Huhtikuun hurmurit 2015 - Huhtikuu, meidän kuu!

Joppu: No ei varmasti sektio oo myöskään mikään helppo juttu! Itse moista ihan kauhulla ajattelen, kun 3 alatiesynnytystä takana. Toivottavasti nytkään ei ole aihetta joutua sektioon. Kiva, jos pääsette kotiin tänään! =)

karo86: Hyvä, et sait synnäriltä kans varmistuksen asiaan!

pitkäperjantai: Oih! Tsemppiä sinne kovasti! =)

Olin eilisen päivän siellä polttareissa. Mukava päivä oli. Tulin klo 22 kotiin, kun en enää jaksanut olla. Muut otti alkoholia ja suuntasivat yöelämään siitä.

Ei se mies saanu niitä listoja ikkunoihin :( Tuolta rautakaupasta sanovat, et ne on lauantaina siellä, mut eivät ollu tullukaan! Nyt ootetaan keskiviikkoon : / No pääsee sinne ees muita kalusteita jo laittelemaan, mut sänkyjä ei vielä, kun laskosverhot saa laitettua vasta noitten listojen jälkeen.
 
Supistuksia mutta kun ei mitään tapahdu.Noh huomenna olisi se lalapsivesi punktio aika. Käsken kyllä kattomaan samalla tuota kohdunkaulan tilannetta,joko sitä vosi edes kuvitella käynnistettävän. Alan olla aika väsy näihin suppareihin. Perjantainakin supisteli koko päivän rajusti 15min välein,ja sitten loppui. Hiki tuli ja ahteri kipeä.... mutta ei..
 
Huomentaa.. paljon tullut taas juttua! Jopulle onnea :flower: Ja pitkäperjantaille tsemppiä synnytykseen, toivottavasti saatte nyytin tänään kainaloon :)

Itse mitä ilmeisemmin olen huomenna kuitenkin menossa sinne neuvolaan. Yhdessä koossa. Merkkejä lähestyvästä synnytyksestä on, mutta ei auta kuin ootella rauhassa...

äitii88 & mini rv 39+2 (39+4)
 
Joppu:Onnea, Onnea teille<3 Parantele rauhassa. Mulla meni tovi, mutta meitäkin on tässä asiassa moneen junaan:)

Pitkäperjantai:Tsemppiä!!!

äiti88:Mitä oireita sulla on ollut?

ON:Viimepäivät olen ollut erittäin kireällä tuulella. Rakkaan ukkonikin olen saanut hermostumaan:( Supistellut on tasaiseen. Tänään huomasin että kohdusta vuotaa rusehtavaa paksua limavuotoa. Alaselkää jomottaa... Hmmm... Mulla on selkeästi käynnistynyt limatulpan irrotessa... Kuinkahan tässä käy...

Kivaa iltaa kaikille:)

Toiveessa&vaavi 37+3<3
 
Vaatteista: pengoin koko sopivien ja lähes sopivien vauvanvaatteiden laatikkomme läpi, eikä siellä ole yhtään semmoista yöhaalaria! Onkohan niin että niitä ei juuri tehdä noin pieninä, kun kaksiosaisissa asuissa koko on enemmän säädettävissä (onko housut kainaloihin asti vai ei)? Hihattomia haalareita on joitakin, mutta eihän sellainen yhtään tekis yövaihtoja helpommiksi, kun joutuis kuitenkin bodyn neppien kanssa näpräämään. Tai sitten meille ei vaan ole päätynyt yhtään koon 50 haalaria (saati 44).

Monella on jänniä hetkiä meneillään, olisin itse varmaan ihan tullut hulluksi kaikkie merkkejä kytätessä ja arvioidessa oikeaa hetkeä lähdölle (montakohan kertaa ne olis lähettäneet takaisin synnäriltä?). Tsemppiä!

Onkos BebeBanbinosta kuulunut mitään, onko mulla mennyt kirjoitus ohi silmien? Toivottavasti kaikki meni hyvin. Ja jos ei mennyt, niin toivottavasti asiat on nyt hyvin! :heart:

Uskomatonta mutta totta, poikasemme on jo 6 viikkoinen terve ja jäntevä vauva, joka jo kannattelee päätään jonkin aikaa ja vastailee hymyihin. Paino on liki kaksinkertaistunut syntymästä.

Kevis ja poikanen 6 vkoa
 
Toiveessa, vähän samoja kuin sulla! :) Alaselkää jomottaa, limatulppaa irtoilee, valkovuoto on muuttunut vähän runsaammaksi ja vetiseksi. Ja eilen jopa vähän supisteli kipeästi illalla mutta loppuivat lepoon.. Ja kiukkuinen olen välillä kuin ampiainen, vähän stressaa ilmeisesti tämä odottelu.

Meillä mies kyselee kans joka huokauksesta suunnilleen että JOKO NYT??!!!
 
Nyt on 18.00 kähtien tullut 8-10 min välein suppareita ja kestää vajaan 1min. Mutta kun ne ei ole kipeitä. Vauva riehuu aivan kauheasti mahassa. Mitä mä teen odottelenko vai menenkö? Onko nää nyt niitä oikeita supistuksia.? Ei tämmöistä ole ennen ollut. Ennen aina ollut tosi kivuliaita suppareita ja koskenit selkään.
 
"Elea"
Lumme, eikös ne väitä, että kaikki raskaudet on erilaisia? ;) Tsemppiä, jos pääset jo tänään tosi toimiin!

Kiitos Kevikselle vinkeistä :) Toivotaan että täällä maltetaan kasvaa normikokoiseksi.

Siltä kyllä näyttää, nimittäin täällä ei tule sitte supistuksen tynkääkää. Ei vaikka riehun täällä aamusta iltaan. Jotain painetta aina välissä huomaan tuntevani mutta siinä se. Tais olla se limatulppa hehkutuskin väärä hälytys. Nyt muuten olisi kodissa vihdoin kamat paikoillaan, joka huoneesta löytyy jopa mattoa ja verhoa, tai ainakin jompaa kumpaa. :D Sain vauvan kamatkin jo laitettua, noo jotain pientä vielä silittämättä, mutta nyt voin huokaista helpotuksesta ja voin liittyä teidän joukkoon tuskailemaan asukkia ulos yksiöstään! Jalkakin on jo kunnossa :)

Elea ja vauva 37+
 
"Elea"
Btw, tuskastuttavaa tämä "nukkuminen". Valvon joka ilta 01-03 ennenkuin uni tulee, ja olen täysin tikkana pystyssä 05-06. Tuohon väliin vielä sata vessareissua.. Aamu kasilta olisi aina ekojen päikkäreiden aika :D Sellaisille en ole kyllä ehtinyt vielä kertaakaan :D

Ihanaa päivää kaikille, olkoon se supistusten täytteinen ja aurinkoinen!

Elea ja tunteiden vuoristorata ;)
 
Lumme75: Kyllä ne avaavat supparit tekee myös kipeetä, joten itse ainakin niistä harkitsisin lähtöä sairaalaan.

elea
: Voih! Teillä muutto edennyt siis vallan mainiosti. Mulla on hommat ihan kesken ja en toivo lainkaan, et vauva syntyis tässä viikon sisään ainakaan :p Mies just kasaa meiän makkarin vaatekaappia, jonne saan omat ja miehen vaatteet tuolta khh:sta pois. Sinne tulee sit vauvan vaatteille kaappitilaa. Eilen sain pinniksen edes kuntoon, mut kaikki muu... ihan vaiheessa!

Mulla oli eilen ja tänään tuntuu jatkuvan huono olo :( Ei mikään sellanen niinkun mahataudissa vaan just sellanen raskauteen liittyvä etominen. Ruoka kyl maistuu, mut sit tulee se huonous. Varmastikaan ei oo mahalaukussa tilaa enää kovinkaan... Nyt lisäks päänsärky vaivana. Mut taidanpa Panadolia napata, jos helpottais.
 
Kevis: minä löysin ainakin lindexiltä noita pienempiä lastenvaatteita (lähtee 44 eteenpäin). Tässä unihaalari joka löytyy myös meiltä: Pyjama, Valkoinen, Newborn (44-68 cm), Lapset | Lindex
Musta on ihana käydä hipelöimässä kaupoissa noita lastenvaatteita, joten käyn yleensä kiertämässä kaikki hyllyt läpi vaikken ostaisikaan kuin yhdet sukkahousut :D Ne on vaan niin, ah, pehmeitä, söpöjä ja pieniä!
Ja varmaan pitääkin jotain alkaa ostella. Varastossa oli neutraalia vauvanvaatetta vain kokoon 60 asti. Sitä suurempaa löytyi vain tyttövaatetta, joka nyt sitten lähtee kiertoon.
 
"pitkäperjantai"
Vauvantuoksuiset terveiset! Poika syntyi eilen, 3470g ja 51cm. Samanlainen hurmaava pellavapää kuin isoveljensä. Synnytys oli uskomattoman nopee, poitsulla oli kiire maailmaan :) Nyt hällä ei oo enää kiire, nukkuu ja syöö eikä valita mistään. Voi rakkaus! <3

Tsemppiä supistelijoille ja muille, kyl ne tekee tehtäviään vaikkei odotelles siltä tunnu.

Pitkäperjantai ja poitsu 17h
 
Ohhoh, ei koko viikonloppuna uusia vauvoja? No joo, eipä tänne päivittäminen tietenkään ole ensimmäisiä asioita, mitä tehdä synnytyksen jälkeen, eikä miehellekään viitsi antaa sitä tehtäväksi :LOL:

Kiitos vinkistä Boomkaa! Oliskohan noi yöhaalarit jääneet edellisillä käyttäjillä muistoksi, kuinka pieni olikaan, kun ei meille ole yhtään päätynyt. Mä en oo siis valinnut mitään näistä meillä olevista vaatteista, mutta onneksi täällä on kivojakin vaatteita. Mutta ei tämä mitään vaatekuvastoelämää ole, hyvä että löytyy sopivia vaatteita. Mutta oikeesti, silitäättekö te vaatteet? Siis arjessa? Millä ajalla ja käsillä? Tuleehan niistä varmasti siistimmän näköisiä, mutta ei mulla jää sellaista aikaa, sohlaisin kuitenkin kuumalla raudalla joko itseäni tai vauvaa, tai polttaisin vaatteisiin reikiä. Tarpeeksi monta kertaa jäänyt tuttien keittokattila unohduksiin (onneksi jo virrat poissa), tullut väärä levy päälle, jäänyt milloin mikäkin homma kesken. Tää koneella oleminen sujuu yhdellä kädellä lypsäessä, ja keskeytyy tietysti välillä. (en silitä mitään muutenkaan, ostetaan silittämättä siistejä, tai ollaan ruttuisia)

Lakka, en halua olla pahanilmanlintu, mutta jos päänsärky ja huono olo jatkuu, suosittelen mittaamaan verenpaineen!

Vauvan nimi: meillä on jo melkoisen varmasti päätettynä nimi, mutta tässäpä ideoita, jos nimeä ei vielä ole: Jadeliina, Smilla ja Eetvi – katso liki 6 (osa kyllä todella mielenkiintoisia, osa sellaisia, että ihmettelee, mitä vanhemmat oikein ajattelivat.. ja toki eri kulttuuritaustoista olevia nimiä)

Kevis ja Poikanen 6 vkoa
 
Onnea pitkäperjantai :heart: :flower:

kevis: Mulla noi paineet on ollu tosi matalat koko raskausajan, mut voihan ne toki yhtäkkiä pompatakin. Panadolilla olo meni ohi. Jos uusii, niin pitänee neuvolassa vaikka pyörähtää. Torstaina mulla ois muutenkin se aika.
 
Paljon onnea pitkäperjantaille! :flower: ihania uutisia :)

Lakka, täälläkin on kuvotusta ollut. Oksensinkin jopa tässä eräänä aamuna, kun tuli niin äkillinen huono olo. Selkeästi johtui liian matalista verensokereista, kun ei ilmeisesti saa syötyä riittävästi tai sitten energian kulutus on edelleen kova..? Koeta syödä pikkuannoksia tasaisesti, niin olo ehkä hieman helpottuu.

Vatteiden silittäminen: en silitä lasten vaatteita juuri koskaan. Siis ainoastaan juhlamekot tms. hienommat vaatteet, mutten todellakaan ala mitään trikoohousuja tai bodyja silittelemään. :D omista vaatteista silitän vain työvaatteet -ja niistäkin vain ne ihan kaikkein pakollisimmat.

(.) illalla tuli muutamia hyviä supistuksia, samoin yöllä ainakin yksi johon heräsin. Nyt pitää lähteä kävelylenkille metsästämään lisää suppareita.

Kaikille tsemppiä päivään!

Pikku-Katti, 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
"pitkäperjantai"
Poitsu vaan nukkuu niin ehkäpä aikani kuluks kirjoittelenki synnytyskertomusta teille :)

Mullahan oli niitä supistuksia, tässä jo pidemmän aikaa. Perjantaina tuli olo et nyt alkaa lähtö lähestyä -kaikki oireet tosin katos tos vaihees. La muutamia supistuksia silloin tällöin, ei mitään kovin kivuliasta. Illalla niitä alkas tulla tihkummin ja nukkumaan mennes ajattelin et yöllä tai su tulee lähtö. Yön supisteli normaalisti ja ajattelin et lantuu taaas. Tuli kuitenkin noin 7min välein, välillä väli piteni ja välillä lyheni. Sit ku saatiin lapset hoitoon ne alkoi hiipua, ei koskenu kovinkaan paljoa ja oli suht lyhyitä. Pieni v-itutus iski siinä vaihees eikä huvittanu mikää. No lepäilin ja siivoilin vähä enkä saanu supistuksia enää oikein tuntumaan. Klo 12 jälkeen ilmoitin miehelle et juo kahvit lähdetään näytille. Tuntui kyllä tyhmältä lähteä synnärille kun ei tuntunu missää, mut ajattelin mun mielialan van pahentavan asiaa kotona. Katottais ees tilanne, josko vaikka tipalla saatais supparit palaamaan. Noh autos tuliki muutama kunnollinen supistus aika tihkuun ja käyrilleki onnistuin samaan jotain. Tässä vaihees klo noin puol2 ja olin lähdössä kotiin takas. No toisin kävi. Kätilö tutki paikat, 5cm auki ja kalvot pullotti. Eli saliin suoraan. En halunnut lääkkeitä kun ei edelleenkää ottanut kipeetä. Ehdin soittaa mummoille et jäädäänki synnärille ja siinä vaihees halusinki jo puudutteen. Supistukset ei lakannu ollenkaan vaan kiihtyi edellisestään. Puudutteen jälkeen olin välittömästi 10cm auki ja oli pakko ponnistaa. 3 ponnistusta ja poika oli maailmas, tuli käsi ja pää edellä. Ekat kaks tuntia meni ihmetelles et miten se on tossa sylissä kun tämän piti olla turha reissu. Spinaalia kätilö muuten suositteli mut en ehtiny ees vastata sille parin supistuksen aikana ja sitten se olikin jo myöhäistä :) Olin uhannut olla kotona niin kauan et supparit tulee 2min välein. Onneks en ollut, olis syntynyt vauva käsiin!

Pari tikkiä sain muistoksi tuon käden takia, kun tuli niin kiireellä mutta ihan pieniä vaan eikä tunnu missään. Vauva syö tosi hyvin, puklaakin jo maitoa. Sitähän mulla tosiaan alkoi muuten tulla jo perjantaina vähän. Jaksaa sitten nukkuakin monta tuntia putkeen.

Eli tsemppiä niiden suppareiden kans, tiedän kyllä miten ärsyttävää se on ku ei tiä lähteekö vaiko ei. No voi lähtee sit nopeestikin!
 
Kiitos Kevis linkistä! Meillä ainakin nimi on ihan vaiheessa vielä. Tai siis etunimi, toiset nimet on selvillä (tulevat suvusta), jos sattuvat sopimaan siihen kutsumanimeen joka valitaan. Ahdistaa kyllä nimen päättäminen, kun ei tunnu löytyvän ainuttakaan nimeä jossa ei olisi mitään vikaa, vaikka ihanista tytön nimistä on periaatteessa ylitarjontaa :D Meillä tilannetta vaikeuttaa hankala sukunimi, jota joutuu aina tavaamaan. Koita siinä sitten keksiä joku kiva nimi, joka ei aiheuttaisi hassuja mielleyhtymiä, jonka kirjoitusasussa ei ole epäselvyyttä, mutta joka ei olisi kaikkein suosituimpien nimien listassa, joka ei olisi meidän oman ikäluokan paljon käytetty nimi, jossa ei olisi r-kirjainta (sukunimi jo r-vikaiselle supervaikea), jota ei olisi tutun lapsilla käytössä, joka ei olisi liian trendinimi..... KÄÄÄÄK!! Ahdistaa kyllä jos ei tosiaankaan löydy mitään nimeä, josta itsellä ei takaraivossa jälkikäteen kolkuttelisi "olisiko sittenkin..." Ja miksi tällainen tärkeä päätös pitää vielä tehdä siinä elämänvaiheessa, kun on muutenkin aivan hormonihuuruissa. Vauvan synnyttyä voi olla, että olen niin vaaleanpunaisen hörhökuplan sisällä, että laitan lapsen nimeksi tyyliin Princess-Yasemine :LOL:

Karo (kohta lievästi mielenvikainen :kieh:)

Muoks: ONNEA Pitkäperjantai! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kevätkaihonkukka
Paljon onnea pitkäperjantai :flower: Teillä poika tuli teräsmies-asennossa käsi ojossa ulos :D
Näytänpä tosi välkyltä kun just viestisi jälkeen huhuilen ettei tullut vkl vauvauutisia, kun kirjoittaessa ei tietysti palsta päivity :LOL:

Nimen keksiminen oli mustakin tosi vaikeeta, kun opettajana on yllättäen pitkä lista nimiä, jotka vaan ei käy, kun tulee väärät mielleyhtymät, tai sitten kavereiden lapsella on jo se kiva nimi, tai joku tuttu on sen niminen tai on liian suosittu nimi, tai tosiaan sukunimen kanssa vääntyy joksikin rumaksi tai tyhmäksi nimeksi. Ja miehelläkin on tietysti omat ajatuksensa nimestä. Lopulta nimi sitten syntyikin helposti (helpommin kuin lapsi, mutta vei kuitenkin pidempään :LOL:), osastolla ollessamme poika sylissä se vaan oli siinä. Ollaan makusteltu ja pohdittu, ja nimi tuntuu hyvältä ja pojan näköiseltä ja molemmat ollaan tyytyväisiä. Saa nähdä sitten kun julkistetaan se, onko sukulaisetkin tyytyväisiä, mutta nimet tulee suvuista.

Jälkitarkastus suoriuduttuna, kaikki kunnossa, arpi siisti, kohtu napakka, vielä pitää käydä verikokeessa ja viedä pissanäyte, kun oli se pre-eklampsia ja hepatoosi. Kierukan laittoaikaa en vielä saanut, mutta siitä soittaa ehkäisyhoitaja. Päätin ottaa Mirenan taas, kun se sopi mulle hyvin aiemmin (eikä tosiaan vaikeuttanut raskautumista, jos sellaiseen vielä päädyttäis uudestaan, meillähän tärppäs heti kierukan poiston jälkeisestä täydestä kierrosta).
Kannattaa mainita, että oli runsaat ja kivuliaat kuukautiset aiemmin, niin voi saada kierukan maksuttomana. Ensin piti olla että kaupunki tarjoaa ekan kierukan synnytyksen jälkeen, mutta koska mulla on ollut aiemmin yksityisellä laitettu kierukka, en oliskaan saanut, mutta sitten kun sanoin että sen sai silloin edullisemmin, kun reseptissä oli että kivuliaiden kuukautisten hoitoom, niin sanoikin että saattaa saada sitten maksuttomana. Vähän ristiriitaista nyt toi viestintä, mutta ehkä se ehkäisyhoitaja sitten osaa kertoa paremmin.

Kevis ja Poikanen
 
Pitkäperjantaille kovasti onnea pojasta! :) Kiitos synnytys kertomuksesta! Käsitinkö oikein että sulla oli siis aika epäsäännöllisiä nuo supistukset kun kuitenkin päätit lähteä näytille?

Tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää...

Sitkeäsissi & muru rv 38+0 <3
 
Onnea pitkäperjantai :flower: Ja mukava kuulla että on ollut positiivinen synnytyskokemus :)

Itse käväsin tänään siellä neuvolassa. Ei mitään kummempaa siellä, kaikki ok. Jalkapohjia minulla taas kutisi viime yön, joten saan aamulla mennä labraan jos ensi yönä vielä kutisee.. Seuraava neuvolakäynti (jolle toivottavasti en mene), on ensi viikon torstaina. Silloin saa sitten jo lähetteen yliaikakontrolliin. Rv 42+0 neuvolan laskujen mukaan otetaan sit sisälle sairaalaan käynnistykseen, jos olen vielä yhdessä koossa. Hui, kyllä tämä loppu kuitenkin niin äkkiä sitten menee..

Aamulla heräsin ja tuli taas limatulppaa, valkkarikin on muuttunut suht vetiseksi jo. Jomottaa paljon ja vähän koittaa supistella, mutta ei kunnolla. Tänään olen kävellyt ja seissyt paljon jaloillani, jospa ensi yönä jo jotain tapahtuisi.. Taidan tuosta hurauttaa vielä imurin käyntiin ja koluta kämpän sillä läpi :D

äitii88 & mini rv 39+3 ( neuvolan mukaan 39+5)
 
pitkäperjantai: Hyvä tosiaan ettet ootellu pidempään kotona!!

kevis: Toi nimiasia on kyl totta! Mullakin monia ehdottomasti ei, ei nimiä, joista tulee joku ärsyttävä ihminen mieleen...

äiti88: Mikäs tilanne kutiamisen suhteen?

Tuo pienin tyttönen itki eilen ihan mahottomasti, kun käytin iltapesuilla. Ja miten mun keho reagoikaan: Toisesta tissistä tuli maitoo :D
 
"Elea"
Alkaa synnytys täyttämään kaikki ajatukset...

Mitä lääkkeettömiä kivunlievityksiä olette saaneet? Ovatko auttaneet? Onko akupunktiosta tai aquarakkuloista apua? Onko kukaan kokeillut TENS-laitetta?

Viime reissulla en ehtinyt saamaan mitään, tuskin tälläkään kertaa. Mutta jos tapahtuisi niin mukavasti, että tällä kertaa mentäisiin vähän rauhallisemmalla tempolla , niin haluaisin kovasti altaaseen. Ja ponnistaa jakkaralla :) Miten te muut, oletteko laatineet "synnytyssuunnitelmia"? Kaikkihan tietää miten niiden kanssa yleensä käy, mutta niinkuin henkisenä valmistautumisena. :D
 

Yhteistyössä