Huhtimasut 2009

  • Viestiketjun aloittaja babyface
  • Ensimmäinen viesti
Minsku83
pp: Mie kuulin et se laukkautettais kokonaan siis ilokaasun käyttö täällä päin, tiedä sitten mikä on totta...? :)
Vauvalle pakkasin: Bodyn,potkuhousut,myssy, mun äidin tekemät villasukat, lapaset, villamyssyn ja villapuvun ja sen makuupussin meinasin ottaa mukaan. Toivottavasti ei pikkunen ainakaan jäädy!?
Omaa kassia en oo vielä pakannu ;) Ei jotenkaan tiedä mitä ottaa mukaan..

Yritä OnnellinenOdottaja osuu samaan aikaan synnyttää niin päästään tutustuu ja kertoo "ihanat" synnytyskokemukset ;) heh

No mutta leipokaahan hyviä pullia, ja ottakaa ässät käyttöön :) Hyvää pääsiäistä!

minsku 38+4
 
Piparminttu-Pipsa.
Täältä myös onnittelut Onnelliselle Odottajalle lasketun ajan saavuttamisesta! Toivotaan että sulla ei mene montaa päivää yli, tää alkaa nimittäin tosiaan ottamaan päähän tämä pitkäveteisen totiseksi käyvä odotus. ;)

Ruska, toivotaan nyt kovasti et sun synnytys sais vauhtia vyöhyketerapiasta ja lääkärikäynnistä! Aika jännä, et lääkäreiden tekemät sisätutkimuksen tulokset voi vaihdella noin paljon?! Hyvänkokoinen vauva teillä, ei liian iso eikä liian pieni. =)

Minsku, aika jännä, et siellä ollaan luopumassa kokonaan ilokaasusta. Miksi ihmeessä? Onko siihen joku lääketieteellinen selitys vai ihan vaan rahapula vai mikä?

Täällä ollaan samoilla linjoilla vauvan kotiutumisvaatteiden kanssa eli mukaan on pakattu pitkähihainen body, sukkahousut, housut, sukat, villatakki ja -housut, fleecepussi (josta saa ikäänkuin haalarin jalkaosassa olevien vetoketjujen avulla), kypärämyssy, pipo,tumput, kevyttoppapuku... Noista saa sitten kasattua sopivan yhdistelmän sään mukaan. Meillä on tosiaan matkaa sairaalasta kotiin 150km eli vauva viettää heti autossa aika pitkän ajan ja vaatetus täytyy miettiä lähinnä siltä kantilta ettei ainakaan pue liikaa.

Mulla oli kans tänään se äitipolin lääkäri ja vauvan kokoarvio. Kätilöt oli onneksi väärässä sen koon suhteen, sillä nelikikoisen sijaan lääkäri arvioi vauvan painoksi 3,5kg. :) Toki tuo on vain arvio, mutta hänen mielestään vauva ei tuntunut eikä näyttänyt isolta ja tosiaan ultran mitat tukivat tätä. ONNEKSI! :) Kohdunsuu oli sormelle auki (mikä lienee tyypillistä uudelleensynnyttäjälle tässä vaiheessa eikä siis välttämättä kerro mitään muuta) ja kanavaa oli noin 2cm jäljellä, pehmennyt. Eli käytännössä mitään edistystä ei oo tapahtunu viikon 36 jälkeen!!! :( Kaiken huipuksi vauva ei ollut vieläkään kiinnittynyt. *huokaus* No, lääkäri oli aika kovakourainen ja sanoi yrittävänsä laittaa vauhtia synnytykseen "irrottelemalla" kalvoja. Auts, oli tosi kivulias sisätutkimus! Ja mietinkin siinä sänfyllä kärvistellessä, että ei hittolainen, mitkä kivut sitä vielä onkaan edessä... Ensi tiistaina on sitten virallinen yliaikaisuuskontrolli, jossa päätetään mahdollisesta käynnistyksestä. Jee! Lääkäri kuitenkin uskoi, että tulisin muka synnyttämään ennen tiistaita. Pah, ite en jaksa uskoa... Jotain melko napakoita suppareita on tullut sen lääkärikäynnin jälkeen, mut ne tuntuu laantuneen iltaa kohti. No, suuntaanpa tästä saunaan, jos se vaikka vähän auttaisi.

Ihanaa, kun tänne saa avautua ja purkaa tuntemuksiaan just niin kuin Ruskakin kirjoitti! Hulluksi tässä muuten tulisi...

PP 40+4
 
Ruska76
Hyvä hyvä PP! Hyvä kuulla että koko on "aisoissa".
Onkohan sillä lääkärillä samat vastaukset kaikille kohdunkaulan suhteen... ;)

Mie päätin nyt etten ole pääsiäistä yksin kotona odottamassa vaan lähden synnyttämään. Tulin just rivakalta lenkiltä (kävelyä) ja seuraavaksi vuorossa on vyöhyke- ja akupainelua, jos nämä ei auta niin aamusta siivoushommia, portaitten ravaamista, lantion ketkutusta ja lisää lenkkeilyä.

Pitkät päikkärit taas takana, jaksaa nyt taas illasta keksiä uusia temppuja.

Ruska
 
Ruska76
Niin ja noihin paineluihin löytyy vinkkejä ainakin: http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Sairaalan valmennuksesta sain aika kattavasti ohjeita, mutta ne on ikävä kyllä vaan paperilla. Pikkuvarpaan sisäsyrjää on myös muutamat kehuneet tehokkaaksi pisteeksi...
 
Karoliina77
Täälläkin kaikki ennallaan, mutta jospa tuo öinen täysikuu poksauttelisi ainakin parit vedet listalta. :)

Joitakin supisteluja tänäänkin ollut, muttei mitään mainittavaa. Toisaalta verenpaine on parin päivän tauon jälkeen noussut taas liian korkealle, joten seurailen tässä sitä, ja voi olla, että joudun sen takia taas lähtemään käymään synnärillä. Argh. Hitsi, kun saisi olla edes terve odottaja, niin voisi unohtaa jännäämisen hetkeksi ja antaa vauvan tulla omia aikojaan ihan rauhassa. :(

Tänään olisi ollut numerologisesti hyvä päivä syntyä, kun ollaan miehen kanssa molemmat synnytty kuun 19. päivä, ja Stella taas 9. päivä. No, ehkä Dani jatkaa ysiketjua ja tulee sitten vasta 19. päivä hänkin... Voi ei!

Tuosta ilokaasusta olen ihan yleisesti lukenut, että siitä ollaan ainakin puheen tasolla luopumassa aika yleisesti, koska siitä saatu hyöty on ilmeisen minimaalista. Minä käytin sitä ahkerasti ekassa synnytyksessä, mutta sanoin jo silloin, ettei se varmasti kivuille mitään tehnyt, mutta oli jotenkin helpottavaa, kun oli joku "tehtävä" ja tekemistä aina kun valmistautui supistukseen ja kipuun. Ja alussa siitä sai vielä hetkittäin ihan kivoja säväreitä, ennen kuin joko tottuminen kaasuun tai liian kovat kivut vei sen huppelivaikutuksen pois. :)

Minulla on synnytyskassissa paljon vauvanvaatteita, koska päätin tällä kertaa pukea Danin omiin vetimiin ihan alusta asti sairaalassakin. Olin viimeksikin itse koko ajan omissa vaatteissa synnytystä lukuun ottamatta, ja koin sen tekevän olon paljon kotoisammaksi ja skarpimmaksi kuin haahuilun niissä sairaalan kamalissa kauhtanoissa. Olen jossakin määrin (vauvan)vaatefriikki, joten ajattelin, että miksen pukisi Daniakin nyt jo sairaalassa kivoihin vaatteisiin, kun Stellastakin harmittaa, kun kaikissa sairaalassa otetuissa ekoissa valokuvissa on niin rumat ja aivan liian isot vaatteet päällä.

Ulkovaatteita nyt ei tosin ole kuin kevyttoppapuku ja jokunen myssy ja tumput. Mekin kuljetaan autolla, ja vain lyhyt matka, joten ei niillä vaatteilla ole suurempaa käytännön merkitystä. Ei varmasti ehdi paleltua tai läkähtyä, jos ei nyt ihan hulluja pue päälle. :)

Minsku, mulle sanottiin nyt viimeksi polilla, että tuo vauvan arvioitu 800 gr:n kasvu kymmenessä päivässä menee vielä "ihan käyrillä", joten on sinunkin vaavisi varmaan voinut kasvaa saman kolmessa viikossa. Olin kyllä aika järkyttynyt, että tosiaan noin paljon voi kasvaa noin lyhyessä ajassa! Lääkärin ja kätilön käsituntumalla tehty arvio oli, että Dani tosiaan olisi lähelle 3,5 kiloa nyt. Hyvä toki sinällään, että on ihan normaalikokoinen, mutta ihan hurjaa, kun Stella oli vain 2,3 kg ja olin valmistautunut samaan nytkin - varsinkin sitten, kun raskausmyrkytys taas varmistui! Mulla on tosi paljon ihan pieniä vaatteita ja kestovaippojakin sen takia, että olin varma, ettei päästä yli kolmen kilon taaskaan. :)

Suunnilleen samassa tilassa tuntuu olevan meidän kohdunkaulatkin täällä - mulla 1,5-2 cm pehmeää kaulaa jäljellä ja ulkosuu kahdelle sormelle auki. :)

Nyt katsomaan Lostia tallenteelta, kun mies tuli pokeri-illasta (jonka kiltisti vietti vain parin oluen voimalla). Toivottavasti huomenna on jo joku listavauva maailmassa!

Karoliina 38+6
 
Ruska76
Ja huomenta :)
Täällä taas oikein makeasti nukutun yön jälkeen. Illaksi sain aikaan muutamia puhaltelemaan pistäviä suppareita, mutta sinnäpä ne sitten olikin. Jomotuksen tunne kyllä jatkuu, ajattelinkin lähteä jo heti aamusta käymään kävelyllä, josko vaikka voimistuisi supistuksiksi.

Voi hullunkurista ettei vieläkään mitään, toivottavasti tosiaan täysikuu jollekin sai vaikutusta käynnistymiseen!

Minulla myös pakattuna mukaan sairaalaan omat vaatteet koko ajaksi. On se kuitenkin pitkät kolme päivääkin olla koko ajan aamutakissa, mielummin omissa oloasuissa ja vaatteissa. Mietin kanssa että voisikohan vauvallekin ottaa omat jo alusta pitäen. Ilmeisesti kyllä, ja taidankin Karoliinan innoittamana ottaa mukaan ne pienimmät vauvan vaatteet, etteivät nyt ihan kokonaan jää käyttämättä. (Luotin lääkärin arvioon maalisvauvasta ja ostin niitä 50cm vaatteita että olisivat sopivia ensimmäisen kuukauden, vaan se kuukausi taitaa mennä mahassa...)

Miten Karoliina sulla käynnistys? Meinaavatko missä vaiheessa tehdä? Aika hurjaa ja todella kurjaa että edelleen pitävät mahassa, jos paineet ei pysy kurissa.

Taidetaan olla kaikki vielä yhtä aikaa synnyttämässä...

Ja mitä vielä huomasin nyt aamulla: jos tämä odotus menee käynnistykseen asti, tulee 42 vkoa täyteen 20.4. ja vauvasta ei siis tule myöskään oinas vaan härkä. Tässä on ehditty jo odottamaan kaloja, oinaita ja nyt vielä kolmattakin merkkiä ;)

Kirjaimellisesti pitkää perjantaita jo varhain aloittaen,
Ruska 40+4
 
Piparminttu-Pipsa.
Huomenia! Tästä taitaa tulla nimensä veroinen päivä... Heräsin nimittäin yöllä kolmelta melko kipeään supistukseen ja niitä alkoi sitten tulla ihan säännöllisesti noin 10 min välein. Soitin miehelle 150km:n päähän ja päätettiin sitten yhdessä, että hänen on varmaan parasta lähteä ajelemaan tännepäin. Suppareita on nyt tullut vähän vaihtelevasti, nyt on taas rauhallisempaa. Välillä niitä tuli jo 8min välein ja aika kipeitä. Pitänee lähteä kävelylle, jos se saisi vähän vauhtia tähän touhuun. Pitäisi kyllä osata asennoitua myös siihen, että saattaa mennä parikin päivää ennen kuin synnytys todella käynnistyy kunnolla... sitä vaan ei oikein osaa, kun esikoisen synnytys eteni tosiaan niin vauhdilla, kun oli käynnistetty.

Toivottavasti muillakin alkaisi pikkuhiljaa tapahtumaan! Onhan tää nyt hulua, et kolmasosa kuukaudesta jo mennyt eikä yhtään huhtivauvaa ole vielä tähän ketjuun saatu! :D Eli suppareita kaikille ja hyvää pääsiäistä!

Päivittelen tilannetta, jos aihetta ilmenee.

PP 40+5
 
OnnellinenOdottaja
Täällä ollaan yhdessä kasassa vielä, voi kun vauva päättääisi tulla , olen monta kertaa jo sanonut että sieltä täytyisi tulla... supistuksia on vähän ollut...
VAtsa on ruennut toimimaan..(eilen) kun mulla ollut vatsa todella kovana ja saattanu viikkokin olla ettei tuu mitään... teki aivan kipeää... (varmaan teitä kiinnostaa :D heh) eikös sitä sanota että vatsarupeaa toimimaan muutamaa pv ennen synnytystä....?! toivottavasti pitää paikkaansa...
Joo ja hyvää pääsiäistä kaikille!!!!
Miehellä on tänään synttärit ja mikä olisikaan parempi lahja kuin oma vauva, saas nahdä..
Rv.40+1
 
kanelin
Hei

Mie jo aattelin, että PP on synnyttäny oli vain jotenki semmonen olo. Täytyy peukuttaa, että kipeät supparit enteilis pääsiäisvauvaa. Toivotaan ettei tarvi käynistykseen asti odottaa. Ite yhden käynistyksen kokeneen toivon, että luomusti starttais tämä rauskaus.

Eilen iltasella mieki taas pongailen muutaman supparin. Aika kesyjä on vielä. Eihän neuvolan mukaan ollukkaan vielä vauvan pää kiinnittyny. Täytyy käydä kattoon nuita vyöhyke pisteitä ja alkaa sitten ens viikolla hieroon. Hei teän kandee varmaan kysästä siellä Roissa vyöhyketerapiaa osaavaa kätilöä. Eivät kuuleman saa mainostaa, mutta on muutama kätilö jotka sitä osaa siellä antaa. Kemissä on kans vissiin pari jotka hallitteet tätä taitoa, joten ite ainaki aattelin sitten pyytää.

Täytyneen tässä lähteä siistaan keittiö ja aattelin lähteä sitten kylästeleen, kun esikoinen ja isä laittaa päikkäreille. Eiskoisella on kova ihottuma ja täällä on kyllä tosi heikosti nukuttuja öitä takana. Onneksi ens viikolla on meno lastenpolille saadaan varmaan kunnon kutinaa vaimentavat rohdot niin päästään nukkuun koko pourukka.

Kanelin taitaa olla 38 tasan eli vauva ois jo ihan valmis ja mieki alan olleen ehkä vähän kypsä tähän olotilaan.
 
Minsku83
Täälläkään ei vielä mitään... Illalla kävin saunassa ja tuli ehkä yksi kipeä supistus ja nyt aamulla yksi kipeä pitkä suppari. Eli ei ollu löylyistä apua, siivouksesta,lenkkeilystä tai täydestä kuusta :( Vauva ei vaan halua vielä tulla. Hurjaa et monella meistä taitaa tulla aika samoihin aikoihin vauva maailmaan kun kerta ei oo vielä kellään alkanut tapahtuu. Tai mistäs sitä tietää kun puolet mammoista on tippunut pois... Harmi.

Mä en oikeesti tiedä varsinaista syytä tuohon ilokaasu asiaan, täytyy kysyy neuvolassa jos ne osais vastata siihen.

Karoliina: Hyvin voi pitää kasvukäyrä paikkaansa mut vähän varauksella kuiten luotan niihin. Saa nähä kuin käy ;) Sun stella on ollu kyllä ihanan pieni :) Ja voihan olla et danikin on alle kolmen vaik veikkasivatkin muuta :) Toivon sulle hyviä vointeja!

Minsku 38+5
 
Ruska76
PP:lle tsemppiä ja peukut täällä pystyssä, että toden teolla käynnistyisi!
Näytä sie mallia, niin tullaan muut perässä :)

(Ja joo, siellä tosiaan on yksi hoitaja joka tekee neula-akupunktiota ja muutama painelua. En tiedä miten suosittua se on sitten tosi tilanteessa, luulen että siinä vaiheessa pyydän kunnon lievityksen lääkkeillä.)
 
Piparminttu-Pipsa.
Voi p****, supparit loppui ja nyt tulee enää harvakseltaan jokunen melkein kivuton. =( Kävin kävelyllä ja olen touhunnut esikoisen kanssa, leiponut yms. mut eipä näy auttavan. Ei auta kun toivoa, et supistukset palaisi takaisin jossain vaiheessa ja äityisivät kunnollisiksi, että pääsisi lähtemään sairaalaan.

Mukavia merkkejä tuntuu teillä muillakin olevan, tiedä vaikka saataisiin pääsiäispyhien aikana useampi vauveli tähän ketjuun! Peukkuja siis täältä teille! =)
 
Karoliina77
Voi, jokohan PP:llä on tosi kyseessä! Toivottavasti pääset kertomaan, miten tilanne etenee, vaikka on se sitten arvattavissakin, jos sinusta ei vähään aikaan kuulu. ;)

Mulla on taas pian viikko viimeisestä kunnon supistussessiosta. Mistähän sekin johtuu, että ne kaikki kolme ovat aina osuneet viikonlopulle - ensimmäiset neljä ja kolme viikkoa sitten, sitten oli viikko välissä ja viime viikonloppuna taas. (Puhun nyt siis suht kipeistä ja säännöllisistä supistuksista, joita on tullut useamman tunnin putkeen.) Aina tässä välissäkin jotain tapahtuu (eilen oli taas niitä kamalia sukkapuikkokipuja, ja lisäksi välillä puutui nivuset ja reidet siten, että tuntui menevän jalat alta), muttei mitään sellaista, josta jaksaisi edes innostua. Jospa kuitenkin tuo "viikonlopputaika" toimisi taas. Olen kyllä sopinut nyt kolmelle seuraavalle päivälle vierailuohjelmaa, joten sinällään on tekemistä ja muuta ajateltavaa, vaikkei mitään tapahtuisikaan. Pienenä taka-ajatuksena on toki ollut, että kun oikein sopii menoja, voi vauva sitten syntyäkin, mutta ovathan nämä pitkät pyhät myös hyvä väli tavata ystäviä, kun kerrankin pysytään pääkaupunkiseudulla.

Mies lähti esikoisen kanssa juuri pyöräilemään, joten täällä on ihana rauha. Jonka voisi ehkä käyttää rauhassa siivoamiseenkin, mutta nautitaan nyt hetki kylmästä kokiksesta ja nettailusta. :)

Viimeksi lääkäri sanoi käynnistyksestä, ettei hänestä vielä siihen ole syytä... En sitten tiedä, eikö he käynnistä sen aikaisemmin kuin terveitäkään äitejä, ellei vauvan tai minun olotila selkeästi pahene. Sanoi lähinnä, että jos paineet alkaa kohota, lisätään taas lääkitystä. En olisi siitä kauhean iloinen, koska lääkkeitä ei pysty heti jättämään synnytyksen jälkeen, ja jos on tosi vahvat annokset päällä, sitten pitää seurata, ettei vauvan verenpaine tai syke laske liian alhaiseksi (imetyksen takia).

Muutenkin tuntuu kyllä oudolta, että pitää väkisin odottaa käännettä huonompaan (tai toki hyvässä tapauksessa synnytyksen käynnistymistä itsestään), kun vauva on kuitenkin ilmeisen hyvänkokoinen, kun taas istukka on jo hyvin kalkkeutunut. Eikä tietenkään ole turvallinen olo hengailla 160/100 -paineiden kanssa, kun normaalipaineet on 120/60. Paitsi että voin itse saada eklampsiakouristuksia näillä paineilla, myös istukan repeämisriski kasvaa koko ajan. Kirjoittelen tuolla kansainvälisellä pre-eklampsiafoorumilla, ja siellä jännätään samalla tavalla muiden äitien kanssa lähestyviä synnytyksiä, ja siellä yksi meistä juuri menetti vauvansa viimeisillä viikoilla, kun istukka repesi (vai sanotaanko suomeksi, että "irtosi"?) ja vauva ehti kuolla kohtuun ennen kuin äiti pääsi lääkärin hoitoon. :(

Onhan se varmasti harvinaista, että noin käy (tosin tuolla kyseisellä foorumilla on hirveästi vastaavia ja muita surullisia tarinoita, mutta sinne varmasti myös tulee enemmän niitä pre-eklamptikkoja, joille on käynyt ikävästi), mutta kun selvä riski on kuitenkin olemassa, en ymmärrä miksi tätä tilaa pitää pitkittää, kun käynnistykseen ei tässä vaiheessa enää liity kuitenkaan vaaroja. Ymmärtäisin empimisen, jos olisin vielä vaikka viikolla 35.

No mutta, näillä mennään, ei voi muuta.

Mulla ihan sama kuin Ruskalla noiden horoskooppimerkkien kanssa, kun olen olettanut synnyttäväni etuajassa. :) Olen tosin koko ajan ollut sitä mieltä, että se ennakkoaavistus, mikä minulla vauvasta on, ei sovi yhtään yhteen tyypillisten Oinas-kuvausten kanssa, ja siksi odottelin viimeiseen asti Kaloja. No, nyt toivon kyllä, että tulee kuitenkin Oinas eikä Härkä.. Mullahan voi pahimmillaan mennä vappuun asti tämän kanssa. Ja minä kun olen niin odottanut, että pääsen jo vappuna käymään kuoharipiknikillä miehen hoitaessa vauvaa. Olin ihan varma, että meillä on siinä vaiheessa vähintään kuukauden ikäinen poika jo. Argh. No, ei heitetä vielä kirvestä kaivoon.

Toivotaan, että OO:n vatsan toimiminen lupaa hyvää! Helpotus se varmasti on joka tapauksessa. :D Meillä on muuten suvussa ja lähipiirissä ihan todella paljon synttäreitä näille päiville, joten tuntuu, että Dani saa jonkun synttärikaiman joka tapauksessa. Oman isän kanssa olisi toki suloista. :) (Meillä onneksi sentään mahdotonta, kun mies on syntynyt 19.5.)

Myös Minskulle ja Kanelinille toivotan lisää suppareita! Juu, eihän nuo arviot ollenkaan välttämättä pidä paikkaansa, mutta tarkoitin vain, ettei tuo mainitsemasi kasvutahti ihan mahdoton ole. Muistelen lukeneeni, että keskimäärin sikiöt kasvaa näillä loppuviikoilla 200g/viikko, joten tuo 800g/10 päivää tuntui minusta liioittelulta, muttei näin kai sitten kuitenkaan ole.

Stella oli toki suloisen pieni, ja varmasti ponnistus kesti sen neljä minuuttia osittain senkin takia, mutta on se lapsen terveyden kannalta parempi painaa vähän enemmän. Stellalla ei ole mitään ongelmia ollut, mutta kyllähän sitä sanotaan, että keskosilla voi tulla vielä myöhemmässäkin elämässä yhtä sun toista eteen liittyen alhaiseen syntymäpainoon. Ja kolme kiloa saisi Dani mielestäni siinäkin mielessä painaa, ettei tarvitsisi syöttää alussa niin tiheästi ympäri vuorokauden (taisin täällä mainita siitä, että ainakin meillä määrättiin syöttämään vähintään kolmen tunnin välein niin kauan, kunnes painaa kolme kiloa). Tämä 3,5 kg kuulostaa ihan hyvältä, mutta neljä kiloa alkaisi jo hirvittää!

Nyt sitten muihin hommiin. Syödään tänään varsin "perinteinen" pääsiäisateria eli fajitaksia soija- ja paputäyttellä, mutta tehdään kuitenkin pashaa jälkiruuaksi. Huomenna taas vedetään Stellan pakanakummivanhempien kanssa raclettea. En vain ole keksinyt mitään kovin pääsiäismäistä kasvisruokaa, joten näillä mennään - sentään rairuohon, pääsiäiskoristeiden ja suklaamunien siivittäminä. :)

Pitkäperjantain terveisin,

Karoliina 39+0
 
Karoliina77
Arh, niin ne PP:n supparit sitten kuitenkin laantuivat.. No, jospa ne siitä palaa. Mulla tuli esikoisesta ekat kipeät ja säännölliset kaksi yötä ennen synnytystä, ja tulivat sitten takaisin seuraavana yönä jäädäkseen. Tsemppistä!

Karoliina
 
Ruska76
Huomenta,

No nyt viimein alkaa tapahtumaan!
Yhden jälkeen yöllä alkoi kipeät supistukset, kolmesta kuuteen tulivat 6-8min välein. Tunnin sain sen jälkeen nukuttua ja nyt taas jatkuvat. Auuuh!

Toivottavasti jatkuvat loppuun asti, toinen yö valvomista perään voisi olla rankkaa (seisaaltaan kestää huomattavasti helpommin).
Kotona vielä kuitenkin ollaan ja odotellaan että tihenevät. Kunpa ei vain kävisi niin kuin PP:lle.

Miten siellä??

Ruska 40+5
 
OnnellinenOdottaja
Jokohan Ruska päässyt synnyttämään... voih kun täälläkin tapahtuisi...
eilen illalla supisteli reipaasti ja yölläkin heräsin supistuksiin, olin aivan varma että lähtö tulee mut eih...

Rv.40+2
 
Ruska76
Vielä tulin tässä pyörähtämään katsomaan onko PP jo mennyt, on kai.
Lähden kohta itse myös sairaalaan, kivut on jo sitä luokkaa ettei ihan kotikonstein selviä. Onneksi vajaaksi tunniksi supistukset lakkasi ja sain nukuttua sen välin, aina kuitenkin palaavat ja edellistä hurjempina.

Onneksi luvassa on maailman ihanin palkinto, muuten tätä ei tekisi!

Vauvan kuva mielessä kipukaan ei tunnu niin pahalta :)

Tsemppiä muillekin, toivotaan että tästä käynnistyisi tämänkin ketjun synnytykset.
Peukut pystyssä teille,

Ruska
 
Karoliina77
No nyt on jännät paikat edessä, kun PP:stä ei enää kuulu ja Ruska on ainakin lähtenyt sairaalaan. OO:llakin kuulostaa jo aika hyvältä. :)

Minullakin on itse asiassa tänään supistellut aamusta asti, välillä aika ärhäkästikin, mutta ei vielä tarpeeksi kipeästi tai säännöllisesti, että viitsisin hirveästi innostua. Kuitenkin pidän mielessäni tätä hyvänä merkkinä, että supistukset alkoivat heti aamusta, kun tähän asti "merkittävät" supparit ovat aina tulleet myöhään illalla. Ja jos niistä ei muuta iloa ole, niin kypsyttelevät ainakin paikkoja entisestään.

Toivottavasti PP ja Ruska pääsevät pian ilmoittelemaan itsestään. Meille tulee muutaman tunnin päästä vieraita illaksi ja huomenna mennään itse kyläilemään heti aamupäivästä, mutta illalla tulen viimeistään tarkistamaan, onko tänne tippunut uutisia.

Onnea matkaan kaikille tositoimiin päässeille/pääseville!

Karoliina 39+1
 
kanelin
Nyt taitaa olka pääsiäsimunta poksahteleen. PP on tainu mennä, kun ei ole mitään kuulunu ja eiköhän se Ruskaki ole jo päässy paalupaikalle. Eiköhän OO ja Karoliinaki pian pääse synnytään. Toivotaan. Alkaa täälläki olleen tympiintyny olotila. Täytyy kait alkaa sitten siivoamaan, iltasella saunoon ja siten se kolmas S käyttöön ja vielä ulkoilua kunnolla.

Mulla ei ole ollu mittään pieniä suppareita illalla aika mietoja. Ei varmaan tänä viikonloppuna tarvi lähteä synnyttään.

Iltasella kävin vähän kävelemässä ja tänä iltana aattelin kans tuon pienen lenkin tehä. En muista koska olen viimeksi käyny yksin lenkillä. Viime kesänä oli vielä koira, jonka kanssa sain 14-vuotta lenkkeillä ja nyt oon sitten käveleskelly tietty esikoisen kanssa. Oli oikeastaan aika kiva, taidan alkaa käymään joka ilta pienen lenki itekseen.

 
Minsku83
Oi kun kivaa kun toisilla alkaa jo tapahtumaan!!! :D Jännää! Toivon heille kaikkea hyvää ja tietty myös muille! OO: alkaa kuulostaa hyvältä siunki tilanne! Paljos teiltä tulee matkaan sairaalaan? Ottakee miut kyytiin matkalla ;)
Mun masussa on hiljasta, ihan pelottaa kun on niin hiljasta. miten paljon teidän vauvat liikkuu vatsassa? Tottakaii liikkeet vähenee mutta onko muilla näin hiljasta?
 
OnnelllinenOdottaja
reilu 30km tulee matkaa sairaalaan... minustaki tuntu täs välil et masus hiljasempaa mut nyt taas tuntuu et liikettä enemmän.. en tiedä kuulostaako tilanne hyvältä, alkaa tympiä tämä odotus... täytyy kai rueta ajattelemaan että pysyis masus vaan vielä pitkään, josko se sillon tulis...
 
kanelin
Hei
Jotenki tylsä lauantai. Kaikki tutut on pohjosessa tai jossaki pääsiäisen vietossa. Ei viittitty lähteä miehen töiden takia mihinkään ainakaan tänään. Huomenna täytt kait lähteä käymään jo jossaki kylästelemässä.

Mulla asukki on päivisin aika rauhallinen nukkumaan laittaessa alkaa pieni jumppa. Aina välillä liikuskelee ei ennään niin kauheasti. Kait se on alkanu rauhottuun ja kerään voimia loppu koitokseen.

Mahaa kiristää ja ahistaa. Täytynee lähteä kohta tekeen seuraa nukkuvalle esikoiselle.

Toivotaan, että nyt kun synnytyshana aukeea niin muut päästään näppärästi imuun mukaan.
 
ruskan mobi
pikaterveiset sairaalasta: maailman suloisin poikavauva syntyi eilen illalla yhdeltätoista. Tärkeät mitat 49,5cm ja 2930g. Voimme hyvin ja synnytys oli positiivinen kokemus. Ylihuomenna jo pääsemme kotiin. Onnesta sekaisin, Ruska
 
Pinja
Hei ja onnea ruskalle pienestä pojasta.
Olen itse vuoden 2007 huhti äippä ja kohta siis jo 2v. pojan äiti. Totisesti aika menee kiitäen. Vastahan olin samassa tilanteessa kuin te ja tuleekin kovin haikea olo. Nyt olenkin suurella mielen kiinnolla lueskellut teidän kuulumisista näin loppu metreillä. Meidän perheeseen kun odotetaan toista tulokasta elokuulla.

Toivotan teille kaikille oikein hyvää loppu raskautta ja onnellisia aikoja tulevien nyyttien kanssa.:)

-Pinja rv 22+5 ja poika 2v-

 

Yhteistyössä