Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Kiitos Mimssu tsempeistä :)

Osaattekos hei auttaa, että miten nuo raskausviikot tarkalleen lasketaan ovulaatiosta? Minulla on sen verran pitkä kierto, että edellisistä menkoista ei voi laskea. Ovulaatio + tuli testiin 15.7. eli tasan kolme viikkoa sitten keskiviikkona. Ovulaatio oli siis varmaankin joko sinä päivänä tai seuraavana, joten tänään keskiviikkona olisi siis joko 5+0 tai 4+6?

Ja jatkokysymyksenä: jos on esim rv 4+x niin sanotaanko että on neljännellä vai viidennellä raskausviikolla? Kun viikkoinahan tuo on periaatteessa viides kuluva viikko, ellei ensimmäistä 0+x lasketa nollanneksi.
4+0-4+6 = 5 raskausviikko :)
5+0-5+6 =6 raskausviikko
6+0-6+6 =7 raskausviikko
 
Viimeksi muokattu:
Milloin tuohon alkuraskauden ultraan voi mennä, ja mitä se maksaa? Ilmeisesti yksityisellä pitää tehdä?

Meillä tuo mies ei nyt oikein ole uskoakseen että täällä vatsassa jotain kasvaisi. Itse alan jo luottaan eilisen ja tämän aamun haalean pinkkiin viivaan, mutta mies väittää että pitäisi olla saman sävyiset ennen kuin ne lasketaan :rolleyes:

Jokohan digitesti näyttäisi mulla jotain? La tosiaan olis se 15.4 jos nyt menee niinkuin pienessä päässäni kuvittelen :LOL:
varhais raskauden ultraan voi mennä rv 5 lähtien :) hinta on paikka kohtanen :) joillakin syke näkyy jo rv 5 ja joillakin myöhemmin niin yksöllistä itse kävin rv 7+3 edellisessä raskaudessa. :) ja nyt menossa 31.8 jolloin viikkoi 8+5...
 
Miekin nyt varmaan ensiviikolla varailen aikaa ar-ultraan, koska on jotenkin niin vahvasti sellainen olo, ettei ketään ole kyydissä, niin eipähän tarttee jännättä np-ultraan asti :) Ja hinnat on tosiaan paikkakohtaisia, hintahaitari suunnilleen vähän alle 100€:sta jonnekin 250€ asti varmaankin :)
 
Miekin nyt varmaan ensiviikolla varailen aikaa ar-ultraan, koska on jotenkin niin vahvasti sellainen olo, ettei ketään ole kyydissä, niin eipähän tarttee jännättä np-ultraan asti :) Ja hinnat on tosiaan paikkakohtaisia, hintahaitari suunnilleen vähän alle 100€:sta jonnekin 250€ asti varmaankin :)
Itselläni ei oireita ole, joten menen kanssa. Toki sittit turposi mutta ei silleen muuta ole :( kahdesta edellisestä oli huonoa olo mutta vielä sitä ei ole tullut toki voihan se raskaus olla oireetonkin :D
 
Minä en kovin aikaisin kuitenkaan halua mennä varhaisultraan, ehkä joku 8+0 seutuvilla olis hyvä. Kiva että siellä näkäyiskin jo jotain,ja sit ei ois liian pitkä aika odotella enää np-ultraa.Täytynee parin viikon kuluttua varailla aikaa,ja varmaan sit neuvolaa myös, kun hokasin että mulla ois ylityövapaat laitettu rv 9+1&2 ja rv 9+5...niin ei tartteis erikseen töistä kysellä vapaata, itsellä kun on sellainen työ,että täytyy aina vapaapäivä/ylitövapaa ottaa kaikille nauvolakäynneille,ultriin yms. Millä viikoilla sinne np-verikokeisiin (vai mikä se on nyt nimeltään) voi mennä? Mietin että meniskö jo kaks kärpästä yhellä iskulla (samalla vapaapäivällä) jos neuvolan saisin jollekin noista päivistä niin vois käydä sen verikokeen samalla antaa labrassa.Eli muistaako joku,voiko käydä jo 9+?
 
Minä en kovin aikaisin kuitenkaan halua mennä varhaisultraan, ehkä joku 8+0 seutuvilla olis hyvä. Kiva että siellä näkäyiskin jo jotain,ja sit ei ois liian pitkä aika odotella enää np-ultraa.Täytynee parin viikon kuluttua varailla aikaa,ja varmaan sit neuvolaa myös, kun hokasin että mulla ois ylityövapaat laitettu rv 9+1&2 ja rv 9+5...niin ei tartteis erikseen töistä kysellä vapaata, itsellä kun on sellainen työ,että täytyy aina vapaapäivä/ylitövapaa ottaa kaikille nauvolakäynneille,ultriin yms. Millä viikoilla sinne np-verikokeisiin (vai mikä se on nyt nimeltään) voi mennä? Mietin että meniskö jo kaks kärpästä yhellä iskulla (samalla vapaapäivällä) jos neuvolan saisin jollekin noista päivistä niin vois käydä sen verikokeen samalla antaa labrassa.Eli muistaako joku,voiko käydä jo 9+?
Neuvola antaa lähetteen ja verikokeissa voi käydä rv 10-11
 
Joo niin muistankin, kun sain viimeksi toukoukuussa sen lähetteen kun kävin ekassa neuvolassa (se keskenmennyt raskaus),mutta mietin vaan sitä ajankohtaa,että oliko se 9+0 mistä eteenpäin neuvola sen lähetteen laittaa ja voi käydä siellä verikokeessa.. no siinähän se selviää kun soittelen jossain vaiheessa sitä neuvola-aikaa.. Lähinnä mietin siis sitä,etten liian aikaiselle ajankohdalle neuvola-aikaa varaa,että viikkoja on jo sen verran että voin samana päivnä käydä labrassa, koska siis töistä on nyt hankala saada vapaata.
 
Viimeksi muokattu:
Moi

Soittelin tänään Tyks:iin jossa olemme olleet asiakkaana yli 2 vuotta naistentautien polilla lapsettomuushoidoissa. Pyysivät soittamaan Tyksin äitiyspolille, lapsettomuuslääkäri laittoi lähetteen. Sain AR-ultraan ajan 7+6 ja lääkäri ajan 8+4 viikolle. Lisäksi kunnalliseen tarvitsee vielä soittaa ja kyseessä on riskiraskaus minulla. Pyysivät heti soittamaan jos tulee kipuja alavatsalla tms.
Neljä kertaa olen ollut kohdun ulkopuolisesti raskaana ja saanut 14 keskenmenoa, yksi kesti 18+2 viikoille asti, se oli raskas taival selvitä.. Lisäksi kohdussani on kasvaimia ympäriinsä..

Olo jatkuu samana, tissit turpoaa koko-ajan ja nännit on todella arat. Osuin töissä vahingossa lipastoon niin että tissit osui ai kamala sitä kipua! Ja etoaa todella paljon..

Vilma 5+5
 
Vilmuska: Toivon kyllä ihan koko sydämestä, että tällä kertaa sun raskaus sujuisi. Aivan liikaa epäonnea ja surua yhdelle ihmiselle.Toivottavasti kaikki menee vihdoin hyvin.

Melinda_: Kiitos selvennyksestä! Olen siis kohta jo kuudennella raskausviikolla! (Jos vain kaikki on hyvin...):love:
 
Moikka

Erittäin yllätys plussa täällä tikutettu maanantaina!

Lapsiluku oli täynnä ennen plussaa, esikoisemme on 15 vuotias tyttö, toinen on 5 vuotias poika ja kuopus on 2 vuotias tyttö.
2003-2009 vuosina kärsittiin selittämättömästä lapsettomuudesta ja poika saikin alun koeputkihedelmöityksellä. 2004 sairastin vakavan sisäsynnytintulehduksen.

Nuorimmainen syntyi keskosena 1,6kg painoa, käydään fysioterapiassa vielä viikottain jotta motoriikka saataisiin kuntoon muuten hän on oikein hyvässä kunnossa. Aloitti Helmikuussa päiväkodin ja itse pääsin töihin.

Epäsäännölliset kuukautiset joten laskettu-aikakin on vähän hukassa, mahaa turvottaa runsaasti tällä hetkellä ja mielialat pomppii ees taas.

AlinaMW--Neljäs--37v--TYKS

Onnea hurjasti kaikille plussan saaneille ja tsemppejä!
 
Noniin, tänään olisi omien laskujen mukaan rv 5+0. Jännää :D

Ainoat oireet ovat toistaiseksi rintojen arkuus ja vatsan satunnaiset nippailut ja tuntemukset. Eilen vähän iltasella kuulostelin, että onko etovaa oloa, mutta eipä tänä aamuna ole mitään tuntunut. Ehkä se kevyt etova olo tuli nachoista, joita söin vähän liikaa kaverin bileissä. :ROFLMAO: Eipä sillä, en minä varsinaisesti pahoinvointia tähän kaipaakaan, mieluummin pysyn hyväkuntoisena, jos vain mahdollista.
 
Vilmuska, Voi mitä oletkaan joutunut kokemaan! Kaikki tsempit puolellasi, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin!

Alainne, Minulla ihan sama homma, että rinnat on arat ja vatsassa on satunnaisesti erilaisia tuntemuksia, mutta pahaa oloa ei ainakaan vielä. Heti plussaamisen jälkeen oli hieman etova olo (voi olla että kuvittelinkin) ja nyt mukaan on tullut väsymys mutta sekään ei vielä ole kovin lamaannuttava. Minäkään en pahoinvointia kyllä kaipaa, mutta kai se jotenkin saisi tämän homman tuntumaan todellisemmalta (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Alainne
Täällä just plussannut... :D Laskettu aika on nyt ihan sellainen itse laskurilla laskettu ja hieman kiukuttelevan kierron omaavalle varmaan ei aivan tarkka, mutta pitäisi vissiin olla 8.4.-10.4. :)) Siinä viidennellä viikolla nyt varmaan mennään. Neuvolaan soittelin ja aikaa nyt odottelen. Jänskättää, oireita ei kauheasti ole ollut mutta flunssaa päällä ja olen sitten pistänyt varmaan aika pitkälti kaiken flunssan piikkiin. Ainoa minkä tunnistaa selkeästi raskaudesta johtuvaksi on alavatsassa tuntuvat kuukautismaiset pistelyt ja venähdystyyppiset kivut. Ne on jotenkin hämääviä, tuntuu hassulta kun tuo plussauutinen on vielä niin uusi, niin joka kerta kun alkaa sattua kuukautiskipumaisesti niin automaattisesti sitä on että jaaha nyt varmaan tulee, mutta sitten muistaa että eipäs... :D

SatKS ois vissiin sitten mun paikkani - itekin siellä syntynyt. YK 8 tärppäsi, kerkesin jo pelkäämään kaikkea mahdollista mutta siellä se nyt sitten vissiin on! :p
 
  • Tykkää
Reactions: pionii
Vilmuska tsempit sinne!!

Välilihan leikkauksesta:
Tässä lääketieteellisen lehden teksti: "Välilihaa ei pidä leikata"
http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&viewType=viewArticle&tunnus=duo91710&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

Lisäksi aamupostin ihan hyvä kirjoitus:
http://www.aamuposti.fi/blogit/anna-kontula/227962-veitsi-pois-valilihaltani

Mutta jos se leikataan niin sitten se leikataan.. eipä sairaalassa synnyttäessä omalla mielipiteellä paljon painoarvoa ole kun kätilöt vie hommaa.

Soitin neuvolaan ja onpas kyllä tullut outo käytäntö, että hedelmöitys lasketaan tapahtuvaksi 14pv menkkojen alkamisesta, vaikka kierto olisi 60päivää. :eek::ROFLMAO: Neuvolan laskujen mukaan minulla on nyt 5+4 viikot, vaikka tiedän kivuistakin milloin ovis oli, kiertokin pidempi. (n) Itse menen kyllä edelleen tällä 5+1.
Naistenklinikalle ei pääse synnyttämää kun on rempassa. :confused: Mutta onneksi Jorviin saa mennä vaikka Vantaalainen olen.
Eli minulle saa vaihtaa synnytyssairaalaksi Jorvin.
Nyt iski se hiivatin hiivattikin. :ROFLMAO: Ja sain jatkuvan lähetteen vti-testeihin labraan, vuoden verran joka päivä pitäisi käydä kun edellisessä raskaudessa se oli kroonisena. Ja raskauden jälkeenkin. Sekin lisää km riskiä. :unsure:
 
Sadeyes: etkö tiennyt naikkari on ollut jo pitkään rempassa. Ja jorviin saa mennä kuka vaan synnyttämään. Itselläni väliliha on koskematon kaippa sitten veny tarpeeks. Ihmettelen itsekkin neuvolan lasku menetelmiä kun eivät osaa laskea pidemmälle kun sen 28 päivää ja neuvola laski että olisin raskausviikolla 10 kun sinne menen 17.8
 
Miekin esikoista odottaessa ihmettelin sitä neuvolan käytäntöä, kun itselläkin on pidempi kierto, kun sen 28 päivää. Mutta sen mukaan olen nyt laskenut LA:n, koska se se virallisesti siltten kumminki on ja ei miulla luultavasti niin paljoa se eroa, että np-ultrassa LA vaihtuisi :)
 

Yhteistyössä