*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Huomenta! :wave:

Onnea kovasti uusille joukkoon tulijoille plussista,
JoannaH, Pai-29, Emmukka, Nellah, taaperotx4! :flower:

unicorn85 ja Juupeli onnea molemmille hienoista uutisista! :flower: :hug:

Allusmamma voi kiitos, sä oot niin kiltti kun tarjouduit ihan lähettämään suklaata! :heart: Mä voin vielä tutkia nää meidän lähikaupat, luulen että niistä löytyy =)

Synttärionnittelut Talvitien 1-vuotiaalle esikoiselle :flower: =) Toivottavasti mama jaksaa juhlia pahoinvoinnista huolimatta :)

miracle mulla ei ollut esikoisesta juuri nimeksikään pahoinvointia, ainoastaan joskus jotkut hajut ällötti, ja joitain ruokia en voinut kuvitellakaan syöväni. vielä se pahoinvointikin ehtii toki tulla, mutta ole vaan onnellinen jos säästyt siltä :)

Vaavimasu mullekin on tainnut iskeä jo nyt joku pesänrakennusvietti :LOL: Kaikkea pitäis järjestellä ja kotia sisustaa lisää... Päässä miljoona ideaa ja sormet syyhyää niitä toteuttamaan =)

pietu- onnea pienen masun asukkaan näkemisestä! :heart:

Tuosta inkivääristä, alkuvuonna oli juttua siitä, kun Multi-Tabs Raskaus Inkivääri vedettiin pois apteekin hyllyiltä juuri tuon inkiväärin takia. En tosiaan halua pelotella ketään :hug: Tässä on tämä tiedote Elintarvikeviraston sivuilta:

Ravintolisää Multi-Tabs Raskaus Inkivääri ei suositella raskaana oleville
19.02.2008 - 14:19

Apteekeissa myyty ravintolisä Multi-Tabs Raskaus Inkivääri voi Tanskan Food Instituten riskinarvioinnin mukaan olla mahdollisesti haitallinen raskaana oleville. Tanskan viranomaiset ilmoittivat asiasta EU:n nopean hälytysjärjestelmän kautta. Riskinarvioinnin mukaan suurten inkiväärimäärien nauttimisesta raskausaikana ei ole tarpeeksi tietoa, joten tuotetta ei suositella raskaana oleville ennen kuin asiasta tiedetään enemmän.

Tuotteen maahantuoja on Oy Ferrosan Ab ja lisätietoja antaa tiedotuspäällikkö Risto Lindholm, puh. (09) 52590517, www.ferrosan.fi. Tuote on poistettu markkinoilta tammikuussa 2008 ja yritys tiedottaa asiasta kuluttajille.

Elintarviketurvallisuusvirasto Evirassa asiaa hoitaa ylitarkastaja Emma Pikkarainen puh. 020 77242 91, sähköposti etunimi.sukunimi@evira.fi.


Harmi sikäli, että monella tuntuu pahoinvointi helpottaneen juuri tuon inkiväärin/inkivääri-vitamiinien avulla. :/ Mutta tosiaan ei ollut tarkoitus ketään pelotella eikä lietsoa mitään hysteriaa :D Ja tuossakin puhuttiin tosiaan suurista määristä.

).( Oma olo on taas vaihteeksi melko oireeton, mitä nyt pientä etovaa oloa silloin tällöin. Väsymys on kyllä ihan omaa luokkaansa vuorokauden läpi. B)

Kesis ja huvikumpu 6+2
 
Huomenia kaikille!


Kysyisin muilta matalasta verenpaineesta kärsivistä, miten saatte sitä kohoamaan, vai saatteko? Olen juonut nyt suositellun minimimäärän 2-3 ltraa pvssä ja laittanut suolalisäystä ruokiin. :D Nytkin vaan huimaa niin , vaikka istun! :headwall: RR ollut siis 89/65 luokkaa.

Muita oireita rintojen kasvu/kipeys, alavatsa tuntemukset välillä, kalanhaju tekee pahaa, muuten olo todella hyvä, mutta huimaus aiheuttaa haittaa koko ajan! Ja varovainen saa olla , ettei oikeasti pyörry. Soitin asiasta neuvolaan ja sieltä nuo juoma ja suolaohjeet sain! :heart:

Perjantaina varhaisultra, niin ihanaa nähdä pienen pieni Pirpana :heart:


Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart: rv 6+4

 
minä ilmottaudun tänne...:) elikkäs oon 21-vuotias nuori nainen ja olen avoliitossa 24-vuotiaan mieheni kanssa ja meillä on 4-vuotias ihana pieni poika ja nyt toista pukkaa... =) niin ja asumme helsingissä mutta aikeissa olisi turkuun muuttaminen...:)
 
Luin jostain, että ei saisi syödä paljoa lakritsia ja salmiakkia raskaana ollessa?? Tietääkö joku asiasta? :ashamed:

http://www.helistin.fi/?page=3105479&id=8360715 , eli kohtuudella voin syödä sitä, olenkin noin joka toinen pv syönyt pienen pienen lakritsipötkön! :D

No siis kohtuus kaikessa. Tietenkin on ne niinsanotut : "kielletyt tuotteet" myöskin.

Ai niin ja oliko se suositeltavaa: Ettei värjää hiuksia rv 12 ajan siis vasta rv 12 jälkeen suositeltavaa värjätä?? Tai miten se oli? :D

Kiitos hapamperi tiedosta! :D
 
Rouva Pikkumyy..Kyllä niitä hiuksia uskaltaa värjätä ihan koko raskauden ajan.. :D
Olen itse parturi-kampaaja ja en kyllä pärjää kuin jut sen kk ilman hiustenvärjäystä ja sitten on pakko värjätä.. Eikä mulle asti ole tullut fakta tietoa että siitä TODELLA olisi haittaa..Ja paljon käy raskaana olevia asiakkaita jotka ihan säännöllisesti käyvät värjäyttään..Ennemmin olisin tarkkana kaikkien lääkkeiden jne kanssa =)
Tännehän tupsahteleekin kivasti porukkaa! :D Kiva kun meitä on iso lössi täällä!
Meillä jäi isompi poika mummulaan eilen yöksi kun oli serkku tyttökin yötä...Saa nähdä onko jo möläyttänyt äidilleni vauvasta...Äitini reaktiota ehkä vähän pelkään kun tiedän että alkaa valittamaan,mutta ei vain passaa välittää..Eihän se hänelle kuulu jos me halutaan lisää lapsia... Onko muilla epäilyksiä samanlaisesta reaktiosta..? :|
Minä olen nimittäin 8kk sitten perustanut oman liikkeen niin sen vuoksi tiedän että äiti alkaa paapottaa...Kieltämättä pelottaa että miten on vara maksaa työntekijälle palkkaa ja samalla saada kaikki menotkin maksettua...Mutta aloin heti säästään rahaa sivuun kun tein testin..Että kerkiäähän tässä kerätäkkin vähän varalle rahaa ettei sit tule hätä ja konkurssi... :eek:
Jees,mut tuli taas paljasteltua ittestä ihan tarpeeksi :x
Pitänee lähteä pienemmän kaa pyöräileen ja hakeen isompiki kotiin...
Pitänee käväistä illemmallakin lukaseen et ei jää kovin jälkeen taas teksteistä :D
Hyvät voinnit jälleen kaikille ja tervetuloa uusille! :flower: :flower: =)
 
mulla on alhainen verenpaine, mutta en kyllä sitä saa ylös.
toi lakritsi ja salmiakki on kiellettyä syömästä just siks ku nostaa sitä verenpainetta, eli me alhaiset verenpaineen ihmiset voidaan sitä syödä. korjatkaa jos olen väärässä :wave:

tää on ihan hirveetä kun mä en muista mitä ei saanut syödä. äsken söin englantilaisen aamiaisen ja siinä oli paistettuja pekoneita, munia, keitettyjä papuja kastikkeessa ja paahtista. esikon aikana en syöny niitä papuja enkä pekonia, mut en muista miksi ja nyt sit päätin syödä. esikkoa odottaessani minulla oli kauhea lista mitä en voinut syödä ja kaupoassakin selasin kaikki tuoteselosteet :LOL: nyt en kylly pysty sellaseen lahonpääni kanssa.oisko jossain joku hyvä lista vältettävistä asioista?? täytyy muuten selata pinoa taaksepäin kun muistelisin et joku kenties jo on sellaisen tänne linkittänyt.
 
Heissan!

Vähän aikaisin tutkiskelen jo vaunuja rattaita, mutta mieli on niin innokas! :heart:

Tietääkö joku näistä jotain???
http://www.4family.fi/popup_products_colours.php?pID=91

http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=91#

Ajattelin juuri näitä missä monia tuotteita mukana.

Kertokaahan mielipiteitä !

Myös muista vauvan tervikkeista suosituksia ja kestovaippailusta olisin kiinnostunut kuulemaan. Kenellä on kokemusta?

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:
 
mami87 jee sinäkin täällä!! tervetuloa!! :heart: :flower:



... tänne vaan pahoinvointia.. ja mä en tiedä miten lasken nyt ton la:n koska normaalisti kierto 28pv joten sitten se olisi 27.4 mutta viimeksi oli kierto 26pv ni oon laskenut sen nyt sit siitä koska plussakin näkyi jo niin vahvasti.. olen muuten testihullu :D oon tehnyt niitä jo 4!!! :LOL: :D
 
Kestovaippailusta mulla on kokemusta ja suosittelen todella lämmöllä. Aluksi pärjää muutamalla harsolla ja kuorella/villahousuilla ja jos se homma tuntuu omalta niin netistä saa tosi paljon ostettua käytettyjä vaippoja. Mä innostuin tokan kanssa ja harmittelin ku poika oppi kuivaksi jo 1.8v. Niitä on ihana hiplata ja laittaa. VAROITUS!!! Kestovaippailuun jää koukkuun. Innostuin jopa tekemään niitä itse aj se vasta oli nastaa.
 
Syömisistä, mä olen noudattanut edellisen raskauden ja varmasti tämänkin sellaista kohtuudella kaikkea linjaa. Pihvit nyt olen syönyt kypsänä jne. Aurajuustoa ja graavilohta en syö muutenkaan joten sitä ei tarvi edes miettiä ja maksalaatikkoa pojan raskaudessa söin muutaman kerran. Terkkakin neuvolassa sanoi silloin, että kohtuudella kaikkea saa syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mami87poika-04:
minä ilmottaudun tänne...:) elikkäs oon 21-vuotias nuori nainen ja olen avoliitossa 24-vuotiaan mieheni kanssa ja meillä on 4-vuotias ihana pieni poika ja nyt toista pukkaa... =) niin ja asumme helsingissä mutta aikeissa olisi turkuun muuttaminen...:)
Piti matkia sulta et miten saan sen eläimen kuvan näkyviin... kiitos! :)
Ja tervetuloa!
 
Rouva Pikkumyy suosittelen kanssa kestoilua =) . Kolme vaippaa oon ostanut ja loput tein itse eli nyt mulla on täydellinen vaippamalli :D . Aloin kestoileen ku poika oli vajaa 5 kk. Käytän muotoon ommeltua sisävaippaa irrallisilla imuilla, joissa päällimmäisenä kuivaliinakangas. Päälle sitte villahousut ja paketti kasassa B) . Mulla on myös varalla parit pul kuoret. Laita yv:tä, jos enempi kiinnostaa. Kohta saa alkaa ompeleen vastasyntyneelle vaippoja, ihanaa! Kaverin vauvalle tein kolme pienen pientä vaippaa, syötävän sulosia :heart:
 
Kiitos kestovaippailujutuistanne, pitänee ensin tutkailla asiaa netistä? Onko se niin, ettei kestovaipoissa käytetä ollenkaan mitään muoveja? Käytetäänkö niitä sideharsovaippoija ja sitten niitä kuivikekankaita tai miksi niitä kutsutaan?? Onko hyviä villahousun kutomisohjeita? Siis vaippatouhuun liittyen? Osaako joku linkittää kuvan miten se harsovaippa taitetaan, kun siitä tehdään sellainen keskeltä paksumpi vaippa? Jos vaan viitsitte.


Heippa taas! :heart:

Minä ja Pirpana :heart:
 

Yhteistyössä