Huhhuh kun oli lukemista, kun ei muutamaan päivään ole ehtinyt ja jaksanut käydä. Tässä vastaavasti teille vähän luettavaa
Siskon muutto on aiheuttanut puuhaa ja muutenkin tullut liikuttua paljon.
Synttärionnitteluja nyt kaikille synttärisankareille yhteisesti hirmuisesti, ettei sitten unohdu
Ja tervetuloa kaikille uusille!
Ja
tialialle onnea häihin, ihanaa! Oon aina haaveillu pallomahahäistä (joo en tiedä miksi), mutta esikoinen päätti saada alkunsa vasta yli vuosi häiden jälkeen
Me kyllä mentiin myös talvella maistraatissa naimisiin, ja pidettiin pienet pippalot sitten sukulaisille ja muutamalle ystävälle. Tosi hyvät muistot jäi, ja oli vähän erilaista, meidän näköistä.
Tiukuliina89 voimia ja onnea tulevaan, toivottavasti saatte vielä nauttia pienestä ihmeestä vaikka huonosta kokemuksesta huolimatta!
Äippyli_81 mulla ei henkkoht ole ollut vielä suppareita mutta siskoni kyllä toisessa raskaudessa kertoi että hänellä alkoi tosi aikaisin tulemaan niitä harkkasuppareita, kaikki meni tietysti siitä huolimatta hyvin ja meni vielä yliajalle eli ei edes siihen vaikuttanut mitenkään.
Mahan kasvamisesta on ollut puhetta, tiedän kyllä tapauksia että toisessa raskaudessa ovat näyttäneet sen viimeiset 6kk siltä että viimeisillä kuukausilla mennään. Toivoisin että mullakin tulisi aiemmin ja paremmin masu näkyviin tällä kertaa (kun vielä taas oon talvella raskaana!) koska tosiaan meilläkään ei naapurit edes huomanneet raskautta. Mahtoi herättää ihmetystä kun alettiinkin liikkua vauvan kanssa. Täällä oli joku muukin joutunut kokemaan vääryyttä julkisissa kulkuneuvoissa
Samaistun tuohon koska onhan se muutenkin ärsyttävää löntystellä kuin raskaanaoleva mutta näyttää korkeintaan keskivartalolihavalta! (Ja silloin olin siis hoikka muuten.) Koska siis en pystynyt siltikään kävelemään kunnolla ja reippaasti pitkään aikaan vaikka maha ei ollut kookas. Olen tälläkin kertaa varovaisen toiveikas, koska kuitenkin se kohdun asento vaikuttaa mahan kasvuun, joten en uskalla toivoa mitään rantapalloa.
zzasu mun mielipide nuorista äideistä on, että riippuu ihan äidistä! Tiedän ja tunnen vastuuntuntoisia hyviä äitejä nuoresta iästä huolimatta, mun sisko oli 19 kun tuli raskaaksi ja hyvin on pärjäneet, nyt heilläkin siis jo kaksi lasta. Itse olin 22 kun sain esikoisen (jätettiin ehkäisy kun olin 19) ja nyt siis 23 kun tulee toinen, ja olen myös jutellut ihmisten kanssa (jotka myöhemmin ovat saaneet lapsensa) jotka on rehellisesti sanoneet etteivät minun ikäisenä olisi olleet valmiita. Se riippuu niin paljon ihmisestä.
Me muuten
kerrottiin mun
vanhemmille postikortilla, arvasin että alan vaan takellella jos kerron niille suullisesti
Postikortissa oli hauska teksti jonka taisin tuonne elokuun pinoon johonkin kirjoittaa, en enää muista sitä mutta arvoituksen omainen oli. Kauhuissaan olivat varsinkin ikäerosta, mutta pääsivät nopeasti yli. Sanottiin kyllä niille ettei vielä kerrota muille, mutta kyllä ne taisi sen sitten ainakin mun vaarille lörpötellä heti. Eipä se lopulta haitannut kun muutettiin sitten mieltä ja ollaan avoimesti nyt kerrottu asiasta kaikille
Niin ja mulla on muuten aina ollut mummo ja vaari, mun vanhemmat taas halusivat olla mummi ja pappa. Mun miehellä taas on aina olleet mummi ja ukki. Että vaihtoehtoja riittää.
Meillä ei ole paljoa
hankittavaa, koska vielä on kaikki esikoiselta tallessa. Aiotaan hankkia esikoiselle
lastensänky jossa olis sitten hyvät reunat, tuntuu että ihan turha olis toista pinnistä hommata kun esikoinen olis kuitenkin jo 1v2kk jos päästään loppuun saakka, ja alkuun saadaan vauvalle lainaksi kehto jossa nukkuu varmaan muutaman kuukauden. Ja tolla kiipeilyvietillä mikä esikolla nyt on ilmennyt se kyllä kiipee jo sitä ennen pinniksestä pois (7,5kk ja vähän kävelee jo puita pitkin, oli pakko hommata konttauskypärä kun rupes sataa mustelmia otsaan..). Toinen hankinta mikä aiotaan tehdä on
tuplarattaat, haaveilen sellaisista phil&teds-rattaista joissa siis lapset tulee "päällekäin". En suostu ostaa vierekkäiskaksosrattaita, niillä ei ole mitään toivoa päästä julkisiin tai kauppaan. Käytettynä aiotaan ostaa, sen verran tyyriit olisivat uutena. Ei olla vielä päätetty että mitä tehdään noille tänhetkisille yhdistelmävaunuille, joko pidetään tai sitten myydään. Toinen
syöttötuoli ollaan saamassa, saa nähdä onko loppujen lopuksi kovin tarpeellinen mutta jos ei ole niin heitän tuon meidän nykyisen pois
mörkö1 meillä on lainassa ollut tuo koliikkikeinu, aiotaan kyllä pitää se seuraavaakin lasta varten. Oli aivan korvaamaton kun esikoisella oli ekat 4kk suunnilleen joka ilta koliikkia, joka onneksi loppui kun kiinteitä alettiin syöttää. Me kyllä suositellaan miehen kanssa tuota tuotetta kaikille jotka suostuu kuuntelemaan! Lainattiin sitä myös toiselle tutulle kun ei itse enää olla tarvittu sitä (sitterikin jäi käyttämättömäksi joskus 5kk kun pieni alkoi harjoitella ryömimistä) ja hekin ihastuivat kyllä todella! Se liike on kuin taikaa tuollaiselle alle puolivuotiaalle varsinkin.
(.) Vielä loppuun napailua, olen saanut pahoinvoinnin hyvin pidettyä kurissa kun olen mättänyt ruokaa naamaan 1-2h välein. Pieniä määriä vaan pystyy vieläkin syömään yleensä ja tiettyjä ruokia oon välttänyt, mutta välillä pystyy syömään hyvän ateriankin. Eilen aloin miettiä että voisko olla sellainen ihme että nämä pahoinvoinnit jäisi näin vähäisiksi tällä kertaa, ihan uskomatonta. Vähään aikaan ei ole lentänyt laattakaan, yhden käden sormilla laskettavissa nekin kerrat kun on lentänyt! Vieläkin tulee välillä paha olo mutta heti juoksen jääkaapille tai vedän vaikka pari satsumaa (oon taas ihan koukussa noihin, oon jopa miettinyt että viitsiiköhän niitä pakastaa
). Aina pitää olla evästä mukana kun liikkuu johonkin. Saa nähdä miten vaikuttaa painoon tällainen, vaikka miten olis annoskoot pienentyneet ja ruoka terveellisempää, niin kuitenkin kun tuntuu että koko ajan pitää mussuttaa jotain.
Alle kaksi viikkoa ultraan!
Kp & Kultakala 11+1