Huhtikuun hurmurit 2017

Mulla on ilmoilla sitä ketutusta, ikävä kyllä :LOL: Myös pahoinvointia, väsymystä, itkuherkkyyttä, vatsanipistyksiä, rintojen arkuutta, selkäkipuja, ja närästystä. Ihanaa aikaa! (y)

Kerrottu on vaikka kenelle, niinkuin toukokuussakin, ja kerrottiin myös kun se meni kesken. Mä en osaa salailla ja oon niin monen kanssa läheinen, että tuntuis todella hassulta olla kertomatta. Oon kai sitten aika avoin tyyppi :D

rriudelle kovasti tsemppiä täältäkin, kuulostaa ihan todella ärsyttävältä ja stressaavalta tilanteelta!

heettanen ja masu 5+4
 
Hauskaa että itkuherkkyys mainittu, nimimerkillä itku tuli kun aamu-uutisissa näytettiin olympialaisten juoksufinaaleja :D Siitä muistinkin että esikoista aloin odottaa vuoden -14 talviolympialaisten aikaan ja silloinkin itkin hiihtokisoja katsoessa.

Pahoinvointi alkaa olla uusissa sfääreissä, huh mitähän tästä vielä tulee :sick:

Bosch 6+0
 
Ei suostunu laittaan lähetettä hcg mittaukseen koska ei oo vuotoja sun muuta, niin mä vähän kyllä aattelinkin että kieltävä vastaus tulee :LOL: Noh tein sitten apteekin oman testin ja viiva oli tummanpunanen, ehkä se pitää vaan alkaan uskoo että tää raskaus taitaa vaan olla oireettomampi kun aikasemmat, Saakohan ne neuvolassa jo sydänääniä kuulumaan? Meillä ois täällä avoin neuvola tiistaisin ni vois käydä kokeilemassa :ROFLMAO: @rriude Pidän varpaat ja peukut pystyssä että kaikki menee hyvin!

Pumpuli15 6+0
 
Minä sain viikonloppuna hyviä uutisia lääkäristä: hcg arvo oli tuplaantunut ja ultrassa näkyi selvästi jo se ruskuaispussikin, mitä ei aikaisemmin löytynyt. Uskalsin nyt varata neuvolaan ekan ajan :)

Mulla on mielialat pysynyt aika tasaisena. Tätä pahoinvointia tuntuu olevan 24/7 ja se kyllä vetää mielen vähän matalaksi. Ei jaksaisi tehdä mitään ja samalla ärsyttää, ettei tee juuri mitään.

Koovee 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Reese
Täällä myös armoton ketutus menossa 24/7.. Minulla jota ei koskaan aiemmin saanut kovin helposti ärsyyntymään tai muutenkaan vihaiseksi, niin nyt oon ollu superärtsy kokoajan ja se pistää ärsyttämään itseäni vieläkin enemmän :D

Varmaan pakko se on kuitenkin vielä kokeilla kerran kaksi sitä pirun digiä. Jos ei kohta nouse sinne 3+:n, niin sitten mietin vakavasti sitä varhaisultraa. Vaikka ei se 3+ myöskään mitään täysin varmista.

Hipppu 6+3
 
Pakko kirjoittaa vielä yksi väliaikatiedote, päivävirtsasta sain vihdoin digiin sen 3+. Vaikka mitäänhän se ei todista, niin silti tippu "pari kiveä hartioilta". Seuraavaksi panikoidaan sitten ultraa, joka on joskus reilun kuukauden päästä :ROFLMAO: (jos sinne asti päästään).

Hipppu 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Tällö hetkellä kaikki paremmin kuin hyvin! Vuodot on loppunu, samoin ne pelottavatmahakivut. (Saatto hyvinkin johtua ultrassa näkyneessä ilmasta suolistossa) Tilalle tuli tänään JÄÄTÄVÄ pahoinvointi. Alkoi harjoittelussa tossa puolenpäivän aikaan ja kestäny nyt useita tunteja. Etoo niin maanperkeleesti, kokoajan oksennus kurkussa! Ihan HIRVEETÄ. (Mutta samalla ihanaa, hyvä merkki pikku sinttiä ajatellen)

Huomenna on se tarkastus ultra missä katsotaan onko se istukan veri kadonnu + alkiolla kaikki ok. Tällä hetkellä olen luottavaisin mielin. Kiitos pahanolon ja tuhrun loppumisen!

5+6
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Tällö hetkellä kaikki paremmin kuin hyvin! Vuodot on loppunu, samoin ne pelottavatmahakivut. (Saatto hyvinkin johtua ultrassa näkyneessä ilmasta suolistossa) Tilalle tuli tänään JÄÄTÄVÄ pahoinvointi. Alkoi harjoittelussa tossa puolenpäivän aikaan ja kestäny nyt useita tunteja. Etoo niin maanperkeleesti, kokoajan oksennus kurkussa! Ihan HIRVEETÄ. (Mutta samalla ihanaa, hyvä merkki pikku sinttiä ajatellen)

Huomenna on se tarkastus ultra missä katsotaan onko se istukan veri kadonnu + alkiolla kaikki ok. Tällä hetkellä olen luottavaisin mielin. Kiitos pahanolon ja tuhrun loppumisen!

5+6

Pakko jatkaa sen verran vielä että nyt se oksennuskin sitten tuli kun darrassa konsanaan! Nielasin palan pihviä ja se riitti. Nyt makaan pimeessä huoneessa ja itken tätä oloa. Onko tää jokapäivä tämmöstä? Apua
 
Heips!
Esikoisen odotusaikana tuli vain seurailtua muiden keskustelu ja nyt toisen plussan jälkeen taidan uskaltautua itsekkin mukaan :)
Nyt on viikkoja luultavasti menkoista laskien 6+5 :love: ja oireina pahointointia, jatkuvaa nälkää, nukahtamisvaikeuksia ja väsymystä :confused:
Listaan voi lisätä:
Eveli90/25/TYKS/5.4 (?)/2.lapsi
 
Täälläkin vetää tää 24/7 pahoinvointi mielen matalaksi. Jotenkin vaikea iloita raskaudesta kun olo niin kamala että voisi vaan itkeä koko ajan. Esikoinen pakko hoitaa ja antaa aikaa kun mies on töissä. Heti kun tulee töistä hautaudun sänkyyn yökkimään. Tuntuu kamalalta että kestäisi taas sinne raskauden puoliväliin tämä, tuntuu etten kestä. Esikoisen kanssa sai kotona levätä rauhassa töiden jälkeen mutta nyt koko ajan huono omatunto kun en pysty toisen kanssa samanlain leikkimään.
Oon kokeillut kaikkea, myös B6 vitamiinit ja tänääb Postafen-lääke, ei mitään vaikutusta. Päivässä ei oo edes 10 minuuttia ilman oksetusta! Yötkin menee pahan olon velloessa. Hyvän asian puolesta tässä ollaan mutta onhan tää IHAN kamalaa. Tsemppiä muillekkin pahoinvoiville, kai tää joskus helpottaa:sick:
 
Meille on tulossa "tuulimuna vauva" huhtikuussa.

Tein raskaustestin 21-24.7, en muista tarkkaa päivää.
27.7 menin päivystykseen kovien vatsakipujen takia, minut lähetettiin naistentautien poliklinikan päivystykseen.
Lääkäri ultrasi minut ja ilmoitti, että tämä on selvä tuulimuna raskaus, koska raskausontelo on niin suuri ja täällä ei näy mitään muuta. Sain kaksi suun kautta otettavaa pilleriä kotiin, joilla raskaus olisi pitänyt keskeyttää. Ensimmäistä emättimeen laitettavaa pilleriä ei kuulemma tässä kohtaa tarvita.

Lääkärin jälkeen sanoin miehelleni, että en usko tämän olevan mikään tuulimuna. Tutkin illalla netistä tuulimuna raskauksia ja sain selville, että tuulimuna raskauden voi todeta aikaisintaan viikolla 7. Omien laskujeni mukaan olin vasta viikolla 5. Epäilys heräsi entisestään ja soitin seuraavana päivänä naistentautien poliklinikalle. Juttelin toisen lääkärin kanssa, jolle kerroin, että omien laskujeni mukaan olen vasta viikolla 5. Lääkäri sanoi, että kun tuo raskausontelo on noin suuri (muistaakseni 3 cm, ellen väärin kuullut), eikä ultrassa näkynyt mitään niin kyllä tämä selkeä tuulimuna on. Hcg oli muuten tuolloin 9000. Vaadin saada itselleni kontrolliajan, johon turhautuneen kuuloinen lääkäri lopulta suostui.

10.8 olin kontrolli ultrassa, jossa todettiin normaali raskaus, joka vastaa viikkoja 7+1. Lisätietoja raskaudesta ym. saan kuulemma varhaisultrassa.

Meillä kaksi vuotta yritystä takana. Aika tarkkaan vuosi sitten keskenmeno ja nyt oli vahinko abortti lähellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Feles
Kauheeta, Mila84! Onneksi luotit omaan vaistoosi.

Tietääkö joku muuten treenaamisjutuista, siis lähinnä vatsalihaksista? Olen tässä yrittänyt googletella, mutta (ylläriylläri) löydän ristiriitaista tietoa. (n) Tein siis tänään treenin, johon sisältyi myös melko paljon erilaisia vatsaliikkeitä. Ja nyt sitten joillain sivuilla sanotaan, ettei raskaana saisi tehdä suoria tai vinoja rutistuksia, koska niistä tulee painetta kohtuun. Tosin sitten taas toisilla sivuilla sanotaan, että vasta viimeisellä kolmanneksella pitää välttää suoria vatsaliikkeitä...

Ei kyllä onneksi ollut treenatessa tai ole nyt mitään ikäviä tuntemuksia, niin kai tämän päivän treeni oli OK. Jatkossa olen kyllä tarkkana, kunhan vaan löydän jostain luotettavaa tietoa aiheesta. :confused:
 
Huhhuh Mila84! Oon tosi järkyttynyt tuosta asiasta! Luojan kiitos mitään ei tapahtunut! Ootko miettinyt, että veisit asian tutkittavaksi eteenpäin esim. potilasasiamiehen kautta?
Ollaan mieheni kanssa mietitty, että mitä tässä kohtaa kannattaisi tehdä. Jo päivystyskäynnillä kysyin lääkäriltä, että onko se pakko keskeyttää heti vai voiko jotain varmistus ultra aikaa saada. Lääkäri vastasi, että kyllä se heti kannattaa keskeyttää jo pelkän tulehtumis vaaran takia.

Jos ei nyt mitään valitusta saada aikaiseksi niin käyn ainakin esittelemässä meidän tuulimunan kyseiselle lääkärille huhtikuussa ;)
Toki keskenmenon riski on näin alussa vielä suuri, mutta toivotaan nyt, että tällä kertaa jaksaisi kyydissä loppuun asti :)
 
Vaihteeksi hyviä uutisia, ihanaa :love:

Pahoinvointi on mulla pahimmillaan illalla ja lapset villeimmillään sillon joten pinna palaa välillä:unsure: Olo on kuin pahimman luokan krapula eikä tiedä pitäisikö syödä vai oksentaa :D Mitään ei varsinaisesti tee mieli kuitenkaan.

Nukkua voisi kyllä aamusta ja päivästä ja illasta vaan löhötä sohvalla mutta aivan mahdoton ajatus tässä mölyapinoiden taloudessa :cautious:

Avantasia 6+2
 
Mullakin pahoinvointi pahinta iltaisin. Eilen oli hirvein olo koko aikana ja ykäkin tuli kaks kertaa.. Tänään päivän selvisin (ihme kyllä) koulussa, mutta iltapäivällä taas pahoinvointi ylty uusiin svääreihin. :confused: On tää kyllä aikamoista, jos kestää vielä montakin viikkoa.. Mutta tavallaan lohduttavaa kuulla, että täällä on muitakin ykäiliöitä. (n) Kaikki vinkki vitoset mitä keksitte helpottamaan oloa otetaan ilomielin vastaan.

Huh toi Mila84 :n tapaus. Täytyy kyllä olla tarkka ennenkun lähtee keskeyttelemään, ennen kun viikkoja on tarpeeks. Onneks olit tarkkana!

Mollama ja Jantteri 7+0
 
Täällä ei ole pahoinvoinnista tietoakaan, vielä. Sen sijaan voisin syödä kaikkea ja loputtomasti mutta ylimääräsiä kiloja en tarvitsis kyllä yhtään.. Saas nähdä yllättääkö se pahoinvointi sit myöhemmässä vaiheessa.
Viikoista täällä ollaan ihan kujalla kun joka laskuri antaa eri tuloksia. Luotetaan nyt vaikka odotukseni-sovellukseen eli sen mukaan tänään olis 5+4 :)
 
Moikka! Olen uusi ryhmässä, vähän pelonsekaisin tuntein tähän raskauteen suhtautuva, sillä tuulimuna, lääkkellisen tyhjennyksen epäonnistuminen ja siitä johtuva kaavinta, ovat vielä tuoreena mielessä, sillä vain yhdet menkat ehti olla välissä ennen tätä raskautta.
Olin varma, että kyseessä olisi taas tuulimuna, sillä en saanut esimerkiksi cb digistä 3+ viikolla 6,vaikka olisi pitänyt jo näkyä, eikä oireita juuri ollut.
Varhaisultraan menin siis aiemman tuulimunan ja tämän epäilyn vuoksi jo 6+3 (menkkojen mukaan olisi ollut jo 7+, mutta tunnistin, että ovulaatio oli myöhemmin) ja ultrassa näkyi 6+1 vastaava kaveri sykkeineen. Olimme mieheni kanssa sanattomia, olimmehan menneet 99% varmoina tuulimunatuomiota hakemaan. Pahoinvointi ilman oksentelua on jatkunut ja pahentunut, ja aiemmin aktiivisesta nuoresta naisesta on tullut sänkypotilas.
Kärsin kovista kivuista 5 päivää, ja eilen soitin hoitajalle kysyäkseni mikä on normaalia. Hän totesi, että kipuni eivät normaalilta kuulosta ja pyysi minut heti ultraan. Ultrassa kuitenkin kaikki hyvin, vastasi nyt 7+1, niinkuin kuuluukin.Kipujen epäillään johtuvan taaksepäin kallellaan olevasta kohdustani joka aiheuttaa kasvaessaan paineentunnetta.
Huh, tulipas pitkä selostus! Kysyä saa kaikesta, jos vaikka tuulimunat jne mietityttää :)
 
Heipsan! Täällä plussattiin viime viikon tiistaina. Vielä ei ole onneksi oireita. Kahdesta aiemmasta oksensin lähes koko raskauksien ajan, joten ois enemmän kuin suotavaa, että nyt pahoinvointi pysyis poissa. Mutki vois lisätä listoille eli Jaanel/26/Jorvi/18.4./3

Jaanel ja 5+0
 
Liityn mukaan, viime viikolla plussattu ja nyt menossa laskujen mukaan 5+4. Esikoinen saatiin lapsettomuushoitojen ja koeputkihedelmöityksen jälkeen, nyt yllätyksenä luomuplussa, minkä ei pitänyt olla mahdollinen.

Olo on tosi onnellinen, mutta epäuskoinen samaan aikaan. Ensi viikolla varhaisultraan, jos vaan kaikki menee hyvin siihen saakka.. oireena tähän mennessä aamuisin kuvotusta (esikoisesta sama ja myöhemmillä viikoilla raju pahoinvointi) ja alamahaa kovasti vihloo/nipistelee..

14.4. / aurora* / 33 / HUS / 2
 

Yhteistyössä