihan raskauden ekoilla kuukausilla ja kun kerrottiin isovanhemmille, että odotan toista lasta, niin sanoin jo silloin, että Aino on tulossa. Olin niin varma (siitä oksentelusta ja pahoinvoinnista päätellen), että tyttö tulee...

Hauskaa! =)

Mulla on Aino tuolla profiilikuvassa. En osaa sitä tänne siirtää... Huoh.

 
Suukkosuulle Mä oon kuullu noista minipillereistä että monella menee koko kierto ihan sekaisin ja saattaa vuotaa puolikin vuotta putkeen välillä enemmän, välillä vähän vähemmän :eek: Mä kuulun tähän vihaan menkkoja sarjaan. Viimeks olleet joskus joulukuussa -06 oikeet menkat.. Sen jälkeen ollut vaan keskenmenosta jälkivuoto, esikoisesta jälkivuoto ja nyt tämä minimaalinen tuhruttelu..
 
Meillä tyttö päivää vaille 1kk neuvolassa oli 4980 g ja 55 cm. (ei ole kyllä enään mikään vastasyntynyt tuo meidän vauva:D) Minkäs kokoisia teillä muilla? Meillä nukuttiin viimeyönä 21.30-4.30. Jaksaa itekki paljo paremmin kun saa nukkua pitempiä pätkiä :) Miten teillä muilla on ottanu isommat sisarukset vauvan vastaan? Meillä 2 vuotias on välillä vähän liiankin reipas apulainen :D Mutta 1 vuotias on HIRVEÄN mustasukkanen. Vauvaa ei voi hetkeksikään jättää silmistä :/ Millonhan tää kausi menee ohi? Oon kyllä yrittäny olla mahollisimman paljo molempien isompien kanssa. Eilen kävin kaupassa molempien kanssa ja jätin vauvan kotiin miehen kanssa. Voi sitä riemua mikä lasten kasvoilla paisto kun saivat tikkarit :heart: :D
Meidän prinsessa profiilissa :)
 
eli pikkuinen syntyi 28.4 ja mitat oli 3620g ja 51cm... =) aivan ihuna pikkuinen etten sanois.. niin kiltti ettei tosikaan.. :heart: ei turhia kitise.. :heart: kirjottelen vähän paremmalla ajalla lisää..:)

mamiti ja Annabella 1vko 1pvä.. :heart:

 
zikiziki Mullekki 20kg tuli, ja vielä 10 jälellä. En oo muutamaan päivään vaa'alle kehannu ees mennä. :ashamed: No mut eihä se oo hyväks kilojaan koittaa karistaa vielä ku imettää. :) Sillä on hyvä lohduttautua!!! :saint:

Isompien lasten suhtautumisesta Meillä neiti (lauantaina 2v.) on ahkerana mukana hoitamassa!! Ekan viikon ku sairaalasta tulin tyttö oli ihan mahoton; ei uskonu mitään, muttei kuitenkaa vauvaa koittanu vahingoittaa, kuhan vaa kiukkus ja teki uhalla. Viime viikko oli jo paljo parempi, ja tän viikon on ollu ku enkeli, vaikka ukko töihi läks!! Vaippoja kiikuttaa roskiin, ja harsoo perässä kantaa :) :heart:

Ehkäsystä Korsulla mennään toistaseks. Kierukoita oon miettiny, kellä kokemuksia??
minipillerit oli mulla esikoisen aikana oisko ollu kuukauden tai pari ja se riitti!!! Vuosin kokoajan, välillä enemmä välillä vähemmä!!
 
Iiiihania vauvakuvia! Tästä insproituneena laitoin Ronjan 1kk kuvan profiiliin.

Painoa jäänyt 2kg lähtöpainosta eli loppupainosta 55-56kg jäi matkalle 7-8kg, ja mulla vaikuttaa kaikki syömiset HETI maidontuotantoon. Siis lähinnä jos hiukankaan syön huonosti niin heti tulee vajausta maitomääriin. Eli olkaa iloisia muutamista extrakiloista, ei o kivaa kun täytyy joka hetki olla tekemässä jotain syömistä. Ja eiköhän ne kilot siitä karise ja ala lihakset kasvaa kun vaavelit kasvaa ja voimistuu! Siinähän se on oiva jumppapaino...

Nyt tuli poru, täytyy palailla myöhemmin taas.

ventti + Ronja 30pvää
 
Mä en oo huomannu erityistä eroa maitomäärässä vaikken söis ihmeemmin.. Mut kaiketi mie sit syön riittävästi. Painoa on -2,7kg lähtöpainoon eli nyt mitat on 169/64 (raskausaikana tuli 10,2kg) ja tuntuu oikein ihanilta mitoilta! Ihana vihdoin tuntee ittesä vähä hoikakskin! :heart: Lölleröä on mahan kohalla, mut niihä se tahtoo olla ain synnytykse jälkeen. Eikä se oikeestaan mua häiritse. Raskausarpiakaan ei onneks tullu!

Viihtinköhän mie sit noita minipillereitä ottaa käyttöön olleskaan.. Jos sit menis kortsujen kans siihe asti ku haluu seuraavan muksun.. Noh, saa nähä nyt :)
 
Ihania vauvakuvia täällä onkin. :heart:

Ja onnea Laala :flower:, pitkä odotus palkittu. :D

Ehkäisystä ollut puhetta.. Meillä tällä hetkellä tehokkain mahdollinen käytössä eli eri maissa oleminen. :xmas: Vaan oikeesti on kyllä niin pjaskamainen tilanne, mutta minkäs teet. :(
Täytyypi sanoa, että kovinkaan vakavasti en oo ees koko asiaa miettinyt sillä kumit ei oikein nappaa, hormonaalista ehkäsyä en aio ottaa eikä kuparikierukkakaan houkuttele. On joskus ollut ja nyt en ees tiedä miten vaikuttaisi kun ei tuosta myoomasta sitten tiedä miten reagoi ja kutistuuko itellään.
Eli mentäiskö sitten tuurilla.. :saint:

zikiziki kyseli lantion palautumisesta.. Esikoisen aikana mulla ei ikinä palautunut ennalleen. :snotty:

Mulla ei muuten oo omasta painosta hajuakaan.. en punnannut itseäni sairaalassa ja jälkitarkastus on vasta tulossa, joten onkin mielenkiintoista nähdä mikä tulee olemaan lopputulema. Tosin imetyksen painoa pudottavaan "voimaan" en usko ollenkaan peruspessimistinä. :snotty: Ja jos niin yllättävästi käy niin tyytyväinen toki olen. :D


Ruttana & Beanie 3 vko :heart:
 
nyt mä oon ihan :eek: :eek: :eek:

Toi poika tahtoo ryömiä niin se ryömii.. eteni jo noin 2cm eteenpäin sohvalla.. ja ei puhettakaan että pää pidettäs alhaalla vaan masullaan ollessa pitää kuikuilla mitä ympärillä tapahtuu :eek:

esikoinen myös nosteli päätään kunnolla jo 1kk mut ei sentään ollu lähössä mihkään niinkuin tämä.
 

Yhteistyössä