Huhtimammat 06 3

  • Viestiketjun aloittaja hipsu
  • Ensimmäinen viesti
Niina ja Linnea + Niklas
Joulumänty on jo koristeltu, suurin osa lahjoista paketoitu, kortit odottavat osoitteita ja kalenteri puoliksi avattu. Kohta herätän lapset ja mennään mummia hakemaan juna-asemalta. Mukavaa tämä elämä! Saisi vaan olla vähän kylmempi sää, niin voisi pulkkailla paremmin. Terveisiä kaikille huhtimammoille!
 
Niina ja Linnea + Niklas
Joulumänty on jo koristeltu, suurin osa lahjoista paketoitu, kortit odottavat osoitteita ja kalenteri puoliksi avattu. Kohta herätän lapset ja mennään mummia hakemaan juna-asemalta. Mukavaa tämä elämä! Saisi vaan olla vähän kylmempi sää, niin voisi pulkkailla paremmin. Terveisiä kaikille huhtimammoille!
 
Mansikkainen1
Voi, kuulostaapa mukavalta Niina! Terveisiä sinnekin.
Täällä pitäisi puhista vielä viikko työharjoittelussa, sitten koittaa auvoisa kolmen viikon loma..Joulutunnelma on vähän vielä hakusessa, kun on menty niin haipakkaa viime viikot. Pikkasen koristuksia olen kyllä jo laittanut, mutta lahjat yms. uupuu tyystin. Tehdään sitten pikavirittäytyminen viikonloppuna. :) Huomenna on Lukaksen joulujuhla päiväkodissa, auttanee tunnelman luomisessa sekin.

 
Nonne
Lyhdyn kajo hankeen loistaa,
pikkutonttu mielessään toistaa;
"Kurkkaa sisään ikkunasta,
laske montako on lasta.
Iloa nurkkiin heittele,
jälkesi huolella peittele!"

Iloista joulun aikaa kaikille!
Nonne ja Tommi
 
Cosmic1 + pojat
Täällä alkaa olla jouluvalmistelut mallillaan. Tänään saatiin kuusi koristeltua ja Matias sai maistella kuusenkoristeita...=)

Rauhallista joulua kaikille!

Terveisin Cosmicin poppoo!
 
Susan
Valkeaa joulua kaikille! Ihanaa kun saatiin lunta!

Meil neiti on kuumeessa, joten joulu taitaa mennä hoidellessa sairasta lasta. Nautitaan kuitenkin vapaista ja joulun tunnelmasta. Itse jäin tänään töistä pois Alissaa hoitamaan, joten loma alkoi jo 2 päivää aiemmin kuin piti. Olemme kuitenkin nyt sisälle lukittuja.
 
hipsu ekirj
moi!
Täälläkin alkaa jouluista olla, vielä pikku raivailua huomenna ja oottelemaan joulupukkia ja mun vanhempia kylään. Onnin kanssa koristeltiin kuusi tänään. Mitään laatikoita en oo kerinny tekeen, kun meillä on menny koko joulukuu korvakierteessä.. Onnilla oli sitten koko ajan korvatulehdus ei siis amorionit olleet purreet ja kahta muutakin antibioottia testattiin, jotka ei auttaneet. Sai sitten onneksi putkitusajan yksityiselle ja viime viikolla käytiin.
Leikkaus meni hyvin ja poika on kyllä nyt paljon iloisempi ja reippaampi ku koko syksynä. On ollut niin tosi kärtty ja kiukkuava koko ajan , osa menny uhman piikkiin mutta nyt sen tajuaa että saattoikin olla suurin osa korvista johtuvaa.
Helmillä on huomennakorvakontrolli ja toivotaan ettei olis tulehdusta .. Vähä kyllä pelkään, että saattaa olla kun on myös niin kiukkuinen ollu viime aikoina.
Hyvää joulua kaikille! nyt pitää mennä nukkuun.
 
Anne ja tontut
Heips,
Meilläkin taitaa mennä joulu sairastellessa, mittasin juuri Tiukun kuumeen ja sitä olikin 38,4. Mälsää, varsinkin kun piti lähteä joulupäivänä sukuloimaan.. saa nyt nähdä..
Mutta RAUHALLISTA joulua kaikille! Muistakaa syödä hyvin ;)
 
mammahuhtikuu & Milla
hei pitkästä aikaa!! hyvää ja rauhallista joulua kaikille!! onnellista uudenvuoden odottelua!

Meillä myös joulu sairastelles nuhan merkeissä. neiti sai taas ottaa astma piippuja sen suurimman sallitun annostuksen mukaan. henkalla nuha alkoi taas kun hampaita tulossa. alku kuusta herra teki neljä hammasta viides päiväs siinä rytäkässä nosti kuumeenkin.

ihanaa kun satoi jouluksi lunta!! neiti uskalsi mennä joulupukin syliin ja lauloi pukille. henri ei pelännyt mutta viersti kuitenkin. lahjoja tuli paljon. joulu ruokaa ja suklaata on syöty enemmän kuin laki sallii. aattona käytiin hautausmaalla ja saunassa. hautausmaalla neiti kyseli kovasti missä ihmiset on ja miksi niille sinne viedään kynttilöitä.
 
mammahuhtikuu & Milla
millan suosikki joululahjoista oli muumivene josta äiti ja isä otti pienimmät osat vielä talteen. henrin suosikki oli maasturi volvo ja kävelykärryt. joissa milla yleensä istuu ja huutaa heeenriii tuu työntään. niinpä niin lapsityövoima on pop.
 
miuku**
Rauhallisia joulunpyhiä täältä meiltä myös!
Huomaa etten ole hetkeen täällä käynyt, kun en alkuun muistanut minkä vuoden huhtikuisia ollaan. Löysin sitten kuitenkin.

Joulu meni meillä aika samoissa merkeissä kuin muillakin näyttää sujuneen. Poikien mielilahja oli meilläkin muumilaiva Merenhuiske ja itse olin iloinen että saatiin paljon vaatteita. Pojat ovat kasvaa hujahtaneet yhtäkkiä pituutta ja kaikki housunlahkeet on puoleen sääreen.

Muuten täällä kaikki ihan mallillaan. Teo ei puhu vielä mitenkään erityisen pitkiä lauseita ja välillä ei oikein meinata saada kukaan selvää puheesta. Vuoden vaihteen jälkeen pitäisi mennä puheterapeutin pakeille. Miehellä on ollut aikoinaan puheen kehityksessä isoja ongelmia, joten saattaa olla perinnöllistä. Topias puhuu kyllä sitten senkin edestä ja välillä hämmästyttää että poika osaa käyttää sanoja jo aika taitavasti. Ehdotin joulupäivänä, että laitetaanko Topias sauna lämpiämään ja kaveri vastasi, että "Arvon rouva, minua on aina vähän epäilyttänyt toi sauna". Jotain tekemistä saattaa olla sillä, että pojat katsovat aika paljon muumeja.

Meillä oli monesta syystä aika rankka syksy ja ollaan oltu lomaa vailla. Tammikuun 23. lähdetään koko porukka Thaimaahan reiluksi kahdeksi viikoksi. Varattiin itse lennot ja hotellit, tuli paljon edullisemmaksi kuin pakettimatka. Melkein naurattaa jo ääneen yhteensä 15 tuntia lentokoneessa, mutta onneksi on yölento. Jos joku on käynyt tolla suunnalla lasten kanssa, niin otan mielelläni vastaan vinkkejä mitä voisi ottaa huomioon ym.

Oikein hyvää ja onnekasta alkavaa vuotta kaikille teille!

 
Mansikkainen1
Miu Miukkis! (Piti kirjoittaa ihan "moi", mutta jätin sitten korjaamatta, kun sopiihan se noinkin.) Tosi kiva kuulla sustakin, ehdinkin jo vähän mietiskellä, jotta mihin olet joutunut. Toivottavasti kaikki siellä kuitenkin ihan ok, vaikka kerroit, että raskaampi vaihe ollut. Thaimaa, voi että. :) Itseasiassa just taas haaveilin, kuinka ois kiva vaan lojua riippukeinussa ja huristella skootterilla. Unohtaa viikonpäivät niin kuin lapsena kesälomalla.. (Arjessa jaksaminen ei ole vahvin lajini.) Mihin päin olette menossa?

Meidän joulunpyhät menivät ihan ok, aatto kiukuteltiin Lukaksen kanssa kaksin kotona, sen enempää sitä tunnelmoimatta. Pukki saapui sitten seuraavana päivänä anoppilaan, jossa jouluruoka, sauna yms. Lahjoja tuli vähän turhankin kanssa Lukakselle, ykkösenä niistä kilpa-auto Lauri radio-ohjattavana versiona, sekä setti missä oli moottorisaha oheistarvikkeineen. Meillä viipottikin sitten parina päivänä alaston metsuri, ainoina vaatteinaan kypärä ja hanskat. Spiderman yöpuku on täytynyt sen sijaan laittaa myös päiväunille mentäessä. :)

Minäkin buukkasin pikkumatkoja talven piristykseksi, ensin lähdetään miehen kanssa maistelemaan pubitunnelmia Dubliniin ja sitten lähden yksikseni kaverin luo Sveitsiin. Kivaa. Tarvitsisi vaan munkin jaksaa painaa koulun ohella töitä, jotta ei vallan talousvene keikahtaisi.

Lukas on myöskin varsinainen verbaalivirtuoosi ja kertoo päivittäin mitä kummallisimpia juttuja. (Topiaksen "arvon rouva" oli kyllä mainio.) Tänään iltapalaa syödessä tokaisi mulle, että "mä se olenkin niin vekkuli tyyppi, että joskus kuvittelen äidikseni jonkun muun." (?!) Ikeassa kertoi, että "kyllä se nyt on niin, että meidän perhe tarvitsee kerrossängyn, äitille ja mulle alapeti ja iskä ylös." Yleisesti ottaen juuri nämä pikkuvanhat tietyllä äänenpainolla sanottavat asiat huvittaa.

Kaikille toivon minäkin ihanaa ja aina vain parempaa uuttavuotta!
 
mammahuhtikuu & Milla
heissan!

kyllä se näyttää olevan vain niin jotta mitä useampi muksu niin ei enää koneelle kyllä kerkiä! meillä neiti on nyt kolme päivää käynyt itse potalla pissalla vaipan haluaa pitää kun kakka tulee kuitenkin housuihin vielä. jostain syystä ei halua kakata potalle.
 
mammahuhtikuu & Milla
dodii jatketaan. henri kävelee seiniä pitkin joten saa nähdä koska kerää rohkeutensa ja lähtee itsekseen matkaan. meillä on tosiaan pieni mies sairastanu koko syksyn nyt viimeisimmät oli ensin räkätauti ja sitten silmätulehdus joka jatkui sidekalvon tulehdukseksi. ja korvatulehduskin löytyi. mutta nyt alkaa pikkumies olla kunnossa. milla on säästynyt pelkällä flunssalla. neiti on sellainenkin papupata jotta puhetta tulee hassuja lauseita ja lauluja keksii. vielä ollaan selvitty pelkällä hellajulama ja voi jessus ja voi sammakko sanoilla. pari kertaa tuli turpa kii ja suu poikki. henkka osaa sanoa äiti auto anna maija aito nam nam
 
mammahuhtikuu & Milla
hei!
oltiinpa pudottu kauas. meillä poikula taisi saada noro viruksen oksenti kaksi päivää ja ripuloi melkein viikon. onneks siitäkin on nyt selvitty. milla on nyt alkanut tehdä isonkin asian pottaan. jipii ehkä ei enää kauaa tarvi ostaa niin suurta määrää vaippoja!!
 
Anne ja puolukkaposket
Heipsansaa,

löysinpäs meidän ketjun!

Töihinpaluu on koittanut ja oi että se on maistunut hyvältä! Sain nyt uuden työpaikankin, mutta en ole varma voinko ottaa sitä vastaan.. neljä iltavuoroa viikossa on ehkä liikaa perheelliselle :( Ottaa ihan täysillä päähän mutta täytyy ajatella perhettä ekana.

Lapset on sopeutuneet päiväkotiin hyvin, mitä nyt Kaapo itkien aina jää, mutta reipas poika sieltä sitten kuoriutuu. Sitten kun ollaan kotona niin varsinkin äiti saa tuntea nahoissaan sen ikävän mikä purkautuu kiukkuna ja äksynä. Ji-pii.

Muistakaa nauttia talven riemuista! Tiuku on hiihtänyt pari kertaa ja kerran käyty "luistelemassa". Oli melko makaronijalka :)

 
Niina ja Linnea + Niklas
Hei kaikille,

Nostellaan vähän meitä... Harvinaista, istun töissä ja kirjoitan tänne. Kerrankin ei ole hengenhätä vaan saan ihan rauhassa miettiä, mitä seuraavaksi tekisin. Olen nyt vuoden alussa kouluttanut 351 esimiestä käymään kehityskeskusteluja, joten kiirettä on pitänyt. Perjantain ja maanantain olen kotona hyvällä omatunnolla lasten kanssa.

Olen suunnitellut yllätysmatkaa 5-vuotishääpäivän kunniaksi. Todennäköisesti lennetään Tukholmaan ja ollaan siellä kaksi yötä. Olisiko teillä jotain ehdotuksia yllätyksiksi matkan ajalle? Pitäisikö ostaa jonkin lahja?

Lapset kasvavat hurjaa vauhtia. Niklas on aika vilkas lapsi, joten menoa ja meininkiä riittää. Sanoja tulee jo kymmenisen. Kekseliäisyyttäkin löytyy-- jos on laitettu tavarat liian korkealle, voi aina hakea lelulaatikon ja kiivetä sen päälle. Kun kuuluu "oppaa", Niklas hyppää jostain jonnekin, luultavasti sohvalta lattialle.

Linnea jaksaa paremmin keskittyä ja tehdä 60 palan palapeliä (Niklas ei tule varmaan koskaan olemaan niin pitkäpinnainen). Uusi käsite on "pelottaminen", Linnea aina muistaa kertoa, että "nyt pelottaa" tai "nyt ei pelota", tilanteesta riippuen. Kaikessa pitää olla aina auttamassa, paitsi silloin kun auttamista varsinaisesti tarvittaisiin :)

Sain juuri tietää että iltapäivän palaveri peruuntui, joten olisin valmis lähtemään kotiin. Ehkä surffaan vielä netissä suunnitellen hääpäiväreissua (on muuten vasta kesäkuun alussa). Aurinkoisia kevätpäiviä!
 
Cosmic ja pojat
Hui, kun on kauan, kun oon tänne kirjoittanut! Meillä on jo vajaan viikon päästä Matiaksen 1-vuotis syntymäpäivät. Kääk! Mihin tää aika on kulunut? Synttärijuhlat mietteissä siis!

Mulle on ollut tosi paljon apua siitä kilpirauhaslääkityksestä! Kiitos vaan kysymästä! Olo on ku toiselta planeetalta ja paino on pudonnut kolmessa kuukaudessa 4kg! Ei väsytä enää (muuten ku jos Matiaksen yöt ovat menneet huonosti), ei janota/pissata koko ajan ja muutenkin yleisvointi on suorastan loistava! Jaksaa nauttia ja iloita pojista, yms.

Meillä Matias on kävellyt pisimmillään itse jo 7 askelta. Höpöttelee paljon omaa kieltään, selkeitä sanoja ovat äiti, isi, pappa ja auto. Liikkuu ihan koko ajan, 10kk neuvolassa tulikin sanomista siitä, ku paino ei ollut noussut parissa kk:ssa kuin 10 grammaa! Mut minkäs teet! Ruoka maistuu hyvin, eli siitä ei oo kyse. Liikkuu vaan niin paljon. Jos ei kävele kävelykärryn tms. kanssa, ni konttaa hirveää vauhtia. Oon alkanut antaa jo vähän tavallista maitoa Nannin seassa, samoin 1-vuotiaalle suunnattuja lastenruokapurkkeja ollaan ostettu jo muutamia viikkoja. Kohta siirrytään samaan ruokaan muun perheen kanssa.

Mitäs muuta?! No, veljeksistä on tullut aika lailla erottamattomat, leikkivät paljon yhdessä. Jos toinen puuttuu, on vaikka nukkumassa, ni heti kysellään perään. Hampaita Matiaksella on kuusi, neljä ylhällä ja kaksi alhaalla. Just tänään katoin, ni on tulossa alas lisää.

Tomilla puhe edelleen sellasta epäselvää, vaikka puhuu kymmenienkin sanojen lauseita. Tuntuu olevan kyse enemmänkin viitsimisestä kuin osaamisesta. S ja R on täysin hukassa. Missäköhän vaiheessa ne kiinnittää niihin huomiota. Oon ite nimittäin joutunu käymään lapsena puheterapiassa just ton takia, samoin mies.

Me oltiin joulusta eteenpäin koko porukka flunssassa vuorotellen ja Matias sairasti siinä samalla sit ekan korvatulehduksen. Se räkä ja köhä ei loppunut ennen kuin mä siivosin koko kämpän, pyyhin kaikki pinnat kunnolla ja pesin kaikki lelut. Olihan siinä urakkaa, mut se auttoi!

Nyt täytyy taas mennä, mut ois kiva kuulla muidenkin kuulumisia!
 
Mansikkainen1
Aktivoidun minäkin tässä. Heippa vaan!

Miehen kanssa onnistunut reissu Dublinissa takana. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, 10 astetta plussalla, oli ihanaa vaan kävellä käsi kädessä päämäärättömästi ympäri kaupunkia, jutella, poiketa pintille ja jatkaa matkaa..vähän kyllä naurettiinkin, kun yhden illan ja päivän aikana oltiin kävelty, kuin ohimennen yli 20 km. :)
Lukas oli onnellisesti tällä välin ollut mummolassa ja nauttinut täydestä huomiosta.

Muutoksen tuulet ovat puhallelleet hieman, me ostimme oman, hieman isomman asunnon kerrostalosta. Päätimme vielä toistaiseksi pysyä Helsingissä ja ehkä sitten myöhemmin pöndelle. Ihan kivaa, kun on jotain uutta, pääsee sisustamaan ja muutenkin väljempiin tiloihin. Harmittaa tietysti Lukaksen päivähoitopaikan vaihto, mutta uskon ja toivon, että kaikki menee hyvin. Tuuria matkassa sen puolesta, että soitin alueen päivähoidon johtajalle ja hoitopaikka on jo luvattu. Kunhan vaan olisi "hyvä" sellainen.

Nyt on joku tosi hyvä vaihe menossa, asiat luistaa, kaikkea pientä kivaa koko ajan tiedossa jne. Lukaksen kanssa menee joskus (kun ei äiti ole nukkunut tarpeeksi) ihan kunnolla hermot. Tekee kaikkea typerää (kaataa maitoa pakastimeen, uittaa mun vähäiset meikit vessanpöntössä jne.), ja omatunto soimaa aina kunnon karjumisen jälkeen (joka ei todellakaan auta yhtään.) Välillä taas, kun onnistun pitämään omat "pinnat palamattomina" oikein yllätyn miten hienosti asiat saa sovittua ja tilanne pysyy hallinnassa. Ajattelen kuitenkin positiivisesti, että tämä on vain elämää, ihanaa sellaista, jos meillä huudetaankin niin kyllä kehutaan ja hassutellaankin.

Mitäs muille? (Ihanaa on lukea teidän kuulumisia, vaikka en nyt niitä tässä kommentoinutkaan mitenkään.)
 
ed. vielä
Niina, toivottavasti keksit kaikkea kivaa teidän häämatkareissulle. Nyt ei tule mitään vinkkiä mieleen (en ole aikoihin edes käynyt Tukholmassa), mutta laitan , jos vaikka jotain sattuisin keksimäänkin. Tärkeintähän on tietty viettää aikaa vaan kaksin. Ja syödä hyvin. :)
 
mammahuhtikuu & Milla
Hei!
Meillä pienimies sai perjantaina taas korvakuurin. Sen jäljistä iski räkätauti joka tarttui neitiinkin. Meidän pikkumiehellä ei ole aikomustakaan alkaa liikkumaan kävellen seisoo hyvin jo ilman tukea mutta kantti ei kestä kun huomaa. Heti pyllähtää maahan. Neiti alkoi sitten vihdoin pottailun täysin. Ulkona ja öisin käyttää vaippaa, kuivana pysyy mutta katsotaan koska uskallan jättää sen kokonaan pois.

Mullakin tuli sitten vihdoin ne kuukumäen uutisetkin kesti toki kokonaiset kolme päivää.
Lasten sairastelujen takia vien kissavauvani vanhempieni luo 2-4viikoksi ja kokeillaan siivota perusteellisesti ja katsoa helpottaako kummankaan olo. Tuntuu ihan kuin yhtä muksua veis pois.
 
Anne ja muksut
Heissan,
nostelen meitä pikapikaa.
Meidän nykyarki on mahdollisimman epäsäännöllistä. Lapset ovat päiväkodissa 10 päivää/kk, mutta nyt huhtikuusta alkaen 14pv. Mulla on vuorotyö ja miehen vapaapäivät vaihtaa paikkojaan viikottain. Ilman perhekalenteria ei tulis mitään!! Omat harrastukset jää aika vähälle, mutta kävin silti juuri ostamassa uudet juoksukengät ja -vaatteet.. kevätaurinko houkuttelee..

Alkaa olla taas synttäreitä tiedossa Huhtimammalaisten perheissä. Kolmen vuoden uhma painaa päälle meilläkin, mutta oudossa ympäristössä tottelee vielä melko hyvin (lue: kaupassa karkkihyllyn kohdalla). Eilen kävin Tiukun kanssa Lildlissä ja ne suklaamunat siellä hyllyssä oli jotain mitä olis pitäny heti saada, mutta "ymmärsi" kun selitin, että kukko tulee munimaan niitä pääsiäisenä ja sitten syödään niitä moooonta!

Kaapo on hauska veikko. Sillä on hassu huumorintaju ja nauraa käkättää vähän väliä. Ulkoilu ei vaan maistu pikkuherralle, ei edes mäenlasku. Odottelee varmaan lumien lähtöä, että saa heittää kengät nurkkaan.
Mies puhuu kolmannesta lapsesta. Minä varasin ajan ammatinvalintapsykologille. Naimisiinkin pitäis ehtiä jossain välissä, mutta liekö sitä ehtii kun on niin pirunmoinen kiire aina :D

Mutta nautitaan nyt tästä ihanasta keväästä, eiks jeh?!
 
hipsu ei kir
moi!
ikuisuus kun viimeksi oon kirjotellut kuulumisia. Helmikin on jo ihan iso 8,5kk ja ottaa tuettuna ensiaskeleitaan ?!kääk!mihin se pikkuvauva hävisi? on kyllä melkoisen huteraa ja kun ei osaa tulla alas ollenkaa, ei ees vielä osaa mahaltaan nousta istuun, mutta ylös vaan on päästävä :) varsin vauhdikas neiti.
Onnin 3-v lähestyy ja meidän Espanjan matkakin hurjaa vauhtia. Ollaan siis jukan isäkuukaudesta 2 viikkoa Espanjassa :)

Ollaan oltu aika kipeitä viime aikoina, Helmillä oli keuhkoputkentulehdus ja nyt on taas räkä ja yskä ja lima ja mä oon ollu viimeset puolitoista viikkoa viruskeuhkokuumeessa :/ Ja nyt Onnikin on ollu kuumeessa muutaman päivän.. Onneksi Jukka on ollut hoitoapuna nyt kun en todellakaan olis jaksanu ite kipeenä sänkypotilaana hoitaa lapsia. mutta on ollu kyllä niin kypsää, tuntuu että oon ollu ikuisuuden kipee. Ehkä tässä jo viikonloppuna uskaltais varovasti ulkoilla ja jopa kauppaan lähtee. Mietiskelin, etten näin kipee oo ollu vuosiin, ees yleensä oo ikinä kuumeessakaan.

No, mutta toivotaan että tästä parannutaan kaikki ennen reissua. Parempi se on nyt sairastaa ku sitte siellä. Helmikin saatiin unikoulutettua vihdoin ja viimeinkin. Nukkuu sii snyt omas sängys ja syö yöllä 1-2 kertaa. Hurja parannus siihen, että roikuttiin koko yö rinnas ja heräiltii tunnin välein.

On se vaan hurjaa tuo ajan kuluminen, taas on se hullu haikee olo, kun pikkuvauva aika on ohi, vaikka se ei Helmin kanssa todellakaan ollu mitää helppoo.. onko mitää järkee sitä siis haikailla? no, ei pelkoo että kolmatta pientä tulis ainakaan muutamaan vuoteen. Töissäkin olis taas kiva jossain vaiheessa käydä. Siis jos tässä maailman tilanteessa ees töitä saa...
jeps, hyviä kevään jatkoja kaikille!!
 

Yhteistyössä