*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Huomenet...
Täällä kans oli eilen ihan hirvee olo_Olin jo ihan just pysähtymäisilläni autolla ja menossa oksentaan,mutta päätin sitten että minähän en oksenna! Oli sitten yli puoleen päivään asti niin hirvee olo et olin koko ajan valmiina juokseen vessaan..
Tänään olo alko jo heti ku nousin sängystä..Nyt vielä iski kurkun kipeeksi ja kuumeinen olo..
Ei olleskaa kiva yhdistelmä ku kurkku kipee ja oksettaa..Räkää tossa köhin niin oli jo kurkun puolivälissä varmaan örkki tulossa mut olin sinnikäs taas.. :LOL:
Taas olis työntäyteinen päivä tiedossa.. Saa nähä joutuuko juokseen tänään vessaan kesken töiden... Taidan ostaa sitä inkivääriä kaupasta..Eihän tätä jaksa muuten jos ei edes kokeile...
Tervetuloa uudet!
Gardenialle tsemppiä ja :hug:
nyt pitää taas lähteä...
 
Huomenta!

Huolitteko mukaan uutta masunkasvattajaa? =) Ehkä nyt siis uskaltaudun tänne puolelle. Neljättä odotellaan ja LA olis ehkä 27.4. Eli hyvin alussa ollaan! Huolia tuossa aiheutti kun to ja pe tuli rusehtavaa vuotoa kun silloin vasta haamuilin. Ajattelin jutun siis olevan siinä. Eka haamun sain jo keskiviikkona. Lauantaina sitten ihmettelin kun ei täti tullutkaan ja tein taas testin mikä näyttikin positiivista ja vielä iltapisusta =) Sit sunnuntaina oli jo ihan selkeä plussa :heart: Onnellinen olen joskin tietysti huolissani vielä varmasti pitkän aikaa!!! Ultran varmasti varaan vielä tuohon viikolle 7+

Täällä ole paljon jo porukkaa ja kestää kyllä hetken ennenkuin "tunnen" kaikki :D

Olo on ihan hyvä, mitä nyt väsyttää kun tuo nuorin vielä hilluu öisin... :/ Kun vaan jaksaisi unikouluttaa häntä =)

Mut monella oli tänään ultra, onnea kaikille niihin :heart:

ooti & pieni ihme 4+2
 
Gardenia :hug: Voi että, ymmärrän että huoli on kova. :hug: Meillä oli näköjään ihan identtiset noi meidän edelliset raskaudet, kirjoituksesi olisi voinut olla suoraan mun näppikseltä. :/ Koitetaan kuitenkin luottaa siihen, että kaikki menee tällä kertaa niin kuin pitää, ja että vaikka syke ei vielä näkynyt, niin se ei tarkoita että raskaus menisi samalla lailla kuin viimeksi. :heart: hapamperillakin oli tuossa rohkaiseva esimerkki :) Usein sinne ultraan vaan tulee mentyä vähän liian aikaisin sykkeen näkemisen kannalta. :hug: Voimia seuraavan ultran odotukseen :hug:

Onnea kaikille päivän ultraan menijöille ja tervetuloa joukkoon ooti! :wave:

Kesis ja huvikumpu 6+4
 
Ultrassa käyty unettoman yön jälkeen... Siellä se pikkukaveri köllötteli oikeassa paikassa vastaten viikkoja 6+6 (mitä vähän arvelinkin että parilla päivällä menee) ja pituutta huikeat 8,5mm :D Sydän sykkiä pompotteli vahvasti :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

hapamperi ja Frank rv 6+6

hani päivitätkö mulle lasketuksi ajaksi 8.4.

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja hapamperi:
Ultrassa käyty unettoman yön jälkeen... Siellä se pikkukaveri köllötteli oikeassa paikassa vastaten viikkoja 6+6 (mitä vähän arvelinkin että parilla päivällä menee) ja pituutta huikeat 8,5mm :D Sydän sykkiä pompotteli vahvasti :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

hapamperi 6+6
mainiota :) :hug:

AM & hippunen 6+1
 
onnittelut HAMPAMPERILLE minultakin :hug:

no niin, yön yli nukkuneena on vähän paremmat fiilarit taas. Tuossa kun oon laskeskellut kierronpituuksia ym. niin on kyllä aivan mahdollista että viikkoja olisi vasta n. 6 kasassa. Ja esikoisen neuvolakortista lunttasin että häneltä kävin ekassa ultrassa 7+1 ja silloin näkyi syke- erona tosin että tämä esikon ultra tehtiin alakautta yliopistollisessa. Tämä eilinen ultra tehtiin mahanpäältä, ei ole kovin tarkka masiina siis. Kyllä tää tästä! koitan nyt ottaa vaan rennosti ja ajatella että kaikki on hyvin. eihän tätä viikon odotusta muuten kestä järjissään.... tsemppiä kaikille!

Gardenia ja Kapris ja viikot epäselvät ens viikkoon asti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
onnittelut HAMPAMPERILLE minultakin :hug:

no niin, yön yli nukkuneena on vähän paremmat fiilarit taas. Tuossa kun oon laskeskellut kierronpituuksia ym. niin on kyllä aivan mahdollista että viikkoja olisi vasta n. 6 kasassa. Ja esikoisen neuvolakortista lunttasin että häneltä kävin ekassa ultrassa 7+1 ja silloin näkyi syke- erona tosin että tämä esikon ultra tehtiin alakautta yliopistollisessa. Tämä eilinen ultra tehtiin mahanpäältä, ei ole kovin tarkka masiina siis. Kyllä tää tästä! koitan nyt ottaa vaan rennosti ja ajatella että kaikki on hyvin. eihän tätä viikon odotusta muuten kestä järjissään.... tsemppiä kaikille!

Gardenia ja Kapris ja viikot epäselvät ens viikkoon asti...
Mä oon kuvitellut aina että nää alkuraskauden ultrat tehdään alakautta jotta saadaan tarkkoja tietoja.. Kyllä siellä pulssi vielä löytyy Gardenia, ihan varmasti..mä kävin varhaisultrassa 6+1 ja se tehtiin alakautta jolloin syke saatiin näkyviin...en luottais kyllä yhtään tuohon mahan päältä tehtävään jos sykettä ei näy, johan se pieni piiperö on siellä masussa niin pienikin et miten ne näkee sen pienen sydämen tarkasti ellei alakautta tutki

:heart:
 
AAM
Juu mä kans peesailen Minskiä niin tirvale hän vielä on että varmaankin aika tarkasti saa osua jotta löytyy... on se sentäs katkista pienempi.. :|
miksei muuten tehty alakautta ? paljonko veloittivat siitä ? aika tökeröä meininkiä jos sitten ottivat kunnon hinnan ja pyysivät tulla sauraavalla viikolla uudestaan. Kato että sit vaikka ensi kerralla ottavat vaan sen polimaksun ettei mtn lääkärinpalkkiota tai vastaavaa...

AM
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
No ompas kumma jos masun päältä varhaisraskauden ultra tehtäis..
Mulle tehtiin esikoisesta alkuraskauden ultra 6+3 ja sykkeen sai kuulumaan. Sanoi kyllä ensin että ei kannata pelästyä jos ei kuulu, että yleensä ei kuunnella näin aikaisin. Yllättyi silminnähden se ultraaja itsekkin kun syke kuuluikin!

 
Nyt kun omassa navassa on parempi olo, ehtii keskittyä muidenkin navantausasukkeihin.

Iso tsemppi Gardenialle, koitahan pysyä järjissäs, ollaan varmasti kaikki hengessä mukana! Tervetuloa ootille ja onnittelut hapamperille hyvistä ultrauutisista. Kuis tuleekin semmonen olo, et haluais varata samantien varhaisultran itsekin, vaikken aiemmin meinannutkaan. =) Olis kyllä mukava tietää, ettei tässä "turhaan" tehty aamulla tuttavuutta sen pöntön kanssa, ja kärsitä aroista tisseistä ja huonosta olosta. Jos nyt malttais viel torstain neuvolakäynnin yli ennen mitään hötkyilyä. :whistle:
Ja sitten takaisin töihin, ennenkuin joku livahtaa tähän koneen taakse ja näkee millä sivuilla täällä surffaillaan...

ventti. 6+5 (kohta uudella viikolla, jee!)
 
Tosta ultrasta.. esikoiselta alkuraskaudessa ultrattiin sisäkautta 5+3 ja näky, että oli kohdunsisäinen, eipä juuri muuta. Sitte oottelin eka neuvolaan ja kuunneltiin sydänäänet doplerilla 9+3 ja kuulu. Terkka sano sillon, että ei saa huolestua (joopa joo) jos ei kuulu, että ihan normaalia nuilla viikoilla.

Ja nyt tässä raskaudessa ultrattiin mahan päältä, 7+2 ja syke näky :heart: . Sano sillon ko varasin aikaa, että virtsarakko täynnä kiitos sitte tuut.

meitsi ja hässäkkä 8+2 :heart:

ja terpat uusille ja onnea plussasta :flower:
 
Joo mulla tosiaan on ollu tää sama yksityinen kätilö ultraamassa ennenkin, velkoo 45 euroa per ultra. ja se ens viikon ultra on ilmainen, onneksi. Kyllä se on saanut viime raskaudessakin (rv6+) sykkeen ja alkion näkyville mahan päältä, tosiaan tuo täys virtsarakko oli ehdoton edellytys sille. Mutta tuo viime raskaushan meni sit kesken...Kiitos taas kaikille tsempeistä, kyllä toivo elää että ens viikolla saan vuodattaa onnenkyyneleitä ja nähdä pikkuisen sydämen läpättävän. Jos niin shitty säkä käy että sykettä ei löydy, saan heti lähetteen yliopistolliseen ja siellä sitten jatkot...eli varmaan pääsen sit sisä-ultraan ja jos ei yhäkään elonmerkkejä niin sitten kaavintaan. lääkkeelliseen keskeytykseen en suostu enää koskaan. mutta eipä nyt vielä näin synkkiä mietitä ollenkaan..! RASKAANA KUNNES TOISIN TODISTETAAN! :heart:
 
Tsemppiä kaikille ultraan menijöille! Jipii! Pääsispä itekkin äkkiä.. ja kyllähän se niin on että huolestuttaa se jos sykettä ei löydy vaikka ne kuinka rautalangasta vääntäisi et ei tartte olla huolissaan.. :/

Mutta kysyisin varsin että: Aiotteko ottaa sukupuolen selville etukäteen?

Meillä on tuo yksi poika, ihan jännä olisi kysyä sukupuolta, et mennäänkö entisillä vauvan vaatteilla vai uskaltaako hipeltää vaaleanpunaisia hörselöitä.. Mutta mie luulen että mies ainakin sanoo ettei halua etukäteen tietää.

Aion kertoa tänään vanhemmilleni tästä raskaudesta... :xmas: Voi iik! En tiedä ottavatko he asian positiivisesti vai helkkarin positiivisesti..
 
Me ei varmaankaan haluta tietää sukupuolta. Jossai vaihees mie siit miehe kans puhuin ja sanoin, et kysyiskö sittenkii. Mut hää on sitä mieltä ollu, et yllätyksenä se ois parempi. Mut sano se senkin, et ku se lähemmäks tulis se aika et saiskii tietää ni osaako sitä sit olla kysymättä :LOL:
 
AAM
jo kyllä me ainakin jos SELVÄSTI näkee kumpi siellä on. mä oon niin armoton ja kuulu siihen kaikki tieto mulle heti nyt että en jaksais kuumeilla kumpi sieltä tulee.. tykkään olla valmistautunut.
*muoks*Juu ja siis monta kertaa vielä kysyttiin että voiko millään ilveellä ola tyttö esikonkin kohdalla. kätilö sanoi että jos tuosta tyttö tulee niin hän syö päänsä ja eipä tarttinu hänen syyä :)

Moon varma että meillä on poika tulossa... on muuten nimikin valmiina jos sit on. :whistle: näin sen unenkin ja ovispäivänä eiks ne poikasimpat oon niitä nopeempia.. ? :|
 
Rimata Aattelin suostua moiseen koska yksityisellä ilmaiseksi sitä tarjoavat. Toki nyt sitten vähän ristiriitaisia tunnelmia. No... täytyy vain uskoa ja toivoa parhainta. Toisaalta jos siellä on jotain häikkää niin sen haluan kyllä etukäteen tietää.

Usvametsän neito
: Sukupuolen selvittäminen olisi mielekästä, mutta haluan olla siitä sitten aivan 100% varma. Yhelle tutulle pariskunnalle oli sanottu, että ehdottoman varmasti poika. No tyttöhän sieltä sitten tuli. Kaikki oli ostettu valmiiksi kun lääkäri oli ilmaissut niinkin varmaksi.

Peukut Gardenialle!

Vitsi kun kaikki edelleenkin on ihan uutta ja kummallista. Onneks isosisko tietää jo ja sille voi aina soittaa! :heart: Tekin puhutte kaikki välillä sen verran uusia sanoja ja lyhenteitä, että pistää pikkuisen pääni oikein koville. :headwall: *tuntee ittensä tyhmäksi*

Pistin tänään muuten loman jälkeen työhousut ekaa kertaa päälle ja perskules, nappi menee kiinni vain hyvällä tahdolla ja vain yhdestä kohtaa keskivartaloa. En toki kehtais vielä mammahousuja laittaa, raskaus kun on ihan alussa vielä ja toisekseen en haluais kaikkien vielä tietävän.

Olen jopa hieman kateellinen teille ku ootte jo käyneet ultrassa vaikka ootte varhaisemmassa vaiheessa kuin mä... :'( Haluu itekin!

Emmukka & bébé
 
Emmukka niinhän se on, että tieto lisää tuskaa mutta kai samalla tietämättömyyski, että että.. molempi pahempi. Ei ollut tarkotus lannistaa millään tasolla, (etkä varmaan lannistunutkaan) kerroin vaan oman kokemuksen :heart: .

Sukupuolesta ei taijeta ottaa selville (ehkä), ko ei esikoisestakaan kysytty. Kaverille kävi just nuin niin ko kerroit Emmukka. Heille piti olla tyttö tulossa mutta poika tuliki =) . Vaatteet oli sen mukaan ostettu..
 
Onkohan mussa joku vika kun ei oikeen tunnu missään.
Parina iltana on ollu nännit kipeet, mut en tiiä onko se nyt sitä rintojen arkuutta? Ei varmaan.. :whistle: Ei oo pahaa oloa eikä hirmunälkääkään. Ainoa mikä on, niin välillä alamasua aristaa.
Vai tuleeko ne oireet vasta myöhemmin? Ainoa mitä olen huomannut niin pissahätä tulee nopeammin, mutta sekin varmaan johtuu vaan siitä että koitan nesteyttää itseäni...
Olen hämmentynyt.
No uskon ja toivon että kaikki on kuitenkin ihan hyvin...

Vielä 21yötä varhaisultraan ja 13 yötä ekaan neuvolaan.. :p

Laala ja Punkero rv.4+4
 

Yhteistyössä