HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Moikka!!

Blue rush ihana söpöliini teijän tyttö :heart: kivoja masukuvia sulla ja myös AO205 ihana massu!!

mulla myös toi iskias vihoitteli koko tämän viikon.saikkua siis tonne torstaille saakka.neuvolalääkäri tiistaina ja katotaan mitä hän meinaa.tiedän ettei tää tästä parane vasta sitten kun vauva syntyy..

mutta ei nyt iltapalalle :D

gismo ja kyllikki 28
 
Iltaa.

Hienoja masukuvia teillä profiileissa!! =)

Eilen mulle pidettiin vähän niinkun babyshowerit, vai miksikös niitä kutsutaan.... :ashamed: Mut haettiin kotoa autolla ja eka mentiin ravintolaan syömään. Nam!! Sieltä mentiin ystäväni luo istumaan iltaa, ja sain vyöhyketerapeutilta jalka- hartia- niska ja päähieronnan. Ihanan rentouttavaa. Ystävät oli keränneet mulle semmosen "mini-äitiyspakkauksen" johon he oli hommannut kaikenlaista vauvakamaa ja kaikkea tarpeellista, mitä nyt heti tarttee, kun vauvankans kotiin tullaan. Oli kyllä tosi mukava ilta!! =)

Liitoskivut alkaa yltyä päivä päivältä. Nyt aamuisinki jo on aika kivuliasta nousta sängystä ylös, häpyluuhun ottaa niin pirun kipiää aina aluksi ennenkä liikkeelle pääsee!! Täytyis ehkä yöllä, kun on hereillä, aina nousta hetkeksi jaloittelemaan, jos pystyis vähän hellittää niin noita kipuja. Mutta onneksi nyt ollaan kuitenkin viikoissa jo suhteellisen pitkällä, että ei sitä kärsimistä nyt niiiiiin kauaa enää oo!

Närästystä taas on ollut viikonlopun aikana yllin kyllin. Justiin imeskelin rennien. Ilkeä vaiva tuokin!

Hyvää alkavaa viikkoa huhtukuun masuille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy nyt viikolla 31 :heart:
 
Moi :wave:

Ihania päivitettyjä masukuvia :heart:

Kävin torstaina labrassa verikokeissa. Perjantaina kun tuloksia soittelin niin hb oli vaan 93 ja verenkuva näytti et rautavarastot on tyhjät :\|

Lääkärille sain soittoajan ja tuplattiin obsidan nyt kahteen päivässä, ja jos ei ala nouseen niin Tayssiin verensiirtoon, koska jos hb laskee alle 90 vauvan hapen saanti huononee.. :/

No ilosempia uutisia tähän väliin kaveri oli saanut pojan keskiviikkona, tänään kotiutui :heart:

Viikonloppu meni hyvin perjantain oltiin porukoilla saunomass ja lauantina taas pojan kanssa tehtiin lumihommia ja laskettiin mäkeä, oli tosi hyvä ilma.

Niin joo, närästyksestä kärsitään täälläkin ja sit pohkeista vetää suonta.

Viikot näkyy kuluvan taas nopeesti

Miron äiti ja "Sisu" 29+3 :heart: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 21:29 Miron äiti kirjoitti:
Moi :wave:

Ihania päivitettyjä masukuvia :heart:

Kävin torstaina labrassa verikokeissa. Perjantaina kun tuloksia soittelin niin hb oli vaan 93 ja verenkuva näytti et rautavarastot on tyhjät :\|

Lääkärille sain soittoajan ja tuplattiin obsidan nyt kahteen päivässä, ja jos ei ala nouseen niin Tayssiin verensiirtoon, koska jos hb laskee alle 90 vauvan hapen saanti huononee.. :/

No ilosempia uutisia tähän väliin kaveri oli saanut pojan keskiviikkona, tänään kotiutui :heart:

Viikonloppu meni hyvin perjantain oltiin porukoilla saunomass ja lauantina taas pojan kanssa tehtiin lumihommia ja laskettiin mäkeä, oli tosi hyvä ilma.

Niin joo, närästyksestä kärsitään täälläkin ja sit pohkeista vetää suonta.

Viikot näkyy kuluvan taas nopeesti

Miron äiti ja "Sisu" 29+3 :heart:
Kuule tuosta raudasta niin mulla laski toisen lapsen aikana likille 100 hb ja sillon sitten eräs vanha kätilö neuvo hakemaan apteekista maltoferintippoja ja sitten samalla ottaa c-vitaminisen juoman kanssa ja otin vielä spartocinen tapletteja rinnalla koko ajan ja kun menin synnyttämään niin hb oli 129. Että kannattaa koittaa ainakin noita maltoferintippoja. jotta ei verensiirtoon tarttis mennä. :ashamed: minä taas sekaannun :whistle:
 
Moi!

Taas täällä kukutaan koneella myöhään, kun tuli taas päikyt nukuttua :ashamed:

Blue Rush: Tosi sulonen tyllerö teillä! Oikein ilopillerin näkönen :)

Täällä oli tänääkii hieno ilma, pari tuntia ulkoiltiin, sittenhän se unikin maittoi!

Miulla on hemppa olli hyvin siinä 120-129 pelkästään multi vita plussalla (vai mikä se olikaan, joka oli raskausaikana tarkotettu???). Alkuun otin vaan yhen päivässä, mutta neuvolatäti sano, että ottaa pari silloin tällöin sen D-vitamiinin takia.

Meillä synnytysvalmennus oli vaan ekakertalaisille ja myöskin pari kertaa vuodessa, kun on pieni paikkakunta. Joillakin se sattuu aika alkuraskauteen ja joillakin ihan loppuvaiheeseen. Sairaalaan tutustuminen ei liittyny siihen mitenkään, sinne mentii sitten ihan omalla ajalla. Ei tuo täällä ainakaa ollu kovinkaan kummonen tuo valmennus. Sitä oli kolmena iltana, yhtenä kerto neuvolatäti synnytyksen kulkua, yhtenä iltana oli kelasta kertomasta tuista ja yhtenä iltana pappi puhumassa ristiäisistä. Enemmän siellä kiinnosti, että ketkä muut saa vauvan, tosiaan, pieni paikkakunta ja kaikki tuntee toisensä :ashamed:

Sain eilen kuulla, että yx kaveri aa kans vauvan elokuussa. Ovat jo kauan yrittäneet ja nyt vihdoin vauvauutisia! Laitoin heti jo miun vanhat odotus ja vauvalehdet tuosta kasalle, että pääsee niitä lueskelemaan.

Mutta nyt nukkkumaan, moikka moi!

rouva80 ja "sisko"30+1

Ai nii vielä, olis kiva vaihtaa vielä kuulumisia vauvapuolellakin. Tai sit jos joku olis innokas, ni perustais oman yhteisön meille, jota muut eivät pääse lukemaan. Senhän vois jo nyt perustaa, olis kivempi sellasessa kirjotella, ei tulis noita turhia ulkopuolisten kommenttejakaan. Itellä ei aika kyllä valitettavasti sellaseen riitä ja tää koneen käsittelykään ei aina oo ihan hanskassa :ashamed: Mutta kiinnostasko ketä, jos jollain on vaikka jo kokemusta aikasemmin????
 
Miron äiti: Mulla tippu kans hb tohon 95:een mutta nyt viimeksi oli noussut kivasti ollen 117 :whistle: Joku jo mainitsi, että eri rautavalmistettakin voisi kokeilla.....minä lisäksi otin kynän ja paperin ja rupesin kirjottamaan KAIKKI ylös mitä olin syönyt. Ja kas kumma, vikaa löytyi kyllä hyvinkin selvästi nimittäin vihreiden kasvisten määrä oli minun kodalla aivan mitätön :ashamed: Nyt teen silleen, että joka aamu pesen kulhollisen (pienen) vihanneksia (paljon tumman vihreetä salaattia, tomaattia, paprikaa, parsakaalia ym) ja huolehdin, että syön sen kulhon tyhjäks päivän aikana. Minulla se tepsii koska sillatavalla nään paljonko vielä "pitää" sen päivän aikana vihanneksia saada :) ja tulos oli ainaki hyvä joten suosittelen kokeilemaan (rautavalmisteen lisäksi) mikäli yhtään epäilet omaa ruokavaliota. Voihan se toki olla, että syöt aivan mainiosti ja suositusten mukaan jo ennestäänkin ;)
 
heippa!

kivoja kuvia oli teillä!! =) :heart: en oo sitten aikaiseksi saanut laitettua mitään kuvaa rofiiliin mutta ehkä joskus.. ;)

täällä olen vielä siskon luona ja huomenna tai ke olis tarkoitus kotiin päin taas lähteä.. onkin jo jotenkin "kotiikävä" vaikka omaa väkeähän täällä pyörii niin ei ole sama asia kuitenkaan kuin olis kotona.

ihan hyvä idea se vauvapuolelle perustaminen..jossain vaiheessa yritinkin siitä kysäistä. mä en ole kovin hyvä näiden koneiden kanssa ja luulen että ei oikein mun kärsivällisyys aina riitä.. :ashamed:

mutta nyt vielä kattoon hiukan muita sivustoja.. hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

jalava ja smurffi 29+3
 
Vai että siro maha... :whistle:
Itestä kun tuntuu että kaikkea muuta...
Mutta kiitos :D

Miron äiti Tosiaan C-vitamiini auttaa rautaa imeytymään, eli kannattaa ottaa se rauta tyhjään mahaan, ja vaikka appelsiinimehun kera.
Itse syön sitä multivita 2+:saa ja rautaa kimpassa, niin nyt oli viimeksi just noussu tosi hyvin, vaikka yleensä kärsin koko odotusajan matalasta hb:stä.

Syntymähäjykö sai Babyshowerit?!
Oi kun oliskin ihanat, ei oo ikinä järkätty, mut olishan se mukava olla hellittävänä :D
Ei sen puoleen, etten kyllä itsekkään ole kamuille niitä järjestellyt, ehkä vielä liian jenkkityyliä.. :whistle:
Mutta luultavasti tulevaisuudessa siitä tuleekin enemmän sääntö kuin poikkeus.

Torstaina olis neuvola, nythän se tosiaan on jo kahden viikon välein...
Aikas lähellä alkaa tuo loppu olemaan, esikko kun on syntynyt rv 38, ja kakkonen 38+5...
Mutta jotenkin on vaan kyllä semmonen fiilis että yli mennään...

Kannatan tuota suljettua yhteisöä, olis mukava laittaa vauvoistakin sitten kuvia, mutta ei koko kansan nähtäväksi...
Eli joku nero voisi sen perustaa :D

Nyt lähden isomman kanssa touhuamaan, ennen kuin pienempi herää :wave:

A0205 & Oikku 32+3 ;)
 
Lisko
Joku yteisö olisi kiva, minäkään en ole hyvä näiden koneiden kanssa, joten jos halukkaita löytyy niin, hieno homma :)

Tylsä päivä, pojalla sekä äidillä, pakkasta ollut koko aamupäivän lähes 20, niin en ole hirvinnyt ulos pojan kanssa lähteä. Kiva kiva, vissiin luvannut tällasia pakkasia nyt ainakin alkuviikon, pitää yrittää välillä keksiä jotain puuhaa pojalle kun meinaa tylsistyä :( Päikkäritkään ei tunnu maistuvan, se on heti kun kotiin jäätiin, niin nukkuu yössä sellaset 11 tuntia, ei jää unta enää päiväunille, jospa edes välillä nukkuis, pääsis itsekin lepäämään \|O

Taas poika huutelee, joten menen kaveriks huristelee autoilla tai liimaamaan tarroja tai mitä ikinä keksitäänkin :whistle: :)

Lisko ja "pikku- neiti" rv 30+5
 
Moiks.

Maanantai taas, näin viikon alussa aina tuntuu, että viikonloppuun on niin pitkä aika, mutta kohta toivotellaan hyvät viikonloput... menee päivät niin nopiaa.

A0205 ,meillä on ollut ystävienkans semmonen tapa, että kun ollaan ekaa vauvaa odotettu, ollaan jotain pientä kivaa keksitty loppuodotuksesta sille "möhömahalle" ja sitten tosiaan kerätty porukalla sitä tarpeellista kamaa vielä, mitä äitiyspakkauksessa ei oo. Yleensä se minipakkaus on sisältänyt liivinsuojia, vanupuikkoja, vanulappuja, vaippoja vauvalle sekä äidille, joku pieni 50cm vaate, tutin ja tuttipullon, tuttiketjun, rasvoja sekä vauvalle, että äitille ym. ym. tosi kiva juttu on ollut. Ja mun pakkaukses nyt oli vielä ekstrana mulle paita, missä lukee "POIS ALTA, MAHAA TUARAHAN" :LOL: Ystävät tais nyt ajatella, että kun neljättä jo odotan, että vois uusia tuon hemmottelujutun mun kohdalla, ja tosi kivasti ajateltu!!!! =)

Olis kyllä sitten kiva tosiaan jatkaa juttuja, kun vauvat on syntyneet. Ainakin nyt jossain tuolla vauvapuolella, suljettuna tai avoimena, kuinka vaan, mutta kuitenkin kiva on kuulla kuulumisia edelleen!!

Oon jonkin verran nyt saanut laitettua vauvan tavaroita paikoilleen. Mies kun sai töissä tehtyä tuonne kodinhoitohuoneeseen sen hyllykön ja mä kävin siihen ostamassa muutaman korin, niin nyt on sitten hoitopaikka valmiina ja siihen oon kamoja kasannut. Pitäis vaan kaivaa noi vanhat äitiyspakkaukset ja sieltä ne pienimmät vaatteet myös, nyt kun oon vasta nuo mitä oon nyt hommannut, laittanut tuohon valmiiksi.

Oli muuten hyvä, että äitiyspakkauksessa ei ollut nyt ollenkaan kokonaista pakettia new born vaippoja. Ne kun on tupannut olla liian pieniä ja jäänyt käyttämättä! Laitoksellakaan kun täällä ainakaan ei niin pieniä käytetä, siellläkin on mini-vaipat käytössä! Muutamahan new born vaippa tuolla oli, mutta eiköhän ne nyt saa käytettyä.

Laskiaispullista vielä sen verran, että suosittelen kokeilemaan seuraavaa... :p Kun otatte siltä pullalta sen "hatun" pois, niin kovertakaa jonkin verran sitä sisustaa siitä pohjapalasta pois johonkin kulhoon. Kun ootte saaneet koverrettua niin monesta kun nyt ajattelette kerralla tehdä, sekoittakaa ihan pieni tilkka maitoa niihin, että ne vähän kostuu ja sitten vähän hienoa sokeria ja vaniljasokeria. Mä laitan vielä mantelirouhettakin, mutta se on makuasia ja voi jättää poiskin. Sitten vaan siihen koverrettuun kohtaan tuota täytettä päälle hilloa ja vielä sitä kermavaahtoa niin kyllä on hyvää!!!!!

Mukavaa Maanantain jatkoa!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 31+1
 
Kiitos raudankohotus vinkeistä :wave:

Jos ei muita vapaaehtosia löydy niin mä voisin tohon kerhot osioon jonkun näkösen yhteisön laittaa kunhan tästä kerkeen... vai mitä ootte mieltä?

Nyt pitää jatkaa tietsikan räpläämistä, kun oon vähän sotkenu ja poistellu "tärkeitä" ohjelmia...

Miron äiti ja "Sisu" 29+4 :heart:
 
Heippa!!

kyl mä ainakin ajattelin että jatkettaisiin kirjottamista vielä tuolla vauva-puolellakin tai voidaan myös perustaa yhteisö.mä en kyl osaa mut mul sopii jos miron äiti väsää :D

täällä ei mitää uutta.mulla huomenna neuvolalääkäri.toivottavasti se nyt tajuaa tän asian että mulla oikeasti toi iskias vaivaa ja kirjoittaisi lisää saikkua.

gismo ja kyllikki 28+1
 
Maanantaita!

Nopeeta tulin kertomaan neuvolakuulumisia:
Paino: +600g/vko. Ihmetteln miten on voinut taas noin paljon nousta kun olen syönyt todella terveellisesti viime aikoina ja joka päivä käynyt kävelemässä. Oisko vaan tuota turvotusta tullut niin paljon. Sormukset on kyllä otettu jo pois ja kengät ei aina mene kokonaan kiinni.
RR: 120/60
Sf: 29cm. Noussut 7cm viime kerrasta, josta 4 vkoa. :whistle:
Pikkuisen sydämensyke: 160 :heart:
Pissa: puhdas
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT
Hb: 125. Noussut hyvin vaikka en rautaa olekaan pystynyt syömään.

Kaikki edelleen hyvin. Tunsin vauva pepun kädellä kun terkkari näytti mistä kohtaa tunnustella. :D Itse kun en tunnustelemalla tunne vauvaa oikein. Seuraava neuvola onkin kahden viikon päästä. Ensi viikolla ja sitä seuraavalla viikolla on maanantaina synnytysvalmennus.

miranda + masuli 30+0
 
Lisko
Syntymähäjy kiitti taas laskiaspulla vinkistä :) Ostin tänään kaupasta pullia ja paistoin ja laitoin hillot ja kermavaahdot, mutta jos huomenna kovertais vielä tuota sisustaa ja kokeilis millaisia on silleen :p Tänäänkin söin niitä 3! :eek: :p Mutta ne oli aika pieniä pullia *seli seli* :whistle:

Huomenna olisi lääkärineuvola minulla ja pojalla lääkäri, katotaan miten on paino viikossa noussu :whistle:

Juups, laitan vielä pyykit pyörimään, olis pojan pissa ja kakka housut pesua odottamassa :whistle: :x

Lisko rv 30+5
 
neuvola kuulumisia:
paino:yhteensä jo 9 kg tullut :eek:
vauvan sydänäänet:160
kohdunsuu:ei sanonut muuta kun et onhan tää tämmönen pehmeä ja auki mut onhan noita synnytyksiäkin sulla jo takana ja viikkoja hyvin mutta seuraillaan ja ota rauhassa et pääsisit edes tuonne rv 36 asti


seuraavan ajan sain lääkärille 4 vkon päähän ja neuvolaan 2 viikon.synnytyssuunnitteluun pitäis kutsu tulla parin viikon sisään.jaa niin ja vauva oli siis perätilassa,sitäkin ruvetaan nyt hieman pitään silmällä.
ädä ja hippula 30+5
 
Moi!
Olipas pitkän tuntuinen päivä. Nukuin viime yön huonosti, kun koski mahaan (varmaan seurausta siitä, kun meinasin kaatua tossa pihassa). Tänään olin sit niitä lapsia hoitamassa. Vanhimmalla hirveä uhma menossa, joten hiukan joutu komentamaan.

Olis tosiaan kiva kirjotella myöhemminkin. Itse kannatan jotain suljettua yhteisöä. Ihan sillä, että kun meitä ensisynnyttäjiä on, niin jos sattuu kysymään jotain "tyhmää", niin ei heti tuu näitä "fiksuja" kommentteja.

Täytyy sanoa, että tämä raskausaika on menny todella nopeasti =) En kyllä valita yhtään.
Enää neljä päivää töitä. Ilmotinkin tänään, että perjantaina tehdään pizzaa niin minä saan juhlia :D Ja jos hyvin käy, pizza odottaa valmiina, kun töistä tulen.

t. Pirkkis ja Toukka 29+3
 
Heippa pitkästä aikaa!

Olin vähän rentoutumassa siskon luona Keski-Suomessa. Eilen menin ja tänään tulin takas. Ihana oli olla ihan yksin liikkeellä. Mies oli lasten kanssa kotona silläaikaa. Vaikka olikin vaan näin lyhyt aika, niin silti oli mukavaa. Ei tiedä millon sitä seuraavan kerran pääsee yksin liikkeelle.

Olis kyllä kiva lukea kuulumisia myös vauvojen syntymän jälkeen, joten jos joku (Miron äiti) tekniikan ihmelapsi osaa sellasen suljetun jutun perustaa niin toki mukaan hyppään.

Ihanan näköisiä vauvamasuja teillä. Oma maha tuntuu jo välillä aikas suurelta ja hankalalta... Ja vielä sitä pitäis hetken aikaa kantaa tuossa edessä. Ja kasvaahan se vieläkin....

Nyt pitää lähteä kuorimaan appelsiinia.... tekee niin jotain raikasta mieli...

Nasu-Masu 30+2
 
Lisko , oleppa hyvä vaan vinkistä! Mä ekan kerran maistoin anoppilassa tuolla tyylillä tehtyjä laskiaispullia ja sen jälkeen oon ne aina tehnyt noin! :p

Niin ja Nasu-masu laittoi mut hiniöimään myös appelsiineja. Täs justiin tulin saunasta ja mulla onkin kaks appelsiinia jääkaapissa, että saa jotain raikasta herkutella, meen nyt niiden pariin. :wave:

-Häjyt
 
heippa!

täällä pohjanmaalla edelleen.. huomenna sitten jo kotiin takas. onkin ollut ihana viikko täällä. hiukan välillä nukuttu huonosti mutta muuten mennyt kivasti.

juu.. mä hyppään sitten mukaan kanssa nyyttikeskusteluihin... =) kun joku viisaampi sen osaa tehdä. ja kertoo sitten ohjeet että miten sitä käytetään.... :whistle: olen kyllä ihan untoiivari nöiden tekniikan kanssa..

nyt kun pääsen kotiin yritän saaha tuohon rofiiliin mun masu kuvan tms.. kun harmittaa etten ole laittanut..

tää meijän asukki on alkanut muuten liikkua tooosiiii tooosiii paljon. ei oo ennen ollutkaan näin vilkas tapaus. pari vikaa päivää on ollut vaan parin tunnin huilijaksoja ja sitten alkanut mekastaa uudelleen. ja sitten jos syö jotain hedelmää tms. mistä saa nopeasti sokeria niin johan tulee vilskettä sen jälkeen. jotta huh huh...

onko muilla alkanut olemaan samaa vaivaa kun mulla. vauva painaa tuonne virtsarakkoon aika kovasti ja välillä on vaikea saaha rakkoa tyhjäksi.. :ashamed: mitään virtsistä ei kyllä ole kun ei ole siis mitään vaivaa. mutta toi että se painaa juilii menenmään ja ai että se tuntuu tosi inhalle.

viesti karkas.. lisään jotai kun en kerinny kirjoittelee kait kaikkee.. :whistle:

täällä on muuten pakkasta melkein 30.. ihan äsken mittarissa oli 29 ja 4 joten ei tee hirveesti mieli ulos...
sisko lupaskin tehdä tänään leipä juustoa itse niin saapi sitten herkutella vielä ennen kun lähtee kotiin..
:whistle: :) :D leipäjuusto on aivan sairaan hyvää.. kantsii kokeilla.. en tosin tiedä <br><br>
 
Lisko
ädä: nuo sinun kirjoitukset usein kuulostaa just niin kuin olisin itse ne kirjoittanut :) Varsinkin neuvolassa "lähes aina" samat asiat :) Tänäänkin lääkärillä aikalailla samanlailla kuin sinulla oli ollut, eli:

Paino yhteensä: 8,7kg
Verenpaine: hyvä, kuten aina
Pissa: puhdas
Sf: 28cm
Tarjonta: perätila edelleen (mutta sanoi vaan, et seurataan tilannetta, kysyi vielä onko poika syntynyt ihan normaalisti, mut muuten ei kommentoinut asiaa)
Liikkeet: ++
Kohdun tilanne: Pehmeähkö, kiinni, 3cm ja turvotusta(?) :eek:

Seuraava aika 2½ viikon päästä neuvolaan, 2 viikon päähän aikaa ehdotti, mut se viikko just ei käy mulle.

Poikakin kävi siinä lääkärillä ja oli todella reipas :) Lääkäri ja neuvolan täti oikein kehui kuin on reipas ja virkeä poika :heart:

Juu haen kahvia ja pullan :p

Lisko ja "pikku- neiti" rv 30+6 :heart:
 
Mäkin mukaan koitan hypätä jos sellanen yhteisö perustetaan ;) omat taidot siihen ei riitä.

Meillä on täällä aivan sairaan kylmä. Pakkasta on - 26 on tullu jo amusta kolmisen astetta alaspäin ja isäntäkin on kotona kun ei tuolla ulkona mikään toimi tällä pakkasella. Toivon mukaan huomenna olis parempi keli jo.

Mua on kolmisen päivää supistellu niin että ei oikeen tekemisestä oo tullu yhtään mitään. Ja nuhakin on riesana että olo on tosiaankin tosi huono että huonolla hapella on menty monta päivää.

Kirjottelen lisää myöhemmin nyt meen tekemään kummilikan villanuttua jotta saisin sen pois kynsistäni ennen kun ne lähtee takasin pirkanmaalle.
 
Lisko
Nyt kahvit juotu ja pulla syöty :p

Ai niin vauvan syke oli 149 :heart:

Pakkasta täällä -30! :eek: Että ei mennä siis tänäänkään pojan kanssa ulos, meinasi naama jäätyä aamulla kun autolle käveltiin :\| eihän tuo poika ole nyt ollut vaillakaan, ilmeisesti hänelläkin oli vähän kylmä kun lääkärissä käytiin.

Lisko *taas*
 
Tiistaita kaikille!!

En oo kirjoitellu vähään aikaan mutta päivittäin olen kuulumiset käynyt lukemassa.. kamalaa flunssaa täällä podetaan.. :snotty:

Neuvolassa tänäaamuna kävin


paino: +600g/vk yht. 7,5kg
verenpaine: 138/86 koholla mut tätskä sano sen johtuvan tästä flunssasta

pissa:puhdas
sf:31
tarjonta: rt
vauvan syke:142
liikkeet:++

Täällä oli pakkasta tänäaamuna -31.. meinas olla auto aika kankee kun piti lähtee sinne neuvolaan.. tylsää kun ei pääse ulkoilemaan...

Nyt ei taas järki luista ollenkaan.. vissiin räkää pää täynnä..
Kirjoittelen siis lisää sitten kun aivot taas toimii :ashamed:

t:gemini+masukki rv 32+0 :heart: <br><br>
 
Moi.

Täällä kans pakkasta oli aamulla 28 tai 29 astetta. Ei aivan mennyt 30 astetta rikki, mutta nyt ens yöksi on luvattu vielä kylmempää, että taitaa tuo raja rikkoontua. Äsken meinasin viedä poikaa kerhoon, enhän mä saanut autoa käyntiin, kun sillä ei oo muutenkaan pariin päivään ajettu ja nyt vielä oli noin kylmä yö... saa mies sitä kokeilla, kun töistä tulee, en viittiny kauaa "hinkkoottaa" sitä, etten tee jotain, mitä ei saisi. Itkuthan tuo poika tirahutti sitten kun ei kerhoon päässytkään, mutta nyt jo paremmalla mielellä. Mulla kun oli paistovalmiita korvapuusteja pakkasessa ja ne paistoin ja välipalaksi saivat herkutella pullalla. (pientä lahjontaa) :D

Vauva tais yrittää illalla tulla vatsanahkan läpi, kun puski niin korkealle aina jonkin kohdan masusta. Eipä oo ennemmin tuolla lailla liikkunut, välillä oli maha aivan muodoton ja toispuoleinen kun tuo junnas. Yölläkin sitten heräsin siihen, että otti kipiää kun se taas venytteli tuota nahkaa. Ja kuului tuolta masusta semmonen naksuminen välillä... mikäköhän siellä venyi ja paukkui??? Mä jouduin yöllä oikeen painamaan vastaan, ettei se olis niin pirusti venyttänyt ja helpottihan se, mutta sitten jäi unet hiukan katkonaisiksi. Kyllä musta tuntuu, että toi vauva on aivan varmasti jo joku kakskiloinen jössikkä tuolla. =)

Niinjoo, mä kysyin vyöhyketerapeutilta niitä kohtia jaloissa, mistä pitää hieroa, jos laskettu aika alkaa lähestyä eikä synnärille oo lähtöä vielä tullut. Eli niitä vois kokeilla sitten hieroa kun sen aika on, eipä siitä haittaakaan oo. Kohdat oli kantapään molemmat reunat ja sitten pohjastakin kuulemma voi hieroa. Mutta parhaimmat akupisteet vai hermopisteet on kuulemma tuos kantapään sisäsyrjällä, tuon luun ja kantapään välimaastossa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Että tämmöstä vinkkiä jo näin varhaisessa vaiheessa.

Hyvää tiistaita!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 31+2
 
Moron.

Useampi päivä tais mennä pinoutumatta..

Vietettiin TYTÖN 2V JUHLIA. Kivaa oli, vaikka kyl mua sit väsyttikin.

SUPISTELUJA tullut taas vähän enemmän nyt kun oon päivät lasten kaa itsekseen. Ei mitään radikaalia kuitenkaan, joten hyvillä mielin oon ja toivon, että raskaudesta tulee täysiaikainen.

TYTÖLTÄ murtui eilen varvas ;).. Olin laittamassa leivinuuniin tulia niin eikös yks iso halko pudonnut suoraan tytön varpaalle.. Urhea pikku potilas kuitenkin, tänään jo vähän kävellytkin itse. Eilisen kannoin - ei kauheen kivaa tällä mahalla ja näillä vihlomisilla ja supisteluilla..

Mua PISSITTÄÄ koko ajan.. vauva liikkuu jotenkin niin, et töniin virtsarakkoa ja supistuksetkin aiheuttaa aina pisuhätää.. Yöllä ei onneksi tarvii rampata kuin ehkä kerran..

Täällä oli aamulla -31, joten ihan sisällä mekin. Eikä tuota varvasrikkoa nyt muutenkaa järkevästi voi ulkoiluttaa..

Väsyttää.. pitäis kai käydä keittään teetä. Jos reipastuis vaikka.

Orapihlaja ja sykerö31+6
 

Yhteistyössä