Huhtikuun hurmurit 2015

Omaa napaa pitkästä aikaa. Oon lukenut kaikki teidän viestit, mutta en oo kauheasti jaksanut olla koneella ja kirjotella mitään. Aloitin raskauspäiväkirjankin, ja oon kirjottanut sinne viimeksi viikolla viis :D Uupumusta, vähän liikaa töitä ja koulua.

Jouduin viime perjantaina päivystykseen migreenin vuoksi. Eka migreenikohtaus raskauden aikana ja olo paheni iltaa kohden järkyttäväksi ja oksensin vedetkin ulos. Mulla siis raskauden takia oksentamista ollut joku 3-4 kertaa, tuona iltana oksensin kymmenen minuutin välein. En uskaltanut ottaa migreenilääkkeitä kun en ollut lääkäriä asiasta vielä konsultoinut. Olin päivystyksessä pari tuntia tiputuksessa, parasetamolia, pahoinvointilääkettä ja sumatriptania särkyyn. Sain luvan syödä tarvittaessa sumatriptaania ekan kolmanneksen aikana. Lauantai-aamuna jouduinkin ottamaan toisen, mutta siitä asti selvitty ilman.

Oireet on viime aikoina olleet vähäisempiä, joten vähän väliä kävi mielessä ajatus että onkohan siellä mitään elossa. Tänään oksensin, ja olin siitä hurjan iloinen :D Lisäksi eilen aamulla iski järkyttävä flunssa, joten olo on kyllä kaikinpuolin kamala tällä hetkellä. Panadol onneksi auttaa korvasärkyyn, mulla kun aina säteilee sinne flunssa. Miten muut helpotatte flunssaoireita raskaana? Posivil zink - kuumajuomajauhetta saa näköjään käyttää raskaana, siinä kun ei ole lääkeaineita. Sitä kävin hakemassa paketin, mä kun en oikein välitä kuumasta viinimarjamehusta mikä saattais ajaa saman asian.

Tänään oli meidän ensimmäinen neuvola. Päästiin kuulemaan sydänäänet, vaikka neuvolantäti olikin sitä mieltä, että taaksepäinkallistunut kohtu + rasvapeite vatsalla tekee sen ettei kuulu. Sanoi että heidän laitteellaan kuuluu hoikillakin yleensä vasta viikolla 10. Aikamoinen helpotus kuitenkin, ei tarvitse stressata niin paljon. Vähän joutui hakemaan, mutta kyllä se siellä jumputti :)

Verenpaine oli hieman koholla, ei kuitenkaan hälyyttävissä arvoissa vielä. Joudun kuitenkin kotiseurantaan. Pitää jättää nyt salmiakki ja laku kokonaan pois, vaikka kuinka tekis mieli.. Suolakin pitäisi muistaa minimoida, mikä vähän harmittaa koska himoitsen kalakeittoa, jossa täytyy olla runsaasti suolaa :D

Neuvolan toiveesta nt-ultra-aikaa aikaistettiin, koska siellä epäiltiin, että saattaa olla pidemmälläkin. Ettei sitten käy niin ettei nt-tutkimusta voikaan tehdä. Nyt sitten 22.9 päästään jo sinne, eli enää 1,5 viikkoa että nähdään pikkanen ja toivon mukaan saadaan tällä kertaa kuvakin :)
 
Eilen oli se paljon jännittämäni ultra! Mulla siis verenvuoto alkoi sunnuntaina ja jatkui maanantai-iltaan asti. Sitä tuli niin paljon, että jouduin laittamaan siteen. En siis mennyt ultraan mitenkään kauheen luottavaisin mielin. Mutta meidän hämmästykseksi ja onneksi siellä olikin pikkuinen täysin voimissaan! Tällä kertaa saatiin myös kuulla sydänäänet ja olihan Nappi viime kerrasta kasvanut huimasti. :)

Lääkäri ei osannut sanoa mistä verenvuoto johtui. Varmuuden vuoksi kävin tänään antamassa yhden putken verta, josta mitataan hCG-arvot ja uudestaan käyn sitten maanantaina niin saadaan vertailla tuloksia. Nyt olen kyllä niin luottavaisin mielin, että en meinaa murehtia ollenkaan! :) Nappi vastasi viikkoa 8+0, neuvolan mukaan eilen olisi ollut 9+0. Tiesin ettei tuo neuvolan antama arvio pidä ihan paikkaansa, mutta ei viikon heitto ole kumminkaan mahdollinen! Muuten olisin tehnyt positiivisen raskaustestin jo viikolla 3+0 :D Laskettua aikaa ei vielä muutettu, koska näin aikaisin tulee helposti mittausvirheitä. Katsotaan sitten np-ultrassa muuttuuko laskettu aika, mutta mennään vielä toistaiseksi neuvolan mukaan.

Kati & Nappi 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkaihonkukka
Olen käynyt täällä lukemassa taas viestejänne mutta oma kirjoittelu on jäänyt. Kävin ar-neuvolassa ja samalla ultrattiin. Siellä se pikkunen tyyppi oli ja sykekin näkyi! Pikkunen vastasi viikkoa oletettua pienempää, mutta yritän olla stressaamatta, epäsäännöllinen kierto voi selittää tämän.

Oireet... On nostaneet päätään, kahtena iltana olen saanut migreenikohtauksen, mulla ei oo koskaan ollut aikasemmin migreeniä, eli uimis kohtalontoveri täällä!

Mulla on myös tullut nyt pikkuisen ruskeaa vuotoa pyyhittäessä, ja hieman se on runsastunut, ja tämähän mua pelottaa aivan tolkuttomasti. Aivan kun mini veriklönttejä olisi tullut mukana pönttöön. :( Täytyy aamulla soittaa neuvolaan, kuinka edetä. Huoli on kova, vaikka pikkuinen siellä näkyi ja syke myös.

7+4
 
Giu
Kiva että Kati_:n ultra on mennyt hyvin! :) Toivotaan ettei siinä vuodossa olisi ihmeellisyyksiä.

johannap, voi ei, toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja selviät pelkällä säikähdyksellä <3

Meillä on tänään alkuillasta ar-ultra. Vitsit että jännittää kyllä. Toivottavasti töissä olisi tekemistä niin päivä sujuisi reippaasti :) Ihanaa kyllä saada selvyys siihen että majaileeko tuolla kukaan.
 
ttaisku kamala pomo sulla. Toivottavasti asiat selviää parhaiten päin. Onnea hyvistä uutisista ja ihanaa, että kaikki oli pikkuisen osalta kunnossa. :)

Giu voin samaistua tuohon ultrajännitykseen. Meillä on huomenna aamulla ultra edessä ja uutisten laatu jännittää, vaikka kovasti olenkin positiivisin mielin ja luottavaisin tuntein sinne menossa. Onnea ultraan! :)

Ikäviä vuotoja joillakin... Toivottavasti olisivat kaikilla harmittomia.

nööse (ja nimetön) 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Giu
Onnea ultrakäynteihin ! Ja toivottavasti vuodot nyt jättäis tämän ketjun rauhaan !
).( sain eilen kuuluviin dopplerilla molempien sykkeet, mahtava tunne :heart:
Niskapoimu-ultra reilun viikon päästä ja samana päivänä neuvolanlääkäri. Verikokeissa pitäis käydä, mutta ei ole tullut vielä mentyä. Sokerirasituskin jo ennen lääkäriaikaa, tuplaraskausen takia näin aikaseen, toivotaan ettei radia ole =)

Paulanna ja pavut 11+1
 
Jänniä aikoja kyllä tämä alkutaival... Peukut pystyssä kaikille vuotojen kanssa kamppaileville. Ja ihania ultrahetiä. :)

).( Täällä on turvotus helpottanut vatsalta! Mahtuu taas farkut jalkaan, vaikka vähän painoa onkin tullut lisää. Kyllä kuulkaa tuntuu juhlalliselta, vaikkei tämä ilo toki pitkään kestäkään. :D Myös tissikipu on vähän hellittänyt ja väsymys laantunut. Alkaa siis olla melkein normaali olotila. Jännää. Flunssan ehdin tässä alkuviikosta sairastamaan, mutta tukkoisuutta lukuunottamatta sekin alkaa olla voitettu kanta. Toivottavasti tukkoisuuskin helpottaa vielä lauantaihin mennessä, jolloin pitäisi kököttää 9 tuntia lentokoneessa.

Tiistaina oli eka neuvola ja se oli oikein miellyttävä kokemus. Kiva neuvolantäti meillä. Lippuja ja lappuja toki tuli aika kasa, mutta ei mitään kovin epäselvää. Reilun viikon päästä verikokeisiin, ja siitä viikko kaksi eteenpäin lienee ultra. Kutsua odotellessa. Pissanäytteiden toimittamisesta ei kyllä meikäläiselle sanottu mitään. Itse testaillaan neuvolassa vain aina kun käydään. Seuraava neuvola-aika varattiin lokakuun loppupuolelle ja lekuri marraskuun puoliväliin. Nyt sitten vain odotellaan ja kuulostellaan oloa. Liikunnat ovat kyllä jääneet masentavan vähiin uupumuksen ja ajanpuutteen vuoksi. Pitää koittaa nyt skarpata ja lähteä edes kävelylle jos ei muuta.

Hurjaa! Huomenna alkaa jo 10. viikko... Aika lähellä häämöttää jo ensimmäisen kolmanneksen maaginen rajapyykki!

Synnytyssairaala tuli tuossa neuvolassa valittua, joten omaa listaani voi päivittää etusivulle:

17.9./tamariini/32/1./KOS/?

tamariini ja maha 8+6
 
Älä tamariini vielä 17.9 synnytä. Mielummin vasta 17.4?

Mä vaan toivon että kohta olisi jo rv 13 ja ultra aika olisi. Olisi niin ihana päästä kurkkaamaan mitä pienelle kuuluu.
Tytöstä kävin monta kertaa ultrassa, kun lääkärit tutkivat munuaisaltaita ja äiti pääsi aina katsomaan omaa pientään <3

Silvia ja pikkuinen 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: tamariini
Aiemmin joku oli kyselly uutta pinoa, niin olisiko joku halukas alottamaan sen? Jos saatais vaihtumaan joka kuulle oma? Tuntuu etten niin kerkeä täällä käymään, että olisin ihan kärryillä asioista ja epäilen koko ajan noita mun tekemiä päivityksiä :D

(.) Turvotus on ihan järkyttävä, ummetukselle kiitos tästä! Luumuja syönyt sellaiset 20+ päivässä, mutta ei vissiin tehoa.. Tai olisin vielä enemmän tukossa muuten :D Kai se on haettava sitä levolacia kunhan tili tulee..
Saatiin ultra aikakin! Turhaan hätäilin sitä verikoetta, siitä jää 10 päivää väliä ultraan, eiköhän ne siinä ajassa kerkeä saamaan tulokset gravidalle asti :) Jos en nyt laskenut ihan väärin, niin ultra on viikolla 12+3, eli juurikin hyvään aikaan :)

Jmia ja minimäkäräinen 10+5 :heart:
 
Nyt on jo syyskuu niin pitkällä, että pitäiskö alottaa uusi ketju joka kuulle lokakuusta alkaen?

Btw, tänään selvisi, että mun hemoglobiini on 115... Eli siis kaiken kivan lisäks anemiankin oon saanu aikaseks.
 
Hei :) Eilen kävin ekassa ultrassa neuvolassa täti laski että menossa on RV 7+1 ja 28.4.15 olis laskettu aika mut ultrassa selvis et viikkoja on kasassa 5+6 ja seuraava ultra on 24.9.Oireita on ollu kamala väsymys ja oksetus.. mietin koko eilisen illan että oliko jotenki huono että oliki niin pieni mut ei kai ku sydämen syke näky ja ruskuais pussi yms mitä pitääkin :) Mutta kai sitä on vaan epävarma ku on yli 5 vuotta esikoista toivottu miehen kanssa ja kun tämä tulikin ihan luomuna hoito tauolla on vielä uskomattomampaa :D
 
On se Silvia Logo hyvä, että joku huomaa nämä mun toilailut. Ihan toivotonta... Ensin olin synnyttämässä viime keväänä ja nyt vajaan viikon päästä. :LOL:

Toivottavasti nööse nuo sinun hempat saadaan kohdilleen. Voi heittää kokolailla lisää epämukavia fiiliksiä muutoin... :|

Kannatan myös uutta pinoa sitten lokakuun alusta.

Näin ensikertalaisena olen kyllä koukuttunut ihan toivottomasti kaikkiin telkkarin raskausohjelmiin viime aikoina. Harmi kun tuo Ylen "Apua meille tulee vauva" -ohjelma tuli päätökseensä. Nuo suomalaiset vastineet kun painottuvat vähän eri juttuihin kuin mitkä itseäni kiinnostaisi. Mites te muut? Tuleeko töllötettyä?
 
Vaivoja on täälläkin, ummetus ja turvotus on ihan toivottomia eikä mikään auta. Korkeavyötäröisistä farkuista piti jo luopua, ei mitään mahdollisuutta ängetä itseään niihin.

Mäkin mielelläni katsoisin jotain raskausohjelmia töllöstä, mutta ainakaan tuo Livin Toisenlaiset äidit ei ole mua vakuuttanut, enkä ole jaksanut sitä seurata yhtään. Muuhun ohjelmatarjontaan ei ole tullut edes tutustuttua.

Itse tosiaan tilailin sen dopplerin ja se olisi postissa odottamassa noutoa. Ajattelin kuitenkin vetkuttaa pari päivää, kunnes haen sen, koska en usko näillä viikoilla vielä mitään kuuluvan. Ja jos haen vekottimen kotiin, niin aivan varmasti alan sillä sykkeitä etsiskelemään. Oikein first world problem, seisottaa tavaraa postissa ettei sitä vain alkaisi käyttää...

Me saatiin jo turvakaukalokin miehen veljen perheeltä, olivat juuri siitä itse luopumassa. Muuten en näin aikaisessa vaiheessa halua mitään tavaraa vielä hankkia, mutta tuo nyt otettiin vastaan, kun kiertoon olisi varmaan muuten mennyt.

Eka varsinainen neuvolakin varattiin, meni peräti 25.9. asti. Ilmeisesti tuolla ekalla käynnillä saa varautua olemaan aika pitkän aikaa, puhelimessa terkkari ainakin tuumasi, ettei 45 minuuttia tule riittämään...


naeli 8+2
 
Ekaan ultraan ei tarvinnut odottaa aikaa kuin kaksi päivää, sillä tänään tuli kirje postin mukana. Eli toivon mukaan nään pienokaisen kahden ja puolen viikon päästä maanantaina - viikkoja olisi tuolloin 11+5 :heart:

Vauvaohjelmat: tulee katottua. Oon myös tykännyt paljon noista ulkomaisista vauvasarjoista, mutta paremman puutteessa katson sitten kotimaisia :)

Hemoglobiini: paljon teillä on ollut arvot? Terkka sanoi, että nykyään suositellaan oma-aloitteista raudan syöntiä, jos olo tuntuu väsyneeltä tms. No, pitääpä katsoa mihin suuntaan tuo oma menee (viime arvo 120). Jos mittaisivat ultran yhteydessä uudestaan.

Sokerirasitus: kuin monen pitää osallistua? Mulla ei oo mitään riskitekijöitä, mutta terkka sanoi (jällleen kerran), että ei vara venettä kaada. Aiemmissa raskauksissa on olleet ihan moitteettomat arvot. Sanoin, että ei mulla oo mitään hinkua siihen, mutta jos on pakko niin toki tuun :D

Onnea kaikille ultrassa käyneille, on se vaan ihana hetki :heart:

*muoks* mulla meni ekassa neuvolassa tasan 1h 30min eli kyllä siellä vaan vierähti ;)
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia /toinen käynti tänään

Ekan kerran kuultu sydänäänet tänään :heart: Kyllä siellä joku on. Kohtu kuulemma hyväntuntoinen (mitä se ikinä tarkoittaakaan :)).

Nööse mulla kans hemppa matala, alle sata eli 99 :( Siihennnähden olo kuiten ok. Vielä ei rautaa saa alottaa eli onko hyviä kotikonsteja hempan nostoon? Punajuuri, paprika, parsa ja maitoa (kalsiumia) ei sais killittää niin paljon kuulemma ku estää imeytymistä. Kyllä se tästä varmaan.

painoa tullut vajaa pari kiloa alusta. Terkka meinas et ihan ok.

Mies mukana neukussa sydänääniä kuuntelemassa myös. Hieno yhteinen hetki!

Ultra parin viikon päästä. Sit varmaan kerrotaan tuleville isoveljille asiasta ja
sen jälkeen saa alkaa masu näkymään jos niikseen tulee. Töissä oon kertonut ja siksi voi olla rennosti siellä eikä tartte peitellä.

oloista oon ikionnellinen ettei mitään juuri oo (enkä jaksa sitä enää ressata ku sydänäänetkin kuulu niin hienosti tänään) etenkin kun luen täältä miten monet voivat tosi huonosti, oksentelevat yms. Jaksamista huonovointisille!! Itellä väsyn ja näppyjen lisäksi ei juuri muuta mainittavaa.

Baby3 + manu 10+1
 
(.)Vielä viikko siihen että pääsee näkemään ja kuulemaan pienen nt-ultrassa, ei malttaisi odottaa! Farkut tuntuu ahdistavilta, mutta en ole vielä saanut hankituksi äitiyshousuja. Kotiintultua vaihdan heti lököverkkareihin. Mitä äitiyshousuja suosittelet ja miksi?

Pahoinvointi ei ole loppunut, voi että oksentaminen on kurjaa ja rankkaa! Ja jos on kauhea pissahätä, alkaa yököttää. Tsemppiä teille raukoille, jotka oksennatte monta kertaa päivässä! Mulla tahti tuntuu olevan joka toinen aamu. Tänään oli myös pinna kireellä töissä, melkein hermostuin pariinkin kertaan. Ja oon yleensä varsin pitkäpinnainen.

Jee, uus viikko, nyt oon siis jo 12. raskausviikolla! Onko ensi viikko sitten jo toista kolmannesta, vai mistä se lasketaan?

Kevis+ itu 11+0
 
Heips!

Mulla on olo jatkunu tän viikon aikalailla siedettävänä, sain jopa kaupungil käytyä kampaajalla ja hoidettua verikokeet ja virtsanäytteen viennit yms. Aamuisin saa vieläkin oksennella tosi sitkasta limaa, ällöttävää! Onko teillä muilla samaa? Mulla tuntuu et on nokka öisin niin tukossa ja lima kertyy kurkkuun ja samal tietty vatsaan sitä nielee. Aamulla ku nousee niin se kaikki etoo ja ei kestä ku 5min ja saa käydä yökkiin. Anteeksi jos sain jollekin pahan olon tällä tekstillä :D

Sokerirasitustestistä sano mullekki terkkari, että se tehdään aina niille joilla ensimmäinen raskaus. Meinas vaan huvittaa kun terkkari punnitsi mut eka ja kun katto mun painon painu pöydän ääreen ja pläräs samantien esiin sellasesta lehtiöstä raskausajan diabetessivun :LOL: Kiva olo siitäkin tuli. Meillä ei kyl oo ollenkaa suvus diabetesta että siinä mieles ei kyl pitäs olla kovin todennäköistä mut toki elämäntavatki vaikuttaa yms. Ite laihduttanu sen päälle 10 kiloo jo ennen raskautta että en tiiä sitten.

Sitäkin piti kysymäni että miten te hoidatte ihoa raskauden aikana? Tuntuu et itellä ainakin iho rasvottuu iha tolkuttomasti ja tulee näppyjä. Millä pesette ja rasvaatte ihoa? Ois kiva kuulla vinkkei :)

Nii ja jaksamisia kaikille joilla ollu huolenaiheita vuodoista yms :/ Kun nyt kaikilla vaa menis jatko hyvin ja selvittäs viikko kerrallaan turvassa eteenpäin!
 
Baby3 miksi et vielä saa syödä rautaa? Jäin tuota miettimään, kun olen itse syönyt jo rautaa, mutta oonko nyt mennyt tekemään jotain väärin?

).( tutkin myöhemmin vielä tuota anemiaa ja ilmeisesti raskausajan anemiasta puhutaan, jos hemoglobiini on alle 110, mutta ns. normaalin naisen anemia on jo alle 117 lukemalla. Eli onko mulla vai ei? :D Tämä th, jolla kävin ei siis tiennyt raskaudesta enkä siitä kertonut. Kyseessä oli työhön liittyvä tarkastus enkä halunnut ottaa riskiä, että tieto leviäisi, vaikka vaitiolovelvollisuus kai tälläkin th:lla on. No otan asian puheeksi huomenna neuvolassa. Hälyyttävää tässä mielestäni on se, että olen jo jonkin aikaa syönyt rautaa! Aloitin siis, kun toivoin, että saisin sillä edes osan väsymyksestä taltutettua ja sainkin, mutta hemoglobiini on siis todennäköisesti ollut (paljon) alhaisempikin.

Kevis ja muut noin pitkällä olevat. Ihastelen aina noita teidän viikkojanne! Niitä on jo niin paljon! :)
 
Giu
Nyt on vahvistus saatu, siirryn toukokuisiin :) Neuvolan mukaan olisi ollut se 9+0 tänään, mutta varhaisultrassa näkyi yksi pieni alkio kohdussa, juuri ja juuri syke, ja vastasi viikkoja 6+1. Itsekkin epäilin enemmän tätä. Laskettu aika 6.5 :)

Ihanaa odotusta teille kaikille <3
 
Pokspokspoks! Tänään 9+0, jee. :)

Paha olo ei kyllä oo vielä väistynyt, etenkin iltaisin ällöttää todella. Mutta eilen teki mieli jopa jo pitsaa ja söinkin sitä hyvällä halulla. Edistystä.

Tosta raudasta muistelen että esikkoa odottaessa sen ottaminen kiellettiin ennen 12 viikkoa ellei oo ihan pakko. En vaan kuollaksenikaan muista sitä syytä, eli paljon apua tästä. Mutta jos olo on tosi heikko niin pakkohan se on.

Ens viikolla verikokeisiin, en olekkaan 2-3 viikkoon pistänyt nokkaani ulos että nyt sit olis pakko. Toivottavasti olot vähän hellittää vkl:n aikana :)

Täälläkään ei vielä mitään tarvikkeita ole hankittu. Jos np-ultrassa kaikki on hyvin, sen jälkeen täytyy tehdä pientä inventaariota :) mutta vaunut, kaukalo, pinnis ym isot härpäkkeet löytyy jo. Ehkä rakenneultran jälkeen sitten näkee meneekö poikamainen vaatevarasto vaihtoon vai ei :D
 
).( Neuvolassa käyty ja kyllähän jännitti se ultra. Oli yks erittäin hiljainen nainen siinä huoneessa. Siellähän se tyyppi köllötteli ja sykekin ruudulla näkyi. <3 Nyt ainakin tietää, että siellä todella on joku. Mittauksen mukaan vastasi viikkoa 8+0 eli juuri sen verran kuin olin laskenutkin. :) Th sanoi, että silmämääräisesti voisi vastata 9+2 viikkoakin, joka siis olisi menkkojen mukaan tilanne. Jos yhtään on ovistikkuihin luottaminen niin eiköhän tuo aiempi lukema ole lähempänä oikeaa. :) Raudasta sanoi sen verran, että ei ole ollut virhe syödä (onhan sitä raskausajan vitamiinivalmisteessakin), mutta oli sitä mieltä, että hemppa on sen verran hyvä, että voisin jättää raudan syömättä ja vaihtaa tuohon mammavitamiiniin. Sillä pitäisi tason pysyä alussa kohtalaisena.

Ja tämä on nyt sitten saanut tekonimen. :)

nööse ja nipsu 8+0
 
Maanantaina käyty varhaisultrassa ja syke bongattu, tyyppi vastasi täydellisesti viikkojaan eli tänään 7+3. Raudasta teillä oli ollut juttua, mulle sanottiin neuvolassa että on täysin ok käyttää rautamehuja, jotka siis sisältävät huomattavasti pienemmän määrään rautaa kuin esim. Obsidan. Yleensähän hb on vähän huono mittari tuolle raudalle koska se kertoo vain mitä verenkierrossa on meneillään, varastot saattavat olla täysin tyhjät vaikka hb olisikin täysin normaali (tämä siis kantapään kautta opittua). Huoli siis pois nööse, enemmän se vahinkoa aiheuttaa että äiti on jo alunperinkin aneeminen saati rautakuuri alkuraskaudessa :)
 
Täällä myös ensimmäinen neuvola takana ja melkosesti oli vaan lippujen ja lappujen täyttelyä ja kyselyä.
Hoitaja yritti ottaa verikoetta, mutta ei siinä onnistunut ja se siirtyi siis labran yhteyteen.

Aikaa varatessani mulle neuvottiin olemaan virtsaamatta 4h ennen neuvolakäyntiä ja se oli täyttö tuskaa. Sain otettua näytteen ja sitten hoitaja sanoi, että siitä ei saatu otettua jotain näytettä, niin voinko olla seuraavalla kerralla virtsaamatta sen 4h ennen... WHAT!! Justhan mä niin tein... Noh, tiistaina on lääkäriaika ja sitte uus yritys.

Hemoglopiini oli 140 ja hoitaja sanoi "loistavaksi" arvoksi, eikä kuulemma tarvisi jännittää sen laskua koko aikana kauheesti.. Eli varmaan yksi syy, miksi olot on ollu ihan hyvät!

Labra-aikaa siis odotellessa. Onko muissa kaupungeissa sellanen toimintaperiaate, että neuvolasta laittavat lähetteen eteenpäin ja postissa tulee ilmoitettuna yksi tietty päivämäärä, jolle sun pitää saada varattua se labra-aika, eli pitää itse sitten soittaa ja varata se?
Kutsu np-ultraan tulee postitse myös.

Ja mulle ilmotettiin heti, että nyt kahdella ensimmäisellä käynnillä on sama hoitaja ja sitten vaihtuu... :/ harmittaa , koska tykkäsin tästä paljon!

ttaisku 7+5
 
Viimeksi muokattu:
HUS - Rauta

Pikainen googlaus raudasta raskausaikana tuotti tuollaisen tuloksen, sen mukaan raudasta ei alkuraskaudessa ole sikiölle mitään haittaa, mutta se saattaa aiheuttaa äidille pahoinvointia. Erillinen rautalisä taitaa kuitenkin olla sen verta tujumpi annos kuin se mammavitamiinista saatava. Mutta hyvä siis ettei mitään sellaista vakavaa haittaa sikiötä ajatellen :)

Olispa kiva tietää omakin hemppa, mutta sen saa varmaan tietää sitten vasta seuraavalla neuvolakäynnillä, joka on joskus hamassa tulevaisuudessa.
 

Yhteistyössä