HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heipsan,

onhan tästä jo mennytkin taas aikaa jokunen päivä, kun oon tänne päässyt lueskelemaan. Tyttö pitää äiskän kiireisenä edelleen. Tai lähinnä väsymys on vaivannut ja kun tyttö nukkuu, niin on itsekin pyrittävä lepäämään. Kiirusta ja väsymystä pitää yllä myös viikon päästä koittavat ristiäiset ja samalla siinä vihitään meiätkin, ni järjestelyä ja kaupoissa ravaamista riittää. Pippalot ei ole isot, vain parikymmentä henkeä, mutta kyllähän sitä haluaa päivästä ikimuistoisen joka tapauksessa ja siihen haluaa panostaa.

Sektio mulla meni hyvin. Menin sairaalaan maanantaiaamuna klo 7 ja leikkaukseen piti päästä, kunhan ensin oli joku toinen sektio-äiti leikattu. Heilläpä oli lapsi päättänyt lähteä syntymään edellisenä yönä, joten mun odottelu jäi lyhyeen ja pääsin leikkaukseen suoraan. :) Spinaalipuudutuksen laitto sattui ja vatsan "muokkaaminen" vauvan syntymän jälkeen myös, mutta muutoin kaikki meni siltä osin hyvin. Haava on kohtalaisen siisti. Mutta kai se häipyy noiden muiden arpien sekaan ajan kanssa. :) Vatsalihaksia musta tuntuu, ettei ole enää lainkaan! Minne ne on kadonnu?!? Täytyy myöntää, että laiska olin enkä raskausaikana kuntoillut sen suuremmin, lihaskuntoa siis. Ehkä saan kärsiä siitä nyt. Ajoittain vieläkin tuntuu polttelua vatsassa, jos vauvaa nostelen ja samalla käytän suoria vatsoja oikein tehokkaasti. Ei sais tehdä niin. Mulle iski synnytyksen jälkeen rintatulehdus ja olin petipotilaana vajaan viikon. kaks antibioottikuuria söin ja nyt näyttäis olevan se voitettu. Onko jollain kokemusta tai tietoa, että kun on näin lämpimät ilmat yms. niin kuinka noita rintoja pitää oikein varjella? On aika kuuma kulkea takissa tai paksussa paidassa. Ja nyt pelkään, että alan homehtua tänne neljän seinän sisään...

Nyt käy kutsu. Vi ses! :)

Selailin kuulumisia nopsaan, yritän ehtiä vielä tarkemmin lukea kuulumisianne!

Sannaselle paljon tsemppiä yh-arkeen, muista hakea apua arjen pyöritykseen myös perhetyöntekijältä! Neuvolasta kysele, niin neuvovat!

Jaanulle tervetuloa ;) Minusta ainakin tuntuu, että tuo rintatulehdus on kovin yksilöllistä. Itse painelen nyt tosi vähissä vaatteissa, eikä mitää tulehduksia ole tullut.... toiselle riittää, että avaa vain pakkasen ja saa siitä kylmää...

Enää en muista kuka siitä hengenahdistuksesta jutteli, mutta pyydä ihmeessä avaavaa lääkettä lääkäriltä. Allergiatabletteja voi syödä, zyrtec kauppanimenä, vaikuttavaa ainetta en muista. Tabletti otetaan mieluiten juuri ennen imetyksen alkua, niin ei ehdi imeytyä kokonaan verenkiertoon. Kysy lääkäriltä, hän ottaa siitä hoitovastuun! Minä syön zyrteciä...

Joku jutteli myös herkästä mielestä. Täällä "kärsitään" siitä myös, edelleen. Itkin, kun lapsi jäi pois päivähoidosta, tyttö ei tätä itkenyt, mutta minäpä itkin! Vieläkin itkettää ihan kauheesti "tytön puolesta". On ollut, niin mahtavaa kuulla mitä kaikkea siellä päikyssä on opittu mm. laulut, kun hän niitä kotona laulaa ja leikkikaverit keistä hän kotona juttelee kovasti... Riipasee edelleenkin. No ehkäpä se tästä helpottaa. En muista, että esikoisen aikana tällästä olis ollut!?

Velä tuohon uniasiaan.... Hupsistakos se kirjotteli, että jos päivällä nukkuu hyvin nukkuu yölläkin? No allekirjoitan tuon ainakin esikon kohdalla, mutta nyt Mikon kanssa tuo ei päde. :)
Meillä menee täällä hyvin, mutta aika rientää niin nopsaan, ettei täällä oikein tahdo ehtiä käymään, nytkin kutsu käy...
Kerran yössä heräillään. Painoista yms. en osaa sanoa, kun viimeksi ollaan paino otettu kuukauden iässä.

Jaksamista ja aurinkoa kaikille :D

T: Jepa, Milla ja Mikko-vauva n. 6vko (synt 12.4)

Hei, se on jo kesäkuu :-D!

Ja pää edelleen laho, ei yhtään muista mitä meinasi kommentoida kuulumisia lukiessa...

Noh, ainakin se on ihanaa, että kaksi yötä olen saanut nukkua puoli seitsemään saakka! Isukki on hoidellut yösyöpöttelyt ja valvomiset. Ja ihme tunne aamulla, kun rinnat on TÄYNNÄ maitoa, että poika saa vallan hotkia :-)!

Onhan täällä muitakin jotka on saaneet kirota menkkoja... Lottakos kirjoitit että sitä on sitten tullut ja reilusti, sama täällä, tosiaan on pitänyt harkita megalargexxxl-mallin vaippoihin siirtymistä. Uskomatonta tosiaan että 4 viikkoa vuotaa ja taas vaan riittää!

Anskulin öhmötillä ihana nimi! Onnea vaan!

Ja mitäs muuta... Niin tuosta herkistelystä, se on jotenkin jäänyt päälle, kai se kuuluu äitien vakiovarusteeseen, kuten nämä tummat "unipussit" silmien alla ;-). Ja tosi herkäksi on tullut muiden sanomisille, esim. oman mutsin kommentit tuntuvat usein arvostelulta ja vaatimuksilta. Sitten tulee ärähdettyä, eikä kellään ole enää kivaa...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

loviisa

ps. Suosikkisarja Serranon perhe alkaa taas, saa nähdä miten sitä tänä kesänä ehtii seuraamaan... Viime kesä menikin sadetta pidellessä ja Serranoa seuratessa ja tietenkin poitsua tehdessä ;-)

Mukavaa kesäkuun alkua kaikille! =)

Tänään poika on taas ollut hereillä lähes koko päivän...nukkui päivällä vain yhteensä yhden tunnin ja nyt illalla syötön jälkeen nukahdettiin molemmat sänkyyn lähes pariksi tunniksi. Toivotaan että yöllä saadaan nukuttua vähän paremmin... olen ollut lähes yksinhuoltaja tämän viikon, kun mies on ollut töissä tämän viikonlopunkin enkä ole häntä raaskinut pyytää edes yösyöttöjä hoitamaan...väsyttää kyllä todella paljon. Ei varmasti ole helppoa olla yksinhuoltaja pienen lapsen kanssa ja vielä hoitaa kotia samalla...eli Sannaselle täältäkin oikein paljon tsemppiä ja jaksamista pienten kanssa yh-arkeen!! Toivottavasti saat apua myös läheisiltäsi.

Hienoa että Loviisa olet saanut mieheltäsi apua yösyöttöihin ja itse olet saanut nukuttua vähän enemmän...omasta kokemuksesta täytyy sanoa, että kyllä se muutamakin yön tunti enemmän unta tekee ihmeitä! :)

En muista enää mitä piti kommentoida...lyhyt mutta hyvä muisti =)
Nyt täytyy lähteä nukkumaan että ehtii vähän koisia ennen pikkumiehen heräämistä syömään.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

ellastiina

Terve!

Hienoa, että olet Loviisa saanut nukkua! Jo yksi paremmin nukuttu yö tekee ihmeitä.

Ihanan nimen sai anskulin pienokainen!

Ellastiina kyseli kaipaako kukaan muu vauvamahaa. Minä kaipaan. =) Eniten kyllä silloin heti synnytyksen jälkeen. Katselin tippa linssissä niitä mahakuvia jne. SIlloin toki oli muutenkin itku vähän herkässä... Mutta olihan tuo esikoisen odotusaika jotain ainutkertaista, jota ei enää voi kokea uudestaan. Oli muuten hassua sairaalassa kun synnytyksen jälkeisenä aamuna unenpöpperössä sivelin mahaani ja järkytyin kun sitä ei enää ollutkaan. =D

Viime yönä poika nukkui klo 21-5.30. Harmi että itse nukuin aika huonosti. Sain unta vasta klo 23, heräilin monta kertaa katsomaan kelloa, mies kuorsasi jne. Yöunile nukahtaminen kävi melko helposti, mutta päiväunien kanssa on nyt ollut melkoista taistelua. Poika nukkuu lyhyitä pätkiä, ei enää puhettakaan 4 tunnin päiväunista. Ja vaikka on selvästi väsynyt, ei nukahda kuin liikkuviin vaunuihin. Meillä ei siis nukuta päivällä sisällä ollenkaan, mitä nyt saattaa hetkeksi torkahtaa syliin. Nytkin tuossa haukottelee ja kätisee, mutta auta armias jos yritän nukuttaa syliin tai sänkyyn, alkaa hirveä huuto. Kai maailmassa on niin paljon ihmeteltävää ettei malta nukkua...

Telkkariohjelmista puheenollen, tämä mamma on kohta pulassa kun kaikki sarjat jää kesätauolle. Pitää varmaan ostaa joku dvd-boxi imetysistuntojen viihdykkeeksi. No, toivottavasti pian tulee niin lämmintä että voi imettää vaikka ulkona.

Kivaa viikkoa kaikille!

Riikka ja poika 9 vk

Yritän äkkiä kirjoitella kuulumisia. Nykyisin on niin vähän aikaa olla tietokoneella, kun esikoinenkin on kotona; menee sitten syksyllä takas hoitoon jos itse haluaa tai näyttää edelleen viihtyvän siellä.

Anskulin poitsu oli saanut kivan nimen! Meillä on lauantaina ristiäiset ja nyt onkin kaikenlaista pientä järjestettävää ennen sitä. Nimi ollaan kerrottu jo kaikille aikoja sitten ja kutsutaankin tyttöä jo sillä nimellä. Eli nimeksi tulee Fiona Adele Mariana.

Minullakin oli jälkitarkistus ja kaikki oli ok. Kysyin lääkäriltä niistä allergialääkkeistä, mutta hän ei niitä suostunut määräämään, sillä niillä on joskus epäilty olevan yhteys kätkytkuolemiin. En sitten tiedä kuinka ajantasalla sen lääkärin tiedot oli, sillä olen kyll ä lukenut, että setiritsiiniä ja loratadiinia saa syödä. Kävin sitten ostamassa nenäsumutteen ja silmätippoja ja sain reseptin Ventolinelle, joka auttaa sitten hengenahdistukseen. :-) Ai niin, mulla ei ole alkanut menkat ja toivottavasti ei alakaan pian. Menen tässä muutaman viikon päästä laittamaan kierukan, joten ehkä sen myötä voi menkat alkaa...?

Meidän tyttö on edelleen helppo tapaus. Herää yleensä yöllä kerran, joskus harvemmin 2 kertaa. Päivisin ei vielä ole selkeää rytmiä, mutta onneksi yöisin sentään on. Mä kyllä allekirjoitan sen, että mitä paremmin nukkuu päivisin, sen paremmin vauva nukkuu myös yöllä. Olen huomannut sen molempien lasten kohdalla.

Jaahas, nyt pitää mennä. Sori kun en ehtinyt kommentoimaan enempää...

-marianne & Fiona-tyttö (reilu 7 vkoa)

Kylläpäs teillä monella vauvat nukkuvat tosi hyvin...meillä heräillään vähintään kolmen tunnin välein yöllä syömään. Pari yötä meni kahdella heräämisellä, mutta nyt ei enää tietoakaan siitä... Viime yönä poika heräili parin tunnin välein syömään ja koko yö oli kitinää ja ähkimistä, enkä siinä välissä ehtinyt montaa tuntia nukkumaan ja kelloa tuli katseltua melkein tunnin välein. Nämä kuumat ilmat vaikuttavat selvästi meidän nukkumisiin, vaikka poika nukkuukin vain vaippa päällään öisinkin ja lakana osittain siinä päällä... Toivottavasti jo ensi yö menisi paremmin.

Riikka, meilläkin on taistelua päiväunien kanssa kun ei poika malttaisi millään käydä nukkumaan. Äidin kanssa seurustelu olisi vaan niin kovin kivaa, kellon ajasta huolimatta...yölläkin alkaa heti jokeltamaan ja hymyilemään kun äidin näkee :) mutta ei sitä yöllä aina heti herättyä ja unenpöpperössä kauheasti itseä naurata =)
On se kyllä jännää seurata, miten nopeasti pikkuisesta kehittyy yhä tietoisempi muustakin maailmasta eikä hän enää ole niin kovin sisäänpäin suuntautunut kuin ennen :) Sylissäkin ollessa pitää nähdä joka puolelle, muuten tulee kiukku! ;D

Kiva kuulla että muillakin on herkistelyä...mulla kyllä on ollut vieläkin eli hormonitoiminta taitaa olla vielä sekaisin. ;) Välillä saa oikein pidätellä itkua kun esim. telkkarista tulee ohjelma jossa on jotain liikuttavaa... :D

Telkkariohjelmista harmittelee tämäkin äiti sitä, että kaikki menevät kesän ajaksi tauolle ja kaikki mahdolliset uusinnat tulevat taas koko kesän...eipä tule paljoa telkkaria enää katsottua. Imettäessä on ollut kyllä mukava samalla seurailla noita sarjoja, kun osuvat aina samaan aikaan tulemaan :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

ellastiina ja poika 7vko 2pvä

Riikka, meilläkin poitsu nukkui ennätyspitkät yöunet, 21-04!!! Ja mitä h---tiä teki äippä, EI SAANUT UNTA! Kahdeltatoista aloin kelloa ja poikaa kyttäilemään, joko ois nälkä?! Ei ollut ei, mutta mahdoton ähinä ja puhina ja töhinä kävi sängyssä. Miten voi pienestä miehestä lähteä nukkuessa noin kova mekkala? Eli nollasin sitten ne viikonlopun unet sitten yhtenä yönä :-(. Meillä isukki on kanssa vapautettu viikolla yöheräilyistä, että jaksaa painaa töitä. Sitten viikonloppuisin enemmän vastuuta.

Todella kaunis nimi Mariannen tytöllä!

Ellastiina, samat on fiilikset aamuyöllä, kun pikkuinen alkaa kikkailemaan ja suorastaan naureskelee, vissiin meitsin lähes tyhjille rinnuksille ;-). Nyt voi jo alkaa vähän läppää heittämään tosta vähäisestä meijerin tuotannosta, uskomatonta ettei sieltä juuri mitään tuu ja hinkit on kokoa DD tätä nykyä! Ja kun maitoa ei kunnolla tule, eipä tipu painokaan, tolkuton nälkä kyllä on! Kymmenen (tai rehellisesti 15kg) ois tiputettavana, mutta mitään ei tapahtunut viikkoihin...

Jäi serranot katsomatta... No jospa huomenna sitten.

Illan jatkoa
toivottelee loviisa ja otto

Tervehdys taas! Mulla jäi kirjoittelut kun tyttö syntyi. Synnytys oli pitkä ja kivulias, mutta meni hyvin. Toisena päivänä syntymän jälkeen tyttö vietiin vierestäni teholle. Sydämessä ja verenkierrossa oli häikkää. Tyttö oli 5 viikkoa jatkuvasti letkuissa, ekg-lätkissä ja välillä meni lisähappea. Sylissä pitäminen oli hankalaa letkujen takia. Vietimme aikaa teholla välillä 14 tuntiakin. Jouduin pumppaamaan kaikki maidot ja ne laitettiin nenämahaletkulla tytölle.

Sydämen tila rasittui vain ja hengitys kävi työläämmäksi. Lopulta sydän saatiin leikattua, leikkaus meni hyvin ja nyt vauva vihdoin kotiutui. Nenämahaletku oli aluksi käytössä kotonakin, ja se syöttö vasta viekin aikaa. Letkuttamiseen menee melkein tunti, koska muuten tulee ylös. Lisäksi pumppaamiseen menevä aika ja syöttämisen yrittäminen. Aloin vihata pumppaamista. Kuinka helpompaa onkaan imettää kuin pumpata 4 tunnin välein.
Nyt on tyttö saanut syödä reilun viikon niin paljon kuin jaksaa ja loput laitettu letkulla alas. Onneksi nyt on syöminen alkanut menemään paremmin ja tänään saimme nenämahaletkun pois. Toivottavasti paino nousee ilman sitäkin, jottei sitä letkua tarvitse laittaa uudestaan. Yöt on olleet 2 tunnin mittaisia, sitten letkuttamista, taas nukutaan 2 tuntia ja taas letkutetaan. Ihan uskomattoman raskasta aikaa niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Tänään on todella hyvä olo kun viimeinen letkukin saatiin pois. Vielä tutkitaan ja lääkärikäyntejä on pari viikossa. Edelleen on huoli, mutta samalla hyvä olo kun saa olla kotona. Eipä varmaan tämän kaiken jälkeen yöheräämiset ja pikku kitinät harmita. Sellaistakin asiaa kuin pepun pesemistä ei pidä enää itsestään selvyytenä. Sitäkin pääsimme vasta viime viikolla tekemään.

Huomenia!=)

Jestas mikä tarina lucia1:lla!! Mutta ihanaa, että tyttö voi paremmin ja olette jo kotonakin. Ei varmasti tunnu heräilyt ja muut pikkujutut miltään.Onnea ja hyviä vointeja teille kaikille! Varsinkin pienelle tytölle=)

Ja tosiaan, Sannaselle paaaaaaljon tsemppiä!! Tiedän kokemuksesta, että yh:n elämä on toisinaan rankkaa yhdenkin kanssa. Mutta pärjäät varmasti!

Täällä menee entiseen malliin. Nukutaan ja syödään hyvin! Nimiäiset on ensi lauantaina.
Ihania lämpimiä kesäpäiviä ollut. Voi kun olis koko kesä tällainen!=)

Ihania nimiä olette keksineet lapsosille Riikka ja Anskuli. Meidän tytöstä tulee Sarah Sophia Christina.

Mulla ei oo mitään erikoista herkistelyä ollut, ihmeen rauhallinen toi hormoonitoiminta.
Kiloja on vielä liikaa päällä, mutta eiköhän noi vaunulenkit niitä kuluta. Imetys ei ihmeitä ole tehnyt.

Jaahas, menen takapihalle nauttimaan kupin kahvia. On niin ihana aamu=)

Ihanaa kesäpäivää kaikille!=)

hupsis ja Sohvi

Heippa!

Huh, onpa lucian pienokainen ja tietysti koko perhe saanut kokea kovia! Onneksi tilanne on nyt parempi ja olette päässeet kotiin. Jaksamista ja vointeja!

Meillä yöt on taas muuttuneet. Poika herää kerran klo 1-4 välillä syömään. Muuten ihan ok, mutta en enää itse nukahda syötön ajaksi. Poika saattaa syödä yli puolikin tuntia. Sitten kun käyn viemässä sen omaan sänkyyn, en enää meinaakaan saada unta. Ja noin klo 5-6 on sitten seuraava herätys ja syönti, jonka jälkeen jätän viereen nukkumaan ja siinä sitten syödään ja nukutaan (no, äiti torkkuu) 9-10 asti.

Mutta ihan perustyytyväinen poika kuitenkin on. Ei itke kuin nälkää tai väsymystä. Monta kertaa kyllä ihmettelen että mitä se nyt itkee, eihän sillä VOI taas olla nälkä. Mutta yleensä on. Rintaraivareitakin on ollut muutama. Vasenta rintaa pitää joskus tarjota huijaamalla. Eli pistän pojan makaamaan vasemmalle kyljelleen (kuten jos söisi oikeaa rintaa). TÄmä menee useimmiten läpi. =)

Jaaha, kutsu käy...

Huh hellettä!

Poika nukkui päivällä todella huonosti ja siitä syystä onkin ollut aika kärttyinen. On myös roikkunut tissillä tosi tiheään, taitaa olla janoinen. Vaikea tietää miten paljon/vähän pitäisi pukea pojalle näillä säillä. Tuulee kuitenkin, vaikka lämmintä onkin. Sisällä on vielä toistaiseksi viileämpää kuin ulkona.

Nyt ukkeli on sängyssään hakemassa unta. Eilen nukahti klo 20, mutta heräsi syömään jo klo 23. Onneksi en itse ollut ehtinyt vielä nukahtaa.

Ei täällä sen kummempia. Tulkaahan muutkin linjoille, ettei mene meikäläisen yksinpuheluksi. =)

Huh hellettä tosiaan! Riikka täällä onkin pitänyt yksin puhelua...missäs kaikki muut ovat??

Meillä myös on poika nukkunut kehnosti päiväunia näillä helteillä...heräilee jatkuvasti eikä tahdo millään nukahtaa uudestaan. Mun äiti oli meillä pari päivää ja auttoi pojan hoitamisessa niin sain itse vähän levättyä. Nyt tuntuu että voimia riittää taas vähäksi aikaa :) Käytiin eilen kaupoillakin ja löysin itselleni uusia vaatteita...kiloja on jäänyt raskaudesta vielä sen verran etten vielä mahdu kaikkiin entisiin vaatteisiin.

Lucia, olettepa saaneet kokea kovia! Onneksi pienokainen voi jo paremmin ja olette päässeet kotiin. Paljon voimia ja jaksamista, varsinkin pienelle tytölle! Ja onnea vielä prinsessan johdosta!! =)

Hienoja nimiä olette kaikki keksineet lapsillenne :)

Nyt pitää taas mennä vaunuja heiluttelemaan, jotta poika edes vähäksi aikaa nukahtaisi...

Mukavaa viikonloppua kaikille

ellastiina ja poika (huomenna 8 viikkoa) =)

Heissan kaikille :)

Ja terveisiä kuopiosta... me täällä vieläkin lomaa vietämme viikon verran vielä... sit kotiin ja paluu arkeen...

Öhmötin rytmi on aivan sekaisin... viime yö oli ensimmäinen kun nukkui niin kuin kotonakin... on se vaan jännä kuin pienen lapsen rytmi sotkeutuu vieraissa oleessa...

Ihania nimiä olette hupsista ja marianne tyttösille keksineet :)

Lucialla ollu rankka alku vauvan kanssa, mut onneks nyt on kaikki hyvin...

mut nyt käy kutsu :) pikku öhmötin on nälkä...

Anskuli ja Jesse 2kk4pv

Terve!

Täällä on meneillään (epätoivoinen) nukutusprojekti. Aamusta asti on satanut kaatamalla, joten ajattelin että tänään meillä nukutaan päiväunet sisällä. Vartin välein kuuluu jotain kitinää ja pitää ravata laittamassa tuttia suuhun. Huuh, ehkä äidin on kohta pakko antaa periksi ja lähteä uhmaamaan sadetta...

Meidän pojalle on tulossa eka hammas! :O Ikenessä näkyy valkoinen piste, sormet on suussa jatkuvasti ja kuola valuu. Ja ennen niin tyytyväinen poika on ollut melko kiukkuinen. Ensin luulin että johtuu helteestä tai on nälkäinen.

Jaaha, taas kuuluu kitinää...

Riikka ja poika 10vk

Lucian perheelle tsemppiä ja voimia, on teillä ollut hurjaa ensi metrit tyttösen kanssa! Mutta kuulosti siltä että toipuu kovalla vauhdilla, hienoa!

Riikka, minäkin nukun tosi huonosti... Ekaa syöttöä odottelen ja toisen syötön jälkeen en saa enää unta ja kolmannen syötön jälkeen poika ei enää nuku. Ja edelleen maitoa ei tule riittävästi, joka turhauttaa jo tosi paljon (yölläkin aikaa menee puolitoista tuntia melkein joka syötöllä, kun ensin tissittelyt ja sitten maidon lämmitys).

Nyt on nukuttu tosi huonosti... Sain rauhoittumaan kantoliinaan nyt äsken. Ulkona sataa ja on niin kylmä ettei jaksa nyt vehdata vaunujen kanssa.

Vai Kuopiossa Anskuli, entisessä kotikaupungissa (kivassa sellaisessa) :-) terkkuja vaan tutuille kulmille!

Nukkuiskohan poitsu nyt niin sikeästi että saisi itsekin uinahdettua...??? Kokeillaan!

Jaksamista ja parempia kelejä
toivottelee
loviisa ja otto 7 vkoa+5päivää

Heipsan,
meillä oli ristiäiset ja tyttö sai etunimekseen Venla. :) Reilu 5 viikkoa on ikää ja arki sujuu jo paremmin. Masukivut vain on lisääntyneet ja itku sen mukana. Ja jos vatsaa vääntää heti ruokailun jälkeen, niin pulauttelua esiintyy reilumminkin.

Nonih, nyt alkoi huuto... Taitaa olla nälkä. Pitää mennä siis. :)

Heipsan,
meillä oli ristiäiset ja tyttö sai etunimekseen Venla. :) Reilu 5 viikkoa on ikää ja arki sujuu jo paremmin. Masukivut vain on lisääntyneet ja itku sen mukana. Ja jos vatsaa vääntää heti ruokailun jälkeen, niin pulauttelua esiintyy reilumminkin.

Nonih, nyt alkoi huuto... Taitaa olla nälkä. Pitää mennä siis. :)

Hii-op, nostellaanpas vähän...

Meillä menee yöt edelleen tosi vaihtelevasti. Ehkä joka toinen yö poika herää vain kerran 4-5 aikaan ja joka toinen yö sitten 3 kertaa. Viime yö oli aika unelma, ensi yönä sitten varmaan heräillään taas jatkuvasti. =)

Päiväunien kanssa onkin sitten vaikeampaa. Hyvä jos 3 tunta nukkuu päivällä, joko yhdessä tai kahdessa pätkässä. Olen kyllä käynyt vaunuttelemassa ainakin 2 kertaa päivässä, joten yritetty on, mutta toista ei vaan nukuta. Herättyään ei kuitenkaan ole nälkäinen tms. vaan juttelee ja naureskelee iloisena. No, tästä johtuen poika sammuu yöunille viimeistään klo 21, mikä on vanhempien kannalta ihan kiva.

Syöttövälit ovat pidentyneet, meillä ei syödä tällä hetkellä kuin ehkä 4 kertaa aamun heräämisen ja yöunille käymisen välillä. Aamulla ennen varsinaista heräämistä tarjoan kyllä rintaa useampaan kertaan. Siihen poika rauhoittuu aina (vaikkei juuri söisikään), eikä äidin tarvitse nousta ylös klo 6.

Jaaha, nyt tuolta huudellaan vähän siihen sävyyn että pitää mennä viihdyttämään...

Huomenta

Meillä meni viime yö taas harakoille... Vaihettiin nukkumapaikkaa niin pikku ukon uni oli ihan sekasin :( söi tunnin välein sit siinä lohtuunsa... kiva kiva...

Noh jospa tää elo ja rytmi palais kohilleen ku palaa takas arkeen eli kotiin...

Meidän isosta pikku ukosta on tullu ihan mahoton... se ei anna vauvan olla hetkeekään rauhassa, selkää ei voi kääntää sekunnikskaan :(

Mut ny pakko mennä pikku syöppö taas rääkyy :)

Anskuli ja öhmötti Jesse

Yhteistyössä