HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Mukavia ultra kuulumisia oli kaikilla =) ja uusimamma oli tullut joukkoon, tervetuloa!

täällä ei mitään erikoista, ukon naama jotenkin käy välillä tosi kovasti hermoon :/ raukka siitä kyllä kuulee kans!!

ajattelimma tänään käydä tytön kans elokuvissa eka kertaa. olis menty kattoon se yli aidan, mut oli K7. mennään sit kattoon autot leffa voi kyllä olla liian pitkä, mut pääseehän sieltä sit pois jos alkaa tympiin. sit käydään mäkkärillä herkutteleen :p
 
Heh, katsoin eilen Nine Months-leffan. :D ISO VIRHE! :D Hugh Grantin nyyhkyleffat on ihania ja sitten kun vielä vauva-aiheinen niin niagara... :LOL: Itkeä pillitin vähän väliä. :whistle: Vaikkakin olin sen katsonut muutaman kerran aikaisemminkin.

Muita nyyhkyttäjiä? :D

Vispilä ja pikkuiset 13+1
 
Hei vaan.

Täällä kaikki aikas normaalisti. Lauantai aina rentoillaan, illalla sitten mummolaa kohti.

VISPILÄ: mä oon tän raskauden aikana ollut tosi herkkä ja itkeä tihrustan vähän kaikkea..

TINNI: kiva, että kaikki hyvin
TOIVOTTAVASTI MUUTKIN SAAVAT HYVIÄ TULOKSIA!!

Itse vielä emmin et meniskö yksityiseen ultraan vai ei.. meillä oli vaan se alkuraskauden ultra kunnan puolesta ja mulle se tehtiin jo rv9. Sen jälkeen ei tiedossa mitään. Edellinen synnytys ku mullistui yllätysperätilasta niin kiukuttaa periaatteesta, ettei ultria käytetä kun laitteet kuitenkin olis..

Nyt itkee meidän kuopus syliä, joten toisella kerralla enemmän..

 
Moikka.

Tää päivä kehkeytyi aivan erilaiseksi, kuin olin kuvitellut. Ajattelin, että kerrankin rentoudutaan perheen kanssa, kun tiedossa on sitten taas monta viikonloppua peräkkäin, että on menoja jonnekkin. No, eilen illalla saimme suru-uutisen, mieheni pappa kuoli ja tänään sitten olimme saattamassa häntä talvihautaan. Sitten äiti joutui sairaalaan paksunsuolen tulehduksen takia. Kaikkea kanssa! Huomenna sitten täytyy ajella äitiä kattomaan, ettei hällä aivan aika pitkäksi tuu makoillessa.

Mutta nyt ollaan kotona, ja mies tuolla virittelee takkaan tulta, kohta sauna päälle, mikäs sen rentouttavampaa!

Nyt voin jo sanoa, että paha olo on ja pysyy poissa. Mutta väsy ei. Mitäköhän ton pahoinvonnin tilalle sitten tulee... en muista edellisistä odotuksista. Kuitenkin sitä aina jotain vaivaa on. Niin, no selkä mulla meinaa reistata jo, kohta pitää sovittaa tuota tukivyötä, että joko siitä hyötyä olisi. Ja kannatinsiteet kinnaavat välillä varsinkin vasemmalta puolelta. Alkaa pikkuhiljaa muistua mieleen ne viime odotuksen loppuajat, kun en meinannut aamulla sängystä ylös päästä liitoskipujen ja kannatinsidekipujen takia. Toivotaan, että tässä odotuksessa ne ei tulisi niin pahana, mutta sen näkee sitten.

Nyt mä meen mässäilemään lauantai-alkuehtoon kunniaksi jotain hyvää. :p

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 15+5
 
No niin.. Ehdin taas pitkästä aikaa tänne.

Ihanaa, että moni on saanut ultrasta hyviä uutisia. Toivotaan, että muiden epäselvyydet muuttuvat positiivisiksi eri kokeiden myötä.:hug:

Itse kävin lääkärissä ja sikiön syke oli 160. Syke kuulemma yleensä välillä 140-180...onkohan mitään eroa sukupuolten välillä? Ultrassa saatiin mitat: np 0,8 ja pääperämitta 69,3 mm. Vastasi koa 12+2. Reisimittaa ei meinattu saada, kun olio nukahti kesken kaiken eikä halunnut paljastaa enää jalkoja. Sain mukaan ultrasta 2 kuvaa. Tehtiin itse niistä valokuvat koneella ja lähetettiin molempien äideille. :) Toinen kuvista oli aika selkeä ja siinä näkyi kasvonpiirteitä (mm nenä). Saiko muut kuvia itselle? Meillä saa rakenneultrassa sitten ostaa kuvia 9 euron hintaan.

Nyt vaan odotellaan. Ollaan mietitty naimisiin menoa ja ehkäpä joulukuussa käydään maistraatissa. Ei haluta isoja häitä, kun mies on jo kerran sellaiset pitänyt. Halutaan vain hiljaisuudessa saada se avioliiton suoma sosiaalinen turva sekä ehkä yhteinen sukunimi (joka ihme kyllä näyttää tällä hetkellä olevan omani..se onkin harvinaisempi). En olisi vaihtanut omaani ollenkaan pois, mutta mies oli miettinyt ottavansa minun. Sormuksia ollaan mietitty, mutta nekin ehtii ostaa vaikka seuraavina hääpäivinä.

Joku olikin rakennuspuuhissa. Ihana varmasti saada oma uusi koti. :) Meilläkin on talo-kuumetta (tietenkin jo siksikin, että molemmat ollaan sillä alalla). Mutta rakentaminen ei vielä ajankohtaista, mutta ehkä 3-5 vuoden päästä. Mutta jaksamista teille, joilla se projekti on kesken. Monelle se on raskasta aikaa ja parisuhde käy koetuksella. Mutta muistakaa huonoina hetkinä, että talo kuitenkiin valmistuu joskus ja silloin kaikki palaa taas normaaliin.

Oletteko muuten laskeneet jo äitiysrahoja ja pohtineet toimeentuloa äitiyslomalla? Itse on tullut jo laskeskeltua ajankuluksi ja tietenkin on miettinyt mistä sitä voisi sitten säästää.

Kävin katselemassa äitiysvaatteita ja huomasin tuossa viikolla, että kohta pitää mennä ostamaan..housut kiristää. Mutta saattaa johtua hyvästä ruokahalustakin!! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 08:05 Viblsp kirjoitti:
Eilen tuijottelin mahaani kun makasin sängyssä selälläni ja näyttäis kyllä siltä että vauvamaha tosiaan on jo näkyvissä. :eek:

Vispilä 13+2
juu saattaa ollakkin..kaksosia oottavilla massu kasvaa toisia nopeammin..tietty kaikkihan on yksilöllistä...

minä 'maitovalaan puolikas :LOL: ' olen niin täyteläinen jo muutenkin että muiden on vaikea tietää mitään..luojalle kiitos vararasvoista..saapa äitiäni vedätettyä pidemmän ajan.. ;) ..vihjailee kyllä mutta mitään en myönnä kun se tietää suurta ja avointa sotaa..koska viimesimmän kommenttinsa mukaan soittaisi sairaalaan lääkärille ja käskisi pakottaa aborttiin kun meillä on jo 4 ja hänen mielestään me ei pärjätä lapsien kanssa..ja senkin vielä sanoi että hänellä on äitinä kuulema minuun määräysvalta..taitaa äitini unohtaa että olen jo lähempänä 40v kuin 18v... :LOL:
ens viikolla on yhden lapsen 5v synttärit..niistä kun päästään niin sitten onkin mummo karanteenissa kevääseen asti... :headwall:
 
jalava harmailee
huomenia kaikille!

hmm.. luin kyllä kaikki viestit mitä oli tullut uusia muttta nyt en muistakkaan mitä piti kirjoitella... :\| dementia varmaan iskee..

nooh, me käytiin monessa vauva liikkeessä eilen ja tarttuhan sieltä jotain sitten mukaan.. nimittäin yhdistelmävaunut.. :whistle: aika aikasessa vaiheessa mutta ne oli kivat ja vastasi meidän tarpeita ja olivat vielä tarjouksessa.. eli aloitimme tämän vauva tarvikkeiden hankkimisen näköjään isommasta päästä.. ;) eli nyt meillä nämä ostetut vaunut ja sitten se keinuheppa jonka mun oma isä on aikoinaan minulle itse tehnyt.. niistä on hyvä aloittaa.

tänään on itedossa nukku päivä.. varmaan hautaudutaan sohvalle ja katellaan leffoja.. ja mässätään jotain hyvää. pidämme välillä sunnuntai päivistä jollon ei tehdä mitään. se on välillä aika rentouttavaa.
tosin pitää jossain vaiheessa metsästää joku pikku kauppa josta hakea hiukan jotain ruuan poikasta.

palataan asiaan..

jalava 12

ai niin millonkahan sitä muistas kirjautua ihan sisääm ettei tarvis harmailla.. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 08:49 Darelbeida kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 08:05 Viblsp kirjoitti:
Eilen tuijottelin mahaani kun makasin sängyssä selälläni ja näyttäis kyllä siltä että vauvamaha tosiaan on jo näkyvissä. :eek:

Vispilä 13+2
juu saattaa ollakkin..kaksosia oottavilla massu kasvaa toisia nopeammin..tietty kaikkihan on yksilöllistä...

minä 'maitovalaan puolikas :LOL: ' olen niin täyteläinen jo muutenkin että muiden on vaikea tietää mitään..luojalle kiitos vararasvoista..saapa äitiäni vedätettyä pidemmän ajan.. ;) ..vihjailee kyllä mutta mitään en myönnä kun se tietää suurta ja avointa sotaa..koska viimesimmän kommenttinsa mukaan soittaisi sairaalaan lääkärille ja käskisi pakottaa aborttiin kun meillä on jo 4 ja hänen mielestään me ei pärjätä lapsien kanssa..ja senkin vielä sanoi että hänellä on äitinä kuulema minuun määräysvalta..taitaa äitini unohtaa että olen jo lähempänä 40v kuin 18v... :LOL:
ens viikolla on yhden lapsen 5v synttärit..niistä kun päästään niin sitten onkin mummo karanteenissa kevääseen asti... :headwall:
On sitä rasvaa täälläkin, tuskin muut niin helposti erottavat vauvamahaa ihran keskeltä, vaikeuksia se tuotti mullakin. :D

Ohhoh, on siinä äiti sulla. :eek: Meillähän oli aikamoinen kriisi kun testasin plussan. Abortti-ei aborttia-abortti-ei aborttia... Äitini totesi että "pyydä että laittavat KLEMMARIN sinne, voi kyllä olla ettei iän takia onnistu". Suutuin tuosta, meni liian henkilökohtaisuuksiin. En minäkään enää mikään pentu kuitenkaan ole, ikää 25 vuotta, joten mieluusti ihan aikuisena saisi äitini minua kohdella. Anoppini tuputti myös mielipiteitään. Äitini kun oli abortin kannalla (taitaa vieläkin olla :headwall: ) niin anoppini leimasi meidät (tai varmaan vain minut...) murhaajaksi kun aborttia mietittiin. \|O Argh, hermot menee kun vain mietinkin. Anoppini kanssa ei olla väleissä, meni ko. nainen (40v, mutta EI missään nimessä aikuinen) soittamaan poliisit kun sanoin pari valittua palaa, huh huh. Onneksi ei asuta samassa kaupungissa.
 
ANU24
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 08:05 Viblsp kirjoitti:
Eilen tuijottelin mahaani kun makasin sängyssä selälläni ja näyttäis kyllä siltä että vauvamaha tosiaan on jo näkyvissä. :eek:

Vispilä 13+2
Mulla näkyy ihan selvästi! :LOL:
Sulle tuleekin varmaan ihana iso masukka :)
Voi että lauantaina juutuin monen ihmisen kanssa puhumaan kun he näkivät päällepäin heti että odotan, "sä oot raskaana!?! :eek: " kuulu vaan joka puolelta :D
Mulla näkyi aiemmin tytöltäkin todella aikaisessa vaiheessa,huomas jo rv10 paikkeilla että odotan!<br><br>
 
Minullakin tuo massu ihan yhtäkkiä kasvanut!! viime viikolla meni kaikki housut jalkaan, mut tällä viikolla piti ruveta kaappia perkkaan.. :whistle: nyt ei mene yhetkään normaali farkut :D

viikon sais pysya vielä piilossa työkavereilta. sais käytyä np-ultrassa, niin sit vois työnantajalle paljastaa! mua kyllä hieman jännittää, miten hän siihen reakoi, luultavasti hyvin, mut koskaan ei tiiä :/ ressi siitä sitte!

sit vois käydä ostaan vähän äippävaatteita..
 
nuppulotta
Heippa kaikki masulliset!

Mulla on 1 1/2 viikon aikaan mennyt varmaan 15 sivua tekstiä ohi, joten olipa aika moinen lukeminen :) Galluppeja en kyllä enää muista :x ...

Itselläni olo on olleellisesti viim.parin viikon aikaan helpottanut. Satunnaisesti tulee yökkäilyä, mut ei enää mitään vuorokauden läpensä tuntuvaa pahaa oloa. Vauvamasu on tullut myös jo monta viikkoa sitten näkyviin, jota vaähän oon ihmetelly. Kaipa 3:s lapsi näkyy aiemmin--kuten myös liikkeet tuntuvat jo nyt! Selviä potkuja ja pyörimisiä on jo ollut n. 2 viikkoa. Ihanaa. Np-ultrassa turvotus oli 0,7 mm eikä veriseulasta tullut soittoa..Alkaa olla huojentunut olo..

Niin, ja viikko sitten menin naimisiin!! Aivan mahtavan ihanat häät olikin. Arkeen palaaminen on sitten ollut ehkä vähän harmaata ja onttoa ja väsymyksen hoitoa onnen tunteiden lisäksi, mut arvaten ks. tunteet usein liittyvät kaiken humun ja stressin poisjäämiseen. Häämatkalle emme nyt pääse, mut ei se meitä haittaa.

Mukavaa viikonlopun loppua itse kullekin!! :hug:

T. Nuppulotta rv 14
 
Mulla paino nyt tippuu, kun alkuun sitä tuli lisää. Silti vanhoja farkkuja ei kyllä voi käyttää, kun painaa tohon alavattaan: tuntee selvästi että siellä on jotain ylimääräistä.

Sydänäänet nyt kuultuna, seuraavaa neuvola-aikaa odotellessa. Neuvola tuntuu enemmän pakkopullalta nyt kuin edelliskerralta, miksiköhän? :ashamed: Tympii mennä sinne, ihan kiva terkka ja kaikki sillä tavalla ok, mutta ei jotenkin vaan nappaa. Ehkä se tästä kun maha kasvaa.. =)
 
jalava harmailee
heippa kaikille "taas"

nyt on ihana sunnuntai vietetty oikeastaan vällyjen alla torkkuessa ja laiskotellessa.. ja tietty syöty hyvin.. nyt jos jotain sais aikaan vielä ennen yöpuuta.. =) eli varmaan notkua netissä.. :whistle:

olettekos ajatellut jo kuinka kauan olette työelämästä pois? koko "sallitun" ajan vai heti takaisin kun ( en itseasiassa muista/tiedä kauanko kestää...)

itselläni on ainakin sellaisia tuntemuksia tällä hetkellä, että palaisin takaisin töihin tuon ajan jälkeen. monet onkin sanoneet että huomaat sitten kuinka pieni lapsi vielä on ettet raaski laittaa päivähoitoon tms.
no ei siinä mitään että vaikka mieli muuttuisikin sitten ja jäänkin kotiin. mutta se miten se on sanottu. kaikki heti paheksuu, että olen lapsen vihaaja jne. kun olen laittamassa hoitoon sitä.
tilanteen mukaa varmasti toimimme ja miten parhaaksi sitten silloin koemme. mutta nyt olisi tämä ajatuksena.
miten teillä muilla? ja onko tullut jotain paheksuttavia kommentteja jne?

ja sitten mulle ollaan oltu kateellisia siitä että odotamme kevätvauvaa, on kuulemma kaikki nii iiiin paljon helpompaa.. :/ onkohan kuitenkaan noin. jokainen odotus on yksilöllistä, tämä meille ensimmäinen joten kaikki on uutta. en edes oikeasti osaa vielä' vaippaa vaihtaa lapselle.. :ashamed: joten miten kaikki on helpompaa? no ehkä jos miettii sitten järjellä, niin ilmat on lämpimämpiä joten vauvaa ei tarvi pukea moneen toppahaalariin ja pääsee varmasti nopeammin uuden tulokkaan kanssa liikkeelle jos oma kunto sen heti sallii? mutta muuta en ehkä näe helpommaksi.

näiden kateellisten, ja omien tuntojen kanssa on välillä miettinytkin sitten että mihinkäs sitä on nyt ryhdytty. että onko oikeasti äidiksi siitä pikkuisesta nyytistä huolehtimaan ja kantamaan vastuun. kuuloko tämä tähän normaaliin ajatteluun?

ja olen vielä sitä mieltä, että lapsia kuitenkin saadaan eikä tehdä. toiset saavat helpommin kuin toiset. se on sitten varmaankin luonnonlaki. ainakin itse ajattelen tällälailla.


no tälläisiä mietteitä tällä kertaa..

jalava harmailee edelleen.
 
Moikka kaikille oikein TOSI pitkästä aikaa!
Joka päivä käyn lukee teidän juttuja, mutta en saa itteäni osallistumaan keskusteluun..
Jalavalle: Mä menin esikoisen aikaan töihin melkein heti ä-loman jälkeen, kamalaa oli aikaiset herätykset ja hoitoon viemiset varsinkin pakkasten aikaan.. Mutta tuntui silloin, että olen parempi äiti jos en ole koko aikaa kotona (alkoi olla nimittäin pää jotenkin leviämispisteessä). Nyt toista odottaessani olen yrittänyt ajatella, että olisin kauemmin kotona, kun kuitenkin kahden lapsen hoitoon kuskaaminen on vielä isompi juttu. Mutta itseäni aion silti ajatella sen verran, että jos alkaa tuntua sekopäiseltä olo, voin palata töihin koska tahansa. Sen näkee sitten..
Mun masu on jo ihan mukavan kokoinen, viikkoja nyt kasassa 15+1, ja np- ultrassa la aikaistui reilulla viikolla, ollen siis 31.3. Silti pyörin täällä huhtikuisissa.. :)
Sateista illan jatkoa jokaiselle, terkuin Epuli
 
Lisko
Heippa :wave:

Vissiin viime keskiviikkona viimeksi kirjoittanut, joten oli taas tullut tekstiä :)

Yksi uusikin oli (nikkiä en kyllä nyt muista :ashamed: ) mutta tervetuloa joka tapauksessa :flower: :)

Jotain galluppejakin oli, mutta mitä......???????? ööööö, ai niin, milloin viedään lapset hoitoon? Esikoinen oli 1v 2kk kun aloitti hoitopaikassa ja jää sieltä pois kun minulla koulu loppuu eli helmikuun puoli välissä (tai maaliskuun lopulla en tiiä vielä???) Mutta minulla ei ole töitä mihin palata äippäloman jälkeen niin saa nähdä kauanko olen sit lasten kanssa kotona, ainakin nuorimmainen saa olla yli vuoden, se on minulle jotenkin sellainen "raja" en toki paheksu ketään jotka aiemmin tai myöhemmin vievät, se on jokaisen oma päätös ja miten asiat on ns. "järkevin" hoitaa. Sen näkee lopullisesti sit kun se aika lähenee.

Vauvan tavaroista oli puhetta: pitäis kyllä pikku hiljaa hakea varastosta pieniä vaatteita, niin ei ehkä tule sit niin paljon ostettua "turhaan" :whistle:

Paljon oli tullut hyviä ultra uutisia, kiva :)

En nyt millään muista muista mitä muita oli, mut palaan taas :)

Lisko ja tirpana rv 13+4
 
Heips kaikille!
Ihana vapaa viikonloppu ollut! Tänään haettiin Ruotsin puolelta kaikkia herkkuja; oikeita hampurilaispihvejä, -sämpylöitä, salaattia, sipulia, nakkisämpylöitä, pilsner-nakkeja, koko levy limsatölkkejä, karkkia, ihanaa ruotsalaista limppua ja "teeleipiä", karkkia jne. HYVÄÄ!

Viikonloppu on mennyt tässä tapetteja, kaakeleita ym. valitessa, ja lepäillessä. Eilen tosin sain laitettua valokuvat albumiin (n300kpl), pitäis vielä tytön albumiin saada laitettua.

Mulla kans näkyy ihan selvä vauva-masu, mutta oonkin tällanen kirpun kokonen. Nyt alan ootteleen liikkeiden tuntemista. Äippävaatteita käytän kotona ja viikonloppusin, mutta töihin yritän vielä ängetä löysät farkut tai kangashousut.

öö mitähän muuta mun pitikään kommentoida?! Harmi ku sama pää kesät talvet, ja muisti siis hyvä mutta vähän turhan lyhyt. Mutta kommentoin sitten huomenna lisää.

heppuli 14+1

Ai joo. Tyttö oli 1v3kk kun meni hoitoon. Sopi hyvin opintojen kanssa silloin jatkaa. Meillä huippuhyvä päiväkoti! Ja nyt sitten kun äippäloma loppuu, niin mulla ei oo työtä mihin palata, ja luulen et saattaa olla vaikea saada töitä, kun 2 pientä lasta ja vasta valmistunut, joten oon sitten kotona kunnes sopiva työpaikka löytyy. Ja on kyllä ihanaa jos saa olla pidempään kotona! Mutta rahapula voi kyllä pakottaa töihin vaikka kaupan kassalle.<br><br>
 
Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 19:51 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Heips kaikille!
Ihana vapaa viikonloppu ollut! Tänään haettiin Ruotsin puolelta kaikkia herkkuja; oikeita hampurilaispihvejä, -sämpylöitä, salaattia, sipulia, nakkisämpylöitä, pilsner-nakkeja, koko levy limsatölkkejä, karkkia, ihanaa ruotsalaista limppua ja "teeleipiä", karkkia jne. HYVÄÄ!

Viikonloppu on mennyt tässä tapetteja, kaakeleita ym. valitessa, ja lepäillessä. Eilen tosin sain laitettua valokuvat albumiin (n300kpl), pitäis vielä tytön albumiin saada laitettua.

Mulla kans näkyy ihan selvä vauva-masu, mutta oonkin tällanen kirpun kokonen. Nyt alan ootteleen liikkeiden tuntemista. Äippävaatteita käytän kotona ja viikonloppusin, mutta töihin yritän vielä ängetä löysät farkut tai kangashousut.

öö mitähän muuta mun pitikään kommentoida?! Harmi ku sama pää kesät talvet, ja muisti siis hyvä mutta vähän turhan lyhyt. Mutta kommentoin sitten huomenna lisää.

heppuli 14+1

Ai joo. Tyttö oli 1v3kk kun meni hoitoon. Sopi hyvin opintojen kanssa silloin jatkaa. Meillä huippuhyvä päiväkoti! Ja nyt sitten kun äippäloma loppuu, niin mulla ei oo työtä mihin palata, ja luulen et saattaa olla vaikea saada töitä, kun 2 pientä lasta ja vasta valmistunut, joten oon sitten kotona kunnes sopiva työpaikka löytyy. Ja on kyllä ihanaa jos saa olla pidempään kotona! Mutta rahapula voi kyllä pakottaa töihin vaikka kaupan kassalle.
Tuo kuulosti niin tutulta :) Aivan samalta tuntuu minustakin eli töitä varmaan hankala saada kun 2 pinetä lasta jne. Ja rahapulahan se on mikä ajaa töihin jos ajaa, olen nimittäin sitäkin miettinyt, et on kauheen kallista viedä 2 lasta päivähoitoon, vajaa 400? menee siihen kuussa :eek: Eli periaatteessa pitäisi saada aika hyvä palkkainen kokoaikainen työ, et jäis "ylinmääräistä" :whistle: Mutta en kyllä silti aio ikuisuutta kotona viettää kotiäitinä, vaan kuten kirjoitinkin, tilanteen ja jaksamisen mukaan sit :)

Nyt iltapuuhiin

Lisko
 
..tänään neuvolan tätille näyttämään sokerin mittaus paperii ja muutenki tarkastukseen..ja taas yritän kysyä osaisko laskee millä viikoil mennään..ko neuvolan täti ei oo vaihtanu mieltään la:n suhteen (28.3) vaikka äippäpoli laski sen olevan lähempänä 3.4.07... :whistle: ..kait se tämä pikku vitonen joskus keväällä syntyy :heart:

nii ja tiedoks meikän profiili vaihdos jumittaa..oon ollu naimisissa 13v jo ja lapset on 12v,8v,5vja 1v7kk ja pikku vitosen la n.3.4.07
ja jos muuta haluu tietää nii ollos hyvä ja laittakaa vaikka yv.tä tai kysykää suoraan!!! :D :wave: <br><br>
 
Lisko
Huomenta \|O

Olipa taas kiva aamu, poika heräsi ja huomasin, et joo silmä vuotaa rähmää ja oli ihna turvoksissa :( Enpä sit viittiny tarhaan viedä vaan neuvolaan mennään varmaan sit päivystys ajalla, ja jos jotain silmätippoja haksi apteekista. Ei oo kiva kun taas toisella jotain on :/ No jospa se tuosta helpottaisi.

nuppulottako oli naimisiin mennyt? (sori raskausajan dementia meinaa vaivaa :ashamed: :whistle: ) Onnea :flower: :) Meillä häät oli kesäkuun alussa ja osan kiitoskorteista sain annettua vasta nyt viikonloppuna ja loput lähtee postiin huomenna, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :whistle: ;) Olihan tuo meidän täti jo kyselly niitä äidiltä muutama päivä sit :whistle:

Mutta nyt kai on yritettävä saada se neuvolan täti kiinni.

Lisko rv 13+5
 
Lisko
Heippa taas.

nostelen tässä pinoa kun taas huiteli jo tuolla toisella sivulla :eek: :)

Ei ole oikein tekemistä, poika on aika kiukku, suostuu vaan kattoo halinalleja dvd:ltä ja söi "jopa" yhen leivän aamupalaksi :\| Mutta ei kai se tietenkää sairaana ruokakaan oikeen maistu. Itselläni tämän aamun syömiset on ollut lähinnä herkkuja :whistle: Lakuja, suklaata, amppari mehujää ja jopa 2 leipäpalaa :) (pojalta salassa pitäny mussuttaa :whistle: ) Ei taas maistu, ei sit millään :/

Mutta palailen taas.

Lisko
 
Moi!! :)

Laitoin pojan maalailemaan vesiväreillä ja tulin ite vähäks aikaa istuskelemaan, päätä särkee inhottavasti. Verenpaineita oon mittaillu aina anopin luona käydessä. Eilen oli 129/69. Eli tosi hyvä. Aina pelkään kun päätä särkee että mitähän meinaa, viime raskaudessa kun tuli se myrkytys..

Ja vettä sataa! Alkaa OIKEESTI tympimään tää keli! :/
No lunta kun tulee niin mielikin kummasti taas virkistyy.

Poitsu tuolta huutelee maalailemaan joten heippa nyt sit! :wave:

Rv11+4.
 
jalava harmailee
jipii.. tänää tuli postissa verojutut ja sai tietää palautukset.. aika lähelle meni omia laskuja, mutta yllätyin positiivisesti ja sain muutama sata euroa enempi mitä olin itse laskeskellut... =) =) =)
eli hyvä juttu.. tulossa kiva joulukuu... :whistle:

vointi on ihan ok.. ainakin siis nytten. alkaa hiukan jänskättää kun torstaina on se np ultra..

mutta palataan.

jalava
 
Veropäätöstä täälläkin odotellaan kärsimättömänä. Miehelle tuli jo pari viikkoa sitten. Tuumasi tuossa, että eihän ne rahat sen nopeammin tilille tule, mutta kun tahtoisi tietää äkkiä, jotta voi suunnitella mihin kaikkeen kivaan voi rahat laittaa! :D

Meillä np-ultra ensi keskiviikkona, vihdoinkin. Masu näkyy jo selvästi, muutamat housut ja vyöt ovat lentäneet nurkkaan, ja joillekin trikoopaidoille on käynyt niin, että ne on lyhentyneet oudosti. Finniotsa vaivaa edelleen :( Onko teillä kokemusta, väheneekö nämä jossain vaiheessa raskautta, vai pitääkö vain kärsiä loppuun asti?

Minusta tuntuu, että palaan töihin aika pian äippäloman jälkeen. Luulen, että kaipaan aikuista seuraa ja työntouhua ja kaikkea sitä mitä työstäni saan. Riippuu kai myös siitä, miten hyvin hoitopaikka järjestyy. Vaikka ei kai pidä vannoa vielä mitään, mennään tilanteen ja sen hetkisten tuntemuksien mukaan!

Yhtään vaatetta tai tavaraa emme ole vielä ostaneet. Yritän vielä sinnitellä ostamatta, luulen että ensimmäinen ostos on sellainen tulppa, jonka jälkeen tavaraa vain alkaa vyöryä kotiimme ihan itsestään... Kunhan tässä päästään vähän pidemmälle, niin koitetaan saada järjesteltyä vierashuone kuntoon vauvaa varten, ja sitten lähteä hankkimaan niitä tavaroita.

Havanna 12+1
 
Moikka.

Mä oon jäänyt äitiyslomalle silloin ekaa odottaessa 1.9.2000 ja sillä tiellä ollaan. Siis kotona oon ollut siitä lähtien. Aloin odottamaan toista lasta, kun eka oli 8kk eli siinä ei töihin olisi edes välillä ehtinyt. Ja kolmas sitten ilmoitteli kans tulostansa melko pian, niin eipä oo töitä etitty. Mulla siis ei oo työpaikkaa nyt odottamassa, olin määrä-aikaisessa paikassa kaksi vuotta töissä ennen ekan lapsen syntymää ja siitähän ei sitten paikkaa jäänyt mua odottamaan. :( Mutta eiköhän sitä jotain sitten löydy kun sen aika tulee. Tarkoitus olisi olla vielä kotona tämän nelosenkanssa, niin tietenkin mahdollisuuksien puitteessa, siihen kolmen vuoden ikään saakka. Mutta saa nähdä ajaako se raha täälläkin etsimään töitä. Sen näkee sitten.

Toki sitä pää meinaa välillä levetä, kun kuitenkin monta vuotta jo lapsia kotona oon hoitanut, mutta harrastukset pitää sen kasassa. Pari-kolme kertaa viikossa kun pääsee ittekseen harrastelemaan jotain, niin se on jo kiva, ja tietenkin lenkkeilyt sitten vielä päälle. Tunnin kävelylenkki piristää ihmeesti ja ne höyryt päästä jää sinne raikkaaseen ilmaan... =)

Nyt alkaa tän raskauden varmaan paras aika, kun huono olo on tiessään, eikä vielä hirveesti mitään suurempia kolotuksia oo. Pystyy hyvin käymään lenkillä ja muutenkin on ihan ketterä olo vielä, eikä tunne itseään norsuksi. Vaikka onhan tuo masu jo kasvanut, eikä kukaan voi olla sitä huomaamatta, mutta silti se ei oo mitään verrattuna sitten siihen loppuodotukseen kun joka asento ahdistaa ym. Ja vielä pystyy nukkuakkin puoliksi mahallaan, kohta se kylkiasento on ainoa missä pystyn nukkumaan, ja mahalla nukkumista tulee kyllä ikävä!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy uudelle viikolle 16 :heart:
 

Yhteistyössä