HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. En muistanut että niin paljon tenttaamista, verta sieltä ja täältä, näytettä, koetta ja kaikkea. No, näillä mennään seuraava vuosi jälkitarkastukseen asti, aina joku ronkkii ja tutkii ja on kiinnostunut. :D

Yritettiin sydänääniä kuunnella, ja siinä samalla terkka vähän tutki tuota mahan seutua muutenkin, meni kauhean miettiliään näköiseksi muttei sanonut mitään, kysyi vaan että niin olihan sulla ne edelliset kuukautiset ihan normaalit, ettei kyseessä voinut olla ns valemenkat. Mä tästä päättelin että ilmeisesti mun kohtu on viikkoihin nähden iso, en siis tiedä mutta se ensimmäisenä tuli mieleen kun oli oikeasti niin mietteliään näköinen ja moneen kertaan ja huolellisesti kokeili ja paineli. No asia jäi siihen, kuukauden päästä lääkärin tarkastus ja kokeillaan sydänääniä taas, ehkäpä silloin selviää jos jotain erikoista. Kunhan nyt tulisi vaan yksi vauva, eikä tuplia (väkisinkin tulee mieleen, vaikka karua ajatella näin tietysti). :ashamed:

Paha olo taas, yök. \|O
 
Lisko
Huomenta \|O

Joo se siitä "ei pahaolosta" :/ Aamulla olo oli ihan ok, siis vielä joskus 6.30, sit aloin pukemaan ym. tuli kauhee olo, meinas oksu lentää ja tuli tuskan hiki päälle, sit tuo menkkakipu paheni vaan mahassa, ei voinu mitenkään päin olla :( Soitin harjoittelupaikkaan, etten ole tulossa, menen neuvolaan päivystysajalla klo. 12-13, haen sairasloma todistuksen ja kyselen vähän mitä tää on.

Joo tuli tuossa mieleen, et minulla terkka ei kokeillut ollenkaan kohdun kokoa silloin ekassa neuvolassa :\| Esikoisen aikaan kokeilivat heti eka käynnillä, mut nyt ei. Pitänee tänään sanoa, et kokeilee onko kasvanut silleen normaalisti..

menen tästä mehun juontiin, jos saa tuota oloa hieman paremmaksi, yök :x

Lisko rv tasan 10 :)
 
Huomenta mammat.
Mulla vähän jo pahaolo hellittää,ei oo ihan koko ajan maha ylös alas.
Mut äkkiä se yllättää,eilen tein hyvää kanaa ja riisiä + muut lisukkeet
ni joku kävi nenään kun otin kanat uunista niin en sit syönyt muuta kuin 2 paahtoleipää,oiskko ollut marinaadi.

Lapsille on kerrottu ihan siitä syystä että olen ollut niin kipeä että lapset jo huolestuu kun äiti on vaan viikko tolkulla kipee. Kovasti odottavat kumpikin.Tyttö innoissaan odottaa että pääsee hoitamaa ja veikka odottaa
poikaa. Yritin kyllä selitää että taivaan isä antaa sen minkä antaa ja se otetaan vastaan ei voi valita onko tyttö vai poika,kovin mietteliääksi jäi.

Sitten sitä galluppia: rivitalo kolmiossa vuokralla,haaveenahan ois
tietty talo vähän syrjässä et ois kaikilla omat huoneet ja rauhaa ja pihaa,et vähän maalle haaveillaan mut ei ole kovin toteutus kelpoinen ainakaan lähiaikoina. Kyllähän tämäkin asuntomuoto on ihan kiva,päiväkoti tos vioeressa ja piha täynnä lapsia,tilallisesti suht hyvä
makkariin saadaan just ja just survottua häkkisängyn mut sit kun tulee isommaksi niin en kyllä tiedä mitä keksitään.Täällä ei taida kovin monta
4h+k olla vuokralla saatavana.
Kovin tuntuu aika matelevan,kun nyt jo niin malttamattomana odottaa vaavia ja saa jäädä kotiin lasten kanssa,ei tarvitse noita isompiakaan herättää 5.30. Ilta on niin lyhyt,ruoka menee aina n.17.30 ruuasta riipuen. Ni kyl se harmittaa,jos ollaan hyvässä aikataulussa niin käydään pyörälenkki ja jäädään puistoon leikkimään. Parikin tuntia lisää ois tosi ihana. No joo loppuu tää valittaminen jo. Ihanaa syyspäivän jatkoa
Rv 10+3 =)
 
mia
no niin joku kyseli ultra/neuvolakuulumisia, täältä pukkaa:

nyt menossa 7+6, tuulimuna diagnosoitiin eilen. Minkäänlaisia keskemenon oireita ei ole, joten soittelen tässä sairaalaan josko pääsisin keskeytykseen.

Miron äiti: voisitko ystävällisesti poistaa minut listalta.

Kaikille muille: toivottavasti saatte ihania vauvoja

mia poistuu
 
Huomenta!

Tänään on sit se kauan odotettu päivä, hiukan jännittää mut se kai kuuluu asiaan :whistle: Juu siis ensimmäinen neuvola. Mitäs siellä tehdäänkään? Esikosta on jo niin pitkä aika että ei millään muista( no joo pitkä ja pitkä)
Mut tänään sit selviää mitä tuolta masusta löytyy...

G: me asutaan omassa rivari pätkässä neliöitä n huikeat 64 :headwall: Mää nukun nyyt jo olohuoneessa ja isäntä ja poika makkarissa. Omaa taloo etitään kovasti mutta ei tunnu olevan ollenkaan myynnissä, ja rakentamaan ei kummankaan rahkeet riitä.

Mut tuun sit kertomaan miten neuvolassa kävi

Mammahuhtikuu07 & 10+1
 
Mialle täältä myös :hug: ja voimia.

Miron äiti:
Mulla on kanssa ollu selkä välillä kipeenä (iskias). Neuvolassa kysyin mitä voi laittaa ja Icepower on sellaista jota voi käyttää. Mulla on myös kauratyyny, jolla olen tilanteen mukaan lämmittänyt tai viilentänyt iskiasta. Välillä kun mulla auttaa kylmä ja sit taas kuuma. Ja sit tietty Panadol särkylääkkeenä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! =)
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave: Täällä mennään jo tasan 11 viikolla.Viikko sitten oli eka ultra ja siellähän se pikkunen teki kuperkeikkaa.mies oli mukana ja kummallakin oli tippa linssissä :whistle:
Ens viikolla menen niskapoimu ultraan,jänskättää...onneksi ei yksin tartte mennä.
Selkä vihottelee,töissä on jo vaikea olla.Kävellä pitää oikeen varovasti,vihlasee ikävästi häntäluuhun.Onneksi tänään on iltavuoro,siellä ei ole niin raskasta olla.Minusta taitaa tulla valas :eek: paino sen kun nousee vaan,vaikka en minä mitenkään älyttömästi syö.Onneksi neuvolassa täti ei kommentoinut painoon kummosemmin,sokerirasituskokeista puhu,että luultavasti sinne sitten jossain vaiheessa???
IITU83+Leevi 11+0
 
voi mia :hug: voimia sulle :(
itellä tänään taas parempi olo =) jaksoin muksuillekkin tehä monipuoliset aamupalat(pari viikkoo menty murolinjalla :/ )ja imuroin sen jälkeen ja sit huomasin et tyttäreni on käyny pissalla meidän sohvalla :kieh: siis tahallaan kun oli housutkin ottanu pois ja laittanu sit takas...eihän sitä nyt vessaan voim mennä kesken titi-nallen..no kuiteskaan en seonnu niin ku yleensä kun on pari viikkoo ollu vähän lyhyt pinna :( vaan toruin kyllä ja vein huoneeseensa ja sitten vaan sohva tyynyä pesuhuoneeseen ja peseen :x mutta se kyllä syö mua kun kuopus eilen kasteli mun pari kuukautta vanhan kännyn ja se ei toimi viekään :'( jos se ei tuu kuntoon niin kestää varmaan jonkun aikaa et on varaa ostaa uus..perhanan ipana :kieh: :kieh: no mutta..enään 2 viikkoo ja alkaa 4 kk =) =) =)
ädä ja hippula tasan 10 :)
 
mialle :hug:

Itsellä huono olo jatkuu.. nyt vaan pitäs varmaan viikko/2viikkoo jaksaa viel pahaa oloa.. sitten kai se hellittää.. toivottavasti...

en saanu taas aamusta mitään syötyä.. kaikki etoi niin lahjakkaasti.. sit ku söin niin tuli kaikki pönttöön.. eipä vissiin sit tänään syödäkkään mitään..

kauhee väsymys taas päällä.. pakko nukkua 2 tunnin päikkärit et jaksaa illan noitten kaksosten kanssa temmeltää..

nyt jos menis laittamaan pyykit kuivumaan..

T:gemini-04 + masukki rv 11+1 :heart:
 
Huomentapäivää!

Mia :hug: Yritä jaksaa!

On aina kauheen surullista jos joku pomppaa pois listalta. Pelottaa että itse on seuraava lähtijä.

ON: mUlla on alkanu vähän helpottaan. Aamut ja päivät menee jo oikeen hyvin. Illat oon sitten puolikuollut. Ukko oli eilen ollut ihana. Kun menin töistä kotiin, se oli raivannu kaikki tavarat omille paikoilleen, imuroinu, pyyhkiny pölyt, Täyttäny ja tyhjänny tiskikoneen, siistiny kaikki keittiön pöytätasot, laittanu pyykit kuivuun. Arvatkaapas oliko ihana mennä kotiin?!

Ruuista en vieläkään saata moniakaan syödä, tai jos joku muu tekee lämmintä ruokaa, niin se ehkä uppoaa, mutta itse en saata tehdä! Ja kyllä joka päivä töissä on miettimistä et mitähän tänään saattaisin syödä.

Ens viikkoa odotellessa.

Heppuli ja simpukka 10+4
 
Täällä ei mitään uutta! Mahaa nippaillu eilisen sisäultran jäljiltä ilkeesti. varsinkin illalla ja yöllä. Mutta toivottavasti ei enää nippaile! En muista olisiko esikolla ollu tollasta nipistelyä :ashamed:

Vähän vielläkin mietityttää sen neuvola lääkärin sanomiset kun ei kuulostanut yhtään varmalta omista mittauksistaan ja nyt pitää tosiaan ainakin kuukaus oottaa että on np-ultra.

Mutta pääasia että siellä oli se ALIEN ja sen sydän löy :heart:


jaksamisia kaikille täälähtee nyt köllii kun likkakin nukkuu \|O
 
Lisko
mialle :hug: :'( Koita jaksaa, voimia

Kävin neuvolassa ja saikkua sain tän ja huomisen päivän, ihan kuulema normaalia näille viikoille ja hätää ei ole kun vuotoja ei ole tullut. Mut saoi, et jos pärjää ja tästä kovenevat nuo oireet niin eikun takasin vaan, mut jospa nää tästä. En viittiny pyytää terkkaa kokeilee tuota kohdun kokoa kun sellanen vanha mummeli odotteli siellä oven takana vuoroaan, pitää jaksaa odottaa sinne lääkäri- neuvolakäynnille, joka on vasta rv 12+6 :eek: Mut eipä tämä tästä mikskään muutu ja kun ite ei kuitenkaan voi oikeen vaikuttaa mitä tuleman pitää.

Lisko *parasta toivoen*
 

Miialle iso halaus ja voimia :hug:

:heart: :heart: :heart: =) =)
Eli eka ultra on takana, voitte ehkä päätellä yo millaista oli. Aikamoista hymyä ollaan vieläkin, eikä siis oikein tajua tätä todeksi. Miehen ilme oli kyllä ihan ällistynyt kun se näki pienen, tuoli piti ottaa alle =) Onneksi itse sai makoilla, olisi käynyt samalla lailla. Uskomatonta...ei sanat riitä.

Ultra tehtiin siis päältä, en tiedä miten siellä Suomessa se tehdään tässä vaiheessa. Niska oli normaali 1.1 ja kaikki raajat näkyi. Mittaa oli n 6cm. Siellä se pieni temmelsi =)
Ultran mukaan rv olisikin jo 12+4 eli melkein viikon harppaus, mutta pidetään silti la:na se 30.3. Perjantaina olisi lääkärin checkup jossa otetaan verikokeet yms yms ja silloin varmaan tuo la tarkentuu.

Nyt kerrotaan kaikille! :D

Terkuin
Nupsuliina ja Pikku-Nupsu 11+5 (tai 12+4)

P.s. anteeksi omanapaisuus nyt ei ajatuksiin muuta mahdu
P.p.s minä taidan tippua vielä syvemmin tuonne maaliskuulle mutta jos sallitaan niin kyllä täälläkin hengailen =)
 
Serofiina
Moikka pitkästä aikaa :wave: Sain vihdoin soitettua sinne neuvolaan ja viikkoja jo kasassa komeat 11 :whistle: No, tämä on ollut tämmöistä alkujärkytystä ja olen melkein sulkenut koko asian mielestä pois.
Huonoa oloa on pitkin päivää mutta oksennus ei onneksi ole vielä lentänyt :x Ja maha on turvonnut jo sen verran että kaikki housut kiristää ja puristaa. Väsymys valtava seuraa päivästä toiseen, mutta onneksi aurinko vielä piristää B) Mutta lähden tästä nyt ruuan tekoon kun nälkä jälleen iski :wave:
 
Moikka!
Ja iso :hug: Mialle :'(

Miulla tänää eka lääkäri ja sydänäänet kuulu jo :heart:
En vielä oottanu niitä, ku esikolta vasta viikkolla 11 + jotain saatii äänet kuuluviin. Ja lääkäri oli sitä mieltä, että kohtu vastaa kyllä viikkoja.
Mutta ainakii tuulimuna ja kohdun ulkonen raskaus on nyt pois suljettu :D

Ultra pitäis tilata tuonne enskuun alkuun..

Mutta enempää ei ehi, BB alkaa...

-rouva80 ja masukki 9+4
 
heippa täältäkin =)

Voi mia sinuu :hug: :'( koitahan jaksaa!

Minä täällä kuumesesti kattelen jo mamma housuja nyt rupeaa nuo omat housut käymään ahtaaksi. Ei taho enään olla kiva istua päivän niissä töissä. Mutta vielä en ainakaan raaski tilata täytyy kattella että mistä sitä stiten löytäis sellaset sopivat ja samalla täytyis ostaa pari paitaa kun töissä oon kuitenkin ihmisten ilmoilla.

Tänä iltana tuli istten se paha olo taas käymään että ei vielä tainnu aivan hellittää tuo olotila muta muuten ruoka maistuu ehkä aivan liiankin kanssa mutta eiköhän tämä tästä.

Nyt menen maate jotta huomenna jaksan taas töissä. muuten kuuluu hyvää ;)
 
ANU24
Enpä ole muistanut kirjoitella tänne..
eli viikkoja nyt 8+5 ja vatsa kasvaa taas supervauhtia kuten esikoltakin! :eek: :D Ihan selvästi pömpöttää jo ja housut olen karsinut 2kpl jotka menee jalkaan..

Ei tarvinnut kummankaan vanhemmille paljoa kertoa kun huomasivat ihan itsekin :LOL:

Olo on ollut ihan mielettömän väsynyt ja se on vaikuttanut työhön niin,että päätin puolittaa työaikaani joksikin aikaa.Pakko levätä jossain välissä!
Oksentelua ei ole ollut tässäkään raskaudessa, etovaa oloa tosin senkin edestä! :x Esikolta auttoi satsuman syönti mutta kun niitä ei ole kaupoissa vielä näkynyt..
Hedelmiä yrittänyt kovasti syödä, kiwi ehkä hieman auttoi luultavasti koska on niin raikasta.
Ystävän kanssa juuri mietittiinkin että pitäis sitruunaa popsia joka auttais varmaan( pidän sitruunasta paljon).

ja inhottavinta tässä olossa onki se, että etova olo tulee vasta iltapäivän puolella ja kestää koko loppupäivän! :(

Noh, kyllähän se tästä ohi menee kai jossain välissä!
Ensimmäinen neuvola oli pari viikkoa sitten, niskaturvoke-ultra olis 5.10 ja lääkärineuvola 20.9.

Eipäs muuta tällä kertaa,kirjoittelen varmaan lisää kun on jotain uutta kerrottavaa :wave:
 
SHV
MIAlle :hug:

Miron äiti: Minun voi myös listalta poistaa. Ikävä kyllä ne pahat epäilyt osoittautuivat todeksi ja eilen tuli keskenmeno. Ultrassa tarkistettiin ja kohtu on tyhjä. Siirryn tästä jossain vaiheessa takaisin tuonne kuumeilijoiden pariin, mutta toivottvasti ei tippumisia enää tule. Tämä ei ole nimittäin yhtään hauskaa :'(
 
SHV :'( :hug:


pirpana07 kiitos vinkistä icepoweria ja kauratyyny pitää siis hankkia, selkä on tosi kipee aamuisin...

Niin, eilen oltiin Tampereella ostoksilla, niin Prismassa rupes sitten tuntuun vihlovaa kipua, ja meikä sit vessaan ja verta oli tullut tosi tosi tosi vähän rusehtavaa mutta kumminkin. Ei oo sen jälkeen tullu, mutta... mitenhän tässä käy..menis viikot nopeesti niin pääsis varmemmille vesille.. :ashamed:

Miron äiti ja Sisu 9+0
 
Serofiina
Elikäs tänään oli sitten eka neuvola käynti ja jännittikin ihan hirveesti. Viikkoja kasassa nyt 10+3. sydänääniä ei saatu kuuluviin vaikka tässä vaiheessa jo pitäis kuulua :'( Eli saa nähä nyt että kun ultra on että onko edes kaikki kunnossa.. :wave:
 
Miron äidille: älä hätäile,se pikku vuoto on suht normaalia,kun se on viel rusahtavaa. Väkisinhän tulee masentunut mieli mut ollaan positiivisia.

Mulla on todella vaikea keskittyä töissä,päässä pyörii kaikki muu paitsi työ.
En kyllä muutenkaan pidä työstäni erityisen paljon,ehkä ilmapiiri suurin syy.

Mahaa repii ja pitäis syömään päästä,vähän oli kehnot aamu tee eväät ja nyt sit tosi huono olo ja on varmaan pakko mennä aikaisemmin ruokalaan
jos nyt sinne asti pääsen. Ennen olin töissä pelkillä leipä eväillä mut nyt on pakko syädä ruokaa muuten tulee huono ja heikko olo.

Mulla on lantio ja selkä ruvennyt löystymään jo,rutisee ja pakottaa.
Luulis että istuminen on hyvä mut ei taida olla,välillä jalottelen tietysti kun lantiota särkee.Mulla siis istumatyö.

Jano on aivan hillitön.Ukko on tuonut jokaista tuoremehua maku,laatu,merkki mitä kaupasta löytyy ja niitä K-kaupassa on aika paljon. Vähän kyllä välistä säälittää tuo ukon rooli.Mut oikea mehu löyty
Valion 3 hedelmä mehu,aika hintava et en monta litraa päivässä,sekoitan sitä muunmuassa berocaan ja sinne vielä jäitä.Sitten tropic omena mehu
naminami onneksi edullisempi. Muut mehut on joko liian happamia tai liian "raakoja" olen kyllä hädän tullen lantrannut appelsiini mehun vedellä. Myös mustaviinimarja(marli) on tosi hyvää.
No siinä apua jos jollakin muulla juoma ongelma. Ennen suuri herkku oli vesi mut ei enää,toiv tulee takas.
Rv 10+4
 

Yhteistyössä