Huhtivauvat 2009 *Helmikuussa*

teppana :hug: tais mullaki puuttua se terve maalaisjärki tossa kommentoidessani....mutta mutta sattuuhan näitä, ei muistella pahalla :heart:
Ja iästäki oli puhetta, mä taidan ollakki vanhimmasta päästä :x pian tulee täyteen 36v :eek:

Jonkinmoinen flunssa meinaa iskeä päälle, onnex vaan mulle, olo ku jyrän alle jääneellä ja kurkku kipiänä. No onhon tässä vähillä sairasteluilla tähän asti päästyki :)
No mut taas kutsu käy kun pääsen sanaisen arkkuni aukasemaan, liekö joku sensuuri =)

Jakselkaa :flower:

Nyt se mun nuha on tarttunut Daliin. Tyttö :snotty: ja on ihan äitiriippuvainen. Voi tätä itkun määrää.

Imetyksen lopetuksesta ei mitään tietoa. Vauvantahtisesti imetän, paitsi en ennen ruokailuja.

Asha :snotty: ja Dali :snotty: |O

Hei ihanat mammat,

merkkaan vaan - töissä ollut sikakiire :eek: ja en ehdi yhtään surffaa netissä.

Kaikille kovasti jaksamisia omien ja pienten pöpöjen kanssa.

Sit oman perheen napaa: Tikrulainen parhaillaan kovassa kuumeessa ja tää mamma on vaan huidellu töissä. vatsahaavahan tästä jo tulee. Reipas poika ollut kuumeesta huolimatta ja syö ja juo suht hyvin. Nestemäisen panadolin tosin puklas pihalle äsken ja laitettiin suppoa sit perään. Yöunet on sitten ollu mitä on ja oon imettänyt enemmän taas ku ennen ton kuumeen takia. Huomenna viedään lääkäriin, jos yö menee ilman ongelmia. Soitin sinne neuvovaan puhelimeen ja sanoivat, että kannattaa antaa sekä panadol että burana suppo samaan aikaan, koska nyt on liikkeellä kuumetautia, jossa vaikea saada kuumetta laskuun. Lisäksi tikru köhii ja on selvästi keuhkot/keuhkoputket ihan tukossa. Blaah. Kiva töihinpaluuviikko...

Ja mä oon jo yli 3-kymppinen :)

Merkkaus ja pahoittelut taas ku oon unohtunu täysin taustailemaan.. tai en oo ees taustaillu.. edellisestä käynnistä oli tullu jotain yli 10 sivua tekstiä...!! Ei oo vaan tullu käytyä.. vaikka en minä teitä ole unohtanut!!!

omaa ).( eli ei kääntyny plussaksi se neuvolantädin epäily. Ihan hyvä näin..

Ja mulla se ihottuma (jos joku vielä muistaa että mulla paha atooppinen ihottuma) meni niin huonoksi että nyt käyn valohoidossa.

Sitten se yöimetys meillä saatiin ilmeisesti loppumaan vaan imetyksen lopettamisella.. nyt en oo kolmeen vuorokauteen imettänyt kuin pari kolme kertaa pikkaisen ku ollu tissit niin "tiukilla" että oikein pahaa tehny.. yhtenä iltana lypsin ja sain pullon täyteen. Nyt alkanu helpottaa ettei enää niin täyty tissit. Isäntä nukkui muutaman yön sohvalla ja minä treenasin vauvan kanssa yösyömättömyyttä. Tänä iltana jo nukahti ihan tyytyväisenä tuonne, ei enää ees olettanu saavansa tissiä. Kyllä minua surettaa toisaalta hirveästi lopettaa tuo imetys.. mut se helpottaa minua ensinnäkin noiden öitten kannalta ja sit ihottuman hoidossa kun voin käyttää vahvempia voiteita ja lääkkeitä. Sit vaan oottaa että alkais menkat joskus niin saisi sen kierukan..

Jimmy ei vieläkään konttaa.. täytti siis jo 9kk. :( Lasken sen aina lattialle kontalleen mut siihen se jää heijaamaan itseään, käsiään osaa liikutella eteenpäin mut jalat unohtuu paikoilleen ja siitä seuraa tuiskahdus nokalleen. Pikkusen yrittelee nousta tukea vasten, tässä yhtenä päivänä nousi polviensa varaan, sitte ei jaksanu enempää.

Nyt katsomaan vielä salkkarit katsomosta ja sitte pehkuihin.. Pitää taas yrittää olla vähä aktiivisempi täällä, kun vain aika aina riittäisi!!!

Jaa täällä kyselläään ikää.. 26v :) luen aina Solinan juttuja tarkkaan ku on samaa vuosimallia. Terkut vaan sinne suuntaan!

Usvametsän neito. Kiva jos joku miunkin juttuja lukee ;)
Auts, toi ihottuma kuulostaa pahalle, tsemppiä siihen. Ja samoin imetyksen lopetteluun.
Äläkä tuota konttaamista murehdin. Meijän Elli on jo sen reilut 10kk eikä todellakaan konttaa, ei edes nouse oikeaan asentoon. Ryömiminen on suuri saavutus. VAikka hitain hää on meidän kolmikosta. Isomma kävelivät jo ilman tukea tässä iässä. Elli ei pidä mitään kiirettä.

Kadakille jaksamista töihin ja pienelle Tikrulle kovasti paranemisia kuumeeseen.

Ja samoin Ashan Dalille kovasti paranemisia.
Ja outokummulle, onpas täällä nyt sairastelijoita.

Ei vieläkään mitään aavistustakaan minkä turvaistuimen ostaisi Ellille. Hankalaa...

t: Solina ja pikkuinen tuhisia viekussa.

Heipsan!
Täällä kateellisena mietin kun toiset vaan pääsee naimisiin...Mulla myös hyvin romanttinen mies kotona joka käski mun mennä maistraattiin huntu oäässä vaihtaa sukunimen...prkl...No ehkä sitä joskus vois mennä sinne yhessäkin,toivottavasti!

Kovasti jaksamisia kipeille lapsille ja vanhemmille.Tuntuu,että nyt on jotain tosi ärtsyä tautia liikkeellä,ainakin fb statuksien perusteella.

Mä myös tuskailen Solinan tavoin turvaistuin asian kanssa..JOsko sitä ens viikolla pääsis kauppaan testaa ihan niitä.Eiköhän se päätös tehdä silloin.

Imetyksestä oli puhetta...Mä lopetin imetyksen viime pe ja tosi kivuttomasti meni.Klo 2 tissin jätin jo marraskuulla pois ja sit jäi vielä toi klo 5 tissi.Sen lopetin tammikuulla ja hyvin oppi ettei tarjoilu pelaa siihen aikaan.Imetin sit vaan enää iltaisin ennen nukkumaan menoa,Nyt vetäsee maidon NUK mukista olkkarissa ja sit sen saa kantaa sänkyyn.Tuntuu että paremmin tyttö nukkunut nyt kun ei enää imetä,tiedä sit mistä johtuu!Viime yö meni 19.30-07 heräämättä...

Oon ihan tyytyväinen näin.Nyt alan elää itselleni,eli meinaan mennä "taas" baariin ja vetästä kunnon kännit.Viimeksi oon ollu kesällä 2008...Ja aloitin tossa myös laihdutuskuurin.PAkko saada -10kg pois ennenkun ees harkitsee seuraavaa lasta.Oon alkanut käymään jumpassa 2-3krt/vko ja katton mitä suuhuni laitan.Aloitin myös laihdutusvalmisteen käytön..saas nähä toimiiko.

Nyt ollaan pari päivää maisteltu viiiliä ja kovasti tuntuu tyttä tykkäävän.Kaamee huuto tulee kun en anna lisää.Nyt tosin huomasin kaulalla ja vatsalla punaista näppylää,joten pidetään pari päivää taukoa josko tuosta viilistä tulivat.

Mä oon myöskin ihan järkyttynyt että Kiira täyttää ens kuussa 1v!!Miten sitä osaakaan tulla sit oikeelle foorumille kun ei enää olla täällä vauvapuolella!!Äkkiä mennyt aika...

Vielä kehityksestä pikaisesti..Meillä tyttö nousee kyllä kaikkee vasten seisomaan ja ottaa askelia mutta alas ei uskalla tulla! Kaameeta huutoa pitää ja pakkohan se on menä laskemaan alas.Toivottavasti oppii sen pian.

Mutta nyt hampaita tekevän kuolaavan ihmiskuulan kanssa leikkimään!

H+K

Turvaistuimista, meillä tällainen
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3778/pl
hyvä ollut! Ei mitään valittamista. Asennus näytti aluksi monimutkaiselta, mutta ohjeet lukasin niin osasin laittaa ihan ite, eikä tullu mitään ongelmia.

:attn:
http://www.japaninkippura.net/eevis/painokayra.jpg

Päivitetty käyrä, nyt siellä on jo kymmenen ipanapaa :) Jos näkyy vielä se vanha kun klikkaatte linkkiä niin päivittäkää sivu, pitäis olla se uus sit näkyvissä. Mä vielä sen pituuskäyrän kun vaan saan aikaseks. Tää mun pöytäkone on niin "puuronen" siis hidas ja jumittaa et teen sen kun hermot riittää.. sekä mulla että Eevalla =)
Ja jos katselette ja huomaatte virheitä niin kertokaa, mulla voi rivit hyppiä.
Niin ja sekin vielä, et jos olette ilmoittaneet mulle vaikka 7,5kk painon oon laittanut sen automaattisesti 8kk kohtaan kun käyrästä tulee sit jo niin vaikea lukuinen jos sinne laittaa niin paljon niitä kuukausia.. Mutta siis, kyllähän tuosta jo näkee että mimmosia kasvuja ja miten erilaisia! Siis uskomaton vaihtelu! Siirin mittoja laitellessa piti jo tarkistaa et hetkinen, OIKEESTI?! :D Mut niin ne vaan pallerot kasvaa omilla käyrillään.

HAppy79 Mulla kanssa tommonen painonpudotshaave.. Itseasiassa oon jo vähän alotellu; kirjauduin nimittäin kiloklubiin. Oon jo pitkään miettiny et miten mun pitäis oikeesti syödä kun tuntuu et mikään ei oikein "toimi". Kiloklubissa sit kun kirjataan kaikki niin joo.. sieltähän se alko syylliset löytyy.. Meitsi alko laihduttaa netissä :LOL: Toisaalta, painonpudotus ei sillai just nyt houkuttele, kun haaveena on se pikkukakkonen, sit jotenki mun järki sanoo, että kroppa on taas ihan hmm... löysänä :) Mutta ajatuksena mulla onkin ei välttis niin paljoa se paino, vaan se et mahdollisessa tulevassa synnytyksessä olisin paremmassa fyysisessä kunnossa. Täytyis alkaa kuntoillakin sit kai.. yööök..

Solina :wave: kyllä luen sun jutut aina...

Usviksesta kiva kuulla :)

Eevasta pienesti vielä (sit on pakko lähteä kävelee koiran ja eevan kans, [eeva jo nukkuuki pihalla]).
Hitsiläinen, kolmisen viikkoa sit oppi nousee tukea vasten pystyyn, eilen KIIPESI semmoselle nahkaselle rahille. OMG! Oli sit pakko kääntää se rahi kyljelleen, ettei kiipeä ainakaan kun en ite ole olkkarissa. Jestanpookeli, eihän sillä ole mitään tolkkua sen alastulon kanssa.. Yllättävän vähillä itkuilla ollaan kyllä tähän asti selvitty, mut nyt se vissiin sit alkaa.. :eek:

AAM
Usvis :) .. muistan että kirjoittelit siitä atooppisesta :wave: täällä kans.. mutta ei niin paha kun sulla. Muistelin niitä kuviakin joita laitoit :| auts ! mulla taipeet vaan käsissä tosi ärtyneet välillä.. ja just talvellahan ne ärtyy pakkaskelistä ja auringon valosta (siis puutteesta) johtuen, tsemppejä :hug:..
Kyllä se Jimbo oppii konttaamisen salat :) elä sure, siitä heijaamisesta se lähtee liikkeelle, mä kans "auttelin" niin että siirtelin toista kättä ja jalkaa vuoron perään välillä kun anskulla riitti hermot ja sit saattoi neiti siinä vahingossa mennäkin pari vetoa itse :) (mikä oli harvoin :LOL: ).

Happikselle tsempitys kilokaristukseen ja pidähän hauskaa iltariennoissa.. meilläkin ois veikan 40 vee synttärit huomenna illalla tarjolla mutta saas nähdä jos jaksamme mennä, vaari lupas kyllä pikkasia katsella iltasella jos halutaan mennä hetkoksi. Ei koko yötä vois edes olla kun on noi pojan synttärit sunnuntaina taas :D ja sinne pitää olla hyvässä hapessa..
Mein ansku tekee tuota samaa kun Kiira, jos ei pääse alas niin kiljutaan mutta nyt hiljattain on alkanut olemaan rohkeampi ja opettelemaan laskeutumista hanurilleen tömpsähtämällä hillitysti ja sit kurottamalla maata kohti kädellä on niin suloinen kun oiiiiiikein hiiiiitttaaaaasti varovasti kurottaa lattiaa kohti :heart: pieni...

Taas lisää kipustelijoita. :( voi murheenkryynit ja paranemisia !
toivon kans ettei likka tarhasta saa mtn ripulia heti palkinnoks.. se ois se vakio |O

Eevis ketterä pikku marakatti :LOL:

Jahas nyt lyö taas tyhjää.. :wave:

(.) ommoo napaa vaan taas.... nyt on meillä myös rasmus kuumeessa :( Aamuyöllä oli tulikuuma, panadolia oon antanu. Mokoma vaan ei nuku sisällä, aamuviiden jälkeen nukku kolme kertaa 15min pätkän... puolilta päivin pistin sit partsille ja nukku kaks ja puol tuntii....
ei jaksa keskittyy kommentoimiseen, kun on itekin kipee.... suonette jälleen anteeksi :ashamed:

Imetyksestä, täällä imetellään vielä, ja aika silleen lapsentahtisesti, eli katotaan millon loppuu jos loppuu. :eek:

Ikää mulla viel 25, mut heinäkuussa vanhenen taas. :)

Painonpudotus olis täälläki haaveissa, mutta en tiiä saako sitä kauheesti tiputtaa imetysaikana.... Aion ehkä silti täs hiljaksiin alkaa laihistelee, en mä kestä koko ikääni olla tällanen läskimöykky. :ashamed:

Laala ja Aura, tänään 9kk!

teppana kiitos käyrästä.. juu siiri on aikas iso tyttö...leveydeltään ainakin :D saa nähä lähteekö paino koska tasaantuun, kun lähtee sit joskus liikkeelle =)
ite kyllä aina jännitän, kun mennään neuvolaan että kuinka paljon tyttö taas painaa..mutta neuvolassa aina lupaillaan painon sit jossain vaiheessa tasaantuvan...

lumi-enkeli ja siiri :heart:

Imetyksestä mä lopetin imetyksen jo silloin kun aloin tätä seuraavaa odottamaan. Helmi tais olla sillon n. 3-4kk.

Ikää mulle tuli just mittariin 24v :)

Painonpudotuksesta, mulla on nyt lähtenyt kaikki raskauskilot, mitä tuli tän nuorimman aikana. Oon taas samoissa lukemissa kuin ennen raskautta. (Muuten tuli mieleen, mulla ei oo näiden neljän jälkeen jäänyt sitä "löysää nahkaa" mistä monet valittaa :eek: minne lie eksynyt :whistle: )

ON: Meillä on koko porukka mahataudissa. Nyt alkaa jo vähän helpottamaan. Hirmu rauhallista ollut kaikki nää päivät, joina lapset on ollut kipeinä :D

Hekla & Helmi 10kk :heart:

moi, katotaas mitä muistan tiedän juttuja =)

annekristiinalle ainaki et vau, pääsette salille miehen kaa jopa yhdessä, mahtava lapsiparkkisysteemi! just tommosesta me on miehen kaa haaveiltu, ku ennen elsaa käytiin yhdes salilla monta kertaa viikossa...

ashalle hyviä juhlia, kuulostipa hienolta! tai toivottavasti nyt pääsitte sinne, kun kipeinä olette tekin olleet :/

zikille, heklalle, vaavelille, outokummulle, kadakin tikrulle ja kaikille muille kipeille äideille ja vauvoille kovasti paranemisia!! ihan hirveen kammottaviä nää oksutaudit ja kuumeet pienten kanssa. etenkin toi korkea kuume rupes oikein huolettaan et jos iskis niin miten sitä oikein selviäis. pelottavaa.

usviksesta kiva kuulla! vitsit et jäinki sillon jännään mitä tulos lopulta näytti :D

hienosti ootte saanu happy79 ja usvis imetyksen lopetettua, oon ihan ihmeissäni :eek: tai ei kai se imetyksen lopettaminen niin vaikeaa olisi, mutta meillä tulee olemaan vaikeaa saada elsa juomaan riittävästi sitten nokkamukista kun pulloa ei kelpuuta... se mietityttää kovasti.

teppanalle kiitokset excelistä :flower: jopa mun mies tutki ja kommentoi sitä mielenkiinnolla. ja teki heti elsalle uuden ruokintasuunnitelman kun näki mimmonen kirppu se tässä(kin) porukassa on :LOL:

joo, painonpudotus on ollu täälläki tapetilla pitempään :whistle: pari kiloo sais lähtee mut jotenki sitä ei vaan saa aikaseks. paitsi nyt yrjötaudin mukana lähti vissiin kilo pysyvästi (eka meni paino jopa 3kg alas) ja jos vähä katsoi mitä syö niin ei kai se vaikeaa olis toistaki tiputtaa... oon vaan melkonen herkkuperse tätä nykyä :ashamed: tottunu et raskauden ja imetyksen aikana voi syödä mitä vaan suuremmin lihomatta...

).( täällä alko sit VIHDOIN menkat, juhuu :D olinkohan mä muuten viimeinen?? alko just hyvään aikaan kun uusi vauvakuume alkaa puskea tosissaan päälle ja on koko aika miehen kaa puhuttu, että kun elsa on noin vuoden ois aika hyvä aika alotella yrittään toista. muuten ei oo kyllä olu ikävä tätä vuotoa (niagara falls kuvaa hyvin olotilaa) ja alaselkäkipua, auuuh...

elsa on alkanu seisoa ihan huomaamatta ilman tukea pieniä aikoja. tai, menee hyvin niin kauan kun ei huomaa seisovansa ilman tukea, eli pitää vaikka paperista kii, mutta kun huomaa ettei olekaan tukea, niin tulee äkkiä alas :D

mukavaa viikonloppua!

t. manna + elsukka n. 10kk :heart:

Tää jaksaa viimein vääntäytyä koneelle. Täälläkin siis oltu oikein kunnon yrjötaudissa. Oksensin koko to-pe yön ja osan perjantaipäivääkin. Mikään ei pysyny sisällä varttia kauempaa. Ja tietty olin yksin Konstan kanssa koko yön ja seuraavan päivänkin. Mies tuli kotiin puoli viiden maissa iltapäivällä ja lähti taas töihin tänä aamuna, tulee sunnuntaiaamuna ja lähtee taas sunnuntai-iltana ja on yön pois. Eli kolme yötä putkeen taas yksin ja yks oksutauti siinä välissä.. Pikkasen alkaa ola väsypoikki tää mamma.

Kaikista eniten pelottaa, että Konsta tulee kans kipeeks eikä mulla ole edes autoa käytössä (jos vaikka pitäis sairaalaan lähteä). Kai taksit ottaa oksentelevan lapsen kyytiin?

Mitäs mun pitikään muistaa kommentoida.. Mannalle ainakin onnittelut (pahoittelut) menkkojen alkamisesta :D

Ja Teppanalle kiitokset hienosta taulukosta!!!

Mulla kans atooppinen iho, niinkun AAM:llä ja Usviksella, just saatiin Konstallekin rasvaresepti neuvolasta, kun senkin iho kuivuu tosi paljon.

Niin ja Solinan jutut luen aina! ja kaikkien muidenkin =)

Mulla ikää 25 vuotta, toukokuussa täytän 26.. Samaa vuosikertaa taitaa olla useampikin mamma täällä.

Nyt on pakko lähtee desinfioimaan tää talo lattiasta kattoon ja pestä noin kahdeksan koneellista pyykkiä. Ei millään vielä jaksais, mutta pakko minimoida sairastuneiden määrä.

-Nappi ja Konsta -> Puolentoista kuukauden päästä 1v. OMG!

AAM
iltoja :wave:
voimia uusille yykistaudin uhreille.. :/ hyi helekkari mikä tauti.. ei sitä turhaan painoteta nuitten käsienpesua mutta pese nyt ton yhden käsiä jatkuvasti kun se rypee tuolla kenkien joukossa ja tunkee oraalisesti vielä kaiken ekaksi suuhunsa :headwall: |O
Muovikuplaan tunkisin minäkin lapseni Solinan muksujen kanssa :D ja pehmustaisin sen untuvapalloilla.. :whistle:
Voisin itsellenikin ottaa välillä sellaisen huoneen =)

Jäätiin sit kotio veikan 40 vee synttäreiltä, siivoille ja leipoen meni tähän asti aika.. :| ois kyllä ollut kiva mennä mutta lapset ois ollut iihan rättipoikkiväsyjä kun tultais kotio.. mielummin näin, kerkiää sitä veikkaa huomenna onnitella ja lahjoa kun tulevat käymään Allun synttäreillä, veli siis tänään 6.2. ja allulla hu 7.2. synttärit.
Hauska sattuma ois ollut et anskulla on 24.4. ja mun edesmenneellä isoäidillä ois ollut 25.4. Sitten mulla ja mun edesmenneellä anopilla molemmilla 6.11. ja mun miekkosella ja mun faijalla 9.9. ja 8.9... skitsoa miten onkin sattunut kaikki apaut kohdilleen. varsinkin tuo anopin ja mun :xmas:

Usvis mihin poikien kuva hävinnyt =/ ? harmikseni en ehtinyt näkemään..?

Qkautiset ei oo näkynyt, viimeksikin tuli kun vasta imetyksen olin lopettanut lähes kokonaan..
Imetyksestä.. tän kanssa saa nähdä miten jaksan, viime yönä heräs kärttämään tissisessiota klo 04 taas :xmas: oli tooosi onnellinen, taputtelin ja hyssyttelin uneen emännän, sit 4.30 uus serenadi ja sit vielä 5.30 sit luovutin.. ajattelin että silmällisen ehdin nukkua ennenkö mies tulee himaan ja poika herää. En ole ollenkaan imettänyt klo about 8 - 16 välillä just että tottui siihen että tarhassa ei turhia sen perään itkeskelis sitten. Mut itkeehän se kuite tiiän sen :'( riepuliini...

Jahas kohti tutisaaria zzz...zzz...

aam & ansku :heart: 9½kk

Täälläkään ei tietoakaan kuukautisista. :D Mut eipä sen puoleen ollu ennen raskauttakaan sinä vuonna ollu ku tammikuussa viimeks ja sit heinäkuussa se minkä jälkeen Clomeilla tärppäs. :whistle: Mut mun hormonitoiminnalla ei välttämättä siis kuukautiset alakaan ennen kuin kokonaan lopetan imetyksen. Jos sittenkään... :headwall: :D

Painonpudotuksesta juuh.. pakkohan tässä olisi jo alkaa puottaan tuota painoakin, ylimäärästä löytyy paljon. :headwall: Alan kyllä heti pudottaan painoa, kun tuosta imetyksestä päästään
Kuukautisista Joulukuussa alkoi täällä eli synnytyksestä oli kulunut tuolloin 7kk.. ei olis ihan vielä tarvinnu alkaa :whistle:

Mianna ja Mira, päivää vaille 9kk :heart: :heart:

Konstakin siis tuli kipeäksi lauantaina. Oli tosi surkeena.. Kuumetta ja tosi raju oksutauti. Sit päälle vielä pukkas ripuloimisenkin. Mikään ei pysyny sisällä ja olin jo melkein taksia tilaamassa Jorviin, kun mies oli tosiaan autolla töissä. Itkua tuhersin täällä kun pelkäsin niin kovin pienen puolesta. Mut nyt se jo leikkii tyytyväisenä, nukkuu normaalia enemmän ja ei oikein syö vieläkään, mutta yläkautta ei oo tullu enää mitään ulos melkein 12 tuntiin. Jee!

Voitte uskoa, että on pyykättävää. Vaatteita meni molemmilta varmaan neljät, lakanoita kolmet, päiväpeitto, matot, pyyhkeitä PALJON yms yms yms. Just oon lähdössä ostamaan kloriittia kaupasta (on kuulemma ainoa mikä tappaa norovirus-pöpön). Sillä sit kuurataan koko kämppä.. käsidesiäkin on menny varmaan puolilitraa (no ehkä ei ihan, mut ei oo kaukana) parin vuorokauden aikana. Ja tää mamma on niiiiiiin puhki. ihanaa, kun miehellä on kohta parin päivän vapaa ja mummu ja ukki tulee viikonlopuks kylään. saadaan varmaan bvaikka lähtee kaksin jonnekin, leffa ja bisse tekis niin terää :p

Toivottavasti monet vältytte tältä, peskää käsiänne hyvin!

Nappi ja Konsta rassukka

Heipsis taas! :wave:

Juu-u, luin tammikuun lopun jutut ja sen jälkeen ne helmikuun jutut, jotka oli jääny tässä muutaman päivän aikana väliin. Ei olis pitäny tehdä noin, nyt on taas pää sekasin missä ja mitä kellekin kuuluu... :LOL: Mutta yritän kommentoida ne mitä muistan. Anteeksi niille, jotka unohtuvat!

Viimeksi unohtui: kaikille uusille teretulemast!!! :flower:

Kaikille kipeille - olipa lentsua tai oksua - paranemista ja tsemppiä!!! :hug: Ite olin lentsussa noin 1,5vkoa sitten, tyllerö samaten. Nyt ollaan toivuttu.

Zikillä ja Laalalla taitavat tylleröiset! :heart:

Vaavimasu, sie kyllä olet melko sissi. Tsemppiä yrittämisen ja lastehoidon kanssa!!! :hug:

Superheppulille tsemppiä ruokavalioilun suhteen, samoin onnea hampista! :)
Ruttanan beanieko se oli, kun oli myös hampeja tullut lisää, onnea! =)

Kadak, ihana kuulla, että töihinmeno ja kotirintama käynnistynyt OK. =)

AAM, miten teillä 3-vuotissynttärit ja kerkisikö synttärisankari toipua?

Teppana: joo, täälläkin välillä tuntuu, että loppujen lopuksi ihan turhasta tulee välillä ns. ressiä revittyä. :kieh:

Mannalle imetyksestä, imettelen vielä aamuin ja illoin, tarkotus olisi viimeistään vuoden paikkeilla ruveta lopettelemaan (ellei maidontulo ehdy ennen sitä jo).

Ashan Dali hienosti oppinut peppu-sanan! :D

Solina, täällä kans hapanmaitotuotteet tuntuvat uppoavan, ainakin ne mitä olen maistattanut eli jugurtti (luonnon-) ja piimä.

Usvis, kyllä se konttausvaihe sieltä löytyy, ei vielä kannata murehtia.

Lumienkeli, kyllä se paino varmaan tasaantuu viimoistaan silloin, kun lähtee kävelemään. Meidän neitillä näköjään alkoi tasaantumaan siinä vaiheessa, kun lähti vauhdilla konttamaan. Sitä ennen olikin muodoiltaan melkoinen Rubensin kerubi. ;)

Manna, usvis ja AAM + muut menkattomat (tai melkein), ei mullakaan oo vielä oikein kunnon menkkoja ollut. Yhen kerran viime vuoden puolella oli jotain sen suuntaista, mutta muuten jäänyt aikas vähälle.

Ikää mulla on reippaasti yli 30, taidan olla porukan senioreita. ;)

Vähän vielä omaa napaa... olen ollut taas vähän ulapalla neitin yöelkeistä. Saattaa nukahtaa kaikessa rauhassa, mutta herää kätisemään (tai huutamaan) noin 1-1,5 tunnin päästä ja samalla kipuaa seisomaan pinnasängyssä. Sama saattaa toistua monta kertaa yössä tai sitten vain kerran alkuyöstä ja loppuyö menee OK. Tutti ja makuulleasettelu auttaa ja rauhoitta, urvahtaa samantien. Tiedä sitten, johtuuko unista vaiko motoriikasta...?
Motoriikasta sinänsä, täällä kävellään tukien kanssa jo täyttä vauhtia, mutta ei ole vielä uskaltanut seisomaan tai kävelemään ilman tukea. Aika uutta on myös pari-kolme viikkoa sitten alkanut sormella osoittelu - etusormella osoittaa kaikkea mahdollista ja katsoo samalla äitiä/isiä, jotta minkä niminen mikäkin on...
Ainiin, ja hampihoitajalla käytiin. Kahdeksan hammasta on yhteensä, lisää on kohtapuoliin tulossa 1-2. Tyllerö antoi rauhassa tutkia hampeja ja suuta, kunnes tunnusteltiin vähä tarkemmin arkoja yläikeniä - kuului vain terhakka "äy" kun puraisi hoitajaa sormeen. Tämä vinoili, että teki mieli itekin kiljaista, on terävät pikku naskalit kuulemma. :D

Ainiin vielä: ihania kuvia (tammikuun loppupuoli ja tämän kuun alku) teillä, ketkä niitä olette laittaneet!:heart:

No joo, tulipa siinä jo jonkin verran juttua. Jotain vielä oli, mutta ehti jo unohtua.

Sunnuntain jatkoja kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa! :flower:

AuroraB + tyty 9kk ja hieman yli 1vko päälle

Yhteistyössä