*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Voih, olo on ollut niin karmiva ettei ole jaksanut kuin käydä lukaisemassa mitä teille kuuluu.
Ja samalaista olotilaahan tuota on useimmilla, se lohduttaa :$
Tää pahoinvointi on jotain aivan karmaisevaa, siis sellainen etova olo kokoajan.Jos et syö niin yököttää, jos syöt niin yököttää...plääh!
Illalla nukkumaan mennessä ei meinaa saada happea, pitää haukkoa henkeä kuin kala kuivalla maalla ja siitäkös meinaa sitten tulla taas huono olo.
Voi itku milloin tää loppuu????

Sain sitten sen miehen kotiin ihan viikonlopuksi ja nyt on sitten ollut maanantaista lähtien reissussa ja odotettavissa kotiin ehkä sunnuntaina... :'(
Rankkaa olla ton pienen kanssa kokonaan yksin kotona, kun vaatii sitä leikkimistä ja lukemista melkein koko valveilla olo ajan.
Nyt ollaan yritetty sillai että poika vähän ajelis niillä autoilla yksin ja opettelis sitä omaa leikkimistä, osittain onnistuukin mutta jos vain huomaa että äiti ei seuraa häntä vaan ottaa vaikka lehden niin heti kiikutetaan ne kaikki rojut eteen ja eikun leikkimään.

Verikokeisiin pitäs mennä ens viikolla kun toi NP-ultra on 17.9 että ehtis ne tulokset sinne.
On vaan tosi kakka homma jos mies ei ole silloin kotona kun täällä Kuopiossa ei saa lapsi tulla mukaan siihen ultraan ja meillä ei kukaan vielä tiedä tästä raskaudesta, eli minne mä ton pojan jätän siks aikaa, käytävään yksin vai?

Ootteko te muut muuten käyneet missään kerhoissa lasten kanssa?
Mua itseä ei yhtään huvittas mutta ens viikolla alkaa noi seurakunnan perhekerhot ja kai sinne on vääntäydyttävä että saisi poika nähdä vähän muitakin lapsia....
Avoin päiväkoti ei hirmusti kiiinnosta vaikka siellä olis kyllä ihan kiva sellainen laulu ja leikkihetki johon vois mennä, voihan sieltä tosiaan lähteä vaikka sen jälkeen pois.

Olen sen verran vanhempi että tuntuu ettei sieltä mitään "äitikavereita" löydy kun tuntuu että kaikki muut tuntevat jo toisensa ja ei voi ängetä niihin "kuppikuntiin"... :(
Onko muilla vastaavanlaisia tuntemuksia?
Miten musta tuntuu etten jaksa olla sosiaalinen nyt ollenkaan.

Omaan napaan sen verran että paino ei ole noussut yhtään (tietty ylipainoa edellisestä vielä jäljellä :() eikä oikein muita tuntemuksia kuin toi etova olo ja väillä kauhea paleleminen ja päänsärky.Välistä tuntuu että oonkohan tuota enää raskaanakaan??

Nyt vähän huilaamaan kun poika nukkuu.


Lis69 9+2
 
Pietu- Np-ultraan moni varmaan osallistuukin, mutta Pk-seudulla tohon saa halutessaan lisäksi veri-seulan jolla katotaan että onko sitä downia vai ei. On kuulemma tullu liikaa virhediagnooseja pelkällä ultralla että nyt sitte otettu toi verinäyte sitä tarkentamaan. Jotenki toi verinäyte kuulostaa pelottavammalta ja jotenki tuomitsevammalta kun pelkkä ultra, kauhee jännitys päällä, vaikka vapaaehtoinenhan toi on.

Kävin tänään labrassa tekee ne hiv ja muut verinäytteet. Eipä ollu terkka muistanu mulle sanoa et tarttis olla pissimättä se 4 tuntia ennekö menee ja niinpä täytyy sielläkin nyt sitte ravata purkkeja kuskaamassa.. :kieh: Onneks on lähellä taas, kun aiemmin jouduttiin käymään pidemmällä ku oma terkka oli remontissa. Nyt vaan se ketuttaa että labra vei remontoidusta terkasta neuvolan tilat ja neuvolassa joutuu vieläkin käymään tuolla toisessa kaupunginosassa. No, tuleepahan ainakin liikuntaa..

Mä oon niin poikki koko ajan ja kahvin suurkuluttajana sitäkin enemmän nyt kun ei pahoinvonnista johtuen pysty kuppiakaan juomaan.. Onneks ei enää säre päätä niinku alussa kun loppu toi kahvittelu kun seinään. Nyt pikku unille enneku mimmi herää päikyiltä. Voimia muille väsyneille ja pahoinvoiville!!! Toivotaan ettei enää kauaa kestä..
 
AAM
Lis69 ihan on kans samanikäinen pikku-ukko, samankaltaisillä eleillä, i feel u :) :hug:
mä toisin käyn töissä mutta vapaa-ajalla on toi oma leikki vielä hakusessa, kirjoja pitää lukea ja näytelle ja duploilla ja autoilla ja eläimillä leikkiä.. :) mut on se niin liikkis kun se sen hetken itsekseen on muutamakin minuutti kerrallaan... eiköhän se siinä kahden-kolmen ikäisenä keskitys enempi siihen itsenäiseen leikkiin sitten, et tää alle kaks vuotta on sitä äitin helmoissa/isin lahkeessa riipuntaa pääosin :hug: jaksamista vain...

ootkos käynyt tuolla "tapaillaan" osiossa katsomassa onko kohtalotovereita ?
 
Olipa kummallinen herätys päikkäreiltä.. vieläkin ihan pihalla, mulle soitettiin äsken kättäriltä että sopiiko että mun np-ultran tekee maan johtava ultralääkäri ja samalla opettaa uutta tekniikkaa kättärin kätilöille (siis ei kandeille) totta hemmetissä minä suostuin, varsinkin kun kätilö vakuutti että minä en ole mikään mallikappale eivätkä he minua sielä tuijota vaan minun vauvaa :) nyt mua sitten alko jännittämään tuo.. :eek: vaikka sitä varsinaista ultraa en oo kerenny yhtään jännittämään..

panadolia taas menee selkäkipuun :( mielellään kun en yhtään lääkettä ottaisi

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille. :)
Ja voimia teille pahoinvoinnista kärsiville :hug:

Nellah ja 9+5
 
Pietu mikä sinua itkettää?? Mulla ihan samaa fiilistä ilmassa kun se miekkonen lähti pois ja en tiedä koska tulee takas, täytyy vissiin ite lähtee perään parin viikon päästä..

Lis69 ymmärrän sua täysin, ihan samanlaista täälä!! Pitäs muistaa syödä vaan vähän ja useesti, juttelin tänään äitin kanssa ja se sano että hapankorppu maistu sille ainakin raskausaikana ja se kuulosti mustakin ihan hyvälle.. ;)

Pimuliini no niin ihana kuulla, ei kannatta heittää kiveä kaivoon!! Odotan sun ultraa kans kovasti ja uskon et kaikki on hyvin!

Nellah suahan onnisti ja pääset oikeen hyviin käsiin!! :)

Q:Mitäs kaikkee te ootte syöny ilman huonoo oloo tai oloo parantavasti?
Mulla oli kans ne karjalanpiirakat, nyt on tullu viili ihan ykkös jutuks ja mehukeitot! ;) tietty viinirypäleet ja hedelmät on kans..mut siinä sit onkin mun jääkaapin sisältö aika pitkälle..heh..

Kauhee ku on jo ikävä miekkosta ja kun tietää et joutuu oleen yksin ties kuinka kauan.. :(

guess ja pikkunen 7+3
 
on täällä näköjään muitaki jotka kärsii pahoinvoinnista.. mulla taas tämä ja eilinen päivä ollu mieletön hyvä olo ja fiilis,ei juurikaa pahoinvointia.yöllä ja heti aamusta meinas oksennus tulla mutta ei sitten sen kummempia.
joku sanoi epäileväsnsä tyttöä masussa,ku pahoinvointia ei ole mutta naama kukkii nyt.minulla taas poikia oottaessa,naama kukki ja ei ollu niin kovaa pahoinvointia. :) nyt taas näppyjä ei oo ja pahoinvointi on ollu erittäin kovaa verrattuna edellisiin,raskauksiin,sillon ku poikia ootin. mutta samapa tuo,kumpi sielä asustaa,pääasia että sielä ois joku. :heart:
mulla auttaa huonoon oloon fanta ja porkkanat. illasta ei juurikaa muuta voi syödä. päivällä on taas saatava jotain ravitsevaa niinku esim.tänään oli pakko saada kanaa.ihanaa slurps uunissa paistettua kanaa. :p
maitoa menee paljon.vesi on jääny vähemmälle,se ällöttää.
mutta mieki päässy uudelle luvulle
pai ja nuppu 8+1 =)
 
:hug: :'( :hug: :'( :hug: pimuliinille. Toivottavasti tähän pinoon ei enempää tulis näitä huonoja uutisia. :( Muutenki ihan riittävän pelottavaa tää alkuraskaus.... Toivottavasti pimuliini pääsee pian taas odottajien joukkoon vähän paremmalla onnella. Tai aika paljonkin paremmalla! :hug:

).( syömisistä. Aika nirsotuspäivä ollu tänään. Ei pal mikään uppoa. :kieh: Kävin siskon kanssa kahvilla ja siis söin sellaisen ison ciabatta-sämpylän. Onneks se oli oikeesti tosi iso ja sain alas, ku en oo mitään muuta saanu syötyä. Kaakaota join sitten... Ja nyt oon pitäny verensokeria korkeammalla syömällä karkkia ettei tulis huono olo. Eipä paljon tekis kyl ees karkkia mieli.
Heräsin just yli 3h päiväunilta ja inha olo jatkuu edelleen.
 
Hei,
pimuliini: pahoittelut sinulle! Minullakin oli kaksi km:n perätysten, mutta nyt pääsin ainakin tuo seiskaviikon ohi kunnialla. Joten kyllä se vielä onnistuu!

Hapamperi: tosi makeet sukat - noita täytyy pitää sillai, että näkyvät. Itsekin olen kova kutomaan ja virkkamaan, mutta nyt on ollut vähemmän tuottelias jakso, kun iltaisin on väsyttänyt. Kohta sitä voi kait alkaa vääntämään vauvan nuttuja ja nehän saa nopeasti valmiiksi.

Sain vaihdettu np-ultran viikkoa aiemmaksi, kun neuvolani oli sen tilannut vasta viikolla 13+ jotakin. Minusta se oli kovin myöhään, kun viikolla 14 niskaturvotus alkaa laskea. Osallistun myös veriseulaan, jonka julkinen puoli täälläkin tarjoaa. Sitten neuvolastani annettiin mulle väärää tietoa kromosomitutkimuksista. Itse soitin ja tarkistin asian ja halutessani mulla nuo tutkimukset kuuluvat, kun olen näin vanha. Onkohan täällä muita yli nelikymppisiä, jotka saattavat mennä lapsivesitutkimukseen tai istukkatutkimukseen?
Ilokseni tätsy siellä langan toisessa päässä totesi, etten ole edes vanhimmasta päästä. Taisi sanoa kyllä vain piristykseksi.

Aika tuntuu matelevan ja np-ultraankin tuntuu olevan ikuisuus - mulla se on nyt siis 24.9. Raskautta haluaisin ainakin töissä salata noihin tutkimuksiin saakka, kun en jaksaisi selitellä, jos jotakin häikkiä tulee. Täällä oli tosi isoja masuja jo, mutta mulla on edelleenkin vain ylensyönnistä - kesän herkuista jäljelle jäänyt kumpu. Tosin se hämää hyvin! Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu, joten maha taitaa pysyä piilossa pitkään.

 
Mä oon kuullut että tytöstä olisi pahempi pahoinvointi kun pojista ja mun ystävällä ainakin oli niin. mutta itsellä oli kyllä pojasta hirveetäkin kauheempi pahoinvointi tasan sen 12 viikkoa ja sitten loppu kun seinään. pahimmillaan joskus 8 viikon paikkeilla olin tiputuksessa sairaalassa päivän nestehukan takia. mutta nyt ei oo kun pientä ällötystä ja vain muutamia kertoja tavinnu jutella vieraita kieliä pöntölle.

pimuliinille iso :hug: ja onnea seuraavaan odotukseen
 
Piin: Juu. Täällä se tulee automaattisesti jos menee np-ultraan. Annetaan siis lähete siihen seulaan. Nytkin heti ekalla käynnillä lähete valmiiks. Mut tottahan ihan siitä kiinni, jos haluaa. Pakko ei oo seuloihin mennä ultran tahi verikokeen muodossa =) Sen minkä nyt ite otantana oon kuulostellu ni useimmat menee ultraan, mut oon olettanu, et tuo verikoe kuuluu automaattisesti samaan pakettiin :)

guess: Voi ku tietäs! Välillä ihan mikä vaan ja välillä saattaa tulla vaan olotilan takia.. Ihan nolottaa tää voliseminen. Onneks ei sentään kaupan kassalla iske :D

Pimuliini: Iso hali sinne ja jaksamista uuteen yritykseen! :hug:

pietu- kuittaa
 
Pimuliini :hug: :'(

Syömisistä: hapankorppu on pop! Samoin maustamaton jugurtti uppoaa aika hyvin, maustetut ovat liian makeita. Porkkanaa on mennyt kilokaupalla, ja Elovenan puolukka-kaura -välipalakeksit ovat hyviä hätävaroja aina kassissa mukana. Vettä voin juoda, kunhan se on kylmää ja 'tuoretta'. Lounasruokalassa onnistuneita valintoja ovat olleet hernekeitto -näin torstaina- jauheliharisotto ja jotkut rapeat kalapalat tms. munakastikkeen kera. Naudanliha tökkii pahasti, tuo risotto poikkeuksena, ja makkaraa en syö muutenkaan.

Mimuli: mitäköhän sille ajalle on tapahtunut, kun täälläkin tuntuu etenevän niiiiin hitaasti. :D Odotan kärsimättömästi lokakuun alkua, silloin vasta ultra. Sen jälkeen vois sit antaa tiedon levitä ihan vapaasti.

Jouskari-82: odotin kans viimeks neuvolassa että oisivat kuunnelleet (viikkoja 8+3), mutta pyh ja pah. Ja seuraava neuvola on vasta marraskuun alussa, onneksi ultra "jo" lokakuun alussa. Joka toinen minuutti meinaan varata jonkun ultra-ajan jo syyskuulle, ja sitten päätän vaan luottaa siihen, että tuolla joku asustaa ja aiheuttaa huonon olon, turvotuksen, yms.

Tänään ollut työpäivää lukuunottamatta ihan hyvä olo, töissä tietty koko päivän keräilin ja kävinpä taas moikkaamassa pönttöäkin. Onneks ei oo ollut koko päivää ihan kuollut olo. Väsymys kyllä tuntuu vain voimistuvan, mutta saattaa johtua myös siitä, että on torstai ja työviikkoa jonkin verran takana.

Tulipas taas tekstiä... no, onneks jossain voi purkaa oloansa ja näitä asioita muutenkin, ja lukea myös muiden fiiliksiä. Muuten olis aika yksinäinen olo tämän homman kanssa.

ventti. 9+2
 
:hug:

Eipä ne taida missään neuvolassa yrittää edes kuunnella sydänääniä kun vasta rv 9+ -> dopplerilla. Silloinkin varotellaan ettei välttämättä vielä kuulu ettei pidä säikähtää. Ovat masukitkin niin pieniäkin vielä, että monesti karkaavat useasti kesken kuuntelun ja menee hetki uudelleen etsimiseen.

 
Heippa pitkästä aikaa!

Tosi harmillista pimuliini, pahoitteluni sulle :hug: Voimia ja jaksamista :hug:

Ja onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille, iso joukko onkin heitä sitten viime kirjoittamani :flower: :flower: :flower: Tervetuloa myös uusille joukkoon :wave:

Syömisistä Täällä ei maistu oikein mikään ruoka just nyt :eek: Ajatus oikeastaan mistä tahansa ruoasta tekee vaan niin pahaa, etenkin siis lämpimät ruoat. Eilen illalla tein kyllä tosi simppelin fetasalaatin, ihan vaan pelkkää salaattia, kirsikkatomaattia, kurkkua ja fetaa. Ilman mitään kastikkeita, se kyllä upposi. :) Kaikki rasvainen ällöttää edelleen (tai no joo, onhan fetassakin rasvaa!). Hapankorppua syödään täälläkin päivät pitkät, samoin viinirypäileitä, hapanta omenaa, kiwejä... Kaikkea mahdollisimman raikasta.

hapamperille myöhästyneet synttärionnittelut! :flower: :)

Piin mä olin myös aluksi ihan järkyn väsynyt, eikä tosiaan yhtään auttanut, etten pystynyt enää kahvikuppia päinkään katsomaan ilman etovaa oloa. Nyt jo pärjää ihan hyvin ilman kahvia, toki väsyttää, mutta ei oo pahemmin mitään vieroitusoireita :D

Lis69 voi uskon, että on rankkaa hoitaa yksin poikaa pidempiä pätkiä. Onko teillä usein mies reissussa? Tuli mieleen, kun kirjoitit, ettei avoimet päiväkodit oikein innosta, niin olisko jotain muskaria missä voisitte piipahtaa, kun siellä on koko ajan periaatteessa ohjattua toimintaa? Samalla tulisi pieni tauko päivään ja tulisi nähtyä muita äitejä lapsineen, mutta ei varmaan kuitenkaan tulisi sellaista "ängen tässä muiden seuraan"-fiilistä? Toki kannattaa kokeilla sitä perhekerhoakin, siellä voi hyvin olla vaikka muitakin samassa tilanteessa olevia äitejä kuin sinä. :)

Mä nostan hattua kaikille teille jotka kudotte/neulotte jotain d :) b Mä en oo kutonut/neulonut (kumpi on oikea termi?!) mitään sitten ala-asteen, mutta onneks oma äitini tykkää tehdä lapasia ja sukkia :)

Nyt ei taida enää vireystila antaa myöten kirjoitella enempää, joten taidan lähteä vaipumaan iltahorrokseen sohvalle. Johan tuota juttua tais tullakin tarpeeksi tältä erää :D

Kesis ja huvikumpu 8+6 (8+2)

PS. Ainiin, ihania masukuvia oli muutama laittanut, tosi hienosti näkyi alkavat kummut!! =)
 
Voi kurjuus, pimuliini :'(
:hug:


Tsempitykset auttoivat! Eilen masusta löytyi kuin löytyikin elämää, täsmälleen 8+0 ikäinen "nallekarkki" siellä köllötteli ja sydän sykki :heart: Pituutta huimat 14 mm. Olisin voinut vannoa, että on vasta 6+jotain, mutta eipäs =) Eli jos joku kiltti jaksaa päivittää, niin LA 15.4. ja KOS. Sain jo np-ultran ajan 11+5, turvotusta ei mitata ja veriseulasta kieltäydyin.

Joskus heitin, että varhaisultra on se mun virallinen raskaustesti ja nyt tosiaan tuntuu aivan pöllähtäneeltä: "Mitä, taasko raskaana?!" B) Ihanaa, kun tietää, että mahassa on joku.

Kaikki voimat vievä väsymys syvenee ja nyt ällöttää jo lähes kaikki ruoka. Vain hedelmiin voi koskea. Tulee paha olo jos ei syö säännöllisesti, mutta hetki syömisen jälkeen on taas paha olo. Ei oo herkkuu, vaikka onkin TEORIASSA erittäin mukavaa olla raskaana. Käytäntö vaan on kovin raadollista....

Oxford ja :heart: 8+1
 
Mie oon niin kateellinen Hamamperille tuosta neulomisesta. Ite ei oikein pysty hartioiden takia, ku heti juntturassa, vaikka niin mielellään tekiskin vaikka mitä. Yhteen aikaan en iltasin muuta tehnykä ku neuloin =)

..tänään on näemmä tämmönen päivä, et käyn vaan väliin jotain huikkaamassa :D
 
pimuliinille :hug: minulla myös 2 perättäistä km:ää ja sitten sai tämä beibe alkunsa. joten älä menetä toivoasi.

tuosta tyttö-poika pahoinvoinnista:
meillä siis ennestään 3 tyttöä enkä ole heistä voinut juuri ollenkaan pahoin. nyt kyllä oksu kurkkii jatkuvasti kurkusta, jos olisi herkempi oksu refleksi olisin varmasti jatkuvasti pää vessan pöntössä. mutta tiiä sitten kunpi tulee kunhan tulee jompikumpi :heart: ei sillä ole meille mitään väliä, kumpana vaan niin yhtä rakas.

nyt nukkumaan... yes huomenna ensimmäinen aamu tällä viikolla kun kello ei ole soimassa. ihan mun tuurilla niin muksut päättää herätä klo 6 :/

:wave:
 
Pimuliinile nyt halit vielä ja tsemppiä seuraavaan kertaan!!! :hug:
Ei taas jaksa kummemmin kirjoitella..Masukuvat oli aikalailla samaa luokkaa kuin itselläkin..
Pahoinvointi jatkaa täällä vellomistaan,mutta välillä parempana..
Enään ei esim viinirypäleetkään maistu..Grilliltä olen monesti kasvishampurilaisia työpäivän aikana hakenu ku ne on jotenki sellasta sekamelskaa et saa alas.. Vaniljajugurtti on hyvää ja mehutja maito uppoaa..
Ens keskiviikkona sitten olis neuvola jossa ultrataan ja vihdoin tietää että onko siellä joku..
Siihen asti kun siis jaksais oottaa niin mieli olis varmempi ja parempi...
Mutta hyvät voinnit kaikille ja hauskaa viikonloppua!
Vaavimasu ja napukka 8+2
 

Yhteistyössä