Huhtimasut 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja babyface
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei
Ikävää, että flunssa iski näin lähellä synnytystä. Voihan se olla, että just tuo flunssa käynnistää synnytyksen niinki on joskus jollekki käyny. Toivottavasti kuitenki ehdit vähän flunssasta toipua, että ois paremmin voimia tuohon koitokseen.

Mie jätin rintakumit kauppaan saa kyllä mies hakassa, jos niitä sitten tarvin. Jotaki hoidettavaa hänellekki.

Turhaa oottelin pääsiäisnoitia vaikka kävin karkitki niille hakkeen täytyy toivoa, että ens viikonloppuna joku kävis tääläki vaikka virpomassa. Voihan se olla, että saan pakata sairaalakassiin ne pääsiäiskarkit mukkaan. Mennee parempiin suihin.

Nyt tosiaan ollaan jo huhtikuulla jo niin komeasti, että sais alkaa täälläki jo pääsiäsmunat poksahtelleen. Odotellaan ja toivotaan, että pian alkaa tapahtuun.

Mulla on tuo asukki rauhottunu potkut on aivan selvästi vähentyny nyt parin päivän aikana. Täytyy nyt vähän seurailla. Esikoisen kanssa laitettiin vauvan vaatteet kaappiin ootteleen tulokasta, mutta se kassi on vielä pakkaamatta. Tavarat on kyllä yhdellä koolla ei tarvikko käydä ostaan namut mukkaan ja se on siinä.

Huhuu, ketäs täällä on paikalla? Miten lie Ruskan neuvolareissu mennyt? Onnea kovasti lasketusta ajasta, vaikka varmaan toisaalta toivoisi, ettei sitä olis saavuttanut. ;)

Karoliina, tosi harmi, et sulla vointi on mennyt huonompaan suuntaan. Onneksi oot kuitenkin jo loppusuoralla odotuksessa ja mahdollinen käynnistys voidaan tehdä turvallisesti. :) Sun kannattaa ehdottomasti puhua kätilölle ja lääkärille, et sulle jäi huonot muistot edellisen synnytyksen vauhdikkuudesta ja toivoisit nyt vähän rauhallisempaa tahtia. Ei kai sitä oksitosiinia oo pakko laittaa tulemaan samantien, jos näyttää et synnytys etenee ilmankin. :) Toivotaan, et tää toinen synnytys olis sulle mieluisampi kokemus ja et se sun kaveri osuis oikeaan vauvan synttäripäivän veikkauksessaan. ;)

Kanelin, jospa tuo teidän vauvan rauhoittuminen on merkki siitä, et siellä aletaan painua lähtökuoppiin ja pian on synnytys edessä... =)

Mulla oli tänään neuvola äitipolilla, kaikki oli ok. Kätilö otti ktg-käyrääkin vajaan puoli tuntia ja vauvan sydänäänet oli hyvät&vaihtelevat. Muutama supistuskin piirtyi paperille, mut ne oli tosi kevyitä harjoitussuppareita. Ainoa huonompi uutinen oli se, et kätilö arveli vauvan kooksi noin 4kg! Eli nyt kaksi eri kätilöä (vanhaa&kokenutta) on povannut vauvasta nelikiloista! KÄÄK! Sain ajan torstaiksi lääkärille ja hän sitten tarkemmin katsoo vauvan kokoa ultralla ja päättää mahdollisesta käynnistyksestä. Kovasti kätilö toivotteli mut tervetulleeksi synnyttämään jo sitä ennen... ;) Voi kun voiskin vaan päättää ite, koska lähteä synnyttään... Eilenkin kokeilin kaikkia kolmea ässää, mut seurauksena oli ainoastaan tosi kipeä alavatsa. :/ Eli ilmeisesti on vaan uskottava, et synnytys alkaa sitten kun sen aika on eikä siihen voi itse vaikuttaa...

PP 40+1

heippa,

täältä kanssa neuvolakuulumisia: kaikki ok. Paino oli taas laskussa, huomaa kyllä ettei ruokahalua enää oikein ole kun maha on todellakin täynnä vauvaa, ihan pinkeä. Toivottavasti arvilta säästytään vielä viime metrit, tähän mennessä niitä ei ole mahaan tullut lainkaan. Onneksi on jaksanut rasvata!

Vauvan syke oli 135 (aiemmin 150), johtuu kyllä varmaan, että nukkui vielä. On kyllä raivokkaasti potkinut tänäänkin, joskin välissä on pitkiäkin hiljaisia jaksoja. Taitaa olla tukalat oltavat jo sielläkin puolella.

PP, mulla myös torstaina aika lääkärille äitipolille, silloin kokoarvioultra, lääkäri ja loppuajan suunnitelman laatiminen jos ei ennen sitä ole mitään tapahtunut. Saas nähdä vaikka satutaan yhtä aikaa sinne :) Menen puoli yhdeltä.

Tänään pyörähdin työpaikalla ja työkaveri antoi numeron tutulle vyöhyketerapeutille, joka oli saanut häneltä synnytyksen käynnistymään 3 tuntia siellä käynnistä. Sanoi myös että synnytys oli sujunut lempeästi sen vaikutuksesta (ei kuulemma edes kallista käydä). Vielä odottelen kuitenkin josko alkaisi itsekseen, tänään on ollut tosi kipeitä vihlaisuja ja supistellutkin pitkin päivää. Olin tosin koko päivän liikkeelläkin.
Jos PP haluat kokeilla sitä vyöhyketerapiaa niin saat kyllä yhteystiedot.
Neuvolan th sanoi tosin kokeilleensa kahdesti ilman mitään vaikutusta käynnistymiseen. Niin kai se on että käynnistyy kun on valmis käynnistymään.

Päänsärky jatkuu edelleen, epäilen että nestehukalla osuutta. Josko jaksaisi vielä käydä ulkona kävelyllä.

Voi kun jollakin meistä jo alkaisi tapahtumaan!

Ruska 40

Hei

Oispa kyllä ihana, jos oikeasti vauva alkais laskeutuun lähtökuoppiin ja pääsis piakoin tositoimiin.

Minä olen käyny alkuraskauden vyöhyketerapeutilla. Nyt loppusuoralla täyty vaihtaa, kun hieroja perui kaikki ajat sairastumisen vuoksi. Ens viikolla menen taas uudelle hierojalle kävin tällä samalla esikoisen raskauden ajan. Nyt ilmeisesti aletaan ns. aukoon paikkoja ja sitten seuraavalla viikolla olis ns. käynnistys käsittely. Esikoinen mulla käynnistettiin ja yritin siihen vyöhyketerapiaa, mutta se ei auttanu ainakaan minua. Mulla kesti koko härdelli ekasta supistuksesta noin 12 h. Eihän se niin pitkä ensisynnyttäjäksi ole. Kaverilla käynnistettiin ja synnytys tais kestää alle 3 h. Uskon, että vyöhyketerapiasta on ainaki vähän apua ja onhan siellä ihana käydä. 45 € maksaa täällä se missä olen käyny.

Peukutukset, että piän pääsettä synnyttään.

kukkuu..huhhuh olipas karsee yö olis kiva pääst jo nukkuu:/ sunnuntain alko ruskea vuoto,liekö sitä limatulppaa? su-ma välisen yön supisteli 2-10min välein sitä kesti joku 4 tuntia ja loppu ko nukahdin. Eilen oli koko päivän paineen tuntua lantiossa ja alavatsssa. Nyt sit tää viime yö,heräsin 2 jälkeen ja siitä asti supistellu 10min välein,tää haluis jo nukkumaan:D Oksettaaki ja maha sekasen:/ mistäs sen tietää koska pitäis johonki lähtee?? supistukset on kyl aika kipeitä mut jos ne ei ookkaa viel niiiin kipeitä,en haluis turhaankaan lähtee näytille,ko 30km matkaa. Tänään pitäis olla taas neuvolakin.. sekin o vast klo 14.30. Pikkune vaan bilettää mahas:)

no huomenta,

helluuu, tuohan kuulostaa ihan synnytyksen käynnistymiseltä! ja sitähän se varmasti onkin, ONNEA! täällä sanottiin, että yksi tapa testata onko supparit oikeita on mennä kuumaan suihkuun. jos laantuvat ja loppuvat voi odotella seuraavien alkua, oikeat synnytyssupistukset eivät lopu suihkun vaikutuksesta vaan voimistuvat. ja että sairaalaan voi lähteä heti kun tuntuu ettei pärjää kotona, oli välit ja kestot niillä mitä tahansa.
voi miten alkoi jännittämään sun puolesta. voimia! monen yön valvominen on varmasti rankkaa.

itsellänikin supistukset häviää nukahtamisen myötä, nyt ei kyllä aamulla ole mitään tullutkaan. mutta mutta, uusi uskomus: vanhan kansan kätilöt kertoo, että täydenkuun aikaan synnytyksiä käynnistyy tavallista enemmän. torstaina olisi tsäänsit ;)

eikös ollut karoliinalle tuttu näkijä arvellut synnytystä tälle päivälle, vai oliko huomiseksi (tai siis danille syntymää)?

mie ajattelin nyt soittaa sille vyöhyketerapeutille ja kysyä aikaa vielä tälle viikolle. ei siitä haittaakaan voi olla. jos saisi to-aamuksi, niin olisi kolme T:tä kasassa samalle päivälle (terapia, tarkastus ja täysikuu). sama kai millä kirjaimella aloittaa ;)

jaaa, tänäänhän on tikkutiistai, kyllä tuolla T-kirjaimella jotain täytyy aikaan saada,
Ruska 40+1

Ja sekin piti vielä tulla kertomaan, että sain ajan vyöhyketerapeutille huomiseksi. Hinta ei ole kuin 23€ ja vaikutti pätevältä ja osaavalta. Katsotaan tuleeko tulosta :)

Täällä tukevasti vielä yhtenä kappaleena sairaalareissuista ja ennustuksista huolimatta... *hakkaa päätä seinään, kuitenkin nauraen*

Maanantaina menin siis synnärille kontrolliin lääkityksestä huolimatta koholla olevien verenpaineiden takia. Siellä todettiin kaiken olevan suht ok olosuhteet huomioon ottaen, ja päätettiin vain lisätä lääkitystä. Lähetettiin kotiin keräämään jälleen vuorokausivirtsaa (olen kerännyt varmaan jo kymmenen kertaa tässäkin raskaudessa).

Ultrasivat tosi kauan, kun Dani liikkui niin paljon, etteivät meinanneet saada mitttoja. Ja taas "valittivat" etteivät saaneet päätä mitattua, kun se on niin syvällä lantioluiden katveessa. Niinpä en oikein tiedä, mitä mittauksista ja kokoarvioista pitäisi miettiä, kun edellisellä käynnillä kymmenen päivää aiemmin kokoarvio oli 2,7 kg ja nyt 3,5 kg... Tiedän, että ne heittävät, mutta nuo ovat tosi kaukana toisistaan. Kyllähän vauva kymmenessä päivässä kasvaa, muttei noin paljon. Ehkä se on sitten jotakin siitä välistä. Pääasia, ettei ole ilmeisesti kärsinyt kohdussa niin kuin isosiskonsa, ja olisikin kiva saada tällä kertaa yli 3-kiloinen vonkale, jota saisi syöttää vauvantahtisesti heti alusta alkaen, mutta kohta alkaa pelottaa, että Dani ehtii kasvaa jättivauvaksi ennen kuin päästään tositoimiin. :O

No, tänään piti mennä sitten uudelleen sairaalaan viemään pissat ja arvioittamaan tilanne uudelleen. Odotin sairaalassa sitten kolme tuntia (osan siitä käyrällä, joka oli ihan hyvä), kunnes mulle tultiin sanomaan, että proteiinit ei ole paljon nousseet, mutta kiireellisten sektioiden jne. vuoksi lääkäri ei ehdikään tavata minua, joten pitää mennä TAAS huomenna sinne. Alkaa vähän rasittaa tämä ravaaminen.. Enkä nyt oikein tiedä, mitä mieltä itsekään olen tilanteestani. Toisaalta haluaisin, että synnytys käynnistettäisiin, kun vauva on kuitenkin ihan täysiaikainen, joten sen suhteen ei pitäisi olla mitään riskejä, kun taas minä olen sairas, ja raskausmyrkytys on kuitenkin seurannasta huolimatta ihan oikeasti vakava juttu. Tavallaan ei siis ole mitään syytä jatkaa tässä hengenvaarallisessa tilassa ja lykätä synnytystä. Toisaalta olen sitä mieltä, että antaa synnytyksen käynnistyä itsestään ajallaan... Ja sitä mieltä ovat yleensä suomalaiset lääkärit vähintään säästösyistä. Puuh.

Kunnollisia supistussessioita ei ole ollut sitten lauantai-illan, mutta joitakin tuntemuksia vähän väliä - yksittäisiä nippailuja, kovaa painetta alapäässä jne. Ei kuitenkaan mitään sellaista, joka saisi uskomaan, että synnytys on ihan ovella. Eilen sisätutkimuksen mukaan kohdun ulkosuu on pari senttiä auki, mutta sisäsuu vielä kiinni. Pehmeää kaulaakin on vielä sellainen 1.5 cm jäljellä.

Mielelläni unohtaisin koko jutun vähäksi aikaa ja keskittyisin muihin asioihin, mutta kun joutuu juoksemaan kontrolleissa päivittäin ja vahtimaan paineita kotona, se on vähän vaikeaa.

Toivottavasti Kanelinilla vauvan rauhoittuminen meinaa synnytystä! Dani on viime viikkoina viettänyt välillä päivän pari hiljaiseloa, ja minäkin olen jo toivonut parasta, mutta sitten se on taas vilkastunut... Höh. Nykyisin voimakkaat liikkeet sattuvat välillä ihan jumalattomasti alapäähän, kuin sukkapuikolla kaiveltaisiin - onko muilla samaa?

Toivotaan, että PP:n vauva olisi oikeasti vähän pienempi. Kun ne arviot voi tosiaankin heittää, jopa ultralla tehdyt. Kerrohan sitten torstaina, miten kävi, ellet pääse synnyttämään jo ennen sitä.

Ruskalle taas yksi uskomus - että painon nousu pysähtyy tai laskee juuri ennen synnytystä. ;) Lähellähän se sulla joka tapauksessa on, joten ehkä et tarvitse enää näitä lisäuskomuksia. Mullakin on hidastunut, mutta kyllä oli jo aikakin. Ja vaikka mulla on välillä ollut päiviä, ettei ole ollut ruokahalua, vaan jopa pahoinvointia, nekin on menneet ohi, ja yleisesti ottaen ruoka ja herkut maistuvat vähän liiankin hyvin. *punastus*

Niin, ja samoin olen kuullut, että sikiön sykkeet hidastuu ennen synnytystä, mutta tiedä siitä sitten. Danillakin on hidastuneet, mutta vaikea sanoa, onko se kuitenkin sattumasta kiinni. Neuvolan lyhyessä tsekkauksessa voi olla vain unessakin (siellä oli viimeksi syke 125), ja ehkä oli tänään käyrälläkin unelias, kun vaihteluista huolimatta keskisyke taisi olla 130 tienoilla, kun se aiemmin oli neuvolassa aina noin 140-150.

Minäkin olen vyöhyketerapiafani, vaikken ole sitä ainakaan vielä tähän tilanteeseen harkinnut. Kiinnostaa kyllä kovasti muiden kokemukset siitä ja synnytyksen käynnistymisestä!

Hellulla kuulostaa kyllä tilanne lupaavalta - peukut on pystyssä täälläkin! Mulla on tosiaan ollut vastaavia supistussessioita muutama, mutta ensisynnyttäjällä uskoisin noiden olevan jo kovin lupaavia - varsinkin, kun limatulppaakin on alkanut jo tulla. Varmaan kannattaa vähän vielä odotella, alkaako supistusten väli tihentyä, ja kasvavatko kivut. Päivitä tilanteesi, kun pystyt!

Tuo täydenkuun vaikutus pitää ilmeisesti jollakin tasolla paikkansa ihan oikeastikin. Ainakin monella menee vedet silloin. Sopisi minullekin. ;) Tosin se on varmaan "mukavan" kiireistä aikaa sairaaloissa täysikuun ja pääsiäispyhien yhteisvaikutuksen ansiosta..

Argh, pari tuntia aikaa kunnes esikoinen tulee hoidosta, ja pitäisi tehdä vielä töitäkin. Meni puoli päivää siellä Jorvissa, enkä saa itseäni tsempattua työfiiliksiin enää millään, mutta JOS synnytys käynnistyisikin pian, olisi kiva saada lähiaikojen hommat hoidettua kuntoon ennen sitä, ettei tarvitse sitten stressata heti synnytyksen jälkeen.

Malttamattomana muiden kuulumisia taas odotellen. :)

Karoliina 38+4

Täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Iltapäivällä supistukset väheni ja tuli enää silloin tällöin. Neuvolassa olin,sielläkin välillä supisteli. Th käski lepäämään kun vopi syntyä jo ens yönä! :) rupes oikee jännittää! rr oli 100/80 ja hemppa 113 ihan ok. sf-mitaks se sai 29cm ja uudelleen venytettynä max31cm. Kun perjantaina se oli 34cm eli laskeutunu on. Pääkin on kiinnittyny kuulemma..paino oli laskenu siitä perjantaista -1kg :O ipanalla oli myös sykkeet ny 135-142 aina enne ollu yli 150? Nyt on taas alkanu supistella 10min välein..apua,ja limaa tulee, on tää jännää! uskaltaakohan tänään mennä saunomaan? tai noh eks se kuulu just niihin ässiin:D
hellu rv38+6

Wau, jännää! Täällähän alkaa tapahtua! =) Jospa Helluuu toisi ekan vauvan tähän ketjuun, lupaavalta ainakin vaikuttaa! Ei sulla voi enää kauaa kestää, et vauva on maailmassa!

Ruska, mie olen kans miettiny sitä vyöhyketerapiaa... Hitsi, pitäisköhänn kokeilla?! Annapa vain ne yhteystiedot, niin voisin soitella aikaa myös mulle. ;) Toivotaan, et torstai olis sulle THE DAY, kun kaikki merkit tuntuu viittaavan siihen. :) Mulla on äitipolille aika puol kolmelta eli ehdit harmittavasti lähteä ennen mua... Tai hei, sovitaan et nähdään suoraan siellä synnytysosastolla torstaina! :D

Karoliinalle edelleen tsemppejä, toivottavasti lääkärit tekee pian päätöksen sun suhteen. On se tosiaan pöljää pitää sua tuossa tilanteessa, kun sullahan vointi saattaa heiketä nopeastikin. Ainakin mulle lääkäri totesi sillon esikoisen aikaan Kättärillä, et turha mun kunnon on antaa laskea, et parempi on käynnistää hyvissä ajoin, jotta jaksan synnyttää hyvävoimaisena. :)

Tänään mullakin oli ekat kunnon supistukset!!! =) =) Olin kaverin luona kylässä, kun yhtäkkiä alkoi polttaa oikein kunnolla alavatsaa ja selkää, ihan kuin menkkakipuja, mut paljon pahempaa. Tuollaisia tuli sitten 3-4 lisää siinä puolen tunnin aikana, mut sit ne laantui ja loppui. :( Harmittaa, ehdin jo innostua, et jokohan pääsis tositoimiin. Pitää nyt toivoa, et noita tulis lisää... Vaikka kipeää ne kyllä kävi ja mulla kävi jo mielessä, et ei hitsi, voiko tän vielä perua... :D

PP 40+2

PP, linkin takaa löytyy tiedot. Sille oli ainakin huomiseksi ip:ksi aikoja ja to-aamuksi myös vapaana. Mie meen huomenna puolen päivän aikaan.

http://www.terveyshaku.fi/?yritys=JANI_HOTTI,_DIPL.VY%C3%96HYKETERAPEUTTI&fid=companyCard&id=298449

Viimeksi LKS:ssa kontrollissa meni kolme tuntia, joten voi olla että nähdäänkin. :)

Hei

Tulin kurkkaan joko täällä on alkanu tapahtuun. Aika monella alkaa olla jo jännät paikat täällä. Monilla jo mukavasti ennakoi tulevaa synnytystä. Itellä alkaa kans olemaan olotilaan kypsynyt olo. JOtenki ootan, että saan oman kropan takasin ja mahdun normaali vaatteisiin.

Ns kolmeen ässäään kuulu tuo saunominen. Taidan alkaa miehelle ehotteleen ässien ottoa käyttöön. Seksi halut ei kyllä ole kovin huipussaan, mutta ei se auta.

Piparminttu ja Ruska tehän saatatta olla vaikka viereisissä saleissa synnyttämässä, kun aika koittaa.

Pidetään peukkuja, että nyt alkaa tapahtumaan täällä. Voimia meille kaikille. Taidampa olla mieki niin optimistinen, että huomenna, kun mennään kaupaan niin ostan synnärikassiin herkut valmiiksi.

Kyllä Hellulla näyttää hyvältä, jee!

Onnea PP:lle ekoista kunnon suppareista!

Kanelin, eikun vain peuhaamaan miehen kanssa - pidät vaikka silmät kiinni ja ajattelet jumalaa, buhahahahaa! Mullakaan ei ole siinä mielessä hirveästi haluja, että itsellä on niin kömpelö ja ruma olo, mutta haluaisin jo pitkän tauon ja käynnistysmahdollisuksien takia silti kokeilla, mutta mies pirulainen ei suostu enää, kun Danin pää tuntuu jo tuossa ihan "suulla". Sinällään ymmärrän, vaikka olen sanonut, ettei siitä ole vauvalle haittaa eikä se tajua, mikä sen päätä hakkaa. ;)

Karoliina

Aikaista huomenta, piti tulla heti katsomaan onko helluuusta tai Pipsasta uusia kuulumisia.
Täällä illasta kolmeen asti yöllä jatkui melko kipeät jomotukset ja supistukset, ovat tervetulleita tänäänkin :) Tänään siis sinne vyöhyketerapiaan, katsotaan vauhdittaisiko menoa.

Muuten jotenkin erityisen hyvä ja rauhallinen olo. Tälle päivälle vielä luvattiin aurinkoa, joten taidan lähteä ulos kameran kanssa taltioimaan kevään ihmeitä (omaa mahaa ja turisteja ? ;)

Miten PP, jatkuiko supistukset?
Helluuu, vieläkö kotona?
Karoliinalle tsemppiä taas sairaalakäyntiin, toivottavasti asiaan saadaan ratkaisua nopeasti.
Ja tietysti kaikille muillekin hyviä vointeja!

Ruska 40+2

täällä ei mitään ihmeempiä, neuvolasta just tulin ja tyyppi on niin lähtövalmis kuin olla ja voi että tulee sitten kun huvittaa. Paino oli taas laskenu ??? en tajua... tosin ruokahalu ei viimeaikoina ollut mikään valtava. Esikoisen kummitäti ja -setä saivat viime yönä toisen tytön. Ehkä ehditään häntäkin katsomaan ensi viikolla jos tämä meidän oma paketti ei ala tästä syntymään. Isäni tuli eilen kylään viikoksi ja on ihan kiva kun ei tarvi esikoista niin paljon hoitaa mutta toisaalta esikoinen on aina vähän ylikierroksilla kun pappa on kylässä niin ei meinaa mistään tulla mitään. Pitäis jaksaa käydä ruokaostoksilla pääsiäistä varten (ihan normiruokaa, en ala mitään lammaspaisteja väsäämään :-)) hohhoijjaa...

nukkunut olen yllättävän hyvin mutta silti tuntuu että koko ajan väsyttää. Nyt ehkä on toivoa päikkäreistä kun on esikoisella hoitaja.

välillä on kaikenlaisia tuntemuksia ja kivuttomia suppareita muttei mitään järkevää... vauveli tuntuu olevan tosi alhaalla että eiköhän se tästä...

Kaverit eilen kehoitti harjoittamana kolmea S:ää ja lenkkeilemään mutta luulen että niistä tulee vaan kipeä olo muttei mitään järkevää. S:sistä sauna on ainoa mikä vähän edes huvittaa :-)

mukavaa loppuodotusta ja suppareita!

kevätkukkanen rv 39!

Terve täältäkin suunnalta!

Kävin tänään sielä kasvukontrollissa ja kaikki oli hyvin. Tämän hetkinen painoarvio on 3200g mutta sanoi sitä, että ei ne täysin varmoja ole. (kolme viikkoa sitten oli 2400g et aika hurjasti ois kasvanu jos tuo pitäis paikkaansa.) Pitkä tyttö siellä köllii :) Oli ihana lääkäri kun itse kysyi et "joko tiedetään sukupuoli?" Ja oli samaa mieltä et tyttö siellä on :) Vähän varmistusta taas, eipähän oo tullu turhaa hommattua vaaleanpunasia vaatteita ;) Kiinnittynyt on ja kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki. Mulla tunne et menee yli lasketunajan... Sais kyllä tulla jo ja taidan ottaa ässät käyttöön ;) Toissa iltana myös mulla oli kipeitä supistuksia saunomisen jälkeen mutta ku nukahti niin supparit loppu...

Mukava lukea teidän kaikkien kokemuksista, vaivoista, mitoista ym. Tietää ettei todellakaan ole yksin. Olis tuhat asiaa aina mielessä kun teidän tekstejä lukee mut arvatkaa muistaako niit enää sillon kun rupeaa kirjottelemaan. Olette siis mielessäni vaikka yleensä kirjotankin vain omasta navasta :)

Meillä muuten täälä pohjois-karjalassa ei ole kuin yhessä huoneessa enää ilokaasun saanti mahdollisuus ja lääkäri sano sitä et kun tulen synnyttää ja jos haluan sitä kokeilla niin se onnistuu jos huone on vapaa... TYLSÄÄ! Mulla on aika paljon toivomuksia ;) Perhehuone, ilokaasu ja kylpyamme. Saa nähä saanko noista mitään.? Ja saako mies ilokaasua ;) heh.

No mutta toivotan kaikille hyvää pääsiäistä jo nyt ja hyviä vointeja ja synnytyksiä. Toivottavasti kaikilla menee asiat hyvin loppuun asti :) Kyllä mä vielä käyn täälä mutta piti sanoa vain jo noin jos joku lähtee synnyttää.

-Minsku 38+3

Pyörähdän vain päivittämässä kuulumisia, ei mitään uutta tänne. Eilisen kaltaisia suppareita ei ole tullut lisää, plääh. Olo vaan on jotenkin tukalampi ja käveleminen alkoi tehdä kipeää, kun vauvan pää painaa jotenkin tuonne nivuskuoppaan.

Ruska, kiitti tuosta linkistä! Harmittaa, kun nyt vasta ehdin nettiin enkä taida enää ehtiä saada aikaa ennen pääsiäistä. Ei auta kun toivoa, et vauva lähtisi syntymään itsekseen. Jos niin ei käy pääsiäispyhinä, niin sit kyllä varaan ajan heti ensi viikolle! Tuuhan kertomaan, miten sun käynti meni, ellei se sit ala heti tuottaa tulosta ja pääset suoraan keskustasta synnärille. :D

Minsku, onpa hyvä, et teidän tyttö on kasvanut noin hyvin! Toivotaan, et ultra pitää paikkansa tai antaa ainakin osviittaa painonnoususta. :) Ja peukut pystyyn, et saat haluamasi sitten synnytyksessä. Siellä PKKS:ssa on vissiin joku remppa, kun ilokaasu on noin kortilla? Oon siis ite sieltäpäin kotoisin ja kuulin kavereilta jotain siitä tilanteesta.

Tsemppiä kaikille ässien käyttöön! :) Toivottavasti ne tepsii teillä paremmin kuin täällä. ;)

PP 40+3

Hei

Tulin taas kurkkaan mitä tänne kuuluu. Jokohan meän ketjuun saatais jo vauvoja tällä viikolla. Saasnähän onko Ruskalle vyöhyketerapia tepsiny. Itellä on maanantaina meno vyöhyketerapiaan. Täytyy toivoa ettei ennen sitä tarvi lähteä synnyttään. JOtenki oon kunnon hieronnan tarpeessa. Pieni vaimeita tosi kesyjä supistuksia oon ponganu aina välillä taitaa olla vain harkkareita.

No täytyy käydä välilä kyttään joko täällä alkaa tapahtua.

heip,

Täällä vaan kotona edelleen. Ei ainakaan pikalähtöä tullut ;)
Käsittely oli kyllä oikein miellyttävä ja tuotti tullessaan kolmen tunnin syvääkin syvemmät päikkärit. Eli jos ei muuta hyötyä niin ainakin on täydellisen levännyt olo, rentoutunut ja rauhallinen.

Kävelyltä juuri tulin ja täytyy kyllä sanoa että kyllä ne supistukset vaan päivä päivältä kipeämmiltä tuntuu. Niitä samoja vihlaisuja tulee ikävä kyllä edelleen, niitä tuntui olevan muillakin. Ajattelin vielä illalla uudelle kävelylle, saa sitten vielä yöksikin unta.

Huomenna onkin taas se kontrolli, täytyy sanoa tarkastavalle lääkärille että tekee parhaansa ärsyttääkseen kohdunsuuta.

Kyllä vaan päivät tuntuu pitkiltä! Sekin kun kaikki on jo valmista eikä ole oikein mitään tekemistä. Joka päivä lastaa tiskikoneen ja miettii että pestäänpä nyt nuo että ovat puhtaana jos lähtö tulee, ja seuraavana päivänä taas tyhjentää, ja täyttää, ja miettii samoja.

Nyt ne verkkarit jalkaan ja kävelylle. Onneksi turvotus on hävinnyt ja lenkkarit mahtuu taas jalkaan. Niin ja siitä painon laskusta, itselläni paino lähti laskuun helmikuun alussa ja nyt ollaan joulukuun lopun tasolla. Vauva kyllä kasvaa, mutta itseltä on lähtenyt kolme kiloa siitä mitä korkeimmillaan oli. Yhteensä raskauskiloja nyt yllä 8kg. Hiilareitten vahtiminen ja turvotuksen lasku on varmastikin pääsyyt, lopussa kuulemma ihan yleistä painon pysähtyminen tai lasku kun ruokahalut vähenee.
Tänään tosin on erityisen hyvin maistunut ruoka, en tiedä tekikö hieronta siihen vaikutuksen vai tankkaako sitä ennen synnytystä (toiveajattelua)? Senkin huomasin, että kaikkea kalsium-pitoista tekee älyttömästi mieli: juustoa, maitoa, munia, jäätelöä... oiskohan käynnistyvällä maidontuotannolla osuutta tähän?

Aamulla taas ilmoittautumaan :)

Ruska

Tänään onkin laskettuaika täällä... :) Eilen oli ultra, painoarvio oli 2.9kg, elikkäs siro tyttö tosiaan tulossa, mutta niin on äitinsäkin.. Matalalla oli ja sanoi että hiukset näkyisi jos olisi enemmän auki :D
Minsku: ai ei ole kun yhdessä huoneessa ilokaasu mahdollisuus, höh.... Miekin haluun ammeeseen :) perhehuonetta ei olla vailla...
Kertokaas "viisaammat" minkälainen pukeutuminen on sopivaa (siis mitkä kotiinlähtö vaatteet vauvalle?) minua asia on mietittänyt kun en ole varma onko kassissa liikaa vai liian vähän puettavaa...
Eilen supisteli ultra käynnillä ja sen jälkeen aika reippaanlaisesti, mutta siitä ne kuitenkin rauhottui...
Taidan tänään ottaa kunnon löylyt... seksi ei oikeen täälläkään maistu, miehelle kylläkin, mut minulla on jotenkin kömpelö olo... mielessä kylläkin tekisi mieli.. mutta "on se vaan niin hankalaa"...
juups.. mut palaillaan..!
RV.40

Hei

NEuvolasta terkkuja. Hyvät oli arvot kohillaan ja nyt ei ollu herkutteluista huolimatta paino kovin paljoa noussu. Sydänäänet kuulu hyvin ja muutenki olo on ihan hyvä. Pää ei ole vielä kiiniittyny joten uskaltais varmaan lähteä käymään pääsiäisenä jossaki.

Esikoisen kanssa haettiin rahkapullia varten täyteaineksete ja tännään aattelin leipoa vähän pullia pääsiäiseksi. Palataan taas.

Täältä myös terveiset kokokontrollista.
Tai ihan ensin: Onnea OO lasketun ajan saavuttamisesta! :D On se vaan ihana tunne vaikka mitään ei juuri silloin tapahtuisikaan. Löylyt kuulostaa hyvältä ja vauvan koko "turvalliselta".

Mukavaa että Kanelinillakin arvot kohdallaan, voi rauhassa viettää pääsiäistä kun ei tarvitse murehtia lukemista.

Meillä vauva kasvanut tasaisesti, nyt kokoarvio 3,2 kg. Kolmen kilon rajapyykki siis ylitetty :) Itse olen painanut juuri tuon verran syntyessä, joten alahan tulla sieltä...
Sykkeet vaihteli välillä 130-180, liikkuessa aina pieniä piikkejä ylös. Kohdunkaulaa sen sijaan edelleen 2 cm jäljellä, arveli olevan pehmeää (??). Sisätutkimus tuntui kyllä ilkeältä. Viimeksi eri lääkärin kanssa ei sattunut yhtään ja silloin kaulaa oli 1,5 ja sormelle auki. Kumpi lie oikeassa.

Ruuhkaa kuulemma ollut viimeisen kuukauden siellä, toivottelivat kuitenkin tervetulleeksi jo pääsiäisenä. Voi kun pääsisinkin, huomaan että odottaminen käy henkisesti työlääksi, väsyttää koko ajan ja alkaa kiristämään päässä. Huomenna on oman äitini synttärit ja hän tietysti toivoo pienimmäistä "synttärilahjaksi".
Päätin kuitenkin nyt ottaa sen asenteen, että valmistaudun pääsiäisen viettoon kotona, laitan ruokaa ja olen niin kuin ei mitään. Tiistaina neuvola ja perjantaina sitten taas kontrolli sairaalalla. Taidan itsekin tehdä rahkapiiraita, lääkäri antoi luvan herkutella pääsiäisenä, kun sokerit ovat pysyneet hyvin aisoissa ja näin lopussa ollaan.

Mie kanssa mietin noita vaatejuttuja. Nyt mukaan on pakattu vauvalle
pitkähihainen body
sukkahousut
ohut villahaalari
villasukat, lapaset, kypärämyssy ja pipo
toppahaalari
Mietin vielä eilen että pitäiskö varmuuden vuoksi ottaa trikoopaita ja -housut, jos tartteekin johonkin. En tiedä. Ilmatkin voi olla mitä sattuu, öisin ja aaamuisin on ollut vielä tällä viikolla -15c, viikonlopuksi luvattiin jo +9c. Kulkeehan ne vaatteet mukana takaisinkin jos tarvetta ei ole. Toisaalta matka sairaalasta kotiin sisältää max 10m ulkoilmassa kävelyä...

Kyllä taas on mukavaa kun on tällainen paikka johon laittaa tuntemuksiaan ja toisia samassa tilanteessa. Rauhoittaa mieltä, varsinkin kun jo pelkästään tänä aamuna tuli neljä jokojoko-eikö-vieläkään-viestiä ihmisiltä. Niihin menee hermot melko nopeasti.

Jaksamista ja mukavaa pääsiäisen alkua kaikille,
Ruska 40+3

Hei taas

Laitettiin kans esikoisen kanssa yhtenäpäivänä vauvan kotiutusvaatteet yhteen kasaan. Eli mie laitoin mukaan potkuhousut, Tumppubody ja sitten lakki, tumput, tossut ja topattutrikoohaalari. Varoiksi otan vielä villapeiton mukaan. Tuntuu jotenki kömpelöltä taas päättää mitä pienelle laitetaan päälle, kun tuodaan kotiin.
Taidan mieki vielä laittaa sen kypärälakin mukkaan.

Yhteistyössä