HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Mulla on ihan pientä oksentamista aamuisin ruvennut ilmestymään. Puhun sen takia pienestä kun se on kerta luontoista kun kahdessa aikaisemmassa raskaudessa olen oksentanut puolille päivin :/ Olo tuntuu tosi hyvältä ja toivottavasti pysyykin :LOL: Mulla on ultra viikon päästä eikä millää jaksaisi odottaa. Luumuista on tullut mulle suuri mieliteko ja ne pitää olonkin hyvänä. Meille oli testin mukaan tyttö tulossa mutta itse jotenkin poikaa veikkaan :heart: Samahan se kumpi tulee, kunhan on hyvä ihminen :heart:
 
Heipsan :wave:
Syntymähäjy se sitten otti, ja hyppäs kaikkien edelle...
Mutta perässä tullaan ja lujaa... :D

Täällä kanssa viluttaa, mutta pahoinvointi on taakse jäänyttä elämää...
Maha on niiiiin iso (turvotusta?!) että tuntuu pistävän jokaisen ihmisen silmään.... \|O
Tosi ärsyttävää selitellä kaikille kuinka alussa olen, ja silti maha on kuin puolessavälissä... \|O

Lääkkeitä popsitaan edelleen max. annokset päivässä, ei helpota tuo hammas vielä yhtään, vaikka leikkauksesta on jo viikko...eilen alotin penisiliinit, että toivotaan pikaista paranemista...
Huolettaa jo tosi paljon vauvelin puolesta, ei vissiin oo kovin terveellistä vedellä viikkotolkulla edes "sallittuja" lääkkeitä... \|O

Taas tuli pelkkää VALI VALI tekstiä :ashamed:

On jotain hyvääkin, pojat sai päiväkotipaikan, ja perjantaina sitten alkais duunit :D

Tein muuten ton testin, tyttöä näytti...
Ja sitten oon laskenut tähtien ja kuun kierron mukaan, niin sekin povais tyttöä...
mutta enpä taida liiemmin luottaa.... :whistle: =)

A0205 & Oikku 9+3 ;)
 
Ensi viikolla on sitten ensimmäinen neuvola. :) Olo on aamusta iltaan sangen karmea ja yötkin menee valvoessa. :ashamed: Oksentamassa käyn aina aamuisin tai iltaisin, mutta päivälläkään vointi ei ole yhtään parempi. On todella tuskallista olla töissä, kun koko ajan pelkää oksennuksen lentävän asiakkaan syliin. :( Rinnat ovat niin kipeät, että esim. yhtään juoksuaskelta ei voi ottaa, eikä todellakaan nukkua mahallaan...
Nooh, josko sitten keskiraskaudessa alkaisi helpottamaan.
:whistle:
 
kyllä täälläkin palelee...harmivaan et villapaidat ja sukat on vielä varastossa, ja en millään niitä viittis sieltä vielä hakea.
Alaselkää täälläkin TAAS jomottaa ja masua nippailee, joten kai se on ihan normaalia..
Niin ja närästään alkoi tänään..

:kieh:

No nyt toi Lovex lopetti ton esiintymisen, niin voi jatkaa BB:n kattomista :D

Niin viime BB:tä taisin katsoa liki joka jakson :whistle:
 
varmistustestin jälkeen tulen tänne kuikuilemaan!!!!!!
NYT ALKAA NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ TÄNNE PINOON KUULUN JA TOIVOTTAVASTI TÄLLÄ KERTAA PYSYN..... kun tuolta loka massuista alkuvuodesta tipuin ja nyt nuo samat ajatukset pomppailee mieleen vaikka koittaa olla niitä ajattelematta.

ainoat "selkeet oireet" on arat tissit ja niippailut alavatsalla jotka saa mut aina "kauhun" valtaan kun km pomppaa oitis kupoliin.....

eli meille oli tulossa pikkukakkonen , la olis 26.4, ja sairaala niin toivoisin sen olevan SAS mutta melko varman raskausdiabeteksen kanssa kuitenkin TYKS....

kiitos kun sain purkaa....
 
täällä ei olla vielä edes eka neuvola-aikaa varattu =) yritin tänää soittaa, mut oli varattua, joten en jaksanu jäädä ootteleen, millon vastais. Olo on väsymystä lukuunottamatta kuin ei raskaana olisikaan. Ei siis pahaa oloa, kuvotusta, oksentelua jne.jne. mut mulla aijemmissa raskauksissa pahoinvoinnit onkin alkaneet vasta kasi viikolla, joten vanhasta kokemuksesta loppuviikosta alkavaa pahoinvointia pitäs olla luvassa. :x tosin, mä oon jo vähä "kaipaillu" niitä oireita, kun epäilyttää tää raskaana olo kun oireita ei oo :/ ja eilen vielä nippaili alamahasta kuin menkkojen alkupäivinä ja en muista aijemmista raskauksista moisia oireita. :/ no, pitänee varata huomena jo neuvola-aikaa, jos sais ens viikolle ja kerkeis vielä 11vkon ultraanki saaha ajan.

sieppo 7+5 muistaakseni.
 
Koko päivän oli tosi hyvä olla.. mut sitten ihan äsken toiselle palstalle kirjoitin viestiä.. niin sain ihan juosta pöntölle.. hyyi.. ja nyt on sitten inhottava olla.. jotenkin heikottaa.. pitää kai mennä syö jotain...

BB:n loppu oli ihan huippu!!!

nyt iltapalalle ja nukkuun...

 
SHV
Täällä on odottelua jatkettu hieman mieli maassa.. Kävin ultrassa 25.8.06, jossa todettiin, että ruskuaispussi näkyy ja oikeassa paikassakin, mutta asukista ei ole varmuutta. Sydänäänistä ei tietoakaan. Viikkoja silloin 7+. Ensi viikolla menen uudelleen, ellei aiemmin ilmene jotain muuta... Parina päivänä on tullut hieman verta, mikä voi olla myös iha harmitonta, mutta taidan ylireagoida tällä hetkellä kaikkeen. Pieni toivon kipina on sen suhteen, että esikoisenkin kohdalla laskettu aika siirtyi ultrassa pari viikkoa eteenpäin´, mutta pitäähän sitä koettaa ajatella myös realistisesti, että tuulimuna on myös hyvin todennäköinen.... :(

paljon on uusia plussaajia viime lukemakertojen jälkeen ollut, joten onnea kaikille tasapuolisesti!
 
Saanen liittyä seuraanne. :wave:

Mulla olisi epävirallisten tietojen mukaan laskettu aika siis 23.4, neuvola vasta kahden viikon päästä meidän häämatkan jälkeen. Väsyttää ja paleltaa ihan julmetusti, mä nukun pitkähihaiset paidat päällä peiton alla siinä missä mies koisaa ilman peittoa alasti ikkuna auki ja väittää silti vielä olevansa kuumissaan. :whistle:

Tätä turvotusta en muista neidistä, luojan kiitos täällä oli joku muukin joka siitä kärsi!! Mä olen turvonnut ja pöhöttynyt, en halua katsoa peiliin enkä todellakan mennä vaakalle, ja olen kironnut tuhat kertaa meidän häämatkan jorpakkoon: kiva lähteä johonkin Floridaan, missä naiset kulkee pikkupikkubikineissä ja näyttää kauniilta ja hoikilta tälläisena norsuna. Olisi sitten edes kunnon vauva maha, eikä vaan tollasta höttöä. :kieh: :kieh: Mites tästä selvitään, ideoita? :whistle:
 
nuppulotta
Tsemppiä SHV :hug: Pidän kovasti peukkuja että pikku asukkisi olisi pesässään vain piilosilla...

NeitiNasu: Pidähän vaan Floridan rannoilla tiukasti mielessä ensi huhtikuun tulos siellä " löllyvän mahan " takana...Kyllä se varmaan saa hymyilemään.

Täällä oma olo on vaihteleva. Joka päivä viimeistään iltapäivästä alkaen alkaa tuskainen tunne mahassa ja etova olo.
Huomenna olis ensimmäinen neuvola. Ultrassa gynen polilla oonkin jo pari viikkoa sitten käynyt.

Kuulumisiin,
-nuppulotta 8+2

:wave: :wave:
 
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, kun netti ei ole ollut viikkoon toiminnassa. Ultrassa kävin ja pieni sydän sykki kovasti.. =)
Kamalaa kun lähes päivittäin joutuu oksentamaan ja muutenkin 24h/vrk huonoa oloa. Vähän ollut alavatsa kipuja, mutta kyllä kai se ihan normaalia on.
 
mia
heisan!

olen huomannut että aika monella on neuvola jo jossain 8-9 vkon kohdalla. meillä eka käynti on vasta vko 11! onhan se tietenkin ihan loogista, ei tarvi tehdä papereita turhaan, jos kumminkin menee kesken....jotenkin vaan tuntuu että ainakin ensisynnyttäjillä saattaisi olla tarvetta päästä vastaanotolle vähän aiemminkin. näin kolmannella kierroksella ei kyllä enää ole paljoa kysyttävää ;)

omituisia ajatuksia pyörii päässä kuitenkin. jos on hetken aikaa hyvä olla eikä mistään satu/nipistä/arista, niin sitä on täysin varma että nyt ei ole enää mitään mitä odottaa..jatkuvaa aaltoliikettä eri tunteiden välillä! No, parin viikon päästä menen ultraan tarkistamaan tilanteen. sitä ennen ei varmaan millään usko, että normaalisti asiat etenee.

Tinni: taidetaan olla samoihin aikoihin tyksissä!

mia 5+6
 
kaisuli
heippa!

täällä jännitetään huomista ultraa =) tuo keskenmeno kun on sellanen asia et siintä ei pääse yli eikä ympäri. mulla oli siis keskeytynyt keskenmeno joulukuussa. sikiö oli kuollu jo viikoilla 5 ja tuli vasta viikoilla 12 pihalle ja kaavintaanhan minä sitte jouduin. :'(

kuinkas monella muulla on tuota turvotusta? mä olen niin turvoksissa et näytän ku oisin jo puoles välis raskautta :D mulla alko tää turvotus jaloista ja sitten oli sormet ja nyt sitte tuo masu... :D esikkoa ootellessa ei ollu missään vaiheessa mitään turvotusta enkä tosin ollu muutenkaa kipeenä kokoaikana.

noh mä en nyt tällä kertaa purkaa enempää vaan lähen koirien kanssa ulos :D

kaisuli+pallo 6+1
 
Huomenta!Huomena ois se odotettu eka neuvola,jänskättää :D
Töissä pari jo tietää raskaudesta,vaikka olen yrittäny salata...Yks kysy ihan suoraan,kun kuulemma naisen huulien muoto muuttuu jotenki pehmeemmäksi ja muutenki ulkonäkö muuttuu.Onkos joku kuullut tälläsestä?Niin ja muut sitten ihmettelee minun tupakan polton lopettamista ja kahviakaan en saa alas.
Selkä reistailee pahasti,varsinki töissä kun nostelee laatikoita.
Heh,sain ihan hirveen itku kohtauksen pari päivää sitten,en saanu autoa parkkiin eka yrittämällä ja mies sitten vähä liian innokkaasti alko neuvomaan.Itkin 10minsaa ihan hysteerisesti :LOL: Kaikkea se mies joutuukin kestämään,meillä itketään harva se päivä. :ashamed:

IITU83 ja Leevi 9+0
 
mitenkä musta tuntuu että kukaan muu ei ole niin epäileväinen raskauden onnistumisen suhteen kun minä???taas aamulla mietin että kesken se on menny,viikkoja JO 8 , 6-7 viikon oksentelu on vaihtunu vaan kuvotukseksi ja väsymiseksi..ehkä en aattelis näin jos ei sitä oksentelua ois kuiteskin ilmenny tässäkin raskaudessa ja sitten loppunu jo viikolle 7..viikon päästä tayssissa se ultra aika mut kuinka ihmees jaksan odottaa???plääh...on tää ressaavaa...tuntuu muutenkin siltä että mahan nippailut on taas lisääntyntyt parinpvän sisällä jne..mietin jo tässä että jos yrittäisin saada itteeni ultraan aiemmin,ei kauheen kivaa olla viäl viikko tässä epätietosuudessa ja miettiä miten on kun on jotenkin niin semmonen tunne että kaikki ei oo kunnossa :(
ädä ja hippula 8+0
 
Catriina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 14:35 kaisuli kirjoitti:
heippa!

minäkin ilmottaudun huhtimuksujen pinoon..la omien laskujen mukaan olis 24.4 ja koksiin pitäs mennä tämäkin tekemään eli kyseessä on pikkukakkonen:) ens viikolla olis ultra yksityisellä että saan mielenrauhan siitä että siellä tosiaan on joku asustamassa..

terv. kaisuli
Hei Kaisuli,

Minä olen myös KOKS:n alueelta ja mulla LA menis kanssa suunnilleen noille main, laskin itse, että 26.4. Oon menossa itse asiassa KOKS:iin ultrattavaksi huomenna, jotta nähdään onko kaikki hyvin.

Niin ja ilmottautuisin siis mukaan huhtikuisiin, esikoinen meille tulossa ja raskausviikot kerron sitten tarkemmin huomenna ultran jälkeen =)
 
Keskiviikkoaamua huhtimasut!

SHV (meniköhän oikein) :hug: ja pidän peukut pystyssä et kaikki on ihan kunnossa. Mutta tiedän kyllä et paniikkihan sitä on.

Uusille tervetuloa!

Minä myös palelen! muilla kuuma niin minää vedän vilttiä päälle illalla. Niin ja mulla myös aina ollut matala verenpaine. Ja oon kans salmiakki-himoinen ollut aina. Nyt tän raskauden aikana en niinkän. Mut en kyllä muutenkaan saata hirveesti mitään makeita juttuja syödä. Eilen söin muroja pitkästä aikaa ja oli tosi hyvää! Ja viilis maistuu myös.

Tänään kävin eka neuvolassa. Olin vähn laihtunu. paino vain 47.7 farkut ja muut vaatteet päällä. =) verenpaine oli 102/60, kertokaahan viisaammat mikä on normaali verenpaine. Hb:a ei mitannut kun oon piikkikammonen ja viime maanantaina mittasivat sen tk:ssa huomauksen takia. Ja anto mulle putket ja lähetteet mukaan sairaalaan kun meen ultraan niin samalla sit siellä ottavat verikokeet, kun mulla on taipumus pyörtyillä terkkareiden syliin. Ja näin selviän hieman vähemmillä piikityksillä. Yök! Heti alkaa tekeen pahaa kun ajatteleekin.

Ei muutes alkanut täti ollenkaan ees kokeileen kuuluisko sydänäänet dopplerilla, kun oon muutenkin peloissani, ja jos ei sitten ois kuulunu. Kun viikkojakin vielä niin vähän ja pitkä kierto.

Mulla turvotus vähän laskenu, tai sit se painon pudotus tekee et saan taas muutamat farkut jalkaan, ei ne kyllä yhtään mukavia ole! Mutkun mitkään housut ei oikeen ole, enkä vielä viitti äitiyspökiä töihin laittaa, kun niissä masu näyttää vielä ísommalta.

Joku mietti kun vaihtelee millon eka neuvola. Meilläkin samassa neuvolassa näyttää vaihtelevan, kun tytön aikaan kävin ekan kerran viikolla 10 (mut plussasin myöhään), toisessa raskaudessa jo viikolla 6+5, ja nyt siis tänään 8+4. Jos huomenna varais sen niskapoimu-ultran ajan. Kuulemma viikolle 11, kun niin pitkä kierto muuten viikolle 10. Onkos käytäntö muuttunu vuoden aikana, kun kahdessa aiemmassa raskaudessa olen käyny vasta viikolla 12?!

Mut taas töiden pariin

heppuli ja sintti 8+4
 
-eliina-
Heppuli
Ihanteellinen verenpaine on 120/80 tai alle sen(nuorilla aikuisilla). Ja vanhemmiten se suositus arvokin nousee, aikuisilla 130/85. Ja meille opetettiin, että nuoriin aikuisiin luetaan alle 30-vuotiaat =)
Toivottavasti muistin noi aikuisten arvot suurinpiirtein oikein, on jo jonkun verran aikaa siitä kun ne koulussa opetettiin. Niin ne vuodet vierii ja muisti huononee :whistle: ;) <br><br>
 
heippa Catriina!

meillä täällä anjalankoskella ei laiteta varhaisraskaudenultraan muutakun sitte jos edellisissä raskauksissa on ollu jotain outoa ja terveyskeskuksessa ei oo ketään lääkäriä kuka katsois ultralla joten yksityiselle joudun menemään! tää on tätä säästöä :kieh:


kaisuli
 
KAURAPUIKULA
Minulla, huomenna rv 6, tämmöisiä oireita: kamla hiki puskee välillä, sitten taas paleleminen, ällöö ja etoo ruuat, jotain tekee mieli mutta huomenna ei pysty kuvitellakaan että söisi samaa uudestaan. Palleaa vääntää, väsyttää, aivan kuin mahatauti tulossa. päätä särkee ajoitain. Huh, huh, tässä sitä odotellaan että helpottaisi. 4:ttä muuten odotellaan, eka neuvola vkolla 10 , ultra sen jälkeen.
 
keskiviikkoa vaan kaikille :wave:

Kyllä täälläkin on ajoittain epäuskonen olo että onko ollenkaan raskaana! Nyt on ne ilmavaivatkin kokonaan kaikonneet :ashamed: Oireita ei siis ole enää ensinkään :/ Flunssa vaan ei vielläkään helpota ja palelee! JOku tuolla kirjoitteli salmiakista.. Viime raskaudessa minut määrättiin syömään joka päivä pikkasen kun oli niin matalat paineet! Eilenä kävin hekemassa apteekista geridalin öljyä millä aloin öljyymään mahaa aina suihkun jälkeen jos vaikka tässäkin raskaudessa välttyisi raskausarvilta JA samalla ostin multi tabs 2+ vitamiineja.

 
Moikkelis. =)

Mä en oo oksentanut tänään kertaakaan!!!! Vähän on huono olo, mutta ei mitenkään pahoin. Mä todellakin uskon, että tähän on auttanut noi multi tabs 2+, kun niissä tuota b-vitamiiniakin on ja senhän sanotaan auttavan joillakin pahoinvointiin. Hain niitä inkivääritapujakin ja varmasti noi yhdessä tekee mulle tämän paremman olon. Mahtavaa!!! No nyt tietenkin täytyy toivoa, että tää ei oo vain ja ainoastaan tämän päivän juttu etten oksenna, vaan että noista oikeesti on sitten hyötyä...

Niin mä ajattelin tässä ketjussa pysyä kuitenkin mukana, vaikka toi laskettu aika siirtyikin maaliskuulle. Kun sitä nyt ei tiedä sitten, vaikka ne ultrassa sen siirtäis takaisin huhtikuulle. Ja kun täällä on jo tutustunut porukkaan, niin en todellakaan halua hypätä eri pinoon. Ei kai se teitä muita haittaa, vaikka teidän vaivoina pysynkin? =)

No mutta nyt täytyy mennä laittamaan pyykit kuivumaan.

Keskiviikon jatkoja hyviä teille.

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 10+2
 
Catriina
Hei Kaisuli,

En minäkään muuten pääsisi sinne ultraan, mutta kun mulla on endometrioosi, ja laparoskopia piti tehdä tällä viikolla, mutta kun tuli tämä positiivinen ylläri, niin sitä ei nyt sitten tehdä. Muussa tapauksessa oisin mennyt kyllä ultraan yksityiselle, mutta haluavat tarkistaa KOKS:ssa mun tilanteen mm. endometrioomien takia, jotta kaikki on kunnossa. Kun oon ollut heillä potilaana tässä jo vuoden melkein muutenkin kuukausittain.
 

Yhteistyössä