Huhtikuun hurmurit 2015

Ai kauhee, tänään on nännit kutisseet ihan kauheesti! Piti tiirailla, onko nännit myös tummuneet, mutta en erota. Jostain muistan sellaisestakin lukeneeni, oliskohan ollut siitä neuvolasta saadusta kirjasesta.

Äitiyspakkauksen otamme kyllä, se vaikuttaa todella hyödylliseltä esikoista varten (jos ei ainokaista).

Kaikkialla tuntuu tosiaan olevan vauvamasuja ja synnytysjuttuja, ei niitä ole aiemmin huomannut. Siis noista matkasynnytyksistä ja synnytyssairaaloiden lakkauttamisista juttuja.

Doppler tulee varmaan hankittua, pari kertaa olen googlaillut ja katsellut tori.fi.

Kevis + itu 11 + 4
 
Niin siinä sitten kävi, että toukka oli edelleen samoissa mitoissa kun viikko sitten eikä sitä sykettäkään ollut. Kotiin päästyä alkoikin vuoto ja huomenna katsotaan vieläkö asiaan tarvitsee puuttua jotenkin, että kaikki tulee ulos. Eli minut voi poistaa listalta.

Onnea odotukseen teille muille!
 
pieni toive: :hug::heart:

Tervetuloa minunkin puolesta uudet:)

oli tänään. Siellä se meidän rakas sammakonpoikanen köllötteli. Sydänäänet näkyi. 7+3 on tänään ja LA. pysyy samana eli 30.4:)

Närästys vaivaa täällä jo:( Mulla oli edellisessä raskaudessa aivan järkky närästys. Renniee olen ottanut.

Hankinnoista Olen aina ottanut äitiyspakkauksen. Nyt ei kyllä ole mun makuuni oleva pakkaus. Tuleeko uusi pakkaussisältö joka vuosi? Kirpputorilta ja käytettynä ostan niin paljon kuin mahdollista. Ja kaikki täytyy hommata.... Pikkuhiljaa. Sitten lähempänä vuodenvaihdetta, jotta pääsis nyt eka tästä väsymyksestä eroon.
 
Pieni toive: Voimia sinulle. Tiedän miltä sinusta tuntuu kun huhtikuussa koin saman :-( Toivottavasti olet kohta taas jossain toisessa ketjussa kirjoittamassa <3

Närästys: Mä sain närästykseen lääkkeen. Se auttaa sitten samalla pahoinvointiin. Tarkistin vielä apteekista että on varmasti turvallinen.
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/685545.pdf
En ole enää oksentanut ja pystyn käymään töissä. Töissä pitää kyllä syödä usein ja vessassa käyminen on haaste, kun en ole kiinteästi missään päivällä.

Ä.pakkaus: Se uusi tulee keväällä, kun vanhat ovat jaettu. Meidän muruset saavat mahdollisesti tämän 2014 pakkauksen, koska se tulee jo aikaisin.
Meillä ei tytöllä pysyneet pakkausen housut jalassa ja oli vaikea aina löytää vaatteiden väreihin sopivia muita vaatteita.
Sillä rahalla saa paljon enemmän vaatteita vaikka alesta tai kirppikseltä. Kaduin silloin että otin tytölle pakkauksen.

Hiilareita tulee vedettyä ja se näkyy. Neuvolassa sanoi ja samoin lääkäri, että syö nyt mitä pystyt ja sitten kun pystyy taas normaalisti syömään, niin palaa terveellisen ruuan pariin.
Mun pitää aina saada nopeasti jotain syötävää, niin otan kaupasta sitä mitä ekana löydän.

Nyt mulla on himona päärynät, sekä hedelmänä että mehuna.
Melkein itkin kun ruotsissa myydään ihan älyttömän hyvää päärynä mehua ja sitä ei enää saa suomesta :-(

Alamahassa tuntuu pallo joka painaa ja selkä on ollut kipeä. Ehkä tämä kohta helpottaa.

Silvia ja pikkuinen 9+0
 
Hellurei!
Yritän välillä täälä kommentoidakin..on niin veto poissa ettei tosikaan. Olot senkun jatkuu..eilen oli tosi tosi huono päivä ja tänään hieman parempi, vielä ei ole tarvinnu oksentaa mutta kummasti se helpottais. Mä niin lasken päiviä josko tämä pian helpottais. Lääkäri jo määräs kaikki kilpirauhaskokeet ja b-pvk:t mutta niissä mitään ollu. Kilppari aikas matala mutta ei kuulemma aiheuta jatkotoimenpiteitä kun toinen arvo ok.

Ensviikolla olis ensimmäinen ultra, sitä ootellessa. Ai niin, mä täälä kuola valuen luen teirän syömisiä.. vitsit mä niin mussutan sitä ruokaa ja herkkuja sitten kun pystyn. :popcorn:

Mulla käy tuon hb:n mittaamisen kanssa aina ihmeellisesti, sormesta mitattuna on näyttäny tosi alhaisia arvoja ja eri sormien välillä heitellyt lukemat paljon. Th sitten aina välillä lähettäny labraan jotta ollaan saatu todenmukainen arvo.

Äitiyspakkauksesta katoin netistä että ei kyllät ollut mun mieleen. Ja viimeksi tuli käytettyä niitä tosi vähän..melkein kaikki jäi turhiksi. Täytyy nyt funtsia vielä..

Nauris ja rusina 10+4
 
Heippa,

Kiitos veepu ja nööse vastauksista. Yritin soittaa soittoaikana ajanvaraukseen ja eiköhän siellä juuri tänään ollut jokin koulutuspäivä, ja puhelinvastaaja kehotti soittamaan huomenna uudelleen :-/

Hiilarihimoja on täälläkin, nipsu. Ihan kamalaa, miten paljon tulee mätettyä leipää, riisiä, pastaa ja niitä nuudeleita -NAM! Pihvit, kana, jauheliha jne ei maistu yhtään. Kala, katkaravut ja kanamunat kelpaa oikein hyvin onneksi. Munat keitän vain 6-7 minuuttia, eli keltuainen jää melkein löllöksi, joka voi varmaankin olla jonkinlainen riski (?), mutta en kestä jos munat on keitetty kovaksi keltuaista myöten... :x

Kestoilla ajattelin rennosti ja joustavasti tilanteen mukaan. Eli kotona varmaankin mennään osakestoillen, yöksi ja kyläilyihin sitten kertisvaipoilla. Kestoja löytyy aika paljon kotoa, ja muistaakseni osa vaipoista on serkulla lainassa -tai sitten olen myynyt ja unohtanut. Enpä taaskaan muista...kuinka yllättävää!

Pikku-Katti
 
RENNIE: Lääkäri ei muuten suosittele rennietä alkuraskaudessa vaan tuota mitä minulle määräsi.

Kestot: Kestoilin tytön kanssa 1pv ja 2h neiti oli aivan läpimärkä ja nukkui vielä ulkona. Onneksi mummolassa oli isompi haalari ja kotiin mentiin sitten 74cm haalarissa. (pari kuinen vauva)
Seuraavan kanssa en kestoile.
 
Viimeksi muokattu:
Pikku-Katti, taidettiin yrittää samaan paikkaan soitella tänään, kun itsekin yritin varata ultra-aikaa.. ;) kirosin tuota koulutushommaa, ja totesin että täytyypä huomenna soitella uudelleen (jos muistan).

Huomenna on POKS 9+0! Kuunneltiin eilen miehen kanssa dopplerilla ja mielestämme kuultiin pikkuisen syke, koska ei se voinut olla omakaan kun hakkas niin nopeaan..

pieni toive, en löydä oikeita sanoja, mutta voimia sinulle!
 
Silvia logo: Minkä syyn se lääkäri kertoi, ettei saisi käyttää. Kahdeksan vuotta sitten ei ollut muuta, ja Rennien ohjeissa lukee, että voi käyttää ohjeen mukaan mutta ei jatkuvaan suurilla annoksilla. Aikanaan mulle siis tuo määrättiin.....
 
Veepu, meillä on siis ehkä sama synnäri ja näköjään sama laskettu aika! Mullakin tulee huomenna 9+0 :D (Laskettua aikaani korjattiin varhaisultrassa jonkin verran. )
Ehkä tavataan sitten huhtikuussa samoilla pelipaikoilla ;-)

Pieni toive, suuret pahoittelut ikävistä uutisista.
 
Äitiyspakkauksesta: katselin kuvia vuoden 2014 pakkauksesta ja mielestäni vaatteet ovat melko suloisia, mutta enemmän ehkä poikalapselle soveltuvia?!
Meillä on ollut ajatuksena , ettei otettaisi selvää vauvan sukupuolesta. Eli mikäli sattuukin tulemaan tyttö, niin onko vaatteet sitten turhan poikamaisia?!
Ystäväni otti tämän pakkauksen ja heille tulossa tyttö.
Värit olivat tosi kivoja, paitsi oranssit pyh.

Miten muut? Meinaatteko selvittää vauvan sukupuolen?
 
Juu lääkäri piti hienon luennon superväsyneelle raskaana olevallle äidille, jolla oli mukana päikkäri ajan ylittänyt 3v. Joten arvata saattaa että mitään en muista.
Myös neuvolassa th sanoi että rennietä ei saisi ottaa kuin vasta rv 12 jälkeen.
Jotenkin se toinen lääke auttaa tuolla alempana, kun on kapseli ei imeskeltävä.
Auttaa eritavalla siihen närästykseen ja näin vie sitä pahanolon tunnetta pois. Ja mulla on oikeasti helpottanut oloa. Olin sunnuntaina ilman ja voi järkky ku olisin voinut iltapäivästä oksentaa ja paljon.

Ei varmaan selvitetä sukupuolta, ellei ultrassa näe selvästi kumpi on. Tyttö pyllisti niin sopivasti, että tiesin että on tyttö. Ja lääkärikin joka alussa ilmoitti että ei sitten kerro sukupuolta, nauroi ja sanoi että tyttö se on.
 
Viimeksi muokattu:
Äippäpakkaus: itse en välitä tuleeko "tyttömäistä" tai "poikamaista" vaatetta. Pidän niitä kotivaatteina ja niitä on tullut pyöritettyä usein pyykkärissä puklujen ja lahkeesta karanneiden kakkojen vuoksi. Ihmisten ilmoille laitan omaa silmää miellyttäviä vaatteita. Vauvan kevyttoppa sekä toppahaalari ovat kuluneet loppuun lasten opetellessa ryömimään ja konttamaan ulkona. Kylä- ja kauppareissuille voi sitten laittaa niitä "hienompia" vaatteita ;)

Olotila: söin pari tuntia sitten pitsaa ja hyi yök, kun on ollut paha olo siitä lähtien. Hyvällä ruokahalulla se meni alas, mutta nyt sen kuvittelukin saa kylmiä väreitä ja puistatuksia aikaan :x

Pikku papusen sukupuoli: En oo aiempienkaan kohdalla kysynyt, enkä oo kyllä ultrissakaan sitä tiiraamalla tiiraillut :D Eli ei varmaan nytkään selvitetä.



Voi ei, olen kamalan pahoillani pieni toive. Taustasi muistaen, en voi edes kuvitella kuinka rankkaa tämä on ollut sinulle. Paljon voimia ja jaksamista :hug:
 
Äitiyspakkauksesta: Me ei meinata ottaa. Meillä on vaatteita jo ostettuna yllinkyllin eikä suurin osa pakkauksen vaatteista miellytä. Pahvilootakin löytyy, sellainen jossa meikäläinen on nukkunut lähes 26 vuotta sitten :D Tarkotus olisi tämä pahvilaatikko päällystää ensisängyksi. Lakanoita, peittoa, tyynyä ja makuupussi on kaikki hommattu superhalvalla, joten niitäkään en pakkauksesta tarvitse. Pitäisi vielä metsästää sitä tarvikepuolta: Kynsisaksia, kylpylämpömittaria ynnämuuta. Käytetään sitten se 140e vaikka vaunuostoksiin.

Kestoista: Kova tavoite on kestoilla, siitä olen ollut kiinnostunut jo pari vuotta ja paljon selvittänyt aihetta. Vaippoja meiltä löytyykin aika paljon jo, samoin villahousuja. Imuja pitäisi vielä hommata lisää. Juuri tilasin ihania joustofrotee kankaita, jotta voisin päällystää imsevimsen flanelletteja söpömmiksi :)

Oloista: Nyt on pidempään ollut flunssaa lukuunottamatta parempi olo. Viime viikolla oksensin yhtenä aamuna. Ruoka on alkanut taas maistua normaalisti tai ainakin melkein. Tänään ollut vähän huonompi päivä, eikä oikein mennyt edes herkkukaalilaatikko alas. Karkkia tässä sitten mussutan mutta siitäkin tuli ällö olo.. Tuntuu myös että maha menee kaikesta sekaisin ja on välillä aika kipeäkin. Vaikka millekään aineelle en normaalisti ole yliherkkä ja vatsa sietää hyvin maitotuotteita ja viljoja.

Viikko pitäisi vielä odotella tuota ultraa, jännittää kovasti.
 
Heippa! Pääsisikö vielä mukaan? Mulla ois laskettu aika 14.4.2015, tasan 10 viikkoa tuli siis tänään täyteen :)
Olen tamperelainen (muutin tänne turusta n.puoli vuotta sitten, eli olen aika uus manselainen..) Esikoista odotetaan, itse olen 25v ja aviomieheni 29v. Vuoden päivät meni yrittäessä, nyt olen niin onnellinen!! Kaks viikkoa nt-ultraan, jännittää kovasti..

Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Osaisiko joku ketä myös kärsii rankasta raskauspahoinvoinnista, kertoa mitään vinkkejä mikä voisi edes vähän helpottaa..? :/ Alkaa kypsyttää jo tää jokapäiväinen oksentelu (viimeksi keskellä kaupunkia..) :( Mutta toisaalta on jotenkin ihanaa kun on oireita, jos se vaikka tarkottaisi että kaikki on hyvin/kohdussa on vielä tosiaan elämää.. <3

Ihania syyspäiviä toivottaa Magorian ja tyyppi 10+0
 
pieni toive, en tiedä mitä sanoa, paitsi että voimia paljon :hug:

Silvialle kiitos tuosta huomautuksesta, itsehän oon Rennietä tässä imeskellyt muutaman päivän..

Äitiyspakkausta tuskin otetaan, ainakin tämän hetken fiilis on sellainen. Tuo 2014 vuoden pakkaus on sitä paitsi kokonaisuudessaan jotenkin niin tylsä ja ei-mun-tyylinen, etten viitsi ottaa nurkkiin pyörimään. Tuollaista neutraalia perusvaatetta saa kuitenkin kirppikseltä hyvin halvalla (ja tuttavilta ilmaiseksi). Kun tuskinpa sitä murusta tulee jokaisena kotipäivänä ihan niihin fantsuimpiin vaatteisiinsa puettua kuitenkaan, joten jotain ryönäisempääkin on kai oltava :D

Sukupuolta en myöskään haluaisi etukäteen tietää, mies ei viimeksi vielä oikein tiennyt, että haluaisiko vaiko eikö. Veikkaan, että myöntyy minun tahtooni :D Oma äitini sen sijaan haluaisi ehdottomasti tietää etukäteen, mutta häntä ei nyt kyllä kuunnella.

Kestoiluun täällä tuskin ryhdytään, ellei sitten kokeiluluontoisesti. Kai siitä voisi lisää tietoa hankkia, ennen kuin muodostaa kovin vahvaa mielipidettä aiheesta.
 
Pieni toive, voimia sinne. Paljon, paljon kauniita ajatuksia.

Itsellä ruskea vuoto jatkuu tokaa viikkoa, neuvolassa eivät vieläkään olleet sitä mieltä että pitäis huolestua. "Kuulostaa normaalilta." Tällä kertaa soittaessa oli sentään mukavampi täti langoilla, selitti miksei huolestuisi vielä tässä(kään) vaiheessa. Käski myös pysyä pois netin keskustelupalstoilta! :D Olen kuitenkin huolissani, tietenkin. Siihen kätilön tekemään ultraan on viikko, kotidopplerilla kuuluu suolistoäänet ja oma pulssi. *huoh* En tiedä mitä ajatella.

Olo on väsynyt, mikä ei ole ihme kun hemoglobiini on 104 ja flunssakin iski. Neuvola määräsi pinaattia ja lepoa. Jäitä poltelessa.

Tsemppiä koko köörille!
 
"magorian"
No jos mie pääsisin ens ketjuun mukaan? Mä en tiedä oikein miten tää käytäntö teillä menee,tunnutte olevan jo niin vakiporukka täällä:) Eihän haittaa kuitenkaan jos tuun välillä jotain pölisemään omasta odotuksestani? :)
Toivoo magorian&tyyppi 10+0
 
Magorian pääset varmasti mukaan ja saat pölistä siinä missä muutkin täällä. :) Etusivun listaa voi päivittää vain aloittaja eli kyseisen viestin kirjoittaja. Riippuu hänen ehtimisestään, milloin nimesi ilmestyy listalle. Lokakuulle aloitetaan todennäköisesti uusi ketju. Vinkkinä sen verran, että helpottaa päivittäjää, jos listalle lisääminen on samassa muodossa kuin jo listatut ja jollain tavalla erottuvasti merkattu tekstin joukkoon.

Hauska, että olet nimennyt pikkuisen tyypiksi. Samaa käytetään meilläkin nipsun kanssa vuorotellen. :)
 
Heippa, tulin esittäytymään!
Olen 35-vuotias, pian 2-vuotiaan lapsen äiti Helsingistä. Perheeseen kuluu myös mies ja koira. Tänään oli ensimmäinen ultra ja laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin ja on nyt siis 2.4. Väsymys painaa kovasti päälle mutta onneksi sentään kuvotus alkaa väistyä :) Kiva lukea kaikkien kuulumisia, onnea kaikille odotukseen!

2.4 Kaneli78 35v 2.lapsi KOS
 
Magorian, koitan päivittää listää joka päivä, viikonloput ollaan usein poissa kotoa, niin en puhelimella päivitä :) Ja nyt oon lakannu päivittämästä, jos ei ole kirjoitettu listan muotoon tietoja, en vaan voi joka ikistä kirjoitusta lukea niin ajatuksella joka päivä, että löytäisin ne tiedot ja kirjaisin erikseen ylös, että kunhan saat kirjoitettua näkyvästi esille, niin lisäilen :) pakko se raja on johonkin vetää :flower:

Sukupuoli aiotaan selvittää, jos pikkuinen sen näyttää :) Poika olisi toiveissa meidän akkavaltaan :rolleyes:

Paha olo alkanut hiipimään takaisin.. Aamulla on syötävä ennen lapsia, muuten tulee yökki. Ja jos aamulla ei oksenna, niin ällötys seuraa koko päivän... Eli en tiedä kumpi olisi lopulta parempi :D Tälläkin hetkellä odotan milloin kurkussa kurahtaa, koko ajan on ihan sellainen olo.. Ja nooooin, eka yökkäys tuli, kohta pääsee vessaan :headwall:

Jmia ja minimäkäräinen 11+3
 
APUAPUAPUA!!

Vooi rakkaat mammat,nyt auttakaa :D Mun täytyis aamulla mennä antamaan ne verikokeet, ja virtsanäyte ottaa kotona,ja viiä labraan mennessä, mutta miten se testi otetaan? tai siis onko siinä jotain pesuja tai muita, meidän ah,niin ihana neuvolatäti ei antanut minkäänlaisia ohjeita siihen.. :attn:

oon kokeillut lukea teidän juttuja joka päivä,mutta tää väsymys ei tunnu menevän millään ohi,ja illat menee nukkuessa :attn:

ainiin,ja meillekin tuli ultra-aika, 6.10 :heart: sitä odotellessa!

nunnukka + joku 9+5
 

Yhteistyössä