Huhtivauvat 2009 ~PK-SEUDUN TREFFAAJAT~

Mä tuon glögiä ja oheisia. Mitens se 2e lahja. Meinattiin että kaikki tois jotain pientä kivaa parilla eurolla. Onko väliä ilahduttaako lahja äitiä vai jälkeläistä? Ja kellekään ei paineita, tosin mä varmaan henk.koht kerkeen vetää megastressit aiheesta kun en mitään löydä :xmas: Eli siis, tulossa ollaan ens ti :)
 
AAM
parin kolmen euron lahja ok :) munkin puolesta...
pohdin vielä jos jotain väkertäisin suolaista mannan piirakan seuraks ? katsellaan... taidan skipata ne glögi jaffakeksit tällä kertaa :whistle: :LOL: oli se niitten suosio viimeks niin huima..
 
Hehee, Kaisaniemessä on kauppa, jossa KAIKKI maksaa 5 ?. Käyn siellä katsomassa jonkin koomisen lahjan.

Tapojeni mukaan tuon jotain suolaista kaupan tiskistä, koska en saa aikaiseksi leipoa... Tyyliin patonkia tms.
 
Lahjaidea kiva :) Katsotaan, mitä saan tuotua ruokajuomapuolelta (oon ollut tosi huono noiden syömäjuttujen kanssa) ehkä tuon siis jotain juotavaa. OK?

Meinaatteko laittaa bebeille pikkujoulukuteet? Saatais kiva ryhmäkuva. Ompelin just tikrulle tonttulakinkin ja se repi sen heti välittömästi pois päästä :)
 
^ Mä en muusta vaatetuksesta vielä tiedä, mutta aattelin ottaa Beanielle ainakin tonttuhatun. :xmas:

Eli onko se lahja nyt sitten jotain aikuiselle?

Ai niin ja tuomisista mä taidan jälleen tuoda jotain makeaa (suklaata, namia tai tjsp). :whistle:
 
AAM
Lahjaksi vauvalle tai aikuiselle sopii tai molemmille jos mahtuu budjettiin ja pakettiin;)
tonttulakki täälläkin ostettu jo aikasemmin. Ha taidan tietää mitä leivon Mannalle semmoinen banaanijugu maustekakku :p työkaveri teki kerran ja se oli mmmm mmmm MMM
 
Silja joutuu kyllä passaamaan huomisen tapaamisen, on niin räkäinen, että lima lentää kyllä muihinkin, jos tullaan. :headwall: :(

Mutta jos ihme tapahtuu, eli mies ehtisi keskellä päivää olla Siljan kanssa, niin mä tulen kyllä vaikka yksin teitä tapaamaan. :D Manna kun asuukin vielä niin lähellä. Ei kannata kuitenkaan laskea meidän varaan, tulen yllätysvieraana, jos ehdin.

Silja muuten seisoo aika hienosti jo. Nytkin se tuolla seisoo vaunuja vasten ja pitää vain toisella kädellä kiinni kantokahvasta, sellaisesta heiluvasta remmistä. Muakin vasten se seisoo niin, että pitää kiinni vain löysästä verkkarinlahkeesta toisella kädellä ja pystyy toisella kiskomaan pyykkejä alas pyykkitelineeltä samaa tahtia kun mä niitä ripustan. :heart: =)
 
Mä tuon jotain. Ajattelin tänään leipoa pipareita ja torttuja, mut nappi tais jo tuoda pipareita. Katotaan.
Meillä on liian pieni tonttulakki. Jos vaikka voidaan tehdä kuvan ajaks vaihtarit niin otan sen mukaan :).
Onpa Silja jo taitava! Toivottavasti paranee pian.
 
Me tuodaan riisisuklaanameja (itse tehtyjä ) ja vauvoille nimikkopiparit. Äidithän ne syö, mutta kuitenki :). Herättiin niin myöhään, että ollaan siellä varmaan vasta lähempänä 12. Nähdään :wave:
 
Kiitos kaikille kun pääsitte kylään! :flower:

Tässä piiraan ohjetta:
- pohja: valmis Pirkan piirakkapohja
- höppeet pohjan päälle:
* pannulla hetki kuullotettua punasipulia 1 kpl
* kirsikkatomaatteja puolitettuina
* laktoositonta, mutta ei rasvatonta feta-juustoa paketillinen (itse kuutioituina)
* oliiveja
- päälle (sekoitetaan yhteen ja kaadetaan höppeiden päälle):
* creme fraiche 200g (vähälaktoosinen)
* 2 munaa
* emmental-juustoa raastettuna (ehkä 100g?)
* mausteena mustapippuria, basilikaa, oreganoa (varmaan muutkin yrttimausteet käy)

Paistetaan 200 asteessa puolisen tuntia, tai kunnes pinta kauniin ruskea.

Mun nää ohjeet on aina niin nopeesti ja sormi tuntumalla tehtyjä, etten osaa sanoa ihan tarkkoja mittoja, mutta suurinpiirtein siis noin =)

t. manna
 
Heips!

Oli puhetta, että seuraavat treffit pidettäisiin meillä torstaina 18.12. Olisko joku 12 molemmin puolin hyvä aika treffata?

Asutaan siis Haagassa ja meille pääsee helposti julkisilla/omalla autolla. Hissikin löytyy ja partsille mahtuu muutamatkin vaunut jos haluaa vauvan sinne nukkumaan. Rappukäytävän rappusten alapuolella on myös hyvää tilaa vaunuille. Vapaita parkkipaikkoja löytyy aina kadulta ilman maksuja tms. Asunto ei ole kovin tilava, mutta eiköhän nuo vauvojen pikku pyllyt ja meidän vähän isommat pyllyt tänne mahdu.

Meillä on tuo koiran rutjake, jonka aion tuonne yläkertaan laittaa vinkumaan luun kera mutta allergisen reaktion saattaa kuitenkin allergisille aiheuttaa. Lenni on todella ihmis-/vauvarakas ja varmasti sen takia ensin ihan villinä, mutta eiköhän se siitä tokene :).

Laitan yksäriä niille, jotka ilmottavat tulostaan!
 

Yhteistyössä