*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

huh, tätä pahoinvointia...vielä viikko lomaa jäljellä ja sit pitäis töihin mennä esittämään ei-raskaana olevaa :) saas nähdä kuinka käy..raskautta on tosi vaikea salata ihmisiltä kun tosiaan olotila on mitä on..haluttais kuitenkin odottaa sen 12 vkoa ennen kuin jaetaan ilouutinen sukulaisten kanssa..

 
Huhhuijaa!Käytiin eilen miehen kanssa syömässä ja katseltiin vähän kaupungilla touhua.Oli muuten tosi hyvää jotain englantilaista omena siideriä siis alkoholitonta kun pyysin jotain muuta kun limpparia!Saisikohan sitä kaupasta?Mä kun esikoista odottaessa nautin saunasiiderin tota Kopperbergin alkoholitonta joka on mielestäni aika makeaa...
Tää väsymys meinaa kaataa ihmisen ihan kokonaan tuntuu ettei herää koko päivänä, unikärpäsen purema vissiin.
Ja sitt tää kuvotus...koko ajan on nälkä ja sitt kumminkin yököttää kaikki!!!
Olen ollut aika taitava pitämään oksennuksen poissa mutta kyllä joskus yskittää niin saa tosiaan vedet silmissä pidättää ettei oksenna.
Limpparia tekee mieli koko ajan ja sitten tarttee jo heti suolasta, kierre :LOL:
Oli ihana illalla jutella miehen kanssa kaikista näistä mun "peloista" ja tuli jo aika mukava olo että kyllä se on kumminkin ihana jos lapsella on sisaruksia.
Kyllä sitä sitten ajan kanssa selviää kaikesta ja nyt pitää vain toivoa että tää toukka pysyy tuolla mahassa ja on terve.
Eilen illalla nimittäin aikalailla juili mahassa ihan kuin menkat ois alkamassa mutta tiedän kyllä että ne on vaan niitä kohdun venymisiä.
Miten äkkiä teillä jotka toista odotatte on alkanut maha näkyä?
Mulla oli tää esikoinen tosi kauan "piilossa" mutta kuinka paljon helpommin kun kohtu on kerran jo venynyt niin toinen alkaa näkyä?
Ei nimittäin haluttais kertoa kovin äkkiä kenellekkään...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille huhtimasuille :wave:
 
Moikka kaikille minunkin puolesta. Itse olen kanssa tutustumassa tähän odotuksen maailmaan. Tuntuu vieläkin melko epätodelliselta pienen ihmisen kasvu sisälläni. Esikoisemme lähtölaskenta sijoittuu tuohon huhtikuun alkuun eli tarkalleen 2. päivä. Olen onnekseni säästynyt pahoinvoinnilta kokonaan, *koputtaa puuta* väsymystä tosin on vaikka muille jakaa. Tunteet ja tuntemukset kirtävät täysin omalla lentoradallaan ja niiden menosta avokkikin on saanut oman osansa.
Millään ei malttais odottaa masukummun kasvavan suuremmaksi ja tekisi mieli kertoa kaikille, josko sitä vielä odottaisi jonkin aikaa. Ensimmäistä neuvolakäyntiä 18.8 suuresti odottaen ja jännittäen.

p.s. näillä näkymin kohtaamme minski26:n kanssa sairaalassa... (sama aika ja paikka)
 
he, olinpas hassu eilen. olin keittiössä ja säikähdin kun avokkini tuli siihen ovelle niin aloin itkemään xD En aiemmin edes ajatellut tuota keskenmeno asiaa, mutta nyt kun kaikki siitä puhuu niin alko hirvittämään jos sittenkin se menee kesken... :/
Rv 6+6
 
Jouduin tosiaan sitten ihan tayssiin asti eilen.. Nokialla epäiltiin että on pissatulehdus, mutta halusi varmistaa tayssissa ultralla että kaikki on hyvin..
Noh, pääsin tayssiin ja otettiin verikokeita ja pissakoe. Pissassa ei ollut mitään ja verikokeessakaan ei ollut mitään, hcg arvo oli noussut hyvin, oli jo 700 vaikka pari päivää sitten oli vain 57, kuulemma nousee nyt hyvin ja joudun menemään uudestaan taas maanantaina jolloin arvo ei saisi olla alle 1400 :/
Sitten, mahakivut johtui siitä, että minulla on vatsaontelossa nestettä ja oikeassa munajohtimessa tai jossain siellä kuitenkin, niin tihkuu verta joku ihmeen keltarauhaset, en kyllä ymmärtäny mitään :ashamed:
Lääkäri kuitenkin tokaisi, että raskaus jatkunee ihan normaalisti, eli ei pitäisi vaikuttaa tuon asian raskauteen mitenkään =)
Kohtu vastasi viikkoja,mutta vauvaa ei vielä näkynyt kun viikkoja on niin vähän..



Tuohon kaksos asiaan sen verran että, meillä on suvussa paljon kaksosia ja jopa muutama kolmonen mahtuu joukkoon :D Saas nähdä osuuko kohdalle =)
 
Tää väsymys on aivan valtaisaa, taas joutu ottaan päikkärit. Saapas nähä miten homma luistaa ku mies alottaa työt taas ens viikolla :| , sitä ei nukutakkaan sitten enää millon sattuu. Ainaski viimeks väsymys mulla totaaalisesti helpotti oisko ollu 9-10 maissa. Kädet ristisssä sitä toivoen =)
Juupeli nuohan oli hyviä uutisia, vaikka sivu hässäkkää löytyykin.
Tervetuloa Nellah ja muut uudet :wave:
 
Kylläpäs tänne virtaa uutta tekstiä kun ei pysy perässä.
Sain hetken aikaa ihan itselleni kun isompi poika on mummulassa päivän ja pienempi nukahti just.Itekkin sen verran pötköttelin että kävin unessa,mutta sitten jo mies tuli sisälle ja herätteli..Nyt meni saunan lämmitykseen niin saan rauhassa kirjoitella..
Joku neuvoi sen laskurin paikan mistä sen saa,mutta en osannut sitä siirtää niin että se näkyis tässä..Voisko joku ystävällisesti opastaa.Olen nähnyt noita monella ja ihaillut..
Saa nähä joko mummu kohta tuo isomman pojan ja kyselee että onkos teille tulossa vauva kun poika niin sanoo...Se nyt on välillä höpissy sitä mut ei kuiteskaan eilen anoppilassa puhunu vaikka vähän toivottiin että paljastuis sillä tavalla..
Niin joo kaikille uusille onnittelut plussista ja tervetuloa mukaan..Täällä oli juttua tuosta maalismasujen juttelusta..Pitänee käydä lukaseen vähän että mitä siellä mesotaan.. Muistan kyllä aiemminkin kuulleeni täällä kaksplussalla aika tympeetä porukkaa olevan..Olen kuitenkin kaikkien raskauksien aikana itsekkin täällä norkoillut...Muistelen että joskus asiallisiin kysymyksiin alettiin vain v*tt**lla...
Onneksi tähän porukkaan on sattunut näin ihanat ihmiset! Ja varmasti muissakin porukoissa heitä riittää..Ainahan jostai riitapukareitakin löytyy..
Tuntuu hassulta että on vasta niin vähän viikkoja...Jotenkin tuntuu että kaikki oireet on alkanu aikasemmin ku muissa raskauksissa.. Ja on ihan erilainen ollut alusta asti raskaus joten jospa se rinsessa sieltä olis nyt sittenmeillekkin siunaantunut :p
Kylläpäs kummasti piristi ihan tuollainen torkahdus..
Ahistaa kun jotenki niin hirvee hinku olis tehä pihahommia mutta väsyttää vain niin ettei jaksa..Kivien kantelua olis paljon.. Joku pesänrakennusviettikin on iskeny ku tekis mieli siivoilla kaikki kaapit ja järkätä vähän niihinkin tilaa...
juu mutta nyt turha lörpöttely sikseenja lähen lueskeleen muita otsikoita..
Hyviä vointeja kaikille ja pitäkää kullannupuistanne kiinni!
Vaavimasu -84 mies -83 pojat 04 ja 06 napukka 5+3
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :flower: Juupeli...Ihania uutisia, varmasti olet huojentunut!
Täällä taas sängyn orja. Nyt vasta voin sanoa, että jaksan olla. Mies teki ihanaa kanakastiketta, jota en millään meinannu saada alas, mutta se oli oikeen mua varten laittanut siihen inkivääriä. Ja oikeesti, voitteko kuvitella, hetken kuluttua sain itseni elävien kirjoihin. :D Inkiväärillähän on helpottava vaikutus raskauspahoinvointiin =) Nyt jaksan taas notkua täällä :LOL:
 
uskaltaisikohan jo liittyä mukaan..sain tänä aamuna haalean viivan testiin ja oireina on etovaa oloa,pissalla saa ravata tiuhaan ja arat rinnat sekä vatsan nippailuja..

mie olen 26v neljän lapsen äiti..tää ois sitte viiden ja synnäri ois TYKS ja laskurin mukaan la ois 16.4.09
 
ja sitte vielä vaivaa tuo väsymys joka on aivan hirveetä,meinaan nukahtaa aina heti jos istahdan johonkin,mutta se ei käy päinsä kun on hoidettavana omat lapset jotka on 3v8kk,2v7.5kk,1v7kk ja 4.5kk niin hulinaa riittää välillä vähän liikaakin
 
Outison...Musta ihan päivätki menee hitaasti.
Ootan vaan että olis taas yks päivä takana ilman ongelmia.
Haluaisin jo että olis 9.9. niin näkisin meidän pikkuisen ekan kerran. :heart:
Vaikka miehen kanssa ollaan tiedetty vasta 4 päivää tästä, niin nyt jo rakastetaan meidän punkeroa niin paljon että ei mitään järkeä. En tiiä mitä tapahtuis jos kävis jotain punkerolle... :eek:

Laala ja Punkero 4+1
(neuvolaan soittaessa sanoivat että 4+4, mutta uskon omiin laskuihini enemmän, kun tiedän milloin ovis oli. :kieh: )
 
tänään kävin tosiaan tays:ssa ja hcg tuplaantui taas eilisestä nyt n.2300 eli kuulemma aivan normaali nousu. myöskin kohdusta löytynyt pallero oli kasvanut eli kohdun sisäpuolella pitäisi olla.. palleron kasvukin oli aivan normaali näillä viikoilla rv5+1. eli kaikki hyvin ellei tule mitään lisäoireita.. niin sitten taas tutkimaan mutta muuten ei mitään hätää.. :LOL: :flower: :heart: =)

mitenkäs muuten en muista että millä viikoilla on neuvolan kautta eka ultra...?? aattelin vaan että pitäiskö vielä itse käydä tarkistuttaan yksityisellä tuo masu tilanne tässä parin viikon sisällä..?!

onnea juupeli sinullekin valtavasti! :hug:
 
Huomenta... Onse ihanaa kun monet valittaa ettei masu näy.. joopa.. sais olla näkymättä vielä.. turvoksissa päästä varpaisiin ja näemmä jo nyt lähteny lantio levenemään (ei mahu housut enään jalkaan :eek:) en muista et olis esikoisen kanssa ollu näin aikasin housukauppaan meno..

onneks pahoivointi ei oo ollu mitään niin hirveetä kun edellisessä oli.. :) väsyttää vaan kokoajan. ja kurkku ollu nyt 3 päivää ihan hemmetin kipee :kieh:

rv 7+1 synnärinä varmaakin se Kättäri.. pohdin tota lyhennettä että mulla ainakin neuvolakorttiin esikoisesta lyhennettiin se KOS = kätilöOpistonSairaala
 
No jopas on tullu tekstiä tässä ajassa. Nyt oon laiskimus ja keskityn vaan omaan napaan. Tosin sitä ennen: TERETULEMAST JA ONNEA KAIKKI UUDET PLUSSAAJAT!!! :heart:

Neuvolakuulumisia:
Meillä oli nyt perjantaina ensimmäinen neuvolakäynti ja ultra. Oli ihana nähä, jotta siellä OIKEASTI on jotain masussa kasvamassa. Samanlaiset näkymät ku pojastakin oli alkuraskauden ultrassa. Viikkoja ei menny vannomaan vielä, joten menkkojen mukaan mennään ja uusi ultra sitten 1kk päästä =) Laskettu aika pysyy 7.4.2009 siihen asti.
Hemoglobiini oli 159 ja verenpaineet 112/70. Paino pikkusen noussu.. lähtöpaino miula on 89.5kg (liki 10kg vähemmän ku poikaa aloin oottamaan) ja nyt sit neuvolan puntari näytti, jotta 92.8kg eli onpahan turvotusta taas heti alkuun..
Oli ihana lukea kortista, jotta "spontaani raskaus". Yllätyin, jotta tää luokitellaan miun kolmanneksi eli keskenmeno lasketaan myös raskaudeksi. Miule tää on toinen eikä kolmas - oman mielen mukaan.
Ja sokeriarvoista.. Torstaina mittasin paaston ihan huvikseen kotona (miula on mittari omasta takaa, vaikka ei mitään diabetesta ookaan). Paastoarvo oli koholla. Samoin perjantaiaamuna. Eilen en mitannu ja tänään mittasin ja taas koholla. Täytynee vähä seurata, ettei vaan tuu diabetesta. Pojan kans oli eri homma ku söin ekan kolmanneksen lapsettomuushoitona määrättyjä metforminivalmisteita eli sokerit ei päässy heilahtelemaan.

Väsymys on järkyttävää. Voisin nukkua koko ajan. Pientä öllötystä on ollu ilmassa. Neuvolan tädin mukaan kuuluu asiaan enkä ois voinu täydellisemmin kuvata raskausajan pahoinvointia. Uutta meikäläiselle, ku pojasta ei ollu mitään oireita väsymyksestä eikä öllötyksestä.

No mutta.. Raskaana ollaan. Asukki on matkassa ja olo on onnellinen. :heart:

pietu- ja luomu 6+5
 
juupeli Voi kun ihania uutisia :) Mä sitä arvelinkin, että olisitko TAYSiin joutunut lähtemään, mutta onneksi kuitenkin kuulumiset oli tuollaiset :)

Voi ihanuus kävin eilen nopeesti moikkaamassa kaveria joka synnytti eilen... piipahdin siis ihan synnytyssalissa kääntymässä kun olin seinän takana töissä ja näin facebookista (ah, ihana nykyaika) että kaveri synnyttää :D Onnistuin sentään menemään niin, että vauva oli jo syntynyt. (piti käydä vaan sanomassa kätilöille, että välittävät terveiset mutta kätilö käskikin mennä itse sanomaan :D)

Hirvittää kyllä tuleeko ihan kunnon pahoinvointi nyt kun esikoisesta ei ollut. Oli vaan pientä kuvotusta ja sekin vasta myöhemmillä viikoilla. Nyt oon kaks aamua nieleskellyt ja puhallellut avoimen ikkunan vieressä kun tekee pahaa. :x

Iloista sunnuntaita kaikille!

hapamperi 7+0 (jeeeee!!!)

 
Nyt mä jaan sen inkiväärijutun teidän kanssa uudestaan :LOL: Mä oon niiiiiin onnellinen että eilen ekaa kertaa kokonaiseen viikkoon voin sanoa eläväni. Se miehen tekemä kastike johon laittoi paljon inkivääriä teki gutaa. Nukuin yöni hyvin enkä voinut pahoin, aamulla kun heräsin olin hyvä vointinen ja pirteä. Söin kuitenkin heti leivän ja se pahaolo ei ehtinytkään tulla. Eli kanssasisaret... INKIVÄÄRIÄ kehiin jos yököttää. En tietty mee vannomaan että se kaikilla auttaa.
PIETU, ihania uutisia sinulla :D
Voikaa hyvin ja hyvää sunnuntaita. Mä pääsen tänään taas lenkille, jos tää olo on näinkin paljon parempi. (sory tää omanapaisuus, mutta mä oon niin iloinen :D )
 

Yhteistyössä