Huhtivauvat 2009 *Helmikuussa*

Heippa!
Ekaks paranemisia kipeille lapsille...Meillekkin sitten rantautui kuume...Toissailtana pahimmillaan 38.4.En oikein tiedä nostaako pullottavat ikenet sitä kuumetta vai vuotava nenä...Tänään aamulla ei enää kuumetta,nenä vuotaa ja uusia hampaita ei näkyvissä.Toivottavsti selvittiin näin vähällä.Yöt yhtä hulinaa,varmaan ikenet kutisee.

Miannalle kovasti tsemppiä laihikseen + muut kilonkaristajat! Mulla tavoitteena -10kg joten saas nähdä totetutuuko,toivottavasti!!Nyt -600g...vasta

Teppana =) hotellikuvauksesta...Mä sain varattua myös moisen yön meille...

Maitotuotteista täällä kokeiltu raejuustoa ja viiliä.Kumpikin uppoo tosi hyvin.

AAM
Teppana.. :hug: ruokamyrkytykset on ihan hanurista.. mun miehellhän tuli jonkinmoinen semmoinen kans kun käytiin siellä Flamingossa mun 30 vee päivillä kun anskua odotin. . . mut se oli semmoi 3 tuntia ruokailusta joten taisi olla vaan rasvaista ruokaa :xmas: mä en tiedä kuin äkkiä noi tommoi osterit aiheuttaa väänteitä, ikävämpi siskos raflalle jos oikeesti osoittautuu sieltä saaduksi :/

Kiitokset pojan synttärionnitteluista kaikille muistaneille ja halituksista pikku potilaalle :flower:
Huomenna nyt sit pikabootcämp anskulle alkaa.. ekana päivänä varmaan muutama tunti et oon siinä, torstaina sit päiväruokailuun asti ja perjantaina jo varmaan jätänkin jo yksin pidemmäksi aikaa ja maanantaina onkin sitten erikoisempi päivä kun on puheterapeutti pojalla 8.00 ja neitin neuvolaa.. no katsotaan miten sit sujuu. Paketillisella nessuja saa taas varautua :)

jasso ruokaa...

Voimahali kaikille sairastaville! :hug:

Maitotuotteista ei olla kokeiltu vielä mitään muuta kuin vauvajogurttia pari lusikallista. Tänään tarkoitus taas kokeilla vähän isompaa määrää. Oon tosi varovainen tän maidon kans kun vauvana reagoi imetyksen kautta maitotuotteisiin. Oon kans miettiny et siirryttäisiin imetyksestä suoraan tavalliseen maitoon, mut saa nähdä onnistuuko.

Tarttis kans saada tiputettua kiloja pois ja nyt tammikuussa hurahdin ihan täysillä Zumbaan! =) Se on ihan mielettömän kivaa ja hiki vaan lentää. Käyn siis tunneilla, kun mun ei tuu mitään itsekseen kotona tehtyä. Sit koitan vaunulenkkejä tehdä aina ku jaksaa, mut siinä sit mun liikunnat. Mahalöllykkä löytyy myös täältä! :kieh:

Täällä puskee 4 ylähammasta kerrallaan! Keskimmäiset jo just ja just puhjenneet, reunimmaiset vielä odottelee pinnan alla. Kivaa kun tulee lisää hampaita, ku nyt on vaan kaksi alhaalla edelleen.

Kaipaisin jotain hyviä ruokaohjeita/välipalaohjeita. Oliskos kellään ketä itse tekee ruokia vaaville niin antaa hyvin vinkkejä? Tuntuu, et itsellä pyörii nää samat täällä jatkuvasti ja varmaa tytsykin jo rupee kyllästyyn niihin pikkuhiljaa.

Ai niin ja ikää on 31v

huihai kaikki!!! :wave:

Tänää käytii Nannakaisen 10kk neuvolassa, typy oli 9,3kg 72cm pitkä(lyhyt? :D ) Hb:n otti ekaa kertaa ja se oli 113, kuulemma iha hyvä. Täti oli iha ihmeissää ku Nanna ei vierasta yhtään ja oli kiipeemässä sen syliin vähä väliä :LOL:

Hapanmaitojuttuja pitäs alkaa maistelee, mut Nanna ku on vähä sellane et näyttää hapanta naamaa ku yrittää ees käydä syöttää, ni saas ny nähä :D Kuulemma vois iha perinteistä banaani-tai mansikkajugua tarjota.. sitä äitiki söis :D Kidiukset ym on aika makeita...

Zumba on myös miun laji!!!! :D joka päivä arkisin yritän aina tehä.. lähinnä kiinteytystä haluan minä :) melkei -15kg urakka takana, imetys ei miulta vieny nimittäi kilon kiloa! |O

Huomenna onkii sit miun oma lääkäri.. :| jänskää.. toivotaa et Papa ollu puhdas, ja selviää köntin kohtalo, missä se loppujen lopuksi sit lieneekää, munasarjoissa vai kohdunsuulla vai liekö kummassakin..

tasan 2kk kuluttua miu pupunen täyttää vuoden!!!!!! EIII!!!!!! :heart:

AAM
Ziki ! täh zumbaamalla siis 15 lähtenyt ??? :eek: *iiiso käsi* emmä kässännyt että sillä oikeesti voi siis noinkin paljon tiputtaa.. lähinnä kiinteytystä aattelin...
Hienot mitat Nannakaisella myös :D

Dalilla myös tasan kaksi kuukautta 1v synttäreihin. :heart:

Tyttö edelleen kipee. :( Nuhan lisäksi tänään alko haukkuyskä, mutta onneksi on kylmäraikas ilma ulkona, jota on hyvä hengitellä. Ei kuumetta, mutta armoton kiukku päällä.

Tsemppiä Zikin lekuriin! Hurjan kilourakan oot kyllä tehnyt. =) Zumbaatko kotona?

Asha ja Dali 10kk

Täälä ilmottautuu väsyny mamma |O |O Juusolle nousi la-su välisenä yönä 40 asteen kuume ja aika on menny tuputtaessa vettä/maitoo/mehua tai mitä vaan huonolla menestyksellä. Sunnuntaina vielä söi jotain mut eilen oli jo lähellä lähenkö lekurilla käymään ku ei mikää kelvannu, onnex illan suussa saatii kuume laskemaan ja maito maittu ja yöllä joi tota osmosal-liuosta mitä neuvolasta suosittelivat, kun joka vaipas on kauheat lastit löysää. ;) :x
Tänään jo ruokailun suhteen vähä paremmin mut tiedä onko sitte ylös samaan syssyy tulos neljäs hammas ku on nii kiukkunen ukko ku olla voi, nukkumaan ei meinaa millään saada |O
Onnex mummu oli sunnuntaina neitin kaverina pihalla ja eilen kävivät kaupas ettei äitylin hermot oo aivan räjähtäny kun on vaan yx tinttailija ollu näköpiiris. Tänäänki lämpöö ollu viä yli39, jos huomenna sama meno jatkuu nii kai se on lääkärillä käytävä :whistle:

Mä en jaksa ymmärtää miten toi ukko saa yöllä nukuttua kun Juuso narisee vähän väliä :eek: ja samoin miten noi mukulat sairastaa erilailla ku me aikuset. Jos mulla olis 40 kuumetta niin makaisin sängys tajuttomuuden rajamailla, mut tää jäbä ottaa vaan ne normaalit kahdet päikkärit vaikka sairastaaki ja sit hereillä olles yrittää leikkiä ym.

Painoo tääläki yritetään pois, kaikki jäljellä mitä raskausaikana tuli:headwall: :headwall:
Painonvartijoiden pisteillä laskeskelen, tosin ny on omat syömingitki mitä sattuu:kieh:

No paljon sairastajia tuntuu olevan, pikaiset paranemiset kaikille :heart: :heart:
Nyt kahville, jos sais sen rauhas juoda et pysyis taas hereillä.

Merkkailempa minäkin tän kuukauden pinon.
Tekstiä tullut taas ihanan kiitettävään tahtiin,
mukava kun olette aktiivisia! =)

Paranemisia kaikille sairastaville :hug: räkistauti tuli meillekin, toivotaan ettei tulis tämän kummempaa ja menis pian ohi. Eemeli on nyt oppinut laskeutumaan itse seisoviltaan alas (aiemmin ei osannut kuin nousta tukea vasten) ja ottaa tukea vasten askeleita. Portaat oppi menemään ylös tossa pari viikkoa sitten. Konttaamisesta oli täällä puhetta joku aika sitten, mullakin on sellainen mielikuva et se on tärkeä kehitysvaihe (oppimisjärjestyksellä ei liene väliä ).

Maitotuotteita ei olla vielä aloitettu, paitsi että raejuustoa maisteltu kerran. Täytyykin heti laittaa noi viilit ja piimät ostoslistalle. Omassa huoneessa nukuttaa Eemeliä hyvin, mitä nyt joinain aamuina meinaa herätä turhan aikaisin. Josta tulikin mieleeni kysyä että paljonko teidän lapset nukkuu päivässä? oon miettinyt et nukkuuko Eemeli liikaa päivällä kun meinaa herätä aamulla niin aikasten? tosin esikoinenkin oli aamuvirkku samanikäisenä...

Vierastamisesta, Eemeli vierastaa tosi paljon! esikoinen ei ollenkaan noin paljon aikoinaan.

Ikägalluppiin, olen 32 ja vanhenen lisää samassa kuussa kuin Eemelikin. Menkat alkoi ekan kerran synnytyksen jälkeen n.4vko sitten ja nyt odottelen milloinka alkaa seuraavat... Toivottavasti tulis suht säännöllinen kierto.

Varattiin just matka Rodokselle toukokuulle, kiva fiilis =) sitäpä odotellessa talvikuukaudet taittuu toivottavasti nopeasti. Ja onhan tässä sitä ennen vielä Eemelin 1v synttärit :heart: ja ne omatkin, joita tuskin juhlitaan... (tai ehkä siellä lomareissulla).

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
Gimli ja Eemeli n.10,5kk

Hei mammat,

voi kylläpä nyt on paljon sairastelijoita! :hug: Paranemiset kaikille!!!

Ja kovasti tsemppiä kilojen kanssa kamppaileville (itsekin täällä, mutta en ole vielä tehnyt yhtään mitään asian eteen). zumba on kyllä varmaan hauskaa :) mulla lojuu hyllyssä se striptease aerobics dvd setti :LOL: muutaman kerran silloin heti synnytyksen jälkeen kokeilin, mut nyt ei vaan oo millään ehtinyt ja ollut näitä sairasteluitakin ja leikkauksia yms, joten on joo tosiaan jääny liikkumiset.

AAM, reipas tarhalainen ja kohta toinen...voi sua :) Ootkos vielä siis töihin päässyt?

Mulla työt menee kivasti ja mies hoitaa hienosti päivät pikku-tiikeriä sairasteluista huolimatta. Mamma, joku col alkuinen taisi olla lääkkeen nimi. Mutta iltasatsin jälkeen ekat ripulit tulee vasta aamulla, joten ihan suoraa reittiä tule kaikki ulos. Viime yönä poika oli sen verran viileä, että taitaa vihdoin olla pahin kuumeilu takana - nyt on sitten mulla ja miehellä tosi kipeät kurkut - eli taudit vaan jatkuu...blaah. Ja ripuli pojalla edelleen, muttei ihan vettä kumminkaan ja syö jo taas kahdet puurot, kahdet lämpimät ruoat ja välipalat ja juo päälle (vähän vajaita annoksia mut kumminkin). Eli eiköhän tää tästä.

Töissä niin kiire, etten yhtään voi käydä lukemassa juttujanne välillä ja seurailu menee vähän hankalaksi. Anteeksi kommentoimattomuuteni siis, vaikka kiinnostavia juttuja ootte kirjoitelleet.

Halit kaikille,

k&t

unista Sammo nukkuu yöunet n. 21-09/10 ja sitten päiväunia n 13-15, että siitähän tulee n. 14-15 tuntia. Jos ollaan muualla kuin kotona niin sitten en osaa sanoa päiväunista, kun nukahtelee autoon ja vaunuihin, mutta sisällä aikalailla kaksi tuntia putkeen.

omanapaa Nostatti eilen mulla vielä kuumeenkin, varmaan jo silloin päivällä ja illalla oli sit 38,7. Mies kans pahoinvoiva ja kuumeinen. Aamulla vein kaakelinäytteitä meiltä molemmilta, lisäks multa katottiin CRP josko koholla. Se oli 38, ei ilmeisesti riittävästi koholla kun ei aiheuttanut toimenpiteitä. Jos olis ollut enemmän olis antibioottia määrätty. Tänään on ollu jo parempi päivä molemmilla, ollaan saatu syödyksi ja ei o koko ajan semmonen ällöttävä olo. Jännä juttu, mut ripulia ei kummallakaan ollut ollenkaan :/ ONNEKS! Nyt sit to menen uudestaan verikokeseen ja katotaan se crp et on laskenu ja odotellaan niitä tuloksia niistä viljelyistä; varmaan menee osa ens viikolle.. :( Ou, ja työ jotka olette mun kavereita fb:ssä, en viitsi siellä mitään laitella tähän asiaan liittyen kun tosiaan se siskokin on siellä ja.. seliseli.. ymmärtänette varmaan.

Maitotuotteista Eeva saa ruoan kanssa raejuustoa joskus ja sit annan sitä jos itse syödään ja ei meinaa muuten jaksaa istua paikoillaan. Nokkiksesa oon antanut myös muutamia kertoja piimää joka on vähä lantrattu vedellä ja nyt pari kertaa ihan maitoakin. Se ottaa kuitenki vaan pari hörppyä ja tähän mennessä ei ole mitään oireita näkyny. Jugia on kans maistanut.
Ruttana Harmi kun näille pikkusille ei hunajaa suositella, sen kanssa se total varmaan maistuis Beaniellekin :) Se on NIIII-IIIN hyvää. Mulla on muuten vakio tuliainen mitä aina pyydän jos joku Kreikassa käy; hunajaa.. On niin paljo parempaa siellä kuin meillä.

Nukkumisajoista Eevalla alkaa olla nyt aika vakio että yöunet nukkuu 21-8.30, yleensä joskus kasin maissa alkaa heräillä. Päikkärit siinä puolenpäivän jälkeen, kestoltaan pari tuntia, joskus yli joskus alle. Mut aina vähintään tunnin. Pääasiassa kuitenki enää vaan yhdet päikkärit.

Taidoista Oon ihan ällistynyt kuinka nopeesti niitä uusia juttuja tulee tässä vaiheessa. N. kk sit oppi nousee tukea vasten pystyyn, nyt nousee heti kun vaan tilaisuus on ja on vielä alkanut kokeilee seisomista ilman tukea. Tänäänkin sit pyllähti vauhdilla ja pää kolahta pöydän jalkaan. Nyt on onneksi oppinut jo menemään hillitysti alas. Ei kyllä harrastanut mitään älyttömiä irtipäästöjä mistä selälleen olis mennyt; mielummin pyysi apua huutamalla.
JA muuten kun jokunen aika sitten purnasin siitä vauvauinnista kuinka tuntuu että Eeva ei oikein nauti niin viime lauantaina oli Eka Kerta kun Eeva läiskytti vettä käsillään. Parempi 5kk harrastuksen jälkeen kuin ei milloinkaan :LOL: Vähän hitaammin syttyvä tuo meidän tyttö :D

Turvaistuinkin tuli eilen, mutta nyt ei vielä olla päästy kokeilee kun ollaan sairatupalaisia.. Kertoilen sit miltä vaikuttaa.

Moikka.

Onnittelut Laalan Auralle ensiaskeleista!!

Paranemisia sairastelijoille! Kohta varmaan meillekin rantautuu joku tauti taas vaihteeksi..

Miralla ikenen alta vaaleeta pilkottaa! Hammashan se siellä :heart: ei ole vielä läpi puskenut ikenestä mutta ei kauaa enään mene :D

Maitotuotteita ei olla vielä kokeiltu. Vois tuossa 10kk iässä alkaa hiljalleen hapanmaitotuotteita koklaileen.
Nukkumisesta: yöunet nukkuu klo 21-07.30
Päikkärit on 12-14 ja vielä iltapäikkärit 16.30-18.00. Ihan hyvä näin.

Taidot: Mira alkoi nousemaan tukea vasten n. reilu 1 kk sitten. Nyt kaks viikkoo sitten on uskaltautunut jo enemmän irrottaan otettaan tuesta ja oppi laskeutumaan varoen maahan istumaan. Muutaman askeleen ottaa tukea vasten :) :heart:

Pakko lähtee nukkumaan...
Mianna ja Mira 9kk 1pvä

Ja laitetaan tää murina eri viestiin..

Miksi tuo neiti ei voi syödä!!?? :headwall:
Alkaa olla jo toivotonta kun ei mikään uppoa kunnolla. Ei edes hedelmäsose puolta purkkia enempää. :/ Eli se huono/vähän syöminen on huonontunut entisestään.
Eilen yllätykseksi joi pillillä kauravelliä kaikenkaikkiaan illalla 1dl, joten se nyt ihan kohtalaisesti oli, mutta eipä sitäkään voi tänään toistaa. :|
Alkaa olla keinot vähissä.
Toivottavasti sitten ensi viikolla maistuu. Syötän vaikka pitagyrosta tolle neidille ja annan souvlakin käteen jos ei muu auta. :saint: :D

moi =)

laalan auralle onnittelut ensiaskeleista :flower:

mianna79 onko kyseessä miran eka hampuli? onnea =)

teppana osanottoni että jouduit säkin tähän oksurumbaan :x toi osteri on kyllä paha, jos se on vähänki pilalla, niin tietää ruokamyrkytystä... mies on napannu maailmalla pari ruokamyrkytystä just ostereista, pahaa jälkee, yöks.

ruttana :hug: eipä osaa auttaa. tai luulen siis että oot kokeillut jo kaiken mitä minäkin... ehkä kiinteitä alkaa menemään vasta sitten kunnolla, kun loppuu imetys? mä itse yritän imettää vähän rajoitetusti just siksi, jotta elsa söisi päivällä paremmin. tämä ei useinkaan kyllä toimi, vaan menee päinvastoin siten että neiti syö edelleen päivällä vähän mutta yöllä kyllä sitten maito maistuu... "jee" :headwall: eli olipa turha "neuvo" :/ noi souvlakit ym oli sit vissiin jotain ihanan epäterveellistä?? :D

kadak hyvvä että pikku-tikru voi jo paremmin. yrittäkäähän nyt itse sitten pysyä terveinä. ja kun tikru paranee, niin kai sä vähennät/lopetat yöimetystä? voi herranjumala sun täytyy olla väsyny töissä, jos imetät ja valvot yön...

zikille tsemppiä lääkäriin ja onnittelut aivan mielettömästä painonpudotusurakasta! =) hurjan kovaa työtä oot tehnyt!! vähänkö hävettää oma jatkuva valitus parista kilosta jota ei muka saa pois... :ashamed: mun pitäs tulla sun luo zumba-/kalorilaskukoulutukseen!

ruokaohjeita/välipalaohjeita kaipailisin minäkin marineS:n tavoin :wave: itse oon kyllä vauva-lehdestä noita väliin bongaillut, mutta tuntuu että suurinosa on yli 1-vuotiaille, eli sisältää suolaa :/

aam voimia ja virtuaalinessupaketti pk-harjoitteluun :hug: ja toivotaan että ansku myös paranee pian, jottei toipilaana tarvitse lähteä uuteen paikkaan. silloin muutenkin (ainkin meillä) kelpaa erityisen hyvin äitin syli ja tissi...

mitähän muuta, niin unista meillä nukutaan n klo 21-09 (1-4 yösyötöllä, ei hyvää päivää...), sitten ekat päikkärit n klo 12-14/15 ja tokat n 17-18/19. joskus jos ollaan menossa voi jäädä ekat päikkärit kokonaan pois tai tosi lyhyiksi, ja sitten nukutaan esim 16-19. toisinaan taas nukutaan sitten 5h päikkäreitä... yhteensä elsa nukkuu varmaan vieläkin jotain 15-16h päivässä.

ja niin, kiitos kaikille onnittelijoille =) synttäreitä tuli jopa juhlittua, vaikka hirmuisesti onkin ikää. käytiin koko perhe japskiravintolassa (semmonen nounou lapsiperheille mut mentiin silti ;) ) ja sitte pääsin farkkuostoksille ja sitte vielä mies toi mulle kukkia ja karkkia :p vähän eri kuin jouluna, kun sain mieheltä lahjaksi paketillisen ässäarpoja :LOL:

jes, nyt on mentävä. toivotan vielä tasapuolisesti pikaista paranemisia kaikille sairastelijoille!

t. manna + elsuliini 10kk ja 11pv :heart:

Hei pitkästä aikaa!

Olemme taas kotona eli Siperiassa. Mistä tämä kaikki lumi on tullut?

Matka meni ihan uskomattoman hyvin, paremmin kuin olin uskaltanut kuvitella. Jopa 16 tunnin lennot sujuivat ongelmitta. Menomatkalla lennettiin pitkä siivu Lontoosta Mauritiukselle yötä vasten, joten Lilja nukkui lähes koko 11-tuntisen lennon. Saatiin sellainen baby bassinet, mikä olikin tosi kätevä.

Mauritiuksella oli kuumempi kuin piti: yleensä siellä on n. 28 astetta, mutta nyt mittarilukemat kipusivat yli 30 asteen. Hyvin silti pärjättiin, koska Lilja juo innoissaan vettä nokkamukista. Ja tissimaito maistui myös paremmin kuin Suomessa. Aurinko paistoi kuumasti, mutta olin hankkinut sellaisia pitkähihaisia ja -lahkeisia uima-asuja & hellehattuja, joten niillä kelpasi polskutella altaassa & meressä. Lilja pääsikin uimaan vähintään 3 kertaa päivässä. Ja äiti pääsi rentoutumaan rannalle hyvän pokkarin seurassa... Oli ihanaa, varsinkin kun hotelli oli tosi tasokas ja 2 ateriaa päivässä tarjoiltiin meidän omalle terassillemme. Luksusta! Eikä tarvinnut itse siivota eikä pyykätä (eikä siis tehdä ruokia kuin Liljalle), joten kyllä tuo lepolomasta kävi.

Vauvanruokaa olin ottanut mukaan vain muutamaksi päiväksi, joten täydensimme varastoja paikallisessa supermarketissa. Hyvin löytyi sekä sapuskaa että Pamperseja. Ruuassa tosin oli vähän suolaa ja vaipoissa hajustetta, mutta en antanut sen häiritä. Lilja tykkäsi sikäläisistäkin purkkiruuista kovasti, mikä oli pääasia. Lisäksi hän sai maistella erilaisia hedelmiä; suurinta herkkua oli tuore ananas. Mitään vatsavaivoja vauvalle ei tullut, mikä on kyllä ihmetys, sillä Lilja ehti nuolla lattioita, sandaaleita, matkarattaiden renkaita ja myös maistella rantahiekkaa.

Meillä oli läppäri mukana, eli olen kyllä lähes kaikki jutut lueskellut. Jotain voisi yrittää kommentoida: ensiksikin paranemista kaikille isoille ja pienille potilaille! Kauheasti kaikkia tauteja nyt liikkeellä ja jylläämässä. Mannalle vähän myöhässä synttärionnittelut! Ja Auralle onnea ensi askelista! Maitotuotteista olen antanut luonnonjugurttia ja reissussa ihan sokeripitoista aikuisten jugurttia makupaloina. Teppanan hotelliretki kuulosti mukavalta aina siihen asti, kun saitte sen oksutaudin. Sympatiat sinne -- meikäläinen onnistuu kans aina hankkimaan kaiken maailman ruokamyrkytykset. Ja oliko se Jaahassu kun oli menossa naimisiin? Onnea! Mamma, sulla on kyllä hyvä ikähaitari lapsilla. Osaatkos nyt sanoa, minkä ikäisinä lapset ovat ihanimmillaan? Vai voiko sellaista vertailla? Kadak, tsemppiä yhdistelmään kipeä lapsi & työn aloitus. Kuulostaa rankalta! Ja Anskulle kans lykkyä tarhaharjoitteluun!

Ai niin, Lilja on oppinut tanssimaan. Se on koko ajan hytkyttelemässä musiikin tahtiin. Ja luultavasti taisi reissussa lausua myös ekan sanansa, joka oli "kirja". Lilja tykkää ihan hulluna nimittäin lukemisesta.

Hemuli ja Lilja 10 kk ja risat

Hemuli Kyllä tuli kesää ikävä kun luki tuota sun matkakertomusta.varmaan oli ihanaa ja kaikki vielä meni noin hyvin.Lilja on kyllä kiltti ja sopeutuvainen lapsi kun reissaa noin hienosti.
Ja juu,on meillä tosiaan tuota ikäeroa lapsilla.valitettavasti se vanha totuus pätee että pieni lapsi,pienet murheet ja isommilla sitte vähän isommat.kauhea huoli on noista nuorista kun ne alkaa omilla teillään kulkemaan ja omilla autoilla ajelemaan.On kaljakokeilut ja tupakat,huumeista ei ole kärynneet enkä usko että niitä ovat edes harkinneet,sen verran kuitenkin saanu taottua järkeä päähän.Ja sitten vielä ensirakkaudet ja sydänsurut kun toinen pettää ja jättää..ammatinvalinnan vaikeudet ja ihmissuhde ongelmat...eli kyllä tuollainen yksi-vuotias on lapsi parhaassa iässä =)

AAM
Auralle onnittelut käpyttelystä :) :flower:
Hemulille takaisintulotoivotus, ihana teitä kunnolla nautittua matkailusta ja rentouduttuakin saitte. Ja vältyitte ripuleilta onneksi...

Kadak ensi keskiviikkona aloitan oikeasti työt.

).( tarhajaaritusta tarhassamme missä tyttö nyt sit oltiin harjoittelemassa.. on Noro virusta :| että sitä odotellessa sitten :headwall: kaksi lasta oli nyt poissa mutta sanoivat että varmaan tulee enempi vielä kun oikein pääsee vauhtiin. Oi riemua ja iloa..
Harjoittelu meni hyvin, siellä oli sellainen erilainen päivä tänään, tekivät ystävänpäivä juttuja ja kierrettiin eri osastoissa lasten kanssa. Hu sama juttu mutta maanantaina sitten on normipäivä ja silloi neiti olis tarkoitus jättää jo yksinkin vähäks aikaa.. tänään oltiin siis 9-11.15 ja huomenna sitten sama aika (on taas samalainen härdellipäivä ). Perjantaiksikin on jotain mutta pidempään ois kai tarkoitus olla ?! tosi epäselvää noiden aikataulujen kanssa vaikka yritin kysyä miten ois paras lapsen kannalta ? Huono aloitusajankohta vain :( tekis mieli vaan jäädä kotio :'(
Maanantaina onkin sit vammainen päivä kun hajoaa heti aluksi sillä puh terapialla ja sit poika tarhaan mies kotiin ja minä tarhaan likan kanssa.. ei siis mitään normirutiinipäivää tyttö ehdi kokonaan olla kuin sen tiistain just ennenkö meen töihin sit. Vähänkö huono omatunto... :|

Apea Aam & ansku 9½kk

AAM Minusta ihan hyvä totutteluaika tarhassa olla just tuo aamupäivä.Loppujen lopuksi ei sillä tutustumisella noin pienellä ole paljon merkitystä,se on vaan yksi uusi paikka kaikkien muiden joukossa.Älä turhaan pode huonoa omaatuntoa kun et muuta voi.Pian se ansku tottuu ja kyllä ne tätit pitää sylissä jos anskua itkettää.Nukkuko ansku siellä sitten kahdet unet ja missä nukuttavat?Niinkuin tuolla jo aiemmin lohduttelin(liekö menny sulla ohi) niin ansku varmaan ottaa jonkun tätin vähän niinkuin äitin korvikkeeksi.Mamma tietää. B)
Kyllä se siitä suttaantuu.

Yhteistyössä