Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Se että pyrkisi olemaan murehtimatta liikaa nyt, ois kyllä ihan tavoiteltava juttu :D Toki kun meillä tämä alkuun saaminenkin oli jo aika pitkä ja tuskainen prosessi (ja sen vielä tietää, että munasarjojen monirakkulaisuus lisää keskenmenon riskiä), niin todellakin helpommin sanottu kuin tehty! :D

Mutta koitan nyt ajatella niin, että tiedostan riskit, mutta en mieti niitä sen enempää. Tiedostaminen on ihan hyvä - luulen että jos täysin sokkona etenisi, niin silloin mahdollinen keskenmeno tuhoaisi minut kyllä ihan täysin. Mutta tiedostaminen on eri asia kuin jatkuva murehtiminen ja siitä yritän kyllä ehdottomasti päästä eroon.

Mites muuten muilla, oletteko tehneet muutosia ruokavalioon tai liikuntamääriin? Itsellä tuli ainakin kova motivaatio elää hyvin terveellisesti heti kun plussa ilmestyi testiin :D Saa nähdä kauanko se kestää... :p
 
Jokohan tänne uskaltaisi liittyä... Tänään aamulla apteekin raskaustestissä yksi tumman pinkki ja toinen haalea vaaleanpunainen viiva.
Lapsi olisi todella tervetullut. Ihmetyttää vaan että voiko tämä käydä näin helposti, koska kyseessä oli ensimmäinen yrityskierto.

Laskuri antaisi päivämääräksi 15.4.2016.

Voiko tämä nyt mitenkään olla mahdollista :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pionii
Hippunen89: Tervetuloa! Minäkin olen raskautunut helposti. 8 vuotta sitten kun aloin odottaa esikoista, niin tärppäsi heti. Samoin nyt kun aloitettiin vauvayritykset, niin tärppi kävi ekasta kierrosta, se tosin meni kesken rv10, ja siinä oli sitten yhdet kuukautiset välissä, ja taas tärppi kävi! :)
 
Mulla digitesti näytti perjantaina 2-3 viikkoa ja la laskurin mukaan 7.4. Mä en oo itselleni noita viikkoja laskenut. Laskekoon neuvola ja kätilö sitten ultrassa :)

Debis kiitos! Laittelen sulle kaveripyynnön faceen. Hei mites näkeekö muut mun kaverit liittymistäni siihen ryhmään vai onko se salainen? Aattelin vaan kun ei ole ihan vielä tarkoitus vauva-uutisia kertoa :D
 
Mulla digitesti näytti perjantaina 2-3 viikkoa ja la laskurin mukaan 7.4. Mä en oo itselleni noita viikkoja laskenut. Laskekoon neuvola ja kätilö sitten ultrassa :)

Debis kiitos! Laittelen sulle kaveripyynnön faceen. Hei mites näkeekö muut mun kaverit liittymistäni siihen ryhmään vai onko se salainen? Aattelin vaan kun ei ole ihan vielä tarkoitus vauva-uutisia kertoa :D
Olet samoilla viikoilla kun minä ja sadeyes :)
 

Äsken tein! :)

Ruokavaliosta ja liikunnasta. Saan aika hyvin hyötyliikuntaa työn puolesta. Olen aina syönyt yliterveellisesti. Olin pitkään alipainoinen, koska kyttäsin niin tarkkaan lisäaineet yms että meni vähän överiksi. Valmisruokia ei ikinä syödä niiden myrkkyjen takia. Kaksi kertaa olen vain joutunut lapsellekkin valmisruokaa antamaan. Leipä on sellainen mitä en jaksa aina tehdä itse :D Mutta kyllä kaikki vaan on parempaa kun tekee itse aidoista aineista. Jäätelökin saa aivan uuden ulottuvuuden kun tekee itse ja laittaa vaikka oman mökin mansikoita :) ei maistu labrassa tehtaillulle esanssimansikalle (y)
 
  • Tykkää
Reactions: pionii ja melinda_
Mulla on helppo kieltäytyy jäätelöstä kun en niin siitä välitä ja karkit no minun pahe mutta niistäkin on kyllä ollut helppo kieltäytyä. Eli eipä kyllä tee mieli makeaa ihme sinänsä. Tosin tämmöstä oli myös kun odotin esikkoani joka on poika ;DDD tyttöö kun odotin niin kaikki makee meni jopa se jäätelö litra kaupalla ja laskiaispullat.. enkä tajuu miten meni en voi sietää kermavaahtoo.

Sadeyes: Hyvältä näyttää niinkun kuuluukin ;) olemme vahvasti raskaana, meinaatko vielä ens viikolla tehä digin? Vai joko aletaan uskomaan. Itse tässä vielä punnitsen tekisikö kun yksi digi löytyy vielä. :D Tosin minä uskon sitten vasta kun ultrassa pääsen näkemään möhkiksen.
 
Mä taidan olla kanssa hyvin samassa vaiheessa melinda_ :n, Sadeyesin ja Mimssu82:n kanssa. Ovulaatioajankohdan perusteella arvioitu laskettu aika siis 7.4. :)

Mä kerroin tänään plussasta muutamille kavereille, joiden kanssa on lapsettomuudesta ja hoidoista ym. puhuttu ja oon kyl ollut koko päivän ihan fiiliksissä. Suhtaudun tähän vähän silleen, että jos menee kesken, niin parempi että läheiset tietää mikä mua itkettää, kuin että olisi ahdistavaa, jos joku tietäisi jo nyt. Miehen äiti saa varmasti kuulla myöskin pian, koska on ollut vahvasti läsnä ja tukena tässä koko prosessissa.

Ravintopuolesta: Sokerin päätin jättää pois muuten vain viikkoa ennen kuin edes plussasin, samalla väheni vaaleat hiilarit. Raskaus tuo tähän kyllä huikeasti lisämotivaatiota. Muuten ruokavalio onkin hyvin perusterveellinen. Sit mä kanssa ajattelin, että yritän nyt aktiivisesti liikkua sen vähintään puolisen tuntia päivässä. Olen kyllä ihan liikunnallinen muutenkin, mutta mulla on ollut tapana aina välillä laiskistua vähän pidemmäksi aikaa ja sitten taas akivoitua. Nyt voisin pyrkiä päivärutiiniin. :)
 
Melinda Teen kyllä kunhan sinne asti päästään. :rolleyes: Kolme kertaa ollut keskenmeno, ei tosin peräkkäin, mutta kuitenkaan ei vielä liian varma voi olla. En kuitenkaan turhaa murehdi, niin käy miten on tarkoitettu käymään. :) Ehkä kuitenkin tällä viikolla viitsis jo neuvolan varata.

Toivottavasti ei pidä paikkaansa tuo että tyttöä odottaessa tekee mieli makeaa, koska tyttöä kovasti toivoisin ja homejuuston himo ei taida olla makeimmasta päästä (n):ROFLMAO: Tosin jos poika tulis niin sais käyttöön kaikki esikoisen tavarat ja vaatteet, olen ovelasti hamstrannut kaiken säilöön mökille. :rolleyes:
 
Sadeyes: Näin siis oli minulla kun Neelaa odotin mutta kun Aatua odotin niin makee ei kyl kiinnostanut ja painoakin tipppu lähemmäs 20kiloa. Ja neelaa oottessa paino nous ja makee uppos. Olen kuullut että kun tyttöö odottaa on kuulema helpommin mielitekoja en toki sano etteikö pojastakin jotein mielitekoja tulla. Salaa toivon poikaa, mutta on se tyttökin tervetullut. Miehen puolella suvussa aika paljon poikia. :D Itselläni sitten taas sekä että.
 
Melinda ja Sadeyes: Hienot 2-3 teillä! :)

Ruokavaliosta ja liikunnasta Minä tulen varmaan alitajuntaiseti nyt vähän välttämään liikkumista,vaikkei se järkevää olekaan, mutta pelottaa kun viimeksi esim. salilla käynti tuntui vähän epämiellyttävälle ja sitten tulikin se keskenmeno.. :/ täytyy vaikka yrittää lenkkeillä, ja joku mammajumppa vois olla kiva! Ruokavalio on ihan suht ok, herkkujakin kyllä mukaan mahtuu.

Syöttekö muut mitä lisäravinteita? Mulla on ollut mammavitskut käytössä toukokuun alusta asti,ja myöskin omega. Kerkesin nyt hyvin syödä sen 3kk foolihappoa ennen raskautumista, niin kuin tärkeä suositus on :)

Minä olen myös kertonut muutamalle läheisimmälle kaverille tästä plussasta, koska tiesivät että yritetään uutta keskenmenon jälkeen. Viimeksi raskaudesta kerkesi tietää "kaikki",ja sit joutui keskenmenoa selittelemään..olis niin helppoa pitää salassa jos maha ei kasvais heti,vaan mahdoton tehtävä! Viimeksikin tuttu kaupan kassa onnitteli jo viikolla 9.. :O Haluan että läheisimmät on tukena,jos kesken menee tämäkin..
 
Mä tänään ostin apteekista ne odotus ajan vitamiinit missä on ne kaikki 17.. joku multivitan mama en muista ja en kyllä oo syöny ennen raskautumista foolihappoa(?) oliko se jotenkin tärkeetä? :D En mä tiedä mistään suosituksista
 
Syöttekö muut mitä lisäravinteita? Mulla on ollut mammavitskut käytössä toukokuun alusta asti,ja myöskin omega. Kerkesin nyt hyvin syödä sen 3kk foolihappoa ennen raskautumista, niin kuin tärkeä suositus on :)
Tulikin tästä mieleen että voisin käydä hakemassa jonkun raskausajan vitamiinipurkin kaupasta. Normaalisti meidän ruokavalio on sen verran monipuolinen, että en pahemmin ole noita kokenut tarvitsevani (paitsi tietty foolihappo ja D-vitamiini), mutta nyt meillä on ihan hirveää myllerrystä ainakin tämä kuukausi ulkomaille muuton ja kaiken maailman väliaikaisten asumisjärjestelyjen kanssa, niin että voisi olla hyvinkin paikallaan. Että kiitos Katjuska, tästä muistin! :)

Lisäksi muuten vielä liikunnasta: Kaiketi liikunnalla pitäisi olla lähinnä hyödyllisiä vaikutuksia, joten kannattaa yrittää lenkillä käydä tms. :) Tosin ymmärrän kyllä hyvin, miten paljon tuo voi ahdistaa - itseäni ahdisti aikoinaan tosi paljon jo lapsentekovaiheessa, kun epäilin että esim juokseminen voisi estää kiinnittymisen jne. Onneksi pääsin tuosta yli lääkärin kommenttien ansiosta. :)
 
Söin yritysaikana multivitaa (samat aineet kun raskausvitskussa mutta vähemmissä määrin) ajattelin etten viitsi yrittäesssä vielä ottaa 300% saantisuosituksista, mutta ostin raskausvitskut kun plussasin. Lisäksi otan vahvaa omega3.

Mitäs ootte ajatellut synnytyksestä? Esikoisen aikana pelkäsin hirveästi ja kävin juttelemassakin asiasta, sektio olisi itelle ollut mieleinen, mutta ajattelin että jos lapsia haluan niin kyllä mun pitää ne synnyttää ihan itse niinkuin aina on naiset tehneet ennen sektion mahdollisuutta. Kirjattiin mulle pelkopolilla tietoihin etten halua selkäytimeen letkuja, epiduraali oli se suurin pelko ja pelko osottautui aiheelliseksi :(

Kun ilokaasu ei enää auttanut niin pyysin muuta ja kätilö (joka oli muutenkin törkeä, esim kielsi käyttämästä kännykkää synnytyssalissa!!!) sanoi että et saa muuta kun epiduraalin koska olet ensisynnyttäjä. Pakko oli siis ottaa se ja lääkärillä meni ikuisuus kun yritti laittaa, kun sai vihdoin paikoilleen ja lähti niin totesin jonkun ajan päästä ettei auta tippaakaan ja hälytettiin lääkäri takas, sit kun vihdoin tuli niin totes että aineet menny sisälle jonnekkin mutta ei selkäytimeen, mulla niin ahtaat selkänikamat että tosi vaikea oli saada. Tuntu kun joku olis nyrkkiä pyörittäny selän sisällä.... sitten kun se sai sen vihdoin (ehkä) paikoilleen niin piti jo ponnistaa. Eli hukkaan meni nekin kärsimykset.
Epiduraalia en ota enää kerta pärjäsin ilman viimeksikin. Odotan oikeestaan innollaan synnytystä koska muuten oli helppo ja mukava, itse kävelin suihkuun ja pois salista aika nopsaa.

Niin ja syy miksi en halua kättärille synnyttämään, on se, että siellä tehdään rutiinilla välilihan leikkauksia, suomen toisiksi eniten.. Suurin osa tarpeettomia. Poikaa synnyttäessä tämä v-mäinen kätilö otti sen epparivaunun siihen ja alkoi kiillottelemaan saksiaan ja kysyin että mitä teet "leikataan kohta väliliha", sanoin että et jumaliste koske mun välilihaan! "No, sinuna alkaisin sitten ponnistamaan kunnolla ja äkkiä" (ponnistamista 40min takana) siitä sitten kiivastuin ja 3min pääästä oli poika ulkona :ROFLMAO:
 
Apua, synnytys menee kuitenkin niinku kaikki muutki. Eli syöksy synnytyksiä takana kaksi kappaletta ja luomuna tulleet ulos. En ole kerrinnyt samaan mitään kivunlievitystä. Aatua lähdettiin käynnistää vuorokautta aikasemmin ballongilla ja seuraavana iltana herra synty rytinällä siinä ei paljoo kerenny miettii ukko kerkes just paikalle kun lähettii kärrää saliin.

Neelan synntys lähti sponttaanisesti supistuksilla käyntiin ja just kerettiin saliin ja haarat levälleen kun kätilö oli tuli housujen alla... ihmettelin mut sanokin tää vauva tulee NYT!

eli kaks syöksyy on takana ja yli aikasia olivat. joten oletan kolmanen syntyvän yli aikasena kotiin. :D miltäs kuullostaa (vitsi oli) toivon kerkeväni synnärille.

Olin heti isku kunnossa kävelin osastolla ja kanttiiniin menin ja suihkuun pääsin ongelmitta.
 
Niin ja syy miksi en halua kättärille synnyttämään, on se, että siellä tehdään rutiinilla välilihan leikkauksia.


What eipä mulla tehty kummassakaan. Ja monet ystäväni jota synnyttänyt kättärillä ei ole leikattu välilihaa. "Väliliha saatetaan leikata, jos väliliha ei jousta riittävästi tai kudoksen arvellaan repeävän pahasti. Välilihan leikkauksen tarkoituksena onkin monesti vauvan syntymän avittamisen lisäksi estää laajempien repeämien syntyminen" .. itselläni eka kesti 8 min toinen 1 min ponnistukset kummassakin synnytyksessä
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä