*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Tervehdys kaikille uusille, kylläpäs alkaa olla porukkaa! Mahtavaa! :D
Tsemppiä kaikille olonsa kanssa taisteleville, täältä iso sanko ymmärrystä :heart: , muuta apua en ole vielä pahaan oloon keksinyt (paitsi sen syömisen).

Eka neuvola on nyt takana, kauhee pinkka esitettä ja lippua ja lappua saatiin, mukaan lukien yks dvd. Samantien tuli käytyä myös verikokeissa. Eka ultra täällä Turkkuses on sitten viikon 12 tienoilla (2kpl ultria tarjotaan), sitä tosin ei saatu varattua vielä tänään, mutta ens viikolla lupasivat et onnistuu varaaminen. Muuten aika tyhjänpäiväinen käynti, täältä on saanut jo paaaljon paremmat infot. :D :flower: :D

Olo on ollut tänään hiukan parempi, kun ehti ottamaan aamun rauhallisesti eikä ole tarvinnut istua bussissa. Pöntön halailu on siis jäänyt väliin tänään, lähinnä on ollut vain aikamoista kuvotusta paikka paikoin. Kylppärin laattoja oltiin katselemassa, ja siellä alkoi hiukan jo olo huonontua, mutta heti helpotti kun sai sapuskaa taas mahaansa. Yhä ollaan noin 2kg plussalla normaalipainoon nähden, ihme ettei enempää näillä ruokamäärillä. :LOL: Niin, ja laatatkin löydettiin.

Huomenna tarttis taas vääntäytyä työpaikalle asti, onneks sit on viikonloppu edessä. Jotenkin tekis mieli varata aika varhaisultraan, mutta toisaalta... se kaupungin ultrakin on vain n. 4 vkon päästä. Äh, emmätiä. :/ Ois kyl kiva tietää onko tuolla oikeesti joku, kun ei se vastaa vaikka kuinka huhuilee . :p

muoks:
ventti.
7+2, sanoi neuvolan täti
 
Porukoille kerrottu! Ja kyllä tuli sukulaisillekkin paljastettua samalla. Kerroin kyllä että ollaan hyvin alussa ja toivotaan et menee hyvin loppuun asti. Toivotaan nyt et menee, koko ajan tulee kaikenlaisia ajatuksia mieleen.
Ihan hyvillä mielin uutinen otettiin vastaan, äiti oli silminnähden järkyttynyt... :D Mutta iloinen oli. Ei odottanut vaan toista lapsenlasta näin heti perään...

Mulla oli alkuraskaudesta tosi kivuliaita "kramppeja" esikoisen aikaan. Ihan kaksinkerroin kiemurtelin lattialla. Neuvolassa sanoivat että kohtu kasvaa niin se kipuilee.
Oli paljon tekstiä tullu tässä välissä. En jaksanu kaikkea lukea... :(

 
nti
Tänää sitten ensimmäisen kerran kaksikappalein olen käynnyt pönttöö halaamassa kaaressa. No ainaki se on normaalia. Kaippa tässä on lähdettävä nukkumaan kun ei mikää maistu ja olokin on kauhee |O
 
Joku puhuiki tost sairasloman hakemisest. Kertokaas kirjottaako ne lääkäris kuin helposti saikkua raskaus pahoinvoinnin takia? On meinaan käyny mieles useammin ku kerran et ku sais vaan nukkua ja olla rauhas...

7+4
 
iltasta tännekkin päin.. taas ootte olleet ahkeria :)

mulla on ihan kaameen kipeet rinnat ollut pari päivää, ei voi koskeakkaan.. en muista että olis aikasemmissa ollut näin kipeet :( olo sentäs vähän parantunut.. ei tarvitse köhiä kokoajan.. :) eikä pahoinvointikaan oo niin paha kun jokunen päivä sitten :)

Huomenna olis aamusta neuvola.. hirvittää että miten pääsen hipsimään 1km jalat ristissä, kun ei vessassa saa aamulla käydä :eek:

 
Iltaa, iltaa! Varhaisultra takana ja kyllä sieltä eloa löytyi 7,5 mm:n verran :) . Ultran mukaan viikkoja 6+5 eli l.a. 11.4. Menkkojen mukaanhan l.a. olis 9.4., mutta pidetään toi 11.4. Se onkin sama päivä kuin kummipoikani on syntynyt :) . Hyvässä lykyssä pikkukakkonen voisi syntyä 2.4., jolloin minä olen syntynyt :) . Esikoinenkin päätti tulla viikon etuajassa. Kummasti kyllä tuli rauhallinen olo, kun tuli varmuus, että elämää masussa on. Ensin meinattiin, että ei vielä kerrota isovanhemmille, mutta niinhän siinä kävi että pari puhelua tuli tehtyä :) ja iloisia olivat. Äitini oli kuulemma jo arvannut..."kuten aina". Nyt vaan toivotaan, että pikku-katkarapu pysyy matkassa mukana! Uni alkaa painamaan, viime yö meni esikoisen flunssan kanssa valvoessa. Kauniita unia ja ihania vauvakuvia :wave:
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista! :flower: :wave:

Turvavyönalentimesta, esikoisen raskaudessa harkitsin sitä mutta se jäi ostamatta. Täytynee paneutua asiaan taas lähemmin piakkoin. :)

Vaatteista, mun täytyy myöntää että oon kiskaissut jo esiin esikoisen raskausaikana hankitut mammahousut. :D On ne vaan niiiin mukavat... B) Sit pidän pitkän mallisia paitoja ja tunikoja, jotka peittävät tuon huvikummun, eivätkä myöskään paljasta mammafarkkujen sitä masuosaa.

mammanen onnea ihanista ultrauutisista! :heart:

Talvitie kiitos kysymästä :heart: eka neuvolakäynti meni ihan kivasti. :) Meidän neuvolan terveydenhoitaja on niin symppis tyyppi, että siellä käy rupattelemassa vaikka ihan huvikseen. :D En tarvinnut juurikaan mitään esitteitä mukaani kun just vähän aikaa sitten olin siellä keskenmenneen raskauden ekalla käynnillä. Vau-kirjan otin mukaan, esikoisen aikana saatu vau-kirja lienee kadonnut mystisesti jonnekin. :whistle:

Nellah huih onko sulla joku erityinen syy, miksi ei saa aamulla käydä vessassa? Vai onko ne ihan ne perus ph:t ja glukoosit, joita katsotaan? Meillä ei ekalla kerralla niitä edes katsota, vaan vasta toisesta käynnistä eteenpäin. Ja silloinkin saa kyllä käydä veskissä aamulla (mäkin oon aina ottanut aamuaikoja), kunhan ei oo just ihan hetkeä aiemmin käynyt, jotta on jotain tiristettävää purkkiin :D Eikä tietty oo juonu ihan kauheasti.

).( Huomenna on meillä se varhaisultra. Vieläkään ei jännitä, ihan kumma juttu. Tuntuu melkein, että ei tee oikein edes mieli mennä sinne, jotta ei saa huonoja uutisia, oi tätä logiikkaa :xmas: Saas nähdä tosiaan, makoileeko siellä joku pieni ihminen :heart: Ja täsmääkö viikot... Voipi olla myös vähän vähemmän kuin olen kuvitellut.

Onnea kovasti kaikille huomenna ultraan menijöille, ainakin Rouva Pikkumyy oli myös menossa :wave: :heart:

Kesis ja huvikumpu 6+6
 
Kesis: silloin kun varasin aikaa neuvolaan se neuvolatäti sanoi että 4h täytyy olla edellisestä käynnistä, että ottaa pissakokeet.

mua vähän kummastuttaa se kun edellisessä raskaudessa en ees miettinyt et joku vois mennä pieleen.. nyt se sitten kummittelee kokoajan :( varmaan sekin vaikuttaa kun yks mun ystävä sai joku aika sitten km aikalailla samalla viikolla millä minun masuasukki nyt.
 
ihan samaa mieltä nellah.. mä en usko olevani raskaana ennen ensi viikon ultraa.. ja jos silloin on kaikki hyvin ja niskapoimussa on kaikki hyvin voin ehkä huokaista kun liikkeet alkavat tuntumaan.. en mäkään esikoisesta näin hermostunut ollut.
 
outison: kyllä työkaveri sanoi ainakin että antaa aika herkästi sairaslomaa..itsellä kanssa ollut mielessä että haen ihan varmasti jos tarttee pönttöä käydä halaamassa :LOL:

nyt kuumeen kourissa makaamaan tuon kullan kainaloon ja huomenna hakee saikkua.....

mirkku
 
rva pikkumyy onnea ultraan! :heart:

(.) matkalaukut pakattu ja taxi pihassa vajaan 2 tunnin kuluttua. B) suurimmilta itkuilta ainakin toistaiseksi vältytty. # koputtaa puuta/ päätä # pitäkää masuistanne huolta!

iltsu & beebi 6+3 ( ehkä kai jotain sinne päin... )
 
Voi kuvotus. Tänään on ollut tosi paha olo, enkä täällä töissä pysty mihinkään järkevään keskittymään. Kuten näkyy.. :ashamed:
Tekis mieli vaan nukkua kotona.

Hienoa enkeli, onnistuihan se!

Meillä on töissä organisaation uudistaminen meneillään ja tehtävänvaihdoksiakin on tulossa. Jos mun kohdalle ehdotetaan jotain, niin aion kyllä kertoa tästä raskaudesta, vaikka näin alussa mennäänkin, eikä kukaan vielä tiedä. Toisaalta mun pomo tietää kyllä, että yritystä on.. Hassua, onko kukaan muu kertonut pomolleen, että lasta tästä yritetään? :whistle:

Tää on mun ensimmäinen raskaus, tärppäsi neljännestä kierrosta. Nyt se tuntuu tosi nopealta onnistumiselta, mutta kyllä tossa alkukesästä aika tuntui pitkältä ja yritys jo jopa toivottomalta (kärsimätön??).
 
Tilia Cordata: Mun pomo on lapsia vihaava viimeisen päälle business-nainen, jonka mielestä lapset on este ja hidaste. En siis kerro vielä piiiitkään aikaan. Saapahan sitten arvuutella kun meen vatta pystyssä, enkä sille kerro mitään.
Meillä tärppäs ekasta ovulaatiosta pillereiden jättämisen jälkeen, sen takia en usko vielä todeksi.
 
AAM
heippis :wave:

täällä kans iskee heikotus helposti jos ei muista syödä... parin tunnin välein tyyliin :kieh: ja just olen suht normipainossa...@#**** <- --- kirosanoja

Töissä keväällä narahdin siitä kun alkoi vuoto ja tuli TM jota jotkut tällä pelkää.. :hug: antoi siis ihan samat oireet kuin normiraskauskin.. ehkäpä hippasen parempi olo oli silloin .. siksi puolittain iloinen että olenkin näin pahoinvoinva nyt tiedä varmemmin että olen tiineenä :D :LOL: hauska sana..
Niiin nyt varmaan samalla tavalla on silmä kovana väijyy mun mahaa ja rutiineja jos on muuttuneet mut yritän kovin pidellä piilossa kunnes ollaan 12 viikolla.. vaikka sekään ei mtn takaa.. :|

Enkeli katsos kyllä sieltä tulee ko vähän potkii.. periaatteessa saman urlin kun liität tonne omaan profiiliis niin pitäis toimia.. mulla on tuolta lilypies:tä toi mun laskuri..

Ultriin onnea tänään jotka menevät Rva ja Kesis kiilusilmin täällä odotellaan uutisia sitten :hug: :) :flower:

AM & hippunen 6+4
 
Tilia cordata: Mulla kans lähin esimies tiesi, että yritetään. Olin kertonu ihan sen takia et meillä oli vaikeuksia yrityksessä ja jos ois jotain vapaita tarvinu tms. Kyllä se nyt tietää senki, että odotan.

Tein tänä aamuna taas raskaustestin kun mun on vähä vaikee uskoo, että odotan. Vaikka mullahan kyllä on pahoinvointia jne. Se testipä olikin sitten HAALEA plussa (tuli kyllä sen 5 min aikana), aikaisemmin on ollu vahva plussa. Mistähän tuo voi johtua? Pelkään pahinta... Nyt olis siis 7+5.
 
Hei Tilia C, aika samoilla fiiliksillä mennään. Olo on ihan kamala aamusta iltaan ja olen jäänyt kotiin makaamaan muutamana päivänä. Tänään sinnittelen töissä, mutta oksettaa koko ajan ja on tosi levoton olo. Mulla tärppäsi viidennestä kierrosta, mutta ainoastaan neljässä oli toimintaa oikeina päivinä. Mulle ehdotettiin töissä juuri uusia hommia, mutta en suostunut ottamaan niitä vastaan tämän tilanteen takia. Samassa yhteydessä kerroin esimiehelle, ettei ihmettele päätöstäni. Muille en ole töissä kertonut, kun niin alussa vasta mennään. Pelottaa, että onko mahassa mitään eloa vai kiusataanko mua vaan näillä oireilla. Ensi viikolla on varhaisultra. Apua.

Onnea ultraan kaikille, jotka sinne ovat lähipäivinä menossa! :heart:

6+3 menossa ja olo mitä kamalin jo toista viikkoa...
 
Tervetuloa uusille :wave: ja onnittelut plussasta :flower: . Ihania ultra kuulumisia satelee koko ajan :heart: .

Mä en ymmärrä miten te voitte olla töissä :x . Ite oon, onneks, hoitovapaalla ja tääkin elo tekee jo tiukkaa.. kokoaikainen pahaolo, iltaisin tulee yleensä ulos asti. Mulla on huono omatunto ku en jaksa mielestäni tarpeeksi ja tällä hetkellä on vaikea löytää positiivista tästä raskaudesta. Tietenkin toivon, että raskaus menee loppuun saakka :heart: mutta en voi mitään tän hetkisille tunteille. Mä en edes halua puhua tästä kenenkään kanssa, en kyllä oo tästä ees oikein vielä kertonukkaan. Tämmöstä täällä tällä erää :ashamed: .. vointeja kaikille ja ilmotellaan!

Kesis ja Rouva Pikkumyy kuulumisia odotellessa..

meitsi ja hässäkkä 8+5
 
Täällä uusi äippä ilmoittautuu jolla laskettuaika 24.4 (saattaa muutamalla päivällä vielä heittää..)
Eilen plussasin. Toinen lapsi siis tulossa, edellinen syntyny 29.1.08 et ei tuukku se 1v3kk väliä.. Ja SEKS:ssä synnytän!! =)
 
Huh, lounaalle pääsee jo kahdentoista minuutin päästä. Oon jo syönyt hedelmän ja yhden välipalapatukan sitten aamupalan, tää syömisen määrä ja tarve on mahdoton.

Mulla on eka neuvola kahden viikon päästä, ja eka ultra sitten joskus viikoilla 12+. Mitä siellä ekassa neuvolassa tehdään; eli saako siellä mitään tietoa tuon katkaravun (kuka tätä termiä käyttikään, on niin hyvä) voinnista? Vaikea odottaa sinne viikoille 12+, joten onko varhaisraskauden ultra omalla kustannuksella ainoa vaihtoehto? Helsingin kuvioita siis pohdiskelen.

Tilia, rv 6+ ehkä 3

p.s. Hani: lisäisitkö mut listaan, la vaikka 20.4. ja synnytyspaikaksi KOS, vaikka sekin on vielä vähän epäselvä?
 

Yhteistyössä