HUHTIKUUN MASUJEN PINO

-eliina-
Heippa!

Eipä ole taas pitkään aikaan ehtiny kirjoitella. Viestejä olikin tullut reilusti lisää. Ja taisi olla vielä muutamia uusiakin plussaajia, onnea kaikille tasapuolisesti =)

Nyt on sitten kesälomakin ohi, pari päivää oon ollu töissä ja ihmeen hyvin oon jaksanu. Hirvee nälkä vaan meinas olla, kun on lomalla tottunu syömään lähes koko ajan :D Pahoinvointi on vähentynyt, mutta huimausta on edelleen :/

G: Minä 23v ja mies 24v. Aikasta pitkä ole, 180cm ja sopusuhtanen. Hiukset on vaalean-ruskean-punertavan-raidalliset, tai jotain sinnepäin :D Silmät on vihreät. Horoskoopilta olen oinas ja mies on kalat. Kolmivuorotyössä olen ja mies opiskelee sekä on siinä sivussa töissä.
Ja hankinnoistakin oli kyselty joskus kauan sitten. Valmiina on kolme bodya, eli jotain varmaan pitää vielä hankkia ennen huhtikuuta :D Mutta niitä tehdään vasta sitten kun on viikkoja enemmän. Ja äitiyspakkaus otetaan toki, kun esikoisesta on kysymys.

Niin ja paljon onnea Mutzi81 :flower:

Elli ja Papu 9+6(5)

päivää!!

tänään oli ihan ihmeellinen aamu..en ole aikasemmin tuntenut pahoinvointia paljoa.. mutta tänä aamuna se töissä alko..tuli kiirus juosta hallin toisesta päästä toiseen päähän oksentamaan.. :(
toivottavasti ei huomenna olis.. että ei pomo ala ihmttelemään mitä mie siellä juoksentelen..

kumpa olis jo 19päivä.. olis se toinen ultra..missä näkyis vissiin "möykky" vähän paremmin ja sais tietää kaikki lasketutajat jne paljon tarkemmin.. *odottaa innolla*

Lisko
Uusille/ uudelle tervetuloa (en edes muista oliko yks vai kaks :whistle: :)

Neuvolassa käyty ja kaikki ok, paitsi harmi kun ei saatu sydänääniä kuulumaan :( Mutta eiköhän jo seuraavalla kerralla lääkärineuvolassa, rv 12+6 muistaakseni on aika, vasta. Sit sain ajan sinne down- seulontaan, se on 25.9, ei ole siis ultra vaan verikokeella katotaan.. Ja rakenneultra aikakin jo varattiin, se on vasta 7.11 :)

Juu, nyt syömään, anteeksi kovin omanapainen viesti, mutta nälkä kurnii vatsassa, joten mentävä on :wave:

Lisko ja tirpana rv 9+1 :)

Pitkästä aikaa taas...
Lukeminen on kyllä kivaa, mutta kirjottamaan ei selviä, ku tuntuu ettei mitään muutoksia tapahdu. Oireita on vielä, mutta ovat jo lieventyneet. Tai sitten niitä ei oo niin aatellu, ku on palannu töihin ja on siis muuta ajateltavaa B) .

Monta galluppia on jo kertyny, muistankohan kaikki....
Mitään kamppeita ei oo vielä hankittu. Ens tiistaina on eka neuvola, jonka jälkeen tämä ehkä todentuu paremmin ja sitten on miehen lupa alkaa kertoa kaikille. Hirvee hinku on ollu jo möläyttää! :x En kyllä usko siltikään, että paljoo hankitaan. Äitiyspakkaus otetaan, ja suvussa on niin paljon pikkulapsia, että saadaan kierrättää. Ne vaavit ku on niin pieniä niin lyhyen aikaa :p Mut tietysti jotain omaakin pitää vähän ostella. Jonkinlaiset yhdistelmävaunut tod. näk. hommataan.

Ja sit meistä. Minä olen n. 168 cm/tosi paljon kg. Tukan värinä aito blondi (ei mikään vitivalkee), pituutta lapoihin asti. Horoskoopilta kalat, mies rapu. Niin, ja minä oon 28 v. , samoin ku mieheni. Yhessä on "tapeltu" reilut 6 vuotta, ja naimisissa siis kolmisen kuukautta.

Kotoa löytyy 1 1/2 kissaa, pikkuhiljaa täydet 2. Toinen kisu nääs meinas jättää meidät ennenaikasesti törmäämällä auton kanssa. Olin jo 100 % varma, että pitää alkaa hautaa kaivamaan. Mutta siitä se vaan lähti vielä henkiin. Kieli meni halki ja silmän takaa verisuonia rikki (näistä tuli se pelottava määrä verta...) ja tietysti kova aivotärähdys, minkä takia on vielä vähän hidasälyinen. Mutta onneksi oli onni onnettomuudessa ja vahvat suojelusenkelit mukana. Eikä ollu vielä varmaan käyttänyt kaikkia elämiään... ;)

Tässä siis vähän päivitystä meidän arkeen. Nyt kahtomaan Emmerdalea ja sit tallille. :wave:

Paljon onnea mutzi81 synttäripäivänä!! :flower:

Ja tervetuloa uudet mukaan!

Kiva lukea positiivisia neuvolakuulumisia! =)

Tänään ei oo tarvinnut oksentaa. Eilen oli mahdoton pääkipu, näytti muutamalla muullakin olevan samaa vikaa. Panadolia napsin, mutta kun oksella piti käydä, ei ne oikein sisällä meinannut pysyä. Onneksi tänään parempi päivä!

Lenkille olis kiva päästä, mutta kun tuolla taas näyttää satavan. Syksy on ihan kiva vuodenaika, mutta nää sateet vois jäädä vähemmälle mun puolesta. Vaikka kuivuudesta ollaankin kärsitty, että sen puoleen pitäis olla tyytyväinenkin ku sataa... nojoo.

Mulla on parin viikon päästä eka lääkärineuvola. Saapa nähdä ultrataanko taas sitten samalla, vai minkalainen tyyli niillä tuolla on.

Eipä täs muuta tällä kertaa.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 11+3

Meinaattakos käydä niskapoimussa? Ja kuuluuko teillä siihen verikokeet?

Mä sain lähetteen verikokeisiin jolla katotaan hormoonitasoa ja mitähän kaikkea siinä olikaan.... ja ajattelin kyllä mennä niskapoimuun kun olotila on ollu sellanen että haluan nähä että montako sieltä on tulossa ihan oikeasti...Kun joskus joku on sanonu että kyllä sä vielä ne kaksoset saat...jotta mielenkiinnolla tässä ollaan taas liikkeellä ennen seuraavaa neuvolaa joka on lääkäri neuvola. :ashamed:

Lisko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 20:07 pillipulla kirjoitti:

Kuten edellisessä kirjoituksessa kerroin, menen verikokeeseen 25.9, niskapoimu- ultra ei kuulu, vaan jos sen haluaa pitää itse maksaa yksityisellä.. En varmaan mene siihen np- ultraan..(?)

Nyt olen kertonut lähes kaikille kavereille :) Vaikka mietin kyllä, et kerronko kun sydänääniäkään ei saatu kuulumaan, mutta en malttanut olla sanomatta :) Ja eikös ole niin, et niitä ääniä ei välttämättä monessa paikassa vielä näillä viikoilla edes yritetä kuunnella vaan vasta lähempänä rv 12? Ärsyttää kyllä odotella kuukausi :/ Mutta ei auta. Ellen sitten päivystysajalla joskus aja neuvolaan ja pyydä kokeilemaan josko jo kuuluisi :whistle:

Eipä taas seb kummempaa.

Lisko

H-E-P-P-U-L-I Miro kiittää onnitteluista! :heart:
Juu ja on noitten oinaitten kanssa kyllä tekemistä... :whistle:

mutzi81 Onnea! :flower:

Niskaturvotus seulonnassa aattelin kyllä käydä...

Tänään on tullut sitten itkettyä aika lailla. :'(
Äiti soitti että mummu on kuollut :'( varmaan ihmetteli kun itkin puhelimeen kun pieni vauva... (äiti ei tiedä vielä raskaudesta)
ikää oli jo kyllä 94 v ja vietti jo vuoden vanhainkodissa.. mutta kyllä tää nyt hiljaseks vetää, kun on nyt sit muutenkin niin herkässä tilassa... :'(

Miron äiti ja Sisu 8+0

miron äiti pahoillani olen teidän mummin kuolemasta. :flower: voimia paljon sulle!!!!

mullakin ollut herkkä mieli tosin ilman syytä eli ei edes ole mitään pahaa tapahtunut..

tarviikin tästä ruveta nukkumaan..joten öitä!

terv.gsimo ja pikkuinen 6+5

Ps.olen menossa sinne np-ultraan..meillä päin se on maksuton.samoin kuin rakenneultra...

Miron äitille :hug:

Nyt on sitten neuvolassa käyty. Hieman olin pettynyt, kun ei edes sydänääniä kuunneltu, vaikka osa on kertonut ensimmäisellä neuvolakäynnillään saaneensa jopa ultran. :ashamed: Nooh, ei auta kuin odotella vielä. Toivottavasti lääkäri sitten kuuntelee sydänääniä. :)
Hyviä vointeja kaikille!

Näpsä & Mini 9 + 4

Voi ei,ei pitäis lukea kaikkia juttuja joita tulee vastaan... :\|
Toki tiedän,että alussa voi kaikkea tapahtua,ja olen (muka) siihen "valmistautunut" ettei kaikki mene ehkä hyvin.
Nyt kuitenkin alkaa enemmän ja enemmän jännitttää,että onko tuolla ketään,tai onko oikeassa paikassa.

Olen jo miettinyt sitä yksityistä ultraa,pääsis vähän kurkkaamaan mikä tilanne on.

Joo,tämä on eka raskaus ja pää ihan sekaisin. :/

Pikasso&poikanen 8+0

Huomenta!

Miron äitille osanotto mummun pois menosta. :hug:

Eilen lähdin kuitenkin lenkille, vaikka piskotteli kokoajan, mutta ei kuitenkaan kovin kovaa satanut. Kyllä se vaan piristää ja jos on etova olo, se auttaa siihenkin. Nyt taas suht. hyvä olo näin aamusta, pahoinvointi painottuu nykyään enemmän iltaan. Toivottavasti siitä pääsee eroon kohta kokonaan.

Hei mä ajattelin kysyä tälläistä, että kun tuolla muissa odotuspinoissa näyttää olevan nyt sellainen "ilmiö" että tehdään vähän väliä uus ketju, kun kuulemma sivuja kertyy niin paljon. Niin eihän me hypätä tästä pinosta uuteen, eihän????? Mun mielestä on niin kiva, kun on nää kaikki alkulöpinätkin sitten mukana ketjussa, vai mitä muut on mieltä? Ei tätä mun mielestä oo yhtään sen hankalampi selata, vaikka tää olis sata sivuinen, pääseehän sinne vipalle sivulle suoraan. Mutta mitäs te muut tuumaatte asiasta?

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 11+4

Huomenta!

Miron äidille osaanotto mummun poismenosta! :hug:

Ja mutzi81lle myöhästyneet synttärionnittelut.

Syntymähäjy mun puolesta voidaan pitää tätä ketjua niiin kauan kuin jaksetaan.

ON: Vieläkin melko oireetonta, mutta kotona ollessa varmaan muutenkaan ei olis yhtä paha olo ja väsyttävää kuin töissä. Kotona oon levähtäny vähän väliä. Siltä täällä kyllä näyttääkin. Kodinhoito on retuperällä! Samat pyykit pyörähtää nyt tällä hetkellä jo kolmatta kertaa koneessa :headwall: josko tällä kertaa saisin ne narulle, ennen kuin ne homehtuu tuonne koneeseen.

Tänään näyttäisivät olleet tulleet meitin matkahuoltoon ne uudet rattaat. Vähän jänskättää oliko hyvä vaiko huono ostos. Onneks ne voi aina myydä pois jos ei miellytäkkään. Samalla kun typyn kans haetaan rattaat, aattelin käydä siskon luona tuoksuttelemassa vauvaa, jos siis meidän piikulla ei enää ole lämpöä.

Tänään on myös se neuvola. Pitäkää peukkuja et se tätsy saa dopplerilla sydänäänet kuuluviin. Mulla nimittäin vieläkin pieni paniikinpoikanen takaraivossa. Ehkä se on sitä että jos on käynyt huonosti, niin sitä valmistautuu henkisesti siihenkin mahdollisuuteen. Oireita ei juurikaan siis ole. Rinnat on taas raskaat ja arat (eilen ei ollu), ja pientä nippailua vatsassa, jota ei kylläkään oo ollu koko aikana, tai sit en oo vain huomannu sitä pahalta ololtani. Huimausta kyllä riittää. Mut se että oon nyt useampana päivänä jo saanu syötyä kiitettävästi. Mulla olikin jo paino tippunu 46kiloon (vaatteet päällä). Että ihan hyvä kun saan jotain alas. Vatsa on pömppöistynyt, ja rinnat kasvaneet. Kohta pitäis kaivaa esille isommat liivit. Hajuherkkyyttä vielä vähän. Mutta aiempiin oireisiin verrattuna niin laimeaa tää oireilu et pelottaa! Ei auta kuin toivoa et kaikki kunnossa!

Onkos joukossa muita neuroottisia odottajia?

heppuli ja simpukka 9+6

Ultraan tasan kaks viikkoa, aivan hirveen pitkä aika odottaa epätietoisuudessa!

Kiitos osanotoista, kyllä se tästä...

Mäkin oon sitä mieltä että mitä sitä uutta pinoo tekemään, näin on ihan hyvä.

Tein tossa lasagnea ja nam hyvää oli, ei tehny pahaa ruskistaa jauhelihaakaan. :whistle:

Ei kai tällä erää muuta...

Miron äiti ja Sisu 8+1

niin joo... profiiliin laitoin uuden kuvan "pallomahasta"... :D <br><br>

Juu pysytään vaan tässä pinossa

Teillä yritetään kaameen aikasin kuunnella sydänääniä :eek: Neuvolan tätit vaan tuottaa teille lisä jännitystä ja huolta :'( Vaikka kuinka sanotaan ettei ne viellä kuulu niin kyullä mulla ianakin huoli nousis puseroon :'(

Omaan oloon ihan okei kunhan muistaa jatku vasti syyä niin ei tuu pahaolo! Tänään käytiin kaverilani siellä oli 5kk vauva ihana. JA kyllä mä sitten tunnustin että meille tulee vauva kun kaverini arvas...

14.30 alkais tän akan vesijumppa. Likka menee siks aikaa mummillle

Ja mitä siihen neuroottisuuteen tulee niin ehkä sitä vähän löytyy ajoittain :ashamed:

-eliina-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 20:07 pillipulla kirjoitti:

Heippa!

Multa otettiin tiistaina tuo veriseulonta ja tänään soittelin tuloksia. 1/2600 on riski saada down-lapsi. Eli terveydenhoitaja sanoi, että ei ole riskiä saada. En kyllä tiedä noita viitearvoja, osaako kukaan kertoa mitkä ne on? Kun tässä mietiskelen..
Muistaakseni tuota niskapoimua ei oteta meidän neuvolassa ja tuskinpa yksityiselläkään menen käymään.

Foolihappo-arvokin oli noussut normaali tasolle, mikä myöskin oli helpottavaa kuulla. Mutta lääkkeen syöntiä pitää silti jatkaa, koske muuten se arvo laskee taas alas :( Hb oli laskusuunnassa, mutta silti vielä 123.
Tänään pitäs mennä yövuoroon, toivottavasti jaksaa hyvin eikä tuu hirveetä huimausta tai pahoinvointia.
Mutta nyt saunanpesuun :/ :wave:

Elli ja Papu rv 10

MInä mene kanssa np-ultraan! Ja noista verikokeista en tiiä mitään pitääkin kirjottaa lapulle ja kysyä ens kerralla neuvolassa otetaanko niitä meillä päin? Jotain kokeita se kyllä otti eilennä mutta ei se puhunu mitään mistän syndroomasta :ashamed:

Osanottoni Miron äiti!! :hug:

Ajattelin mennä np-ultraan. En näe mitään syytä miksi jättäisin sen väliin... :) Ei meillä neuvolantäti ainakaan nyt ensimmäisellä kerralla puhunut mistään tuollaisista verikokeista. Ehkä ne otetaan sitten myöhemmin...täytyy kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä minunkin.

Odottelen tässä kovin, että mies tulee töistä niin lähdemme Tukholmaan viikonlopuksi, ihanaa! Mä niin odotan että pääsen sinne katselemaan vauvanvaatteita ja äitiysvaatteita. Jos löytyisi jotakin erilaista. Hiukan kyllä pelottaa jos laivalla kovin keinuttaa, ni miten mun mahtaa käydä. Vaikka raskauspahoinvointia ei oikein kunnolla olekaan ollut, ni kun muutenkin tulen merisairaaksi ni miten tällaisessa tilassa mahtaa käydä eli tuleeko entistä huonompi olo. :/

Aloitin keskiviikkona uudet hommat töissä, koska en voi olla samojen töiden parissa raskausaikana. Siirryin nyt lääkärinvastanotolle. Muutaman viikon nyt raskaana ollessani olin normaalin työni parissa, kun perehdytin uuden työntekijän. Itse en kuitenkaan tehnyt niitä hommia joita en voi vaan laitoin uudet tekijän ne tekemään. Itse vain suusanallisesti neuvoin. Lääkärinvastaanotolla taidan jaksaa paremmin loppuun asti jollein mitään ihmeellistä tule raskaudessa vastaan.

Nyt lähden kaupalle päin hakemaan jotain purtavaa ennen satamaan lähtöä.

miranda + masuli 8+4

Minä täällä pitkästä aikaa. Kävin eilen yksityisellä ultrassa, kuukautisista laskettuna viikkoja piti olla 8+1.

Mieli on nyt tosi maassa, mut itkut jäi onneks eilisiltaan.
Ulrtassa siis huomattiin et raskaana oon...mut koko vastaa viikkoja 6+1. Raskaus oli kohdun sisällä ja ruskuaispussi näky ja siä sisällä se alkio(vai miksi sitä sanotaan), minkä koosta rv katottiin. Mut sydän ei lyönyt/ei siis näkynyt. Nyt siis menen kahden viikon päästä kontrolliin,onneks pääsen ilmaseks kaupungille ultraan.

Nyt on lääkärin mukaan kaksi vaihtoehtoa. Joko mulla on ollu ovulaatio myöhemmin kun normaalisti ja sydän alkaa sykkiä kahden viikon sisään tai sit tää on tuulimuna. Ennen synnytystä mun kierto vaihteli usealla viikolla, synnytyksen jälkeen vaan 5päivällä, joten tuntuu sekin oudolta et on kaks viikkoo eroo..

Voitte varmaan kuvitella kuinka kauheet kaksi viikkoa on edessä. Yhdessä miehen kanssa ollaan vähän väliä sitä mieltä, et kaikki hyvin ja sit taas tuntuu et ei kai meille oo vauvaa tulossakaan. KAUHEETA!!!!

Kiroon täällä itteeni miks en menny myöhemmin vasta ultraan niin ois sit heti nähny et kaikki hyvin (tai ei). Toisaalta viä kauheempaa ois varmaan kuulla kaupungin ekassa ultrassa rv13 et onkin tuulimuna, ilman mitään ennakko varoitusta. Nyt sentään voi jotenkin asennoitua ja kahden viikon kuluttua sit tietää varmasti, kuinka on.

Mut kai se aika nopeesti kuluu, ton esikoisen kas touhutessa. Osanotot Miron äidille ja onnea kaikille huhtimasuille!!!

Seuraan kyl teijän juttuja, mut ite taidan kirjotella seuraavaks sitten kun taas jotain enemmän tiedän.

mia
uuniomena, ei tilanne kuulosta ollenkaan niin pahalta....jos siellä oli alkio, niin sehän tarkoittaa, että ultrassa havaittiin pienen pieni sikiö!!!! Tuulimunassa ei myöskään ole yleensä edes ruskuaispussia ja senkin oli ultraaja sinulta löytänyt eli kyllä tuo nyt kuulostaa siltä että se pienen pieni vaavi ei vaan vielä näkynyt.

vko 5 alkio on vasta 3 mm, 6 vko 4 mm ja viikolla 7 jolloin sydänäänet voidaan aikaisintaan nähdä, noin 5-6 mm.

Tätä taustaa vasten kun ajattelet sitä mittausta, niin onhan se melkein mahdotonta erottaa ollaanko esim viikoilla 6 vai 7. voi olla, että alkion sydänäänet alkavat jo vaikka huomenna. Tuulimunasta ei siis kuintekaan voi olla kysymys, jos lääkäri sanoi että alkio siellä näkyy!!

Tsemppiä

Mia

Meillä oli kanssa surkeat ultra kuulumiset. Ei löytynyt sykettä ja maanantaina on aika äippä polille uuteen ultraan ja katsotaan onko keskeytynyt keskenmeno vai sikiö vaan liian pieni, että ääniä kuuluis :'( Mieli on vähän maassa mutta raskaus oireet ovat jatkuneet ihan normaalisti. Pieni toivohan mulla on, että kaikki olisi hyvin ja jos ei ole niin sitten eletään sen mukaan.

Heippa.

halaus miron äidille :hug: ja voimia ultrassa käyneille, kyllä kaikki varmasto menee hyvin. :flower:

aattelin kyllä mennä kaikkiin ultriin mitä vain tarjotaan ja neuvotaan ottamaan. jotenkin sitä huolehtii ja miettii etukäteen aina niitä pahmipia vaihtoehtoja mitä vain on. ja siksi haluan edes hiukan jotain varmuutta.

onkos teillä itsellänne jotain perinnöllistä sairautta jota pelkäätte vaavin saavan?

minä ehkä pelkään omalta puolelta sydäntaudit ja miehen puolelta reuma. siis kuitenkin "vanhemman" iän sairauksia mutta silti. hmm.. jotain piti kirjoitaa vielä mutta ajatus oli näköjään nopsampi ja meni pois mielestä..

tänään on ollut olotila hiukan parempi, mutta toi väsymys. voihan pihkura! mies jo varmaan hermostuu kun en pysy hereillä, monena iltana ollaan leffaa alettu kattoa ja nukahtanut olen kesken kaiken ja nukkunut aamuun saakka.. kyseessä noin klo 19. :kieh: :kieh: :LOL: ei kyllä oikeasti paljon naurata mutta minkäs teet.. olen vedonnut siihen että joudun herään aikaisin klo 4 aamulla :( mutta on sitä ennenkin jaksanut sinne ysiin asti ainakin valvoa.. nooh. pitää yrittää keksiä lyhyemmät päikkärit.. :whistle:

eipä sen kummosempia.

jalava 8+0 (jo)

Yhteistyössä