HUHTIKUUN MASUJEN PINO

Täällä voidaan mainiosti. EI kovinpaljoa oo pahoinvointia mutta jonkin sortin väsymystä on. Tässä on tapahtunut kaikenlaista lähisuvussa että eo oo joutanu tänne tulemaan ollenkaan. nyt sitten olen pois töistä kun pieninpoika oksentaa...Ja senkään sotkujen siivoamien ei tee tiukkaa kun ei ajattele koko asiaa. Mutten mennään tässä päivä kerrallaan. taas pitkä rupeama töitä tiedossa joten päivät menee siviillä.
 
TAHTOO KANS TÄHÄN PINOON!!!!
Jep, eli nyt uskallan jo kirjotella, kun aamulla neuvolatäti näytti plussaa testissä ja onnitteli. Laskettu aika olis tädin mukaan 20.4. Katotaan nyt, mihin suuntaan se muuttuu myöhemmin.
Mulla on v.93 ja 94 syntyneet pojat ja v.05 syntynyt ihana pieni prinsessa ja nyt siis neljäs vaavi tulossa. Ja synnärinä SatKs.
Kävin äsken äidille kertomassa uutiset ja se meinas pyörtyä ja pudota jakkaralta, ei ees onnitellu. No eipä oo muistakaan lapsista vauvauutisia kerrottaessa riemusta kiljunu, mut myöhemmin on kyllä ollu tyttärenlapsista niin onnellinen, kun voi olla. Mies sano, et mummua jännittää :) , tiedä häntä sitten. Pojille ja toiselle mummulle ja papalle kerron illalla. Muut saa odottaa uutista vielä tovin.
Mulla oli viikko sitten päänsärkyä, huimausta ja aavistuksen pahaa oloa. Väsymyskin vaivaa välillä, mut ei ihan kamalasti. Nyt on ollu taas ihan hyvä olo, paitsi, et itku on tosi herkässä. Eilenkin pojat soitteli, toinen pianolla, toinen kitaralla Onneni on olla Herraa lähellä ja minä parkumaan keittiöön. Se oli vaan jotenkin niin koskettavan kaunista! En muista, että aikasemmissa raskauksissa oisin ollu tämmönen itkupilli.
Tulipa löpistyä. Onnea kaikille huhtikuun masuille ja onnea ja iloa odotukseen!

:flower: :hug:

Terkuin, Äitimami ja Piiperö 5+3 (omien laskujen mukaan)
 
Tervehdys!

On ollut kiva seurata samassa tilanteessa olevien arkipäivää näin sivustakin.
Itselläni on tulossa esikoinen rv 8+5 joten laskettu aika on tällä tietoa 5.4. Tod.näk. la kuitenkin muuttuu koska kuukautiset ovat heitelleet miten sattuu ja takana on myös keskenmeno kevättalvella 06. Tämän vuoksi itse otan päivä kerrallaan ja uskon vauveliin vasta sitten kun se ultrassa näkyy (ultra n. rv 12). Olo on todella hyvä pientä etovaa oloa lukuunottamatta joka ilmestyy vasta iltaisin.
Ensimmäinen neuvolakäynti 4.9 ja synnytyssairaala TAYS.

Kysymys kuitenki parisuhteesta:
Miten raskaus ja sen tiedostaminen on vaikuttanut seksielämäänne ja halukkuuteenne rakastella? Miten mies on suhtautunut?

Plussan jälkeen oma innokkuus on jotenkin hiipunut kokonaan ja se myös osaksi vaivaa omaa mieltä. Tiedän että mies olisi valmis heti kun vain antaa pienen vihjauksen mutta jotenkin itselläni on syttymisvaikeuksia.
Myös orgasmin saaminen on jotenkin todella laimeaa.
Ajattelin että jotenkin rauhoittaisin omaa mieltäni kun tietäisin miten teillä muilla menee ko. asian suhteen raskauden aikana.

Aurinkoisia syyspäiviä!
Murmeliina & MiniPig 8+5


 
Kysymys kuitenki parisuhteesta:
Miten raskaus ja sen tiedostaminen on vaikuttanut seksielämäänne ja halukkuuteenne rakastella? Miten mies on suhtautunut?

Plussan jälkeen oma innokkuus on jotenkin hiipunut kokonaan ja se myös osaksi vaivaa omaa mieltä. Tiedän että mies olisi valmis heti kun vain antaa pienen vihjauksen mutta jotenkin itselläni on syttymisvaikeuksia.
Myös orgasmin saaminen on jotenkin todella laimeaa.
Ajattelin että jotenkin rauhoittaisin omaa mieltäni kun tietäisin miten teillä muilla menee ko. asian suhteen raskauden aikana.

Aurinkoisia syyspäiviä!
Murmeliina & MiniPig 8+5

[/quote]

Miehellä halu on jatkunut ihan ennallaan, itsellä se on varsinkin alun väsymyksessä ja huonovointisuudessa ja alkuraskauden varjelemisessa jäänyt aika heikoksi. Mutta musta sillä ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä, jos menee jonkin aikaa vähän erilaisissakin merkeissä. Luultavasti se palautuu ihan ennalleen jonkin ajan kuluttua. Ehkä sulla on ajatukset vaan niin raskaudessa, että se vie tällä hetkellä liiaksi huomiota. Ja voithan olla joskus vähän passiivinenkin osapuoli, antaa miehen hoitaa hommat, jos hän on niin innokas (tietenkin edellyttäen, ettei se ole sinulle vastenmielistäkään!). Eihän sitä molempien ole aina pakko olla aivan 110 prosenttisen innostunut.
 
me hyppäämme kanssa tähän pinoon! Tuolta vauvakuumeen TJOTista.. Meille odotellaan pikku kakkosta! Ja toivitaan että kaikki menee hyvin! Neuvolaa en ole saanu varattua kun sinne ei voi NYKYÄÄN soittaa kun soittoajalla! Ja ne ajat on aivan huonoon aikaan.. Mut josko mä joku päiovä saan aikaseksi sinne soittaa ;)
Kiekon mukaan meillä olis LA 25.4 ja häissä olisin 7kk Et valaana mennään vihille kun ei päivää enää muuteta. Olikyllä päätetty et jos tärppää niin valssataan silti :heart:
Täälllä ollaan menossa PHKS synnyttää ja huomasin et ainakin viiviliina on menossa sinne! Oletkos sinä mistä päin? mulle saa laittaa YYtä jos tahot!
 
Heippa vaan kaikille!
=) Ultrassa meni hyvin, vaikkakin pelkäsin aivan kamalasti ja jännitin. Pieni sydän sykki monitorissa :heart: ja mieskin aivan liikuttui. Masuilijan pituus oli 1,2cm. =) Lääkäri oli todella mukava ja kyseli paljon sekä juteltiin niitä näitä. Mutta ihanaa, että kaikki on hyvin! :D

Miron äiti, jos voit päivittää tietojani! LA siirtyi päivällä eli 11.04.06. Ja esikoista siis odotan. Synnytyssairaala on vielä vähän lopullisesti päättämättä.

Niin, ja siitä seksistä ja raskaudesta piti kommentoida myös. Mulla on ainakin tällä hetkellä halut aivan kateissa. :/ Mut mies tuntuu ymmärtävän, ainakin vielä :D , mut voihan sitä kaikessa rauhassa katella. En jaksa siitä ottaa murhetta. Eihän sitä aina voikaan haluta.

Mut nyt lähden kotia katselemaan noita ultrakuvia. Täällä töissä kun se ei oikein onnistu. =)

Kivaa päivänjatkoa kaikille! :hug:
 
Heippa.

Tänään sieltä hyvinkäältä sitten soiteltiin. lääkäri totesi että verikokeiden mukaan kaikki on hyvin. mutta halusi että tehdään varmuus ultra vielä perjantaina 1.9 joten siihen asti saas sitten jännätä. silloin varmaan vois jo näkyä ehkä sydämenlyönnit kun mentäs viikkoa 6+3 sillon. mutta tämä tämänpäiväinen tieto helpotti jo kummasti oloa... =)

me asustellaan täällä pajalassa ja eli kuulun siihen myllytien neuvolaan.. ainakin sinne minut on ohjattu ja eka aika sinne on 18.9..
siis ymmärsinkö oikein että siellä on mahdollisuus joka kerta nähä vaavi ultralla? =) =) =)

ja sitten siitä hyvinkään np ultrasta, miten se kromosomitesti tai mikäs se nyt oli :ashamed: (unohdin) niin niin kuitenkin että miten se tehdään? ja onko tietoa miten paljon tulee hintaa lisää.. rahallisesti ei tärkeä mutta olen vain kiinnostunut..

hmm.. olikohan tässä vielä muuta?? no mutta kirjoittlen lisää kun tulee jotain. :p

jalava+ asukki
 
Jalava:
Eli se seerumiseulontatutkimus tehdään verikokeella, eikä tosiaan tuo hintaa lisää..vastauksien tulemisessa kestää n.viikko.

Meikäläinen käväisi äskön leikkauttamassa kaksi viisaudenhammasta, ja täällä odotellaan nyt sitten kipuja... :/
Oon varautunut pahimpaan, toivottavasti yllätyn positiivisesti =)

Kurjan tästä tekee vielä se, etten voi kunnon lääkkeitä syödä kipuun, jos se nyt sattuu voimakkaana tulemaan...
Niin ja toivottavasti ei oksu yllätä, on meinaa kiva laattaa suu kutakuinkin kiinni... :x :whistle:

Joo, eli mulla ei siis ollut asiaa, heippa vaan... :whistle: :wave:

A0205 & Oikku 8+3
 
Nyt rupes nukkumatti kiusaamaan ihan urakalla, täti kai sen on lähettäny kun ei enää itse pääse käymään ;) Eilen illlalla yritin pysyä katsoa neloselta Näkijää, ja kuulemma puol kympiltä olin jo nukahtanut. Yleensä kuitenkin tuonne yhdentoista kieppeille valvotaan.. Nytkin väsyttää, mutta yritän sinnitellä iltaan asti, muutoin ei tuu uni silmään illalla jos päikkärit tässä ottaa.
 
Nyt rupes nukkumatti kiusaamaan ihan urakalla, täti kai sen on lähettäny kun ei enää itse pääse käymään ;) Eilen illlalla yritin pysyä katsoa neloselta Näkijää, ja kuulemma puol kympiltä olin jo nukahtanut. Yleensä kuitenkin tuonne yhdentoista kieppeille valvotaan.. Nytkin väsyttää, mutta yritän sinnitellä iltaan asti, muutoin ei tuu uni silmään illalla jos päikkärit tässä ottaa.
 
moi!!voi vitt..ottaa ukko päähän tuntuu et se ei tajua mua olleskaa :( kokoaja on mulle ilkee ja huutaa mulle takas jos ite satun puhuu vähä kovemmin,noi hormoonit ku tekee kepposen.ei paljo oireita oo,ainakaa viel.huomen jos tulis vahva plussa viiva ku sain onneks rahaaki ni pysty testin hakeen. :D tuntuuko teistä välil et mies ei ymmärrä tätä odotus aikaa?musta ainaki välil..
 
Rapu82... Tervetuloa, ja joo kyllähän mä sit tonne etusivulle muokkailen, omakin la saattaa muuttua, kun neuvolassa ei oo viä tullu käytyä.
Jos huomenna sais aikaseks soitettua sinne aikaa..

Tänään on taas tullu siivoiltua. Tuntuu että sitä tulee lattia mopattua joka päivä.. ja Viljokin (kissa) tekee tinkiä, ja sen jälkiä saa siivota. :ashamed:

Masu on taas ihan turvoksissa, ja rinnat kivi kovat. oksu ei tänä aamuna lentäny, mutta kiitettävän huono olo oli.

Plääh... olohuonetta pitäs viä vähän siivota.. Mies tekee tänäänkin ylitöitä ja tulee vasta kasilta
:(

Voih, kun on niin ahdasta haluu isomman kämpän, kaksiossa kun asutaan..
ois kiva jos Mirolla ois oma huone kun tää olohuone on aina ihan sikin sokin täynnä jätkän leluja...

ainiih...mun piti siivota... ;)

Miron Äiti ja Sisu 5+5<br><br>
 

Mitäs mun pitikään kommentoida???

Siitä rakastelusta nyt ainakin. Mulla on myös ollut halut vähän hukassa. Johtuu varmaan halusta "suojella" vauvaa, vaikkei se siitä ole moksiskaan. Mutta kait tuolla takaraivossa on se pelko siitä keskenmenosta... Näin ainakin olen asian itselleni selittänyt.

Muutenkin kun on tunteet pinnassa ja olo kovin herkkä, niin viime rakastelukerran jälkeen purskahdin itkuun... Onneksi mies on ihana ja osaa suhtautua mun tunteiluihin. :heart:

Töissä olen nyt ollut loman jälkeen kaksi päivää. Aikas raskasta se on, mutta pakko kait siellä on olla. Esimies on kyllä ihana, kun sanoi, että jos jotain hommaa en voi tehdä, niin sanon vaan.

Hauskaa illan jatkoa vaan kaikille kanssamasuille!!!

Nasu-Masu 6+3
 
Murmeliina kysyi tosta parisuhde asiasta...

hmm... mä vähän ihmettelen että meillä yleensäkkään nyt viime kierrossa tärppäs, kun ei taidettu pupuilla kun pari kolme kertaa.. ja sen takia, kun mies tekee ylitöita ja pitkää päivää, ja on ihan väsy kun töistä tulee..
Ja viikonloppusin on sit aina jotain muuta ohjelmaa, ettei kerkee..
Minä tosi olisin aina valmis kuin partiopoika :ashamed:

muoks.muoks. kirjoitusvirheitä :whistle: <br><br>
 
Lisko
Onnea maitsu83 ja tervetuloa tänne :) :flower:

Hohhoijaa, kokeisiin tuli luettua, onneks ja etätehtävä on lähes valmis :) Huomenna kouluun klo.8, ei jaksais ei sit millään :/ Muutto lähenee, lauantaina muutetaan ja pitäisi perjantaina loput pakkailla, miehen sisko tulee onneksi kaveriksi, jos pääsis torstai iltana kaverin kanssa siivoamaan sen uuden kämpän :)

Tekemistä riittää vaikka muille ja pahaolo pahenee, nyt on minullakin se, et max 2 tuntia voi olla mitään laittamatta suuhun ja sit on pakko, et menee vähän tuo huono olo pois. Päätäkin särkee lähes joka päivä ja nenä tukossa :/ *vali vali* :whistle: Mutta oi tätä ihanaakin ihanampaa olotilaa kuin raskaus, kaikkea sitä sen eteen kestääkin :saint: :D

Jaksamista kaikille :flower:

Lisko ja pikku- tirppis rv 6+6 :heart:
 
Iltaa... :wave:
Mun pitää kanssa kommentoida tuota makkari puolta sen verran, että meillä on ihme kyllä pysynyt ennallaan, jos ei vähän aktiivisempanakin...
Poikien odotuksessa kyllä väsymys voitti useamman kerran, mutta vaikka nyt väsyttää monen kertaisesti, ei ainakaan vielä ole vaikuttanut tuohon puoleen...
Muistan kyllä, että kohta puoliin tulee nämä "sinivalas rannalla"-fiilikset, eli seksikkääksi en kyllä kummassakaan odotuksessa ole itseäni tuntenut... :whistle:
Mutta jospa tämä odotus muuttaa senkin........ :whistle: :D

Teretulemast vaan kaikille uusille, ja onnittelut plussista :wave:

A0205 & Oikku 8+3 ;)
 
Mulla oli jo eka neuvola tänään :) on se kyllä näköjään aina yhtä kutkuttavaa vaikka tämä on mulle jo kolmas odotus :heart: Kahden viikon päästä on ultra missä varmistetaan laskettu aika ja sitten voin varaa itselleni niskapoimu ultran. On tää vaan niin ihanaa kun luultavammin on sitten mun viimeinen kerta raskaan :ashamed:
 
piääpä minunkin jotain sanoa tuohon kamari asiaan.. meillä on ollut hiljaista jonkun puoltoista viikkoa. ehkä johtunee peloista jotka kohdistuivat siihen ku:hun.. mutta mutta asiaan tulossa parannus :whistle:
ja luulenpa vain että miehellä sellainen pelko että sattuttaa/tökkii lasta :LOL: :LOL: :LOL: niipä niin mistäs se napa sitten tulikaan?? :LOL:

hmm.. mulla tuntuu toi väsymyskin olevan häviämässä.. nousen joka aamu 4.20 ja nukkumaan klo 22 tai hiukan jälkeen. yleensä olen ollut jo naatti seiskan aikaan mutta tänään ja eilen energiaa riittää.. tuntuu ihmeelliseltä kun jaksaa aatella viellä tähän aikaa illasta =)
 
paha olo se vaan lisääntyy päivä päivältä :x tänään ollu koko päivän sellanen vellova oksu olo..ja mitään ei tee mieli suuhun laittaa tai jos jotain rupee mieli tekeenkin ei sitä varmasti ole saatavilla,äskön ajattelin että voi kun ois uunilohta ja perunoita niin sitä voisinkin syödä,no arvakkaa vaan oliko meillä mitään lohta täällä oottamassa :LOL: eli en siis viäkään tiä mitä söisin..sain varattua sen ultra ajan sen kystan takia ja se ois sitten 5.9 että sillon näkee pikkusen sitten toisen kerran :heart: ja toivottvasti se kystakin on ruvennu pieneneen :kieh: tais muksut nukahtaa kun ei kuulu mitään että taidan itekkin mennä nyt nukkumaan
haukotteleva ädä ja hippula 6+6
 

Yhteistyössä