*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Np-ultrassa kaäyty ja siellä se pikkuinen kovasti potki ja sätki ja paljon hyviä kuvia sain!!!! Nýt sain rv 11+4,mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Kyllä nyt on helpottunut olo :heart: Ultraamassa oli sama kätilö,joka saattoi esikoisen maailmaan ja kuopuksesta otti minut vastaan,kun sairaalaan saavuin kovista suppareista kärsien. Seuraava ultra sitten 28.11!! Ja ensi viikolla eka neuvolalääkäri.

Kotityöt: meillä minä hoidan lähes kaiken kotiin liittyvän,olen aina hoitanut. Se johtuu lähinnä siitä,että mies tekee PALJON töitä...nyt vielä enemmän,kun laittoi oman toiminimen pystyyn. to-la yöt menevät ravintoloiden ovella ja ne muut päivät ja yöt milloin missäkin. Minua asia ei haittaa,koska olen niin tottunut siihen,että hoidan sekä kodin että lapsetkin. Itse teen myös kolmivuorotyötä,mutta vuorot sumplittu niin,että lapset voivat olla normaalisti päivähoidossa.

Kahvista: Juon kuten aiemminkin, 2-5 kuppia päivässä (tosin nyt viimeiseen kuukauteen ei ole kuppiakaan voinut juoda,mutta nyt taas maistuu). Myös aiemmissa raskauksissa samalla tavalla kahvia juonut.

Mä toivon ettei tässä raskaudessa tule mitään muuta kuin tämä järjetön pahoinvointi...Edellisessä raskaudessa nimittäin sairastin noin rv17 vesirokon ja sen voin sanoa ettei mikään ole ollut kamalampaa,synnytyksetkin pientä sen rinnalla. Oli aivan kamalaa!!! :(

Mulle tässä raskaudessa on tullut lisäkiloja n.3
:whistle: Siis vaikka olen oksennelut todella paljon. Mutta toisaalta olen myös mässäillyt enkä juuri liikkunut huonon olon takia. Nyt kuitenkin,kun vointi parempi,olen päivittäin tehnyt 4kilometrin lenkin ja alkanut muutenkin katsomaan,mitä suuhuni tungen :D

Nyt taidan lähteä touhuilemaan lasten kanssa jotakin

:wave:

Voimia kaikille sitä tarvitseville ja iloisia odotuksia np-ultriin!!!

Eevi ja etana 11+4

no pojan kohdalla se toiseks nimeks anto ei onnistunut kun se nimi mikä sit valittiin oli sellainen ettei voinut siihen toiseen yhdistää. tässä vaik yks tyhmä esimerkki. hanna hannah. mut siis tajuit varmaan pointin?
ja nyt täs tytön nimessä, nimi on sellainen ettei oikein millään taivu toiseksi nimeksi noh ainakaan mun suussa =)

Heipparallaa :)

Tänään olin neuvolassa ja sieltä ne sydänäänet (pitkältä tuntuneen) etsimisen jälkeen löytyivät. :heart: :heart:
Vaan kyllä meinas tulla kaikkea mieleen kun haettiin ja haettiin. Vaan väärästä kohtaahan niitä etsittiin, joten heti kun vaan oikea kohta (ihan tuolla vasemmalla) löytyi alkoi kuulumaan *tsiuh tsiuh tsiuh* ja sen jälkeen onkin ollut taas hymy korvissa. Syke oli 130.

Painoa ei ollut tullut reilu 5 viikossa kuin 100g. :eek:
Ja itse olin ihan varma että ainakin pari kiloa on tullut. :whistle: Kerrankin voi sanoa että hyvä vaaka oli. :D

Aamulla tuli jälleen oksuttua sappinesteet :x ja tasainen kuvotus jatkuu, mutta ei haittaa kun pieni on matkalla. :heart:

Ruttana & Salamatkustaja Beanie 13+5 :heart:

Mulla on yks sinkku kaveri, jolle kerroin esikoisen raskausaikana sen hetkiset nimivaihtoehdot. Myöhemmin tuli puheeksi että mitkä nimet tää kaveri antaisi omille lapsilleen niin kas kummaa sieltä tuli meidän vaihtoehdot. Onneks tää mun kaveri on sinkku eikä varmaan vielä pitkään aikaan oo ajankohtasta miettiä oikeesti lasten nimiä, mutta silti harmittaa että napataan toisten ideat ja sitten ollaan niinkuin ne ois itse keksitty. :headwall:
Tää meni nyt vähän aiheen vierestä mutta ymmärrän hani- ettet halua nimiä etukäteen paljastaa ja nyt harmittaa kun toisella samat.

hani, ikävää tuommonen nimi episodi. mua itsetäni taas ärsytti kun odotin esikoista niin jengi, jolla ei lapsia ole tulossa aikoihin tai ehkä ollenkaan, varaili nimiä etukäteen mulle niitä kertoilen..huah.tosin onneksi siellä ei tullut meitin pojan nimeä olleskaan. ja nyt olen jo julistanut lähimmälle ystävälle, minkä muksu saa nimekseen jos on tyttö. :D

:'( ei niin kivaa enää ookkaan... lääkäri soitti kun oli konsultoinut toista lääkäriä siitä napa tyrä turvotus asiasta.. se turvotus halutaan kontrolloida uudestaan 2vkon päästä ultrassa.. tuo turvotus voi kuulemma olla normaalia näillä viikoilla ja se voi olla hävinnyt seuraavaan kertaan mennessä.. tiä sit mitä pitäs ajatella.. jos se turvotus on siellä edelleen niin äitiys polille tutkimuksiin.. lapsivesipunktiot yms... pää aivan sekasin.. voi olla myös merkki kromosomi häiriöstä vaikka niskaturvotus oli 0,88..

onko kellään tietoja tommosesta.. kiinnostas????

Sen verran täältä ilmottelen, että miehen kanssa on juteltu ja juteltu ja juteltu ja tultu siihen tulokseen, että vauva saa kasvaa masussa loppuun asti. Musta olis oikeesti puolet kuollu jos olisin siitä joutunu luopuun :'( Vaikeat ajat tulee olemaan, mutta eiköhän niistä jotenkin jälleen kerran selvitä! Itkettää pelkkä ajatuskin siitä, että olin ajatellu jo aborttia, mutta oikeesti olisin ollu 4 alle kouluikäsen yksinhuoltaja.. Masennusta sairastau monta vuotta, mutta se on ollu hallinnassa, tosin nyt ei ole kaukana tarviiko hakee lääkkeet, että pää kestää.. Sori tää mun vuodatus, mutta olo on aika paska, mutta helpottunu vauvan suhteen.. Olkaa kilttejä, älkääkä tuomitko mua mun ajatusetn vuoksi :ashamed: :snotty:

:hug: halaus kaikille sitä tarvitseville

Jännitti niin kovasti aamun ultra, mutta kaikki oli onneksi hyvin :heart: Vaavi nukkui sikeästi, mutta kaikki olennainen saatiin katsottua. Vastasi paria päivää vanhempaa, mutta LA ei siirry. Voisiko joku kiltti liittää mut listaan? LA 15.4. KOS

Pikaisesti töiden lomasta,

Oxford ja vaavi 11+5 (12+0)

:hug: Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin. Toivon paljon voimia sinulle ja perheellesi.

( .) Eipä ihmeitä. Satunnaiset supistelut alkaneet kiusaamaan. Jotain ihmeellisä tuntemuksia tuossa iltasella tuntui, jossain tuolla alakerran sisuksissa. Jotain ihan ihmeellistä ja outoa. Tuntui kenties samalta kun vetäisi painavassa lastissa olevaa pulkkaa heinikossa. Sellasta "kitkaa" (kait) :whistle: :LOL: Kaikenlaista... :D

Juupelille paljon voimia :hug: .

Hani meillähän kävi nimen kanssa kans vähä tuolla tavalla.. Ei tiedetty esikoisesta kumpi on tulossa ja tytölle ois ollut nimi valmiina mutta pojalle oli vielä auki. Miehen veljelle sitten syntyi tyttö kolme viikkoa aikaisemmin kuin meille poika, mitä siis ei tiedetty vielä silloin, että kumpi tulossa. Sanoin miehelle, että jos meillekin tulee tyttö nii aletaan kutsua häntä jo heti sairaalassa tällä nimellä, että ei vaan käy niin, että serkuilla ois sama nimi.. hahhaa mikä tuuri, jos oisivat samaa nimeä muka miettineet aattelin. No meille syntyi poika ja aattelin säästää tytön nimen tulevaisuuteen. Kun tuli serkkutytön nimenanto hetki, nii mulla tipahti leuka polviin ku kuulin sen nimen, mun "varaaman" nimen :kieh: :LOL: . Siis mikä tuuri voi olla, että he antavat just saman nimen ku mitä me ois annettu, jos tyttö ois tullut. Kummatkaan ei ollut puhuneet nimistä mitään mutta ite vitsailin miehelle ku oltiin sinne juhliin menossa, että katotaan vaan niin antavat just sen nimen.. näin meillä :LOL:

Iltoja! Tää mamma viiletti iltaan asti kaupungilla.. Hieman väsy meinaa iskeä :p

Ekaksikin Juupelille oikein paljon tsemppiä!!!

Toisekseen oikein iso onnitteluhalaus hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista kaikille!

Kolmannekseen kahvista: Mie joisin varmaan enemmänkin, mut tää öllötysmöllötys tekee tehtävänsä, jotta eipä juodakaan.. Siitä sit kärsii suoli :snotty:
'
Neljännekseen nimistä: Meilläki sama, ku Hanilla, jotta ei yleensä kerrota etukäteen. Tosin erään hyvän ystävän kanssa tuli puheeksi pojan nimet (heille tulossa tammikuussa kolmas) ja huonoksi onneksi MOLEMMAT nimivaihtoehdot oli heilläkin 1. ja 2. -sijoilla. Olin oikeesti ällistyny.. Saapa nyt sit nähä, jotta mitä antavat nimeksi, jos poika tulee. Tytöstä ei ollu puhetta.

Ja nyt sit se ultra :D

Tänään se sit oli. Kaikki ok. Oli rauhallisempi tapaus ku isoveljensä =) Np-mitta 1.1mm ja pääperämitta 62mm. Vastas rv 12+4 ja tästä syystä eivät nyt sit vaihtanu laskettua aikaa ("todellista hedelmöitysajankohtaa" silmällä pitäen ois periaatteessa 2 pvää isompi, mut parempi näin, ku täähän merkkaa sitä, et jos menee 42 vkoa ni "todellisuudessa" se on sit vasta 41+2 :D). Tän leima on siis 7.4.2009 :)

Sokeriarvojen tiimoilta on nyt sit aikastettu rasitus vissiin ens viikolla (ennen 16.10. neuvolaa kuitenkin). Niiden tulokset sit määrittelee sen, et joudunko seurantaan polille, neuvolaan vai ainoostaan kotiin vai jopa piikille. Ymmärsin, jotta se normirasitus on sit kans sillon rv 26-28.

Istukka on etuseinässä tällä hetkellä. Sano, jotta ei vielä mee ihan varmaks mitään sanomaan, koska voi vielä muuttua. Muistelen, jotta tais olla samoin pojastakin ja sit loppuviimein "siirty" taakse. Pääasia, ettei oo kohdunsuun edessä.

pietu- ja oikku 12+6 :heart:

Juupelille voimahalit!
Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Onko kellään muulla ollut esim aiempien raskauksien aikana hiivatulehdusta..Tällä on nyt sit seki vaiva taas tullu..Joka raskaudessa jossai vaiheessa ollu ja nyt sit näin alussa jo...
Apteekista eivät antaneet ilman lääkärin lupaa lääkiä tähän koska kuulemma pitäis se kolme kk olla täynnä..Äitini sitä kävi kysyyn..Pitää tänään soittaa neuvolaan ja kysäistä asiasta..

Tosta nimiasiasta et mä aika paljon olen kavereille puhunu nimistä mitä haluan lapsilleni ja nytkin isoveljelleni sanoin et ne ei sitte saa sitä ja sitä nimeä laittaa tytölleen :D
Mä uskallan kyllä tässäkin sanoa minkä nimen olen PÄÄTTÄNYT tytölle antaa..
Tessa Kristiina Viviel on se mitä olen ajatellut ja mies ei tykännyt tuosta Tessasta..Itsekin mietin kun esikon nimi alkaa T:llä ja toisen pojan J:llä...Sitten mietin että sopisko toi niinpäin että oliski Kristiina Tessa Viviel..Toi vika nimi pitää olla el loppuinen kun kummallakin pojalla on el loppuinen viimenen nimi..
Tuleepas taas tekstiä..
Kotitöistä vielä kirjoitan sen verran että meillä on nyt mies joutunu aika paljo tekeen kotitöitä kun itse olen monesti 6täissä ja nyt vielä niin väsynyt etten jaksa..Eilenkin oli imuroinut ja luutunnut kun tulin kotiin :D Ruoan laitto tosin on minun puuhaa vain..
Nyt pitää alkaa pueskella poijjaat ja lähtä liikkeelle..

Vaavimasu ja napukka 11+6
Ps.Huomenna np ultra..IIIK!!!

Juupelille täältäkin voimahali :hug: eiköhän jokainen äiti (suurinosa ainakin) ajattelee lapsen parasta asioissa, joten jokaisella on oikeus ajatella ja tehdä asiat miten parhaaksi näkee. Ihanaa kuitenkin että päätitte pitää lapsen. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi :hug:

Omasta navasta: mulle on eilen tullut sellainen olo ettei kaikki olekaan hyvin. En tiedä mistä taas tuulee, mutta veikkaan vain hormooneita ja tunteiden vuoristorataa. Se pahaolo kyllä muistuttaa iltaisin että siellä ollaan...tai ainakin niin oletan. Tänään ja huomenna kotona kun kuopuksella on tauti päällä ja kuume vaan hipoo korkeuksia. Virustauti kuulemma joten ei auta kuin odottaa. On vaan NIIN reppana.
Nyt täytyy taas mennä mittaamaan kuume pojalta.
Supeheppuli ja taavituomi 12+2

Ihana keli täällä=)Tahtoo jo pois töistä ja ulos metsään.Nyt rupeaa olemaan ihan normaalisti energiaakin niin pakko ulkoilla.

Mua jännittää ihan järjettömästi toi np-ultra ensi vkolla..Mutta ei auta ko ootella.

Äippälomaa odotan kovasti :D Mä tykkään olla kotona ja häärätä siellä,nyt varsinkin haluisin olla siellä ja tehä kunnollisen suursiivon=)

Nimiä ei olla ees miettitty ,kuten ei ihmeemmin sukupuoltakaan.

milky rv 10+4

onnea hyviä ultrauutisia saaneille :flower: ja unicorn + kadak, kärsivällisyyttä ja tsemppiä odotteluun. niinhän se on että iso osa vauvoista syntyy ihan terveenä vaikka turvotusta tmv. löytyisi. kädet ristissä että näin olisi teidänkin vauvojen kohdalla.

meillä on pojalle ja tytölle nimet alustavasti valittu, mutta jotenkin tuntuu että eniten vaikuttaa nimeen se minkä näköinen se pikkutyyppi sitten on :D hauskaahan se on nimeä silti miettiä mutta päätös tehdään vasta vauvan syntymän jälkeen. ja joo, meilläkin suurin osa suosikkinimistä on jo jonkun tutun lapsella, mutta eikö niin ole melkein aina? ainakin jos ei kovin harvinaista nimeä lapselle suunnittele.

painosta: mulla tullut 2,5kg ja vatsa alkaa oleen melkoinen pallo :D ihanaa.

t. manna + lilli 13+6 (ultran mukaan 14+3)

AAM
"huomenia" kaikille :D

kiva lukea ultrakuulumisia kaikilta ja peukut ja varpaat ristissä kadakin ja unicornin vaaveleille :hug:

täällä vielä kipeän poitsukan kanssa, oli yöllä yhden aikaan varmaan 39-40 rajamailla lämmöt niin reppana läähätti nukkuessaan että oli pakko herättää ja juottaa, riepuliini. Söi vielä leivänkin samalla ja tyytyväisempänä jatkoi uniaan sitten, panadoli hanurissa :saint:.. kokonaista 13 tuntia (sillä välillä herätettiin syömään leipä ja juomaan mehua ja maitoa) :eek:
Aamusellä kömpi mun viekkuun ja sitten siinä tuti vielä hetken kunnes puol yhdeksän repi minut ylös :) no olihan se aikakin.. lämmöt oli laskenut 38,2 joten olo on kohentunut mutta illat on aika jotenkin kamalia kun se kuume nousee, toisesta tulee ihan tokkurainen ja semmoi kuin olis pienessä hiprakassa.. makoilee mun päällä ja näpeltelee mun tukkaa ja osoittelee silmiä ja nenää ja hekottelee :D :LOL: *voitte varmaan kuvitella* :whistle:

Iltapäivällä espanjan tunnille ja huomenna kampaaja !! :D :D :D :D jeee !!
mietin jos leikkauttais otsiksen pitkästä aikaa, vaikka on luonnon kihara.. se on aina hippasen hasardi mutta saaas nähdä mitä kaverin mutsi on mieltä... :/ :x "joo leikataan vaan" :LOL: :LOL: kuitenkin nauraa napaansa :D :xmas: no ei kai, se onneks sanoo kandeeko vai ei vaikka nyt nuorinta laatuaan olekaan, tietää mun maun tukkatyylin.. = laiska ja helppo hoitoinen :D ainakin tulevaisuudessa :xmas:

Tämmöisiä meille..
kailille :hug:
:heart::lla AM & hippunen 12+2

unicorn ja kadak tille sylin täydeltä haleja ja tsemppiä ja voimia ja vaikka mitä!!! toivotaan että kaikki tulee olemaan parhain päin :saint:

[/b]am toivotaan että kuume lapsosella pian laskisi :saint: mä mietin kans tota otsista, mutta mun kaveri joka viimeks laitto sanoi suoraan että älä leikkaa kun olet raskaana. koska ei muutenkaan jaksa mitään tehdä niin sitten on otsis riesana :kieh: ja toi o kyllä ihan totta!

paljon onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista ja tsemppiä tuleviin!! :heart:

dopplerista onkos kellään täällä käytössä kotidoppleria?? mä hommasin sellasen np-ultran jälkeen ja oon sillä pari kertaa koittanut kuunnella. selvän jumputuksen saan kuuluviin jommankumman nivusen kohdalta joka kerta, mutta musta tuntuu ettei se ole vauvan syke vaan mun oma tai istukan ääniä. niin ja istukka mulla on edessä:/ kuulostaa siis ihan sydänmeltä mutta on liian hidas vauvalle..kai..?! millanen se ääni oikeesti on tolla kotona tehtävällä?? tämä alkaa pikkuhiljaa huolestumaan :ashamed:

olossa ei paljon mainittavaa. väsyttää ja paleltaa :headwall: pientäö oksetusta on välillä eilen kunnolla, tänään ei oikeen mitään. vatsa tuntuu taas kasvaneen yön aikana :ashamed:

JJ-t ja mussu 13+4

Yhteistyössä