Huhtivauvat 2009 *Helmikuussa*

Solina83 Besafe on HTS istuin. Aiemminkin ollu HTS Besafe mutta vaan HTS jätetty pois nimestä. Mun käsittääkseni vöihin on saatavana erillinen turvakiinnike tai joku haara kappale (pieni) tai mikä lie..., ettei lapsi saa ujutettua vöitä pois. Meillä on ollut muillakin lapsilla ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Ja kun tarkistin ton istuimen niin ainakin tuossa mallissa vyöt ovat lähekkäin ei siis leveellä. Mietin jopa mahtuuko kaula tohon väliin... Tietty jokaisella on oma suosikkinsa turvaistuimiinkin. Turvaistuin testejä löytyy ainakin autoliiton sivuilta. Kannattaa käyä kattomassa :)
Meille kanssa on turvallisuus tärkeää. Meillä on autossa isofix penkit ja mahtavasti voi kiinnittää tuon isofix kiinnityksellä olevan istuimen autoon. Tosi tukeva ja jämäkkä, ei liiku yhtään penkillä turhaan. Eikä tarvi auton turvavöiden kanssa värkätä, jotka löystyvät. Isofixiin ei siis auton vöitä tarvittte ollenkaan käyttää ja pysyy paikallaan :D

Mianna ja Mira

AAM
Solina http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/ tämän varmaan jo löysit :) muita mä edes katsonut. Tilasin jo pojalle uuden tuolta ja kyseinen malli maxi cosin oli meidän 3 vuotiaalle vielä tarjouksessakin . Vauvalle jää HTS besafe izi joku-mikä-lie :D oika istuu siinä vielä toistaiseksi vähän aikaa. Ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä.. kannattaneet mennä Ellinkäisen kanssa ihan liikkeeseen kurkkimaan.. ja sit vertailla ja niistä hyvistä ottaa paras ?

joo, tuolta autoliiton sivuilta olenkin jo käynyt tutkimassa. Mietin vain että onko niitä muillakin.

Mianna, on varmasti istuinkin jo vähän erityyppinen kuin mitä itsellä kokemusta. Meijän isommat syntyneet 2004 ja 2006 esikoisella oli hts ja se oli ihan mahdotonta. Keskimmäinen lainasi välillä kaverin hts ja ihan sama juttu oli siinä. Omassa autossa oli sitten poitsulla tuo britaxin secura ja siihen oltiin kyllä tyytyväisiä. Sitä en vain tuolta autoliiton sivuilta löydä testattuna. Vaikka ihan tuoreina niitä edelleen saa. Mutta eipä ne kaikkia malleja voikkaan mitenkään testatakkaan.

AAM juu, liikkeeseen mennään kunhan kerkiää. Meiltä vain lähimpään matkaa reilu 60km niin mielellään tutustuu etukäteen vaihtoehtoihin ja jos voisi sitten ostaa samalla reissulla. Netti on hyvä keksintö moneen juttuun kun täällä syrjemmässä asuu. Ei tartte turhaan ajella ylimääräisiä.

Hei

Tulin vielä lisäämään ,että INkkusen allergialääkäri on sitä mieltä, ettei se kasvu johdu ruokavaliosta. Painoa tulee kuitenkin ja mitään ei oksentele eikä ripuloi, joten kaikki kyllä imeytyy mitä syö. Tällä hetkellä Kana, Broileri, kalkkuna, kurkku, Riisi, Kaura (vain 1dl kauramaitoa 2X viikossa), mustikka, vadelma, puolukka, mango(3X vko)...eli tokihan niitä tässä on. Ei näillä juhlimaan pääse, mutta paremmin asiat on nyt ku veljellään saman ikäisenä :D Lauri söi tasan mustikkaa, riisiä ja saksanhirveä 1,5vuotta :D

Kokeilin muuten Inkkusella kengät jalassa kävelyä ja siinähän se tallusti kuin ankka ne jalassa :LOL:
Ei kyllä tykänny, mutta eipä ollu vaihtoehtoakaan...kauhee äiti :(

Nyt ollaan pojan kanssa varovaisesti kokeiltu jalan suoristamista ja koukistamista. Kyllähän se aikaa vie ennen ku se on ok, mutta on se ihanaa kun se kamala kipsinjärkäle on poissa :)
Piti muistuttaa sitä, ettei yritä yöllä unenpöpperössä itse lähteä vessaan...ei meinaan pysty yhtään vielä varaamaan jalalla. Toivotaan että muistaa sen jos tarve tulee :)

Uni tulee ja tää kömpii tuhisijan viekkuun joka toistelee jo unissaankin "NÄÄTÄÄNSÄ" :LOL:

Superheppuli ja Inkkunen

Pikaisesti tytöt,

töissä menee jo ihan kivasti kahden päivän jälkeen ja pojat pärjää hyvin kotona kaksisteen ja käyvät välillä vaaria moikkaamassa ja maanantaina olivat muskarissa ekaa kertaa. Kyllä tää tästä.

Solina, Mianna, meillä on nyt kaksi noita besafe izi combi istuimia, toinen vyökiinnitteinen ja toinen isofix, kun toisessa autossa ei ollut isofixiä. Isofixissä kovemmat/isommat päänsivutuet. Myyjä sanoi, että Gracon vastaava olisi ahtaampi (joku duo... sen nimi oli) ja oli käännettävä istuin. Ihanan korkealle tulee mun autossa toi isofix malli ja poika näkee sieltä hyvin joka suuntaan. ollaan vasta kerran kokeiltu :) Isofix siitä hyvä, että ei oikein voi asentaa väärin ja saa helposti irti ja vaikka vaarin autoon.

Terkkuja! :)

kadak&p-tikru

AAM
istuimet: joo valehtelinkin tuossa aikasemmassa viestissä, toi uus mikään maxi cosi ollut :D vaan britaxin kid plus "hyvä"n oli saanut turvatestissa.. joten sisko saa pojan vanhan HTS besafen mikä kadakillakin on autoissa..
Kiva muuten K että työt on sujuneet hyvin :) ehkä munkin duunit sit sujuu samalla positiivisuudella sit 17.2. kovin on ristiriitainen olo nytkin :/

3 vee Synttärit pitäs vesirokkoPoijjaalle järkätä sunnuntaina.. kavereista tulee ne jotka uskaltaa.. en usko että tartuntakykyinen enään silloi mutta molemmilla perheillä on Anskua pienemmät vauvat (5kk ja 8kk) et saaks nähdä jos tohtivat tulla. . .
Sukulaiset tietysti saapuvat myös. Ja seuraavina viikonloppuina kahdet tulevat helmikuussa onkin sit kavereiden synttäreitä.. joten aktiviteettiä ei tartti keksiä.

Jahas välipala-aika :wave:

Outokumpu :ashamed: siis enhän mä meinannut pahalla sitä elovenapussipuuro-hommaa. Mietiskelin tossa että mimmosen kuvan itsestäni oikein annan ku tuommoseen(kin) tartun.. Tokihan meilläkin syödään ruisleipää, jossa suolaa, enkä ole edes tullut ajatelleeksi!

Ylläolevasta innoittuneena, tuntuuko teistä koskaan, että ihan semmonen terve maalaisjärki olis hukassa? Ja nimenomaan itsellä. Siis mua NIIN paljon ärsyttää kun joskus huomaan tekeväni itselleni ihan älyvapaita ongelmakohtia joistakin asioista. Esimerkiksi jos jostain luen, että 9kk ikäisen pitäis jo osata sitä tai tätä niin heti ajattelen, että Eeva on jotenkin "rikki" kun se ei jo sitä tee. Tai sit jos joku muu tekee asioita toisella tavalla kuin minä, niin en oikein meinaa ymmärtää, vaikka se toisen tapa on varmasti oikea just sille. Ihan silloin pikkuvauvana, alle 3kk mulla oli kauheita syyllisyydentuntoja siitä kun en ilmakylvettänyt Eevaa juuri koskaan, ihan kuin se olis jotenki pääasia. Nyt mulla on ongelmia sen vauvauinnin kanssa kun ne sukellukset menee persiilleen; tosin just viime viikolla kuulin kun ohjaaja jollekin toiselle mammalle sanoi, että ei ne sukellukset ole se pääasia ja meidänkin ryhmässä on ipanoita jotka ei sukella ollenkaan kun se on inhottavaa. Niin, miks mun sit pitää murehtia.. ARGH! Jotenki on niinku pipo vähä liian tiukalla tai jotain. Ja mä en oikeasti ole mikään tiukkapipo! Tämmönen syyllisyys ja maalaisjärjenpuute liittynee taas vahvasti tähän äitiyteen ja nimenomaa kun on ensimmäinen lapsi kyseessä.. ??

Kukas sitä ikäjakaumaa mietiskeli viime kuun puolella? Taitaa joo olla aika kirjava tää meidän joukko! Joskus odotusaikana ollaan kyllä käyty iätkin läpi mut miksei siis taas, mulla tulee huhtikuussa 26 mittariin (ekan kerran!) :eek: omg.kakskytkuus

Vatsatautisille halituksia tsempityksin! Oon ymmärtänyt että sitä on aikas paljon liikenteessä ja vissiin vielä aika rajuna. Kummaa kun tommoset pakkasetkin oli niin silti riittää tauteja.. Sitä sikaflunssan toista aaltoa odotellessa..

Yökitinöitä ei meillä ole *koputtaa puuta*. Loppiaisen jälkeen, kahtena yönä ennen kuin itse olen edes ehtinyt nukkumaan on Eevan huoneesta kuulunut vinkasu ja tutinlaitolla sillä on selvitty. Tänä aamuna menin herättelemään niin tyttö oli pää jalkopäähän päin, heräillyt ja möyrinyt ja nukahtanut niille sijoilleen :)

Meille kävi tänään vähä ehkä hassu juttu.. tai sit vähä semmonen et hitto mitä meinaskaan käydä.. Meinattiin nimittäin unohtaa Eeva koeajettuun autoon.. Oltiin niin tohkeissaan kun käytiin kokeilemassa Skoda Yetiä.. Pakittelin sen siihen autoliikeen pihaan ja hypättiin pois kyydistä. Lähdin kävelee jo pois auton luota, mieskin oli jo tulossa kunnes hokas ja sanoi että "Ei nyt kuitenkaa sitä lasta jätetä sinne", no hitto, mitäs oli niin hiljaa siellä :D Mut siis oikeesti :eek: jos se olis sinne unohtunu.. Mä luulin ettei niin voi käydä kuin elokuvissa! Onneks nytkin selvittiin vaan nauruilla. Oli muuten mielenkiintonen se auto, vaikka onki aika ruma.. Roomster olis meille parempi, mut se sit on NIIN ruma et saa ajo-ominaisuuksiltaan olla ilmiömäinen et unohtaa sen rumuuden vaikka veetuttaishan se silti semmosta katella tossa pihalla :/ Ja se merkki.. hmm..

kiva että kadakin työt sujuu ja pojat pärjää. Yks työkaveri palasi kanssa jo töihin ja sanoi, että heidän tyttö ole sanonut kankka (=ankka) sanan lisäksi mitään muuta koskaan paitsi äidin ekan työpäivän jälkeen tokaisi Mamma ja istui koko illan äidin sylissä kun oli ollut niin ikävä :heart:

Hammasonnittelut vielä Innkkuselle ja Beanielle! Eevalla alhaalla kaksi ja nyt näyttää yläien siltä että josko sinne kohta pukkais.

lisäys mahdan mä olla jotenkin todella tylsää ja väsyttävää seuraa, mies nukahti sohvalle klo 20, siirtyi sänkyyn kun kävin vaihtaa yökkärin Eevalle ja nyt nukkuu niin että hampaat narisee. Eeva nukahti 21.15 kerran kävin suoristamassa ja äsken kun kävin kurkkaamassa nukkui selällään, ettei ollut enää suoristamisen jälkeen lähtenyt kiertoon. Pitäisköhän itsekin mennä sit nukkuu kun kerta fb:ssä ei toimi chattikaan :(

AAM
:wave: 32 marraskuussa ja en suostu nuortumaan.. tein joskus jonkun testaa henkinen ikäsi testin ja sain vastaukseksi 60 :eek: olin saada kohtauksen.. joo olinkohan puhunut siihen testiin ihan totta vaikka nuo tommoisetkin yritän tehdä mahd totuudenmukaisesti ?! tai sit mä olen aivoituksiltani ihan korppu.. :xmas:

maalaisjärki ON hukassa usein kun tulee kyseeseen oma lapsi :D sitä pakosta vertailee muihin ja mm mulla oli toi sama ilmakylpyjuttu kun toi oli pienempi ja sit oli se ko ansku ei rullannut tai kääntyillyt selkä-vatsa-selkä meininkiä niin että olen pitäny liian vähän jossain lattialla ja liikaa sitterissä.. :|
Sit tuli mieleen samaan syssyyn "itsetutkiskelua"; mä valitettavasti kuulun niihin ihmisiin jotka on aina "jakelemassa" ns. omia fiksuja neuvojaan jos vain jotain asiasta "tiedän" :D onneks kaksi parasta kaveriani osaavat suodattaa aika hyvin mun "tyrkytykset" ja aivopesut jo pois normaali puheen joukosta.. Onko kellään muulla samaa vikaa :D ?

=B onnittelut hampaantuneille :flower:

*muoks*mulla fb: ssa chat toimii ?

iltoja :)

kadak hienoo että töihin paluu on lähtenyt hyvin käyntiin. helpottaa varmasti kun tietää että tikru on kuitenkin isänsä kanssa ja tutussa ympäristössä. tai se hoitoonvieminen mua itseäni ainakin eniten mietityttäisi jos töihin pitäisi palata.

vaavimasusta kiva kuulla =) sä olet kyllä sissi kun teet töitä tuota tahtia, huh. mutta onneksi teille suotiin kiltti vauva, leevi vaikuttaa aivan ihanalta!

superheppuli onpa teillä allergioita :eek: hirvittää miten vähän ruoka-aineita, jotka sopii inkulle, isoveljestä puhumattakaan. mutta kyllähän harvoillakin ruoilla pärjää, tärkeintä tosiaan vaan saada riittävästi ruokaa... joo, ja inkulle kuten myös beanielle onnittelut ekoista hampuleista =)

aam:lle tsemppulit synttäreiden järkkäilyyn, ja toivottavasti paranee myös synttärisankari juhliinsa :)

teppana joo, maalaisjärki, ainaki mun mies on sitä mieltä että multa kadonnut jo aikaa sitte... :whistle: :D mähän käyn tarkastaan mm hengittääkö elsa kun se nukkuu, siis vieläki aina väliin, ja jos elsa itkee yli 10min, alan epäillä et se on kipee ja suunnittelen lääkäriin vientiä.

te jotka imetätte vielä, niin ootteko miettiny kuinka kauan vielä imetätte? ja miten aiotte lopettaa? tarkotan että ihan vauvantahtisesti vai jotenki määrätietosemmin niitä imetyskertoja vähentäen? kun mä olin ajatellut että vauva vaan pikkuhiljaa vähentäisi imuttelua ja sitten se loppuisi itsestään, mutta elsa ei tunnu kyllä olevan siitä hirmuisen kiinnostunut... ja nyt oon sitte miettiny et pitäskö jotenki itse alkaa rajottaa tissibaarin aukioloa oikeesti (oon kyllä vähä sitä jo tehnytki, muuten elsa ei söis kiinteitä laisinkaan...), mutta toisaalta tuntuu aika julmurilta sekin, kun toinen niin tykkää imutella ja olla lähellä ja tuhista siinä rinnalla.

meillä muuten tehtiin eilen enkka kun KOKO PERHE söi samaa ruokaa!! just kun olin vannonut ettei tapahdu meillä ennen ku elsa on jotain 3v, niin sehän repäs ja söi meidän tekemää kasvispataa ihan oman pienen lautasellisen :eek: eikä tarvinnu edes soseuttaa mitään, haarukalla vähä vaan hienonsi.

joo, mies huhuilee nukkuun et se on moido :wave: rauhallisia öitä kaikille.

t. manna + elsukka 10kk ja muutama päivä :heart:

Heips!

Kaikki luettu, en tohdi kommentoida ettei mene väärin...
Kännykällä helppo lukea, kirjoittaminen hankalampaa. Läppärille ei toivoakaan päästä, neiti 8 kk uhmailee.. Siis ihan kamala oma tahto. Tänäänkin työnteli sellaista pehmo kuutiopöytää siirtyen sen kanssa isoveikan huoneeseen ja kamala kohtaus kunnhain pois ja kielsin menemästä.. Muutenkin hermostuu jos otan lautasen pois laittaakseni sinne lisää sormin syötäviä ruokapaloja. Puuttuu että osaisi sanoa " minä ite"! En muista että kukaan kolmesta pojastani olisi aloittanut näin ajoissa.

Ollaan käyty punttisalilla, lapsiparkki tosi toimiva . Iskä ollut opettelemassa siellä Lumin kanssa . Alan käymään neljä, viisi kertaa vko ssa. Kyllä oli ihanaa, omaa aikaa ja hyvä olo treenin jälkeen. Suosittelen:)!

Oli puhetta painoista, ja että Lymi oli neuvolan mukaan liian kevyt. Ruokaan olen lisännyt öljyä, puuroon voita jne. Lempparia on munakas ja uunilohi.

Autonistuin meilläkin vaikka auton saan kun menen viikon päästä töihin.. Apua!!!!

Jaahas... nyt ei kädet riitä kun Lumi jahtaa Taatelia..( meidän koira)

Heips ja kiitos pinosta, tervetulotoivotuksista, vinkeistä !
Mukavaa päivää kaikille!

merkkausta vaan!

Vatsataudissa ollaan täälläkin, äitillä tosin paaaljon rajumpana ku Nannalla (ONNEKS!) 3kg lähteny kahen päivän aikana (jos jotain hyvää pitää hakee :D ) Nanna maanantaina pari kertaa oksens ja nyt on maha löysällä, toivottavasti se oli nyt siinä.. ite istuin vessassa toissa yön ämpäri sylissä viiteen asti, eli koko yön, eile oli vähä heikko happi.. :( Isännällä ei oo tullu viel mitää??!!?? joku supermies..

:hug: zikizikille oksutaudin voittamiseen.
Mäkin oon ollut kipee eli räkiksessä, mutta nyt helpottaa. Vielä hieman tukossa röörit. :snotty: Herkkis-Dali muuten itkee joka kerta, kun aivastan. Eli meillä tuota itkua on nyt piisannut. |O

Huomenna pitäsi lähtee toiseen kaupunkiin iltapukujuhliin. Otetaan anoppi hotelliin mukaan huolehtimaan Dalista sillä aikaa kun me juhlitaan. Ihanaa. Ja eilen olin kampaajalla pari tuntia. Mä oon siis saanut ja saamassa ihka oikeaa omaa aikaa. Jee! =)

Ostettiin turvaistuin Akta Gracon Duoflex. Aiotaan pitää sitä mahdollisimman pitkään selkä menosuuntaan -istuimena ja sit ehkä ostetaan jokin pelkästään kasvo menosuuntaan -istuin. Tää Duoflex oli aika kompaktin kokoinen istuin ja hinta (189?) sopi meidän kukkarolle nyt paremmin kuin esim toi ex-HTS, joka on muuten aika turhan leveä sen ison alustansa kanssa. Niin ja tässä Duoflexissä oli hyvät sivutörmäyssuojat verrattuna esim. Britaxin vastaaviin. Ollaan panostettu tuohon kaikkien matkustajien turvallisuuteen nyt sillä, että meillä on ihka uusi auto.

Minä se kyselin minkäs ikäisiä olette ja tietty unohdin kertoa oman ikäni. :whistle: Eli täällä mammalla ikää jo 35.

Teppana puhui maalaisjärjestä. Kun on kyseessä oma lapsi niin tunne käy toisinaan järjen edelle - eikä vaan esikoisten äideillä/iseillä. Mun mielestä on maalaisjärkeä se, että me vanhemmat huomataan kun vertailu ja itsesyytökset lähtee menee överiksi ja näin osataan lokeroida nuo ajatukset omaan arvoiseensa lokeroonsa.

Dali oppi eilen sanomaan peppu. Niin ja sitä päätänsä toitottaa joka välissä tutuille ja tuntemattomillekin yötä päivää. Huomaatte varmaan, että meillä lauletaan aika paljon tätä pää, olkapäät, peppu, polvet varpaat -biisiä. Dali muuten alkaa aina hytkyy ja taputtaa, kun kuulee musaa, mä laulan tai vaan itse dansaan sen edessä.

Mukavaa päivää kaikille!

Asha ja herkkis-Dali

AAM
Harmaata huomenta !

meillä ne vaan katulamput palaa täällä espoossa... :D ei sentäs niin pimiää ole :LOL: vois kai noita kaupungin rahoja muuhunkin käyttää kuite ?

Ei oo vatsataudin voittanutta painonpudotusta jos miettii.. :/ *voimia, niin henkisiä kuin fyysisiäkin* sairastajille niin pienille ja isoille :hug:

Täällä ahdistava tarhaharjoittelu lähestyy.. pikkuinen pilkkuinen pitäisi maanantaina vielä sinne treeniin. Tosin ollaan vaan aamupäivä siellä että ip:stä on vapaata ? treffiä pk-laiset =) ??
sit sama vähän pidempään tiistaina ja ke ois tarkoitus jättää jo vähäksi aikaa yksinkin jopa että käväsen tunnin jossain kaupoilla.. ja sit torstaina viedä kai vielä pidempää ja hakea aikasemmin mut katsotaan nyt.. on babybiokin samana päivänä jotenkin huvittais vielä käydä sellaisessakin nopsaan kun kerta mahis :)
Siltikin :headwall: harmi kun ei viikkarissa edes tullut pariakin tonnia että vois jäähä kotio.. edes ensi vuoden alkuun´.. *huokaus* lievä alakulo havaittavissa.. :|

Huomenta täältäkin!
Ikää ei kyllä paljon kehtaisi mainostaa, taidan olla porukan nestori.Mittarissa on 43.
AAM Muistan hyvin tuon ahdistavan tunteen kun lähenee se päivä että pitää pikkuinen hoitoon jättää.Sympatiat siitä sinne. :hug: Mutta kuten varmaan jo kokemuksesta muistat,pian siihen hommaan tottuu.Varmaan ansku ottaa jonkun tätin sieltä tarhasta vähän niinkuin äidin korvikkeeksi.Mitä maitoa ne muuten siellä tarjoaa anskulle?
Maalaisjärki tältäkin joskus vähissä tai joskus jopa kaikki järki..Varsinkin jos hyviä neuvoja tulee ongelmatilanteissa ovista ja ikkunoista niin silloin pitää ihan muistuttaa itselle että tiedän itse parhaiten miten pitää toimia.tämä pätee kaiken ikäisiin lapsiin.Vauvalehtiä en ole tämän lapsen aikan lukenut ollenkaan,niissä tasapäistetään kaikki samanlaisiksi.Joskus myös en muista että lapsi kehittyy ja kasvaa hurjaa vauhtia ja ihmettelen että miten se nyt enää ei viihdykään tuon purulelun parissa.. =)
Vaavimasu tosi supernainen. =)
Superheppulilla niitä allergioita.mutta taisi olla teille jo tuttua ja monasti helpottavat toisella vuodella.tsemppiä kuitenkin,onhan se hankalaa kun aina pitää olla väsäämässä eri ruokia.
ja kadakille onnittelut töiden sujumisesta.Miten yöt sujuu,saatko kuitenkin nukuttua?Joudutko jo aamuvarhain nousemaan?
Imetetään täälläkin vielä useasti.Olin ajatellut alkaa vierottaa 10 kk iässä mutta saa nähdä kuinka käy.Tyttö voi olla eri mieltä.Tuo pillimehulle oppiminen kyllä helpottaa nyt asiaa jonkun verran.
Alina on alkanut nousemaan keskellä lattiaa polviseisontaan ja "kävelee" sitten polvillaan. =) Pari haparoivaa askelta jo otti ilman tukea kun panin seisomaan ja houkuttelin äitin luokse. =) Puhumaan on kans alkanut jotain ihmeellistä kieltä, enää ei vain hoe täh?- kysymyksiä.
Saimme auton täksi päiväksi niin lähdetäänkin äitin työpaikalla käymään. =) Sielläpä sitä riittää vilskettä. ;)

mamma ja alina 9, kk

Juu piti ihan tulla kertomaan meidän neuvolatädin puhelinneuvot peppukiitäjien äideille: Ei siis mitään nyt 10kk ikäisenä tehdä, ei edes neuvolaan tartte tulla. Antaa kiitää vaan! Mutta myöhemmin kannattaa sit hiihtää. :LOL:
Oli varmasti hyvä neuvo, mutta mua kyllä vähän nauratti. Nyt ois kerrankin täällä etelässäkin lunta, että voisi hiihtää. Onkohan ensi talvena? Pitäsikö sitä varastoida ens talvea varten vaikka pakkaseen, jotta laps oppii vuorotahtisuutta eikä siitä tuu lukihäiriöinen? ;)

Noh varasin sitten 1v neuvolan ja ekan hammastarkastuksenkin. Oon siis ollut tehokas tänään. B)

Silmät muuten Dalilla vielä ihan siniset. Näin oli pitkään isommillakin, kunnes muuttuivat vähitellen kohti muita värejä. Tytön silmät vaihto väriä vielä 7v. Nyt ne on vihreänkeltaiset. Sinisiä silmiä meidän perheessä ei oo kellään.

Ai niin iiiiisoooot onnittelut jaahassulle :heart:

Asha ja Dali (ens viikolla 10kk) ja nyt valmistautuu hiihtäjän uraan nukkumalla isojen lumikinosten ympäröimänä.

tää ollaan kans flunssassa :snotty: mut onneksi vain minä.

Saakohan sitä sikainfluenssa rokotetta ottaa jos on flunssaa? tietääks kukaan?

Miehellä alkoi tänään työt ja mulla hoitovapaa. Tuntuu vähän oudolle kun mies ei ookkaa kotosalla.
Tsemppiä töihin lähtijöille ja siä jo olijoille.

Meil kans mietinnäs toi turvaistuin. Meil ei oo omaa autoo, mut kuitenkin sitä aina välil tarvii kun reissataan sukulaisis yms. Tuo Britaxin two way näytti olevan tarjoukses, onko kellään kokemuksia siitä?

Jaa iästä... Olen 30v

manna8 ajattelin imettää 1v ikään asti. Haluttas jo nyt lopettaa ku yöt niin rikkonaisia... tietäs vaan, että miten raaskisi.

Apua :eek: lauantaina viimeistä päivää äippälomalla ja sitten jäänkin hoitovapaalle!! :heart:

Mianna ja Mira 8kk ---> :eek: kohta 9kk :heart:

Elli maistoi ekan kerran hapanmaitotuotetta, eli viiliä, ja herkkua tuntui olevan. Olisi syönyt enemmänkin muttei ekalla kerralla paljoa uskalla antaa.

Elli on herkkis, tänään ryömi ihan itse eikä katsonut eteenpäin niin kolautti päätään seinään, kamala itku. Yksi päivä oli massullaan ja matolla ja kun kääntyi selälleen ja tipahti siitä matonreunalta lattialle, pää kolahti ja kauhee huuto. Meijän herkkä pikkuneiti.

Imetyksestä, imetän aina kun vauva tahtoo. Sinne vuoden ikään asti ainakin. Sen jälkeen aletaan pikkuhiljaa katsella että onko vauva jossainvaiheessa valmis itse lopettamaan. Mitään sen suurempia suunnitelmia ei ole.
Esikoista en imettänyt ollenkaan ja kakkosta puoltoistavuotiaaksi, Sitten oli pakko laittaa kerrasta poikki ja ihmeen helposti se kävikin.

Ikää on tällä mammalla 26v.

Tsemppiä pikkuisille hoidon aloittamiseen ja äideille hoitoon jättämiseen. Itse hoitovapaata haettu siihen asti että neiti tulee sen 3v. Eikä sitä ennen töihin paluuta edes suunnitteilla.

Ashalle mukavia juhlia.

Zikizille ja Nannalle kovasti paranemisia.

Syömisista, mie teen mahdollisimman pitkälle Ellille samaa ruokaa kuin muulle perheelle. Kevyemmillä mausteilla, ilman suolaa ja maitoa vain.

AAM täällä samaa vikaa. Eli omia neuvoja tulee välillä ehkä turhankin herkästi tyrkytettyä. Pitäisi ehkä välillä pitää päänsä kiinni ettei tule loukattua tai syyllistettyä muita.
Pitää melkein täälläkin anteeksi pyytää jos sitä teen. Olen ehkä joissakin asioissa vähän jyrkkä. Suodattakaa osa jutuista pois. Ja loppujenlopuksi mulle on hyvin pitkälle aivan sama miten muut omien lastensa kanssa toimii.
Omien kanssa sitä on ehkä niuhompi. Ja samalla osaa olla se maalaisjärki hukassa, eli olen turhankin tarkka.
nimim: kasvattaisi lapset pumpulissa ja muovikumplan sisällä jos se vain olisi mahdollista. Pitäisi ikuisesti kotona jne... KOetettava pitää maalaisjärki mukana touhussa ja osattava ottaa rennosti stressaamatta liikaa.

Teppana, ei ne murut onneksi kovin pitkäksi aikaa pääse unohtumaan. Meillä isänsä aina toteaa että mie varmaan hukkaisin lapsekin jos ne ei pitäisi ääntä. Sen takia meillä varmaan onkin noin kovaäänisiä lapsia =)

Superheppuli, toiset on vaan pienimpä ja kasvavat hitaasti. Sellaisia nämä muruset on.

Mutta jos nyt lähtisi vaunuttelemaan Ellin kanssa, jos neiti vaikka nukahtaisi. Ja pääsisivät isommat hiihtämään samalla.

t: Solina ja Elli 10kk

Imetyksestä, mä oon niin hellämielinen sen suhteen, etten raaski lopetella. :ashamed:
Joten ainakin sinne vuoden ikään asti tisutellaan ja sen jälkeenkin katsotaan sen aikaa mikä tuntuu luontevalta ja miten neidille kelpaa. =)

Yhteistyössä