Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

Paljon onnea Paulanna ja perhe! :flower: Upean kokoiset pikkuiset!
Toivottavasti te muut ketjulaiset vältytte ballonki-käynnistykseltä, mun mielestä se oli pahin osa koko synnytystä! Miten koit sen Paulanna?

Bebe, mulle tuli myös raskausmyrkytys, mutta onneksi olin silloin jo sairaalassa. Hirmuinen päänsärky ja nenäverenvuoto oli oireena.

Meillä poikanen voi hyvin ja kasvaa, painoa on jo melkein 200 g syntymäpainon päälle.

Tsemppiä kaikille!

Kevis + poikanen 11 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Hyvin nukutun yön jälkeen,iski tähtisade. Istuin aamukahvilla tavallisesti ja olin laittamassa lapsia kouluun. Ihan yllättäen silmissä lenteli tähtiä. Siis samoin, kun joskus nouset ylös nopeasti niin näät lehteleviä tähtiä. Käsien kutina on onneksi loppunut, Näytti olevan rasvaa vaille.

Mulla yritettiin edellinen käynnistää pallongilla, mutta ei ollut vaikutusta.Tipahti vessareissulla pois itestään. Saas nähä miten tää käynnistetään sitten.

Lumm75 + Riisinnuppi 33+ 2
 
Flunssa näyttää rantautuvan vaihteeksi tänne. Muut vielä kunnossa, mutta nuorempi valittaa kipeää kurkkua ja kuumettakin näyttää nostavan. No, hyvä viettää siivouspäivää kun saa tuon tytsyn ensin nukkumaan..

Joko Beben olotilat helpottivat ja lähtikö paineet laskemaan? Toivottavasti ei ole kyse mistään vakavasta :flower:

Tsemppiä myös Elealle. Olisihan se hienoa mikäli vauva kääntyisi, niin olisi mielekkäämpi tuo alatiesynnytys. Kerrohan sitten kuulumisia polikäynniltä :)

Kevis: ihanaa, että kaikki on hyvin :) Joko teillä on ollut puhetta milloin voisi olla mahdollista kotiutua?

Supistelut: jaksamista kaikille, joilla tulee jo noita napakampia supistuksia. Tässä vaiheessa kun on vaikea tietää, että milloin ne ovat niitä jotka laittavat synnytyksen ihan tosissaan alkuun :D

Päänsärystä. Mulla ei ole aimmin ollut tässä raskaudessa (ylipäätään aika harvoin). Nyt on muutamana päivänä särkenyt vasemmalla ohimolla, alkaen yleensä illalla. On mennyt ohi yön aikana, joten en ole ollut huolissani. Nyt alkoi kuitenkin jo aamulla, mutta voisiko olla, että olisi tuo flunssa tulossa itsellekin?

Nenäverenvuoto: mulla on tullut satunnaisesti isompia vuotoja (noin parin viikon välein). Aina samasta sieraimesta ja tulee tosi paljon, mutta loppuu suht nopeasti, noin puolessa tunnissa. Tämän olen pistänyt kuivien limakalvojen piikkiin.

Oma pituus ja paino sekä tuleva vauvan koko: Onpa mukava, että on muitekin lyhyitä odottajia (itse olen 162cm). Paino on vaihdellut välillä 45-57kg (toki nyt raskaana ollessa paljon enemmän :D!).
Aikoinaan tehdyssä synnytystapa-arviossa sanottiin, että vaikka olen pienikokoinen niin lantio on hyvänmallinen synnytystä ajatellen ja mahtuu sieltä isompikin tulemaan. Vaikka edelleen olen sitä mieltä, että mitä pienempi vauva niin sitä mieluummin sen synnytän ;)

Nyt alkoi kuorsaus kuulumaan sohvalta ja taidan alkaa imuroimaan ennen kuin tytsy herää. Taidan varalta soittaa tuonne neuvolaan ja kysäistä tuosta päänsärystä. Ensi torstaina olisi joka tapauksessa sinne aika, mutta ei kai se vara venettä kaada :)

Boomkaa ja papunen 35+5
 
Viimeksi muokattu:
"pitkäperjantai"
Onnea Paulanna!
Elea meillähän oleskeltiin kans sitkeesti perätilasss koko odotus kunnes lopulta rv 35 päätti kääntyä itekseen. Onneksi, alatiesynnytys mullakin oli mielessä tarjonnasta huolimatta. Vauva on liikkunut paljon, mutta tuolloin oli pari päivää tosi rauhas. Enteilin et jtn on nyt toisin. Sit se päätti iltapäivällä alkaa kääntyä, potki ja tonki ja puski varmaan 7 tuntia putkeen! Mä lopulta nukahdin ja aamulla totesin että nyt ollaan toisin päin. Ehdin myös jo sitä ennen synnyttää mm. yksi jalka edellä :D
Pesänrakennusvietti ja kevätaurinko ei ehkä ole paras mahdollinen yhdistelmä.. voi että noita ikkunoita ja pölyn määrää! Huoh. Huomenna lasten synttärit ja tupa täynnä porukkaa, ei kai se auta kun alkaa ikkunanpesuun hetimiten.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!

pitkäperjantai ja täysikäinen 37+0 POKS <3
 
Hassua aatella että kevätkaihonkukan vauva syntyi jo liki 2 viikkoa sitten! Aika menee niin nopeaa. Onko kotiutumisesta ollut puhetta?

Menin eilen nukkumaan ysiltä ja hetken päästä heräsin kovaan kipuun. En tiedä mitä vauva mahassa puuhasi, mutta tuntui siltä kuin kohtu repeäisi. Aloin myös pelkäämään että koittaa kääntyä siellä nyt perätilaan tai sivuttain, siltä se tuntus. No seuraavat kaksi tuntia tyytyi sitten vaan punkemaan jalkoja suoraksi toista kylkeä vasten, peppua toista ja päätä työntämään alas kohdunsuulle. Puolelta yöltä lopetti jumpat ja sain vihdoin nukuttua, olin itsekin ihan uupunut :D esikoisen liikkeet ei sattuneet koskaan, joten olin yöllä kyllä aika järkyttynyt siitä mönginnästä! Kaksin käsin pitelin mahaa ipanan jalkoja vastaan kun meinas itku tulla ki vusta :,D
 
Peskäähän mammat niitä ikkunoita sitten varovasti, ettei satu vahinkoja :) Pitänee itsekin alkaa urakoimaan nuo. On sitten kivempi vauva kainalossa katsella maisemia ;)

Ihanaa, tytsyn kuume nousi jo liki 39. Toivottavasti menee pian ohi ja tulee muillekin samalla eikä sitten odotuta paria viikkoa...Olisipa inhottava lähteä synnyttämään sairaana : /

Oma olo: neuvolasta ei saanut tänään ketään kiinni. Onneksi olo ei ole mennyt huonommaksi, mutta taidan hakea verenpainemittarin mummolasta lainaan varan vuoksi. Turvotusta on alkanut tulla, näkyy nilkoissa ja sormissa. Ei oikein mukava kun alkaa viikonloppua vasten tulla tällaisia oireita eikä tiedä itse, että miten niihin suhtautuisi :confused:
 
BOOM: Täällä samaten turvotusta tullut nyt ihan tämän illan aikana. Sormet ja jalat.
Jotenkin ihmeellinen olo. Hieman huippaa ja niinkuin koskisi päähän,mutta ei kuitenkaan kovasti. Vauva liikkuu kyllä. Nukutti kauheasti äsken,ja jouduin ottamaan pienet tirsat. En osaa selittää oloa tarkemmin,mutta kuitenkin omituinen olo. Korvissa soi.

Sokerikin piti mitata ja laittaa insuliini varmuuden vuoksi. Sokeri oli 6.2,ettei lähe nousuun yön aikana.

Koskaan ei ole ollut minulla myrkytystä. Siksi kysynkin mitkä sen oireet oikein on? Ja miten nopeasti ne kehittyy? Googlasin jotain oireita,mutta olisi kiva kuulla ne teiltä.

Sitten kun kaikki on vauvam saaneet ja aikaa kulunut,niin mitä sanoisitte joa treffattas ihan livenä jossain?

Lumme75 ja riisinnuppi 33+2
 
Boomkaa ja lumme75 raskausmyrkytystä minulla ei ole koskaan ollut, mutta terkka niistä aina muistuttelee että jos tulee päänsärkyjä, näköhäiriöitä, ylävatsakipua, kovaa turvotusta niin soittoa herkästi neuvolaan. Korkeat verenpaineet, kova painonnousu ja virtsan proteiini voi myös kertoa myrkytyksestä. Mutta toisaalta esim. päänsärkykin voi olla ihan normaalia... synnärin ohje oli että ota gramma panadolia ja lepoa, jos menee sillä ohi niin tuskin on myrkytys. Tosin minulla ei silläkään aina mene päänsäryt ohi, mutta ei silti ole todettu myrkytystä vaan veikattu jotain migreenityyppistä. :confused:

Minun piti kysyä teiltä kutinoista, kutiaako muilla odottajilla iho? Eilen alkoi kutiamaan jalkoja, nyt tuntuu kutiavan vähän joka puolelta, käsivarret, olkapää, kyljet.. kutina ei ole vielä mitään sietämätöntä, mutta ei yleensä näin kutise. Toisaalta kutisee varmaan ihan siksikin kun ajattelee asiaa koko ajan. Tai sitten johtuu tästä siitepölykauden alkamisesta...

En ainakaan muista että tässä pinossa kukaan olis kertonut käyneensä verikokeissa kutinan ja mahdollisen raskaushepatoosin vuoksi? Maanantaina täytyy itsekkin soitella neuvolaan. Sanos muuta boomkaa, ei ole kiva kun alkaa tulla oireita viikonloppua vasten :/

mini rv 35+1
 
Kävin muutamaan kertaan kutinan takia verikokeissa, otetaan paastokokeina ( sappihapot ja Alat ainenkin ) lähetteet sain joko äitiyspolilta tai neuvolasta.
Raskausmyrkytys voi tulla hyvinkin yllättäen, oireet tosiaan näköhäiriöt ( mustia/ harmaita pisteitä tai sumentumaa ), päänsärkyä, ylävatsakipua, huonoa oloa, turvotusta, valkuaista virtsaan. Herkästi yhteys synnärille puhelimitse ainenkin mihin vuorokauden aikaan vain. Voi alkaa millä raskausviikolla vain.

Arjen opettelu jatkuu ja osastolla edelleen, babyt voi hyvin ja syövät hyvin. Hoidan itse yötkin, haastavaa on, kun haava kipeä ja sängystä nouseminen vaikeaa, mutta kyllä se tästä. Maitoa tulee ja kunhan vauvoista ei tarvii enää verikokeita ottaa niin lähdetään varmaan kotiin, siellä on sitten apujoukkoja ja isukki kokoaikaisesti paikalla, täällä ei yöllä isät saa olla.

T. Paulanna ja babyt 3 vrk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Paulanna: hienoa, että jaksat hoitaa itse vauvoja ympärivuorokautisesti sektiosta huolimatta (hatunnosto sulle)! Toivottavasti pääsette pikaisesti kotiin, niin sinullekin tulee hieman mahdollisuutta hengähtää kun mies on auttamassa :)

Viime viestit on olleet aika omanapaisia, mutta yllättävän helposti saa itseen istutettua pienen epäilyksen siemenen, että onko kaikki nyt kunnossa :ashamed:
Päänsärkyä ei enää ole, mutta turvotus jäi sormiin. Vähän jännittää tuo sormuksen kohtalo (onneksi on "vain" kihalasormus - ei olla vielä päästy naimisiin asti).
Vauvan liikkeet on rauhoittuneet (voisiko sanoa, että pehmentyneet) sekä hieman harventuneet. Kuuluu tietysti asiaan, kun alkaa tila jo hieman käymään ahtaaksi. Vauva kuitenkin liikkuu päivän mittaan ja yleensä kevyt painallus saa vauvan vastaamaan. Varmaan ihmettelee, kun minä koitan herätellä jatkuvasti kesken unien.. Ja sellainen hassu juttu, että vauva ei ole hikannut pariin päivään :LOL:
Voihan sitä synnärillekin soittaa, mutta en haluaisi "turhan" vuoksi lähteä käymään (lähimmälle synnärille matkaa 65km).

Kutinat: muistin juuri, että multa otettiin kuopuksen odotuksessa nuo kokeet, kun jalkoja kutitti (tosin varpaiden päältä) sekä jonkun verran muultakin. Olivat kuitenkin kunnossa. Nyt ei ole "erikoisempia" kutinoita ollut :)

Kuopus kuumeili viime yön (ihana patteri mun ja miehen välissä), mutta nyt näyttää jo helpottavan. Tämä päivä vielä lepoa, niin jospa huomenna olisi jo mennyt ohi :)

Boomkaa ja papunen 35+6
 
äiti88 mulla tämä ennenaikainen synnytyshomma alkoi juuri ihon kutinalla, jonka takia pyysin lähetteen verikokeisiin. Ja se olikin raskaushepatoosi. Ja sitten huomattiin vauvan kasvun hidastuminen, ja sitten iski raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin.

Ensi viikolla päästään kotiin, lupasi lääkäri. Poika kasvaa hienosti, ja on ihanaa huomata, miten hän on oma persoonansa. Maitoa tulee hyvin, saa nähdä, kunhan pääsen verenpainelääkkeistä eroon, että tuleeko niin paljon että voisin luovuttaa sitä. Kun saimme aluksi luovutettua maitoa, niin tuntuisi hyvältä antaa sitä takaisinkin. Pari desiä olen saanut pakkaseen talteen.

Jaksamista kaikille! Nyt kannattaa lepäillä!

Kevis ja poikanen 13 päivää
 
Kiitos vastauksista. :flower: Huomattiinko sulla kevätkaihonkukka tuo kasvun hidastuminen jo neuvolassa (sf-mitta) vai vasta siellä ultrassa?

Minäkin tökin mahaa ja tarkastelen, vauvaraukka. Kyllä hän liikkuu, vaikka nyt sen edellisiltaisen supermöngerryksen jälkeen onkin ollut hiljaisempi. Liikelaskennassa liikkeet tulee ihan hyvin.
 
Toivottavasti teille ei nyt kenellekään kehkeydy raskausmyrkytystä tai hepatoosia! Herkästi vaan yhteyttä neuvolaan tai synnärille, jos oireita ilmaantuu!

Hieno juttu, et Paulanna jaksat vauvoja hoidella. Kahden hoitaminen sektion jälkeen on varmasti aika rankkaa puuhaa! Tsemppiä!! :heart:

Boomkaa:
Niinhän se on, ettei naisen koko kerro sitä, et minkäkokoinen muksu mahtuu syntymään vaan sen lantion synnytyskanavan koko enemminkin. Mullekin ihmiset kummastelee, et miten oon voinu noin ison esikoisen aikoinaan pyöräyttää... =)

Tässä mun masukuvaa eiliseltä eli 34+1 WP 20150313 08 32 35 Pro
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
äiti88, kasvun hidastuminen huomattiin vasta ylimääräisissä ultrauksissa 25.2., mä olin tammikuun puolivälissä suuren sf-mitan vuoksi tarkistettavana synnärillä, silloin vauva oli alakäyrällä ja kommenttina että neuvolaseuranta riittää. Että sf-mitta ei kerro juuri mitään.

Kevis
 
"Elea"
Kiitos perätilasympatiasta! Keskiviikkona se selviää, nyt on ollut sellaista jumppaa käynnissä, että tiedä vaikka olisi kääntynyt. Yhdessä vaiheessa oltiin poikittain, maha näkyi 15cm molemmilta kyljiltä, ennen ollut kanuunana suoraan eteen päin. :D

Olkaa mammat herkillä niiden kutinoiden ja raskausmyrkytys epäilyjen kanssa!! Heti vain soittoa tai käyntiä jos yhtään epäilyttää. Tuttava piirissä monta tarinaa, missä pieni epäily on johtanut osastolle käynnistykseen. Olen huomannut, että nuo "shokki" synnytykset vaikuttavat äiteihin paljon .. KEVIS , miten sinä voit? Olethan saanut jutella kokemuksestasi ? Monesti kaikki huomio on vauvassa ja äitin vointi jää vähemmälle huomiolle.

Pienet turvotukset ilmeisesti kehissä.. Olo aamuisin vireä ja jopa hehkeä, illalla tuntuu valaalta, joka vain ähkii ja puhkii nytkytellessään eteenpäin. Aamupunnituksessa painoin 69.2 ja illalla 71.9 ! Pitää muistaa ottaa neuvola ajat aamulle.. :D

Elea ja vappuvaavi
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Neuvolassa käyty tällä viikolla ja kaikki ok. Hemoglobiini oli noussut todella hyvin. Rautalääkitys siis puree. Painoa oli tullut edelliskertaan nähden muutama kilo. Eipä ihme. Täällä myös turvotusta, varsinkin jaloissa ja käsissä.

Pikkuiselle vaippoja,tutteja ja tuttipulloon tuttiosat hommattu. Itselle ostin paketin kertakäyttöisiä liivisuojia. Edelliskerralla tykkäsin enemmän niistä. Ainakin siinä vaiheessa hyvät kun maitoa tursuaa niin,että koko ajan saa olla niitä vaihtamassa. Lasinohia (kirjoitetaanko edes noin) en löytänyt cittarista. Onkohan prismoissa? Muistaakseni viimeksi jakoivat synnärillä näytepakkauksen sitä niin sillä tajusin käyttää sitä. Ja auttoi hyvin,kun rinnanpäät oli alussa auki.

Että voi olla taivaallinen olo hyvin nukutun yön jälkeen! Harvinaista herkkua :D

Lumi-15 35+0
 
Elea: täällä kanssa ensi tiistaina saadaan enemmän tietoa äitipolilla tästä perätilasta. Kyllä meilläkin iltaisin sellaista jumppaa käydään, että päätä puskee kylkeen, mutta eipä tuo mihinkään tunnu itsekseen kääntyvän.

Sama täällä että aamuisin olo on virkeä ja jaksaa touhuta ja illalla onkin sitten melko ähky olo :O

Lumi: itse löysin prismasta tuota lansinohia sen pienemmän tuubin ja ostin. Ainakin oli halvempi kuin apteekissa.

Joppu & 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Onko muilla vastaavaa. Ebteileekö tää nyt tosiaan jotain.
Vauva hidastanut liikehdintää. Ruokahalut on jotenkin vielä kunnossa,mutta menee tosi pieni määrä ruokaa ja kauhea ähky,joka kestää koko päivän.
Maha ns.väsyy koko ajan. Ainut asento on joko istuminen tai puoli istuva könö asento. Makuulle ei voi mennä kun supistaa. Jotenkin ihmeellinen olo ollut joh monta päivää. En osaa selittää...
 
Oma lansinoh löytyi prismasta, pieni tuubi maksoi n. 7€. Isojakin oli saatavilla. Mutta ei 0 kk tutteja kuin poikaväreissä, myöskään aventin vastasyntyneen pullotutteja en ole löytänyt. Ärsyttävää kun saa juosta monessa paikassa!

Muuten alkaa olla kaikki kasassa. Vaipat, liivinsuojat, siteet, nännikumit, rintapumppu ja pullot... hankittu. Tänään pistin tilaukseen vauvan aurinkolasit! Näin lehdessä tarjouksen baby banz laseista 0-24 kk:tta vanhoille ja aloin miettiä että herranjestas, pitääkö sellaiset jo vauvalle hankkia. Esikoinen kun syntyi niin lähellä syksyä, mutta nää huhtikuiset syntyy juuri siihen pahimpaan säteilyaikaan. Pikainen googletus kertoi että niitä laseja tosiaan olisi hyvä käyttää jo ihan vastasyntyneestä saakka :D aina oppii uutta. Tietysti vaunuissa vauva on muutenkin aika hyvin suojassa, mutta esim. rintarepussa kanniskellessa varmaan ihan hyvät käyttää.

Oloista, minullakin on maha ollut väsynyt jo pitkän aikaa. On kovin arka, vauvan potkuista ehkäpä. Maatessa, etenkin öisin, selkä menee ihan jumiin.. on varmaan ergonomia täysin hukassa, hyvää asentoa ei olekkaan enää. Ja sit nuo liitoskivut saa jalat ihan puupökkelöiksi. Kävelykään ei ole yhtään hyvä kun sattuu kaikki; maha, selkä, jalat ja alapää. Autossa istuminen on epämukavaa, kun kohtu painaa jotenkin rakkoa se liian etukeno asento. Kyykistely, nouseminen ja esikoisen kantaminen ja jopa sylissä pitäminen sattuu mahaan. Ja valivalivali.. mutta ei tunnu yhtään siltäkään että tämä vielä syntyisi. Vaikka vauvan pää on jo alhaalla, niin peilistä kun katselin ei maha vielä mielestäni ole kunnolla valahtanut. Se on vielä kiinteässä rantapallovaiheessa. :LOL: Mutta mistäs sitä tietää koska lähtö tulee, tässä kohtaa se voi tulla koska vain. Kamppeet on valmiina!

mini rv 35+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Lumme En osaa sanoa enteileekö sun oireet synnytystä. Mutta omasta puolesta voin sanoa, ettei esikoinen varoitellut kummemmin ennen synnytystä. Tai en ainakaan huomioinut mitään eriloista. Tottakai oli erilaisia oloja, kun oli jo ylilasketun ajan. Mutta itse pidän näitä oloja normaaleina loppuraskauden oireina. Mulla ainakin olot vaihtelee päivittäin. Eilen tuntui, että maha räjähtää, röyhtäilin, missään asennossa ei ollut hyvä olla, oli kuuma jne. Kaikkee muuta kuin siis miellyttävä olo :D Mutta tänään taas olo ollut hyvä. Jos vertaan oloja esikoisen ja tämän odotukseen on ero yöllä ja päivällä. Nyt tuntuu olevan kaikenlaista vaivaa ja liikkuminen tuskaa. Mutta niin kai se menee, että jokainen raskaus on omanlainen, ainutlaatuinen sellainen <3


Mutta sanon nämä kommentit tosiaan vaan itseni puolesta. Toiset pystyvät ennakoimaan lähestyvän synnytyksen. Ehkä itsekin tällä kertaa. Lähinnä ajoin sitä takaa, että itse oisin ollut menossa synnyttämään jo montaa kertaa. Koska näitä oireita on :D Mutta yritetään me joilla ei viikot vielä täynnä pitää masuasukeista kiinni :)

Ihanaa, aurinkoista sunnuntaita kaikille :)
 
Ihana huomata että täällä jaksaa mammat olla suht positiivisella linjalla vielä vaikka vimppa kk alkaa olemaan käsillä...

Lumme: Mulla ei oo kaks aiempaa sen kummemmin varoitelleet syntymästä, ainoastaan juuri ed.päivän on olleet rauhallisia mahassa ja yöllä alkanu sitte supistelut tosissaan, aamulla oltu synnärillä ja päiväsaikaan molemmat syntyneet.
Nyt tää kolmas on hyvin erilainen ja antaa koko ajan ristiriitaisia merkkejä jos niitä alkaa kovin seuraamaan. Pikku hiljaa tuntuu että hulluksi tekee mut ihan sillä vaan että on poika. ;)

Supistelut on edelleen joka päiväistä "herkkua" ja nyt ne on alkanu olemaan jo vähä napakampiakin. Tykyttelee alapäähän noihin suonikohjuihin taas kovasti ja muutenkin painetta tuntuu. Menkkajomotuksia aamuin ja illoin. Siispä oikeinkin ihanaa :kieh:
Tänään uutta oli se kun toista rintaa alkoi pakottamaan...olin juuri menossa suihkuun ja kun vähä hieroin siitä päältä niin maitoa tippas ihan. Elikkä ilmeisesti nousi maitoa kun sattui. =) eli sekin puoli olisi valmiina nyyttiä varten ;)

Muita inhottavia kipuja tähän kaiken päälle: järkky hammassärky!
Vuosi sitten otatin kuvat kaikista hampaista yksityisellä...kuvat siistit eikä mitään poikkeavaa. Nyt sitte uutena vuonna eka lohkes yks hammas joka paikattiin. No se paikka lähti kahden viikon päästä pois. Nyt kävin uudelleen kun ien alkoi niin kärsimään. Ei sekään auttanut kun kipu jatkui vaan. Sitten menin taas pe hlääkäriin. Avattiin yksi hammas ja laitettiin lääkepaikka. Ei auttanut sekään. Kipu vaan paheni koko ajan. Nyt oon viikonlopun syönyt hirveen määrän kipulääkkeitä joista ei kauheasti ole ollut apua ja maannut tulikuuma vesipullo posken alla että sais vähä turrutettua tuota särkyä. Koko viikon jo kärsinyt tätä hammashommaa ja tää viikonloppu ollu kyllä yks ehdottomasti pahimmista ajoista elämäni aikana. Siinä kun yrität sitte samalla hoitaa lapset ja kiukuttelevan aviomiehen niin kyllä minä sanon että vähempikin olis riittänyt. :headwall:

Sitten positiivisempaa oli tässä kun käytiin katsomassa veljen pientä tytsyä. Ikää kohta pari viikkoa. Aivan suloinen pakkaus. Nyt painoi nelisen kiloa ja onhan se pieni. Ja niin järkyn hellyyttävä. :heart: Harmittaa ettei pääse katsomaan miehen siskon vauvaa joka syntyi kans ihan vasta ja näillä näppäimillä miehen toisella siskollani kans aika, mennyt yli jo lasketun. Saa nähdä että saadaanko kuinka yhtäaikaa. Serkkuja on kuitenkin siis molemmilta puolilta useampi saman ikäisiä. Mikäs sen ihanampaa lapselle. =)
Laskettuun aikaan enää reilut 2viikkoa!
Pakkohan sen on tässä piakkoin jo alkaa syntymään kun ultrassakin näytti olevan 5päivää edellä...sitä odotellessa!

Hakekaa noita tarvikkeita vaikka babystylesta jos ette muualta löydä. Siellä on ainakin Aventin tuotteissa hyvä valikoima.
 
Ji
Heippa! olen seuraillut syksystä asti tätä ketjua ja näin loppuodotuksen aikana pääseekö vielä mukaan? :)

LA 27.4 /Ji / 2.lapsi / PKSSK / tyttölupaus

Mukavat rv:t jo menossa, Ji & typy 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa vain mukaan Ji! Päivitin sut listalle, haluatko lisätä ikääsi sinne? :)

Jasmin: sulla on kyllä aikamoinen tuuri..Isot sympatiahalit sinne :hug: Toivottavasti pääset huomenna huollattamaan purukalustoa, ettei tartte enempää kärvistellä!

Nyt kun luki teidän viestejä, alkoi taas tuntumaan todellisemmalta tuo lähestyvä synnytys. Pitäiskö itsekin reipastua ja suunnittelun sijaan oikeasti pakata tuo synnärikassi valmiiksi? :D
Pienen osan vauvan vaatteita sekä pinnasängyn liinavaatteet pesin tänään. Odottavat nyt tuolla lipastossa. Varastosta lajittelin valmiiksi yhden laatikollisen hieman isompia vaatteita..Katsotaan nyt minkä kokoinen/kumpaa sukupuolta oleva vauva sieltä tulee. Haen ja pyykkään sitten kun näkee mille on tarvetta. Varastossa odottavat myös vielä pinnasänky, hoitotaso sekä kaukalo ja vaununkoppa.
Ostoksilla pitäisi käydä hakemassa rintakumit, liivinsuojia, siteitä sekä vaippoja. Meinaan kestoilla, mutta ihan aluksi oon käyttänyt noita kertisvaippoja. Ainakin siihen asti, että vauvan napa on kunnolla parantunut.
Kovin paljon ei ole hankinta-listalla, kun suurin osa löytyy valmiiksi. Että eipä tässä auta oikein kuin järjestellä, odotella jne. Pitää keksiä jotain järkevää tekemistä viimesille viikoille, että kuluu aika sukkelaan :rolleyes:

Väsynyt maha: olipa oivasti sanottu; täältä löytyy myös yksi semmoisen omistava :D
Pesin tänään suurimman osan ikkunoista, mutta olohuoneen ikkunat sekä ulkopuolen pesu jäivät huomiselle. Vatsa alkoi tuntua jo niin raskaalta, ettei vaan jaksanut. Lisäksi vauvan möngertely tuntuu välillä aika pahalta (vaikka ihanahan se on, ettei tartte huolehtia).

Nyt kuitenkin suihkuun ja nukkumaan. Enää pari viikkoa tätä kuuta jäljellä, hui..tässähän saa ihan tosissaan alkaa jännäileen :popcorn:

Boomkaa ja papunen 36+0
 
Ji
Boomkaa Juu, ikä 23. :) Kiitos!

Ihanaa että tänne on jo saatu vauvoja maailmaan. Onnea teille! :heart: Ja kohta tulee lisää, uskomatonta miten nopeesti aika on mennyt. Tässä viimeisillä raskausviikoilla kun pomppaan mukaan. Hui!

Omasta olosta voisin sanoa muutamalla sanalla..eli toinen lapsi tulossa, esikoinen on 3v. Olen myös rh- ja veriarvoja on seurattu koko raskauden ajan tiuhaan. Nyt on tiitterit nousussa ja viikon päästä on seuraava ultra jossa tsekataan vauvan vointia ja tehdään mahd. käynnistyspäätös/sektio jos vauvan vointi sitä vaatii.
Onko täällä muita Rh- odottajia? Tai onko kenenkään lapsi ollut koskaan valohoidossa syntymän jälkeen? olisi kiva kuulla kokemuksia. Tälle toiselle on valohoitoa varmaan tiedossa, se on aika yleistä rh- ryhmäläisillä. :( Kurjaa, mutta onneksi ei sen vakavampaa.

Piti myös kysyä, onko täällä muita joiden ensimmäinen synnytys on ollut (kiireellinen)sektio? Haluaisin kovasti kokea alatiesynnytyksen. Ensimmäinen synnytys siis käynnistettiin rv 42, kesti huikeat 25 tuntia ja kohdunsuu aukesi 8cm kunnes tuli päätös sektiosta, synnytys vaan pysähtyi. Karmiva kokemus takana ja haluaisin hieman iisimman reissun tällä kertaa. :O
 

Yhteistyössä