*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

Mulla huomenna rakenneultra, rv 20+4 huomenna. Mua jänskättää ihan sairaasti, sillä mulla on diabetes ja se on kenkkuillu mulle koko raskauden ajan vaikka kaiken olen tehnyt niin hyvin kun vaan voin :ashamed: . Tämä on kolmas raskauteni. Ensimmäinen meni huonosti.Vauveli syntyi rv 35 ja jäi jumiin hartioistaan. Toinen syntyi rv 37+1 sektiolla (suunnitellulla) ja tämäkin tulee sektiolla maailmaan.
 
Onnea ultrakuulumisista ja onnea tuleviin ultriin ja tervetuloa uusille :flower:

Päätä on särkenyt parina päivänä selvästi enemmän, naaman väri muuttunut ihan valkoiseksi ja melkein pyörryin toissa päivänä. Höh. Eli heikottaa tosi paljon koko ajan ja maha on kasvanut tosi paljon parina viime päivänä. Pitäisköhän aloittaa rautakuuri? Neuvolaan on vielä kaksi viikkoa ja ei millään viitsisi käydä ennen sitä.

Niin ja painajaisia näkee melkein joka yö. Sitä täällä on liikkeellä muillakin.

Pai, mulla särkee jalkoja ja alaselkää kanssa joka päivä, jalat ovat vaivanneet melkein raskauden alusta ja selkäsärky on tullut nyt uutena kivana juttuna. Raskauden piikkiin menee ne vaivat ainakin täällä.

K&alien 22+1
 
Täytyy tulla korkkaamaan uusi pino ennenku kerkeette kymmenen sivua pukkaamaan tekstiä, Hanille jälleen kiitos ja kumarrus!

Uusille tuttavuuksille, moro & morjens, tervetuloa minunkin puolestani.

Ultrassa käyneille isot onnittelut, ihanaa kuulla,että kaikki on saaneet hyviä uutisia. Ja tietty tsemppi:hug: kaikille, joilla rakenneultra edessä. Babylle vielä erikois :D hyvistä 4D kuulumisista, hieno kuva!

Flunssasta kärsiville lähetän oma viime viikon flunssa tuoreessa muistissa jaksamista ja malttia levätä! Toivottavasti toivutte pian!

Päänsärkyisille tulee täältä "kaveri", sunnuntai-illasta asti ollut pää enempi tai vähempi kipeä. :headwall: Eikä yhtään auta se, että tämä masuasukki piti mua yöllä hereillä... muutenkin unirytmi flunssan jäljiltä sekaisin ja sit tämä yks aina kun meinaan nukahtaa pistää semmosen kokovartalotaklauksen poikittain tohon keskelle mahaa! *tu-TUM* Työpäivä onkin sit mennyt hiukan sumussa, ja bussissa nukuin aivan taju kankaalla. :p

Tiistain jatkoja,
ventti + viuhti (taklaajamestari) 22+1
 
mekin ollaan pojan kanssa nuhassa ja olo sen mukainen.
te jotka esikkoa odotatte nin muistakaa hyvät ihmiset levätä! meidän poika on jo 1v6kk eikä nuku öitään vieläkään. kuukausi taas mennyt valvoessa :headwall: ja muuenkin herättää ainakin 2 kertaa joka yö. mut nyt on ollu sellai tunnin välein :headwall: :headwall: :headwall: päikkärit poika nukkuu vaan ulkona ja mun täytyy lähteä aina lenkittää häntä joten päivälläkään en saa nukkua.
mä kyllä haluan et se karman laki meidän kohdalla toteutuis ja tää kakkonen olis ihan super nukkuja =)
mies painaa töitä ja mä hoidan yksin pojan ja talouden, nämä kaikki yhteen ynnättynä uskotte varmaan että olen meinannut tuhat kertaa soittaa jo terapeutille.

noh siinä taas vuodatusta kerrakseen

Hani ja (tyttö )....hmm oiskohan nyt 23+4
 
Tervetuloa uudet:attn:

suskiH79 ; tää on ehkä tyhmä kysymys, mut mitä sit tehtiin ku vauva jäi hartioista kiinni? :ashamed:

Baby2003: IHANA!! Sun vauva näyttää ihan pikku ihmiseltä (kauniilta sellaselta) ku toi meijän pirpana viikoilla 18+4.

Mä liityn valituskuoroon, mut en flunssasta vaan selkäkivusta. Nyt on ihan uskomattoman kipee alaselkä ja erityisesti toi vasen puoli. Oikeestaa kaikki muu ku makaaminen tekee kipeetä. Onneks huomenna on se mamma fysioterapiaryhmä. Joku muuki kävi sellasessa, mitä sinne pitäis pukee päälle?

Selvitkää mamoset flunssasta!
 
Alkaa vtuttaa tää lääkärissä juokseminen. Ongelma on se että en pysty ees kävelee normaalisti niin ettei supistelis. Puhumattakaan siitä että nostan jotain tai kyykistelen jne. Vknloppuna tuli kolmena päivänä rusehtavaa vuotoa. Labrassa kävin kaikis testeis ja ne oli ok. Kävin neuvolalääkärillä tänään, joka kirjotti mulle kolme päivää saikkua ja that's it. Siis miten helvetissä tää voi olla niin vaikee saada ittesä sairaslomalle ilman että tarvii joka toinen päivä juosta jossain rklen lääkärissä??! Nyt mun täytyy (taas...) mennä työterveyshuoltoon, joka mut vasta lähetti nlalääkärille. Tää on niin naurettavaa koko touhu... rrrrggghhh.

Niin ja supistellu on jo kaks viikkoa haitaks asti. ekan viikon olin töissä, eikä tosiaankaan ollu mitään helppoa... edelleenkin oon varastohommissa missä pitää joka päivä olla 8h jaloillaan, kävellä paikasta toiseen ja nostella painavia (5-25kg) laatikoita alhaalta ylös ja ylhäältä alas.

Kaiken lisäks ne saa mut tuntemaan lääkäris niinku kaikki olis jotenki mun oma vika tai ite keksimää, että kyllä mun pitäs pystyä olee töissä. Nlalääkäri vaan sano että ei ne voi laittaa mua saikulle ku oon vasta puolivälissä raskautta! Niin hemmetisti nyppii...........

Rv 20+3
 
Vauva vedettiin ulos väkisin...kaikki kätilöt ja lääkärit oli hyppimässä mun päällä...mulla voimat oli niin vähissä et en enää jaksanu työntää...vauva syntyi puoli kuolleena. Siitä rytäkästä pojalle jäi ikuinen vamma olka/käsivarteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suskiH79:
Vauva vedettiin ulos väkisin...kaikki kätilöt ja lääkärit oli hyppimässä mun päällä...mulla voimat oli niin vähissä et en enää jaksanu työntää...vauva syntyi puoli kuolleena. Siitä rytäkästä pojalle jäi ikuinen vamma olka/käsivarteen.
hui! kuullostaa hurjalle!

:(
 
toivottavasti menis tää nuha nopeesti ohi.. miul on nyt täs kuukauden välein ollu jonkinäkönen räkätauti tai yskä :( kyllästyttää!! ukkoki on iha kipeenä.. koira onneks jaksaa piristää :heart: paistoin just ekat tän joulun piparit, kyllä tuoksuu ihanalle!! :p ja kaupassa oli AIVAN MUST saaha kinkku! kävi himottaa ihan hirveesti! ostettii sit sellane puoltoist kilonen pikku maistiaiskinkku :p saadaan kaverilta jouluks sit isompi ;) huh, kul tulee iha vesi kielelle ku ajatteleekin.. taijan mennä pällistelee uunin etee miun "iltapalaa" :LOL:
 
..hänen viinan ja lääkkeitten sekakäytöstä sekä jatkuvista "itsemurhatempauksista" eli kertoo ottavansa pian yliannostuksen lääkkeitä, että soittakaa sit kohta ambulanssi. Ihan totta... Nyt sit toista päivää kännykkäni piippaa josta oon saanu lukea olevani paskiainen, valehtelija, itsekäs lellipentu ja äitini on paskantärkeä "keikkana" (mitä lie tarkoittaa) ja kuulemma ihme että mieheni minut otti kun olen niin paska.

Mies luki kaikki viestit, oli tosi järkyttynyt, soitti veljelleen että tuli mummolta painokelvotonta tekstiä emännälle.

Kiva kun on tuollainen anoppi. Anopin ex-mies eli mieheni isä elikäs lapsemme ukki ei ole poikaamme edes nähnyt. Molemmat ovat niin umpialkoholisoituneita ettei heitä muu elämä kiinnosta. Ja kummankaan viinan käyttöön ei saa puuttua saatikka siitä huomauttaa. Mummu on kuitenkin viimeisimmän yliannostuksensa vuoksi nyt jossain hoitolaitoksessa, sieltä se mulle viestejä pukkaa. Mies on minun "puolella", tietää kyllä äitinsä ja tuntee kyllä hyvin minutkin. Palautti eilen äitinsä avaimet ja haki kaikki omat tavaransa äitinsä luota pois.

Joulumieli on melko maassa tällä hetkellä.

Haukkui ihan kaiken. Poikani 1-vuotis tarjoilusta lähtien, että saisin kuulemma hävetä. Saan jatkossa kuulemma pyöriä oman napani ympärillä eikä tartte hänen hautajaisiin tulla keikoilemaan. Tämä luki viimeisimmässä viestissä. :|

Onneksi on perjantaina ultra, jospa sieltä edes saisi jotain iloista mielen päälle
 
suskiH79 huhhuh, onneks poika kuitenki selvisi. Kylläpäs tälläset jutut laittaa jännittämään synnytystä.

Usvis: ehkä se sieltä hoitolaitoksesta päästyään on selvittäny päänsä ja pyytää anteeks. Ta sitten ei... Tsemppiä koko perheelle :hug:
 
Voimia Usvikselle. Karseita tollaset sukulaisuudet....

Itellä ei onneks oo mitään hulluja alkoholisteja suvussa eikä miehenkään suvussa mut miehen isoäiti joka on siis mun mieheni kasvattanu on tosi jästipää (ja miehen täti kyl kans, äitiä ei meidän elämä kiinnosta), ja koko ajan tulee valmiiks jo ohjeita mitä mun pitää ostaa vauvaa varten ja mitä ei ja minkälaisia ja mitä heiltä pitää ottaa lahjaksi. Mä olen sitä mieltä että antakoot kirkkaankeltaisen ikivanhan pinnasänkynsä, mut minä heitän sen meidän pihan roskikseen ja ostan itse pähkinänvärisen Brio-sängyn. :kieh: Hän myös on selittäny (puoliks huutanu) miten on ihan turha ja tuhlausta ostaa vaunuja että niitä tarvii niin vähän aikaa kuitenki... Mä meinasin vetästä pultit tästä kommentista että luuleeko että mä jään kotiin sen vauvan kanssa mätänee enkä ikinä liiku mihinkään. Samalla logiikalla on varmaan turha ostaa vaippoja, eihän niitäkää käytetä ku pari tuntia kerrallaan per kappale. :kieh: :kieh: :kieh: Tästä tulee varmaan viel TOSI kivaa kun me joudutaan niitä auttamaan ja käymään muutenki niillä vähän joka päivä, niin sit ku se vauva on siinä, sota on taattu.

Painosta mulle puoleenväliin mennessä tullu nyt aika tarkalleen 4kg. Toivon että jäis alle 10kg painonnousu. Voi olla kyl vähän tiukassa jos siihen pyrin...

Laala ja Punkero rv20+0
 
Tervetuloa mukaan uusille minunkin puolesta! =)

Hanille kiitoksia taas uudesta pinosta :flower:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, ja Baby voi että kuinka suloinen kuva pienestä pojusta! :)

Usvis jaksamista sinne, todella inhottavaa :hug:

Meillä on rakenneultra torstaina ja kyllä vähän jänskättää. Ihanaa nähdä taas pikkuinen masussa ja toivottavasti kaikki on siellä hyvin :) reilu viikko sitten tunsin ensimmäiset neljä "tönäisyä" masun läpi kädellä ja kyllä oli hymy tulevalla äidillä korvissa =)

Hyvää vointia kaikille ja paranemista niille, joilla on flunssat ja muut päällä!

Sannismami ja masuvauva 19+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Usvis: ehkä se sieltä hoitolaitoksesta päästyään on selvittäny päänsä ja pyytää anteeks. Ta sitten ei... Tsemppiä koko perheelle :hug:
Minä en kovin helpolla anna anteeksi.. kukaan ei oo ikinä sanonut mulle noin pahasti, eikä ole edes aihetta. On sitä auttaa yritetty monta vuotta. MONTA MONTA vuotta. Loppuu se auttamisen halu lopulta kun autettava ei halua parantua.

 
Onnittelut kaikille rakenneultrasta hyviä kuulumisia saaneille ja onnea ultraan vasta menijöille!

Usvikselle jaksuja!

Täälläkin on alaselkäsärkyä ja päätä särkee satunnaisesti. Eilen juuri koko päivän. Mitään lääkettä en kuitenkaan ottanut - lepäilin vain.

Tänään olo on taas omalta osalta hiukkasen helpompi. 4D-ultrassa kaikki näytti ihan normaalilta. Lääkäri haki kaikki softmarkerit, joita olisi voinut löytyä, mutta vauva siis näytti ihan normaalilta. (tosin ihan kaikkea tuo ultra ei tietenkään kerro). Munuaisaltaatkin - molemmat - olivat nyt normaalit. Painoarvio oli jo 511 g eli hyvin on kasvanut. Kehui myös, että seerumiseula-arvoni on arvokas tämän ikäiselle. Näiden kaikkien asioiden summana hän totesi, että kaikki näyttää niin normaalilta kuin vain voi. DVD: n sain mukaani ja varmaa 30 kuvaa. Poika on edelleen ja kyllä aika varmasti, kun nyt viisi ultraajaa sen on todennut ja omin silminkin sen näin. Muutenkin oli oikein asiantunteva ja kiva lääkäri, eikä muuten pitänyt mua mitenkään vanhana - kivaa!

Ostin muuten tänään kasan joululahjoja ja siinä samassa itselleni ekat imetysliivit. Rinnat kun on niin kasvaneet, että uusia liivejä täytyy ostaa, niin nyt on jo parempi hankkia imetysliivit. Sen verran joustavat, että jos nää vielä tästä kasvaa, niin siltikin menevät.

Unista: mäkin näen ihan valtavasti unia. Ei mitenkään painajaisia, muuten vaan vauhdikkaita. Vauvaakin odotan miltei joka unessa. On kuin olis elokuvissa joka yö!

mimuli ja poika 22+2

 
outison: Onpa ihmeellistä toimintaa. Onko sulla supistukset aiheuttanut jotain muutoksia kohdunsuulla?

Mulla on huomenna ä-poli kontrolli. Mähän olen ollut 2 viikkoa saikulla supistusten takia ja mulla on kohdunkaula sormelle tunnustellen lyhentynyt 1,5 cm, ultralla katottuna sitä on vielä jäljellä 3 cm, lisäksi paikat pehmentyny ja ulkosuu sormelle auki.
Mulla supistuksia aiheuttanut työ ja stressi mun pomon takia. Viime torstain jälkeen supistuksia ei ole tullut, kunnes tänään pomo soitti kaksi kertaa ja painosti huomisesta lääkäristä, että saikkua pitäis nyt saada sitten vuosiloman alkuun saakka (alkaa 20.1) koska hän on mulle palkannut nyt sijaisen, joka aloittaa ens maanantaina, niin ei tarvii töihin sitten tulla :( . No, toisen puhelun jälkeen alkoi ahdistaa se huominen lääkäri ja taas akloi supistelemaan :( . Joten saa nyt nähdä mitä lääkäri huomenna toteaa...

Päänsärystä sen verran, että kun olin töissä niin ihan joka ikinen päivä särki päätä. Nyt kun on saanut levätä, niin pään särkyä ei ole ollut.'

usvis: koita kestää k.pää anoppia :hug: .

Tuleviin ultriin kaikille megana onnea :flower: :flower: .

miinulainen & Hymy 19+
 
miinulainen: Ei ollu supistukset aiheuttanu mitään kohdun suulla, onneksi. tai toisaalta ei onneksi koska sen takia oon lääkärin mukaan työkuntonen... Ku oltiin viime ke rakenneultras ni se hoitsu sano sillon et ei piä nostella painavia ja pitää tehä sen mukaan ku ite pystyy. Oon kyl samaa mieltä, mut liekö sil lääkäril käy sit niin paljon "turhasta valittavia" tapauksia et sitä ei sit jaksa kiinnostaa enää mitkää pikku kitisijät.

Täytyy huomen soittaa työterveyteen et pääsenkö sinne lääkärille vai mitä täs ny tehään..
 
Nyt kanssaodottajat, tutkikaa itsenne ja kertokaa että oonko mä ihan vauhko kun.. Mulla siis sormella tuntuu että se emättimen perällä oleva "napukka" on auennut. Sinne mahtuu sormi. Ennen raskautta ja vielä raskauden aikanakin se on ollut kiinni mutta nyt sitten selvästi auennut. Nyt sitten mietin, että uskallanko huomenna soittaa neuvolaan ja kertoa "tutkimuksistani" vai.. :headwall: mulla kyllä on ollut supistuksia mutta ne ei ole ollut mitenkään kivuliaita.

outison onpa kumma etteivät saikulle laske. mulla yks tuttava joka jäi saikulle tammikuun puolessa välissä ja elokuun alussa oli la. Eli selvästi ennen puoltaväliä. Ja mikä ihmeen "mitta" se puoliväli edes on..?

Tervetuloa kaikille uusille! :flower:
 
AAM
Outison eivätkö voi sulle kirjoittaa sitä erityisäitiysvapaata kun nostelet tommoi määriä 5-20kg: ko se oli ?

Usvis: 1. mä en vastaisi hänen lähettämiinsä viesteihin mitään, en yhtikäs mitään, sekös häntä ärsyttää kaikkein eniten mutta ärsyttäköön yrittää vaan sua tietysti provota.
Mutta jos vastaisin: mitähän tuohon sanois muuta kun teette päätöksen haluatteko pitää häntä tuollaisena elämässänne kun tiedät että mitää muuta ei voi odottaa kuin pettymystä toisensa jälkeen vai kokonaan lopettaa yhteydenpidon ja toivoa että järki menee pölvästille päähän kun oma poikansakaan ei pidä yhteyttä? pystyttekö kova kovaa vastaan ?
Oma äippäni on alkkis ja ei myönnä, ei tosin suustaan ole yhtä paha ja ilkeä mutta kun viinaa saa niin taju lähtee ja vetää pitkin kyliä kuin päätön kana ja ihmettelee seuraavana päivänä että mitä tapahtui ja missä kaikki puhelimet ja laukut yms muut on :(
Sitten tietysti ne yölliset puhelinsoitot mulle, tyyliin "missä mä oon ? " ja "kohta toi lyö mua!!! " kuuluu luurin päästä.. :headwall: :headwall: just että mitä jos lähtisit pois ja soittaisit poliisin. " soita sä" joo ihan varmaan.. :( minä kun hänen huoltajansakin olen..
Syvä huokaus ja jaksu hali :hug: kertoile miten "tilanne" kehkeytyy jos haluat... *teetä ja sympatiaa* :)

Teppana.. terveysneuvonta ? 10023 oisko apua ?

Painajaisia ? mä en oo nähnyt mitään unia viime aikoina olen vissiin liian väsynyt |O ne on inhottavia.. :attn: POIS MÖRÖT !!!

Ihania ultrakuulumisia kirjoittelitte :heart:

Jaksuja kaikille,
AM & hippunen 21+1 :heart:
 

Yhteistyössä