Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Joulukuussa~

Eilen lääkäri-neuvola ja kaikki upeasti. Seuraavaksi olisi sokerirasitus numero kaksi 7.1 ja seur.neuvola vasta 7.2. Painoa oli tullut +220g/vko. Mulla lähtöpaino tosi paljon ja ajattelin, etten hirveästi kerryttäisi lisäkiloja, mutta kyllä ne sieltä näyttää kuitenkin pikku hiljaa hiipivän :) toivottavasti maltilisesti, please!

Kultapupu: mulla ainakin on joka raskauden kohdalla tuplaantunut pelko kaikista mahdollisista ongelmista! Jotenkin sitä ajattelee, että voiko oikeasti saada vielä neljännen terveen lapsen?

Zinna85: mä olen myös tehnyt jo muutaman vaatehankinnan ale-myynneistä. Kokoja mietit niin, meillä lapset ovat syntyneet +4kg eli eivät ole käyttäneet koon 50 vaatteita juuri ollenkaan, muistaakseni ekan viikon-2viikkoa, sen jälkeen 2-3vko 56 ja sitten 62 ja 68 pidetään jo vähän pidenpään. Tosin mulla on ollutkin niin jätti vauvoja, että riippuu kyllä ihan minkälainen paketti teille syntyy. Toiset kasvaa nopeampaa ja toiset hitaanpaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Kiva kuulla kaikilta hyviä uutisia neuvolasta ja ultrista! :flower:

Neuvolassa muutoin kaikki ollut täälläkin hyvin, mutta pelkään raskausmyrkytyspeikkoa, itse synnyin rv 35 kun äidilläni oli paha raskausmyrkytys.. : / Ja mulla siis koko ajan ollut alapaineet aika huikeet neuvolassa, kotona ja töissä mitatessa tosin oikein hyvät ja normaalit, mutta silti jotenkin ahdistaa noi neuvolalukemat. Ja pissa ollut tähän asti ihan puhdas, mutta maanantaina proteiini oli kuulemma sillä rajalla että onko +, korttiin merkattiin kuitenkin vielä -. Sokerirasituksen tulos oli myös normaali, huh! :)

Täällä sama havainto kuin Bluediamondilla, että vauvalla on rauhallisempia päiviä välissä (kuten tänään) ja sitten taas välillä tuntuu että myllertää koko päivän (esim eilen potkaisi vielä päivän päätteeksi niin kovin ylävatsaan kun miehen käsi oli massun päällä, että hän kysyi jo että sattuiko! :D)

Ja niin pääsi käymään, että törmättiin hyvään tarjoukseen ja haettiin eilen kotiin Hartanin topline X-yhdistelmävaunut..! :p Tummanruskealla kankaalla ja mustalla rungolla. Vähän aikaista taitaa vielä olla, mutta tarjous oli hyvä. Emmaljungan city crosseja katseltiin kanssa, mutta tuntuivat kovin matalilta ja valittiin sitten nuo; ovat mielestäni suojaisat ja silti kovan kantokopan kanssa kesällä ilmavat jos vauva nukkuu vaunuissa.

Vieläkin oon joka päivä ihan onnesta mykkyränä, että kaikkien tämän vuoden epäonnisuuksien jälkeen meille on nyt viimein tulossa vauva ja ollaan raskaudessa jo näin pitkällä; toivottavasti hyvä onni jatkuu edelleen uuden vuoden puolella kaikilla meillä, eli IHANAA UUTTA VUOTTA 2014 KAIKILLE HUHTIKUUN ODOTTAJILLE! :heart:

Karviaismarja ja Irmeli 27+0
 
Karviaismarja Seurailet nyt rauhassa omaa vointia ja jos vähänkin tuntuu siltä, niin sit haet saikkua ja otat rauhakseen himassa! :) Kuitenkin tässä mennään jo ihan hyvillä viikoilla vähitellen ja jokainen päivä ja viikko on vauvan eduksi jos vaikka aikaisemmin syntyisikin :)

Ja oikein hyvää Uutta vuotta kaikille! Tänä vuonna saadaan vauvat! :heart:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :flower:

Itse en ole hankkinut vielä oikein mitään, tietysti kun meillä on kahden lapsen jäljiltä aika paljon ennestään kaikkea. Tuota turvakaukaloa autoon olen miettinyt. Meillä on ennestään uutena ostettu Britax, mutta ostettu siis vuonna 2006, elikkäs on jo vanha. Kuulin että 5 vuotta ois sellainen suositus ikä turvakaukalolle. Onko joku ostanut jo turvakaukaloa? Tai millaista olette ajatelleet?

Itse jouduin rautatabletit ottamaan käyttöön joksikin aikaa, kunnes oli taas arvot entisellään ja sain jättää pois, onneksi! Mulle tuli hirveä päivittäinen närästys niistä. Nyt vointi ollut melko hyvä. Ainut mikä nyt on ollut päivittäisenä vaivana, on ollut kipu nivusissa. Tällaista ei aiemmissa raiskauksissa ollutkaan.. Mutta on onneksi siedettävissä. Usein iltaisin pahempaa tai esim. Kävelylenkkien jälkeen kovempi kipu.

Hienolta tosiaan tuntuu, että tänä vuonna vauvat syntyy! :heart:

Wilmiss ja piipero 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Meillä mies on ottanut oikein asiakseen tuon turvakaukaloasian :D
Eli siis ilmeisesti Britax baby-safe plus II Isofix-jalustan kanssa on ainoa kaukalokompleksi, joka on saanut Autoliiton testeissä arvosanan erinomainen, joten se on kuulemma meille sitten tulossa. Tuossa juurikin seikkaillut netissä koko päivän ja katsellut, että mistäs tommosen setin saisi edukkaimmin hankittua. :)

Miten juhlistitte uutta vuotta? Meillä oli ehkä railakkaimmat bileet ikinä; tuttavapariskunnan piti tulla kyläilemään, mutta joutuivat perumaan viime hetkellä, joten katseltiin sitten kotona telkkaria ja väkisin välillä torkahdellen valvoin siihen puoleenyöhän asti, ja sitten sammuin kuin saunalyhty! :LOL:
Johtuneekohan siitä, että lähestytään kolmatta kolmannesta, kun tämä väsymys on tuntunut nyt lisääntyneen? Onko muita alkaneet päikkärit houkutella näillä viikoilla?
 
Hyvää uutta vuotta 2014!

Karviaismarja täällä myös erittäin railakkaasti kotona vietettiin uutta vuotta ;) Esikoisella tuo räkis päällä mutta käytiin kuitenkin tuossa lähellä paukuttelemassa muutama raketti. Ruokaa tein koko komppanialle mutta syöjiä oli vaan me ja miehen yksi kaveri :) Sit vielä valettiin tinaa vanhalla paistinpannulla kun ei ollutkaan kauha tallessa ja sit mies lähtikin kaverinsa kanssa rellestämään ja mä jäin viettämään rauhallista koti-iltaa. Esikoinenkin hemmotteli sitten aamulla nukkumalla 11 saakka ja nukkui vielä 4h päikkärit päälle, sen verran väsynyt neiti. Munkin oli pakko vetää päikkärit pitkästä aikaa, niiden aikana oli mieskin sit vihdoin kotiutunut (ei ookkaan pitkiin aikoihin venähtänyt ilta noin pitkäksi!) ja nyt nukkuu tuolla sängyssä ja kaverinsakin on eksynyt tuohon sohvalle nukkumaan :LOL: Eli hyvin raukeissa tunnelmissa mennyt tämä vuoden ensimmäinen päivä! Tilasin pojille sitten krapulapizzat kunhan heräävät :)

Kuten aiemmin joku totesikin, tänä vuonna olis the due date! :heart: ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Nyt on neuvolalääkärissä käyty, 26+5 kiloja lisää + 1,318 / viikko , paineet 123/68, SF 23cm, sykkeet +140, liikkeet ++ , kohdunkaula Pehmeä, kiinni 3cm ... Nyt on sit ton neuvolan vaakan mukaan menty yli sen +20kg . Pistetään jouluruokien ja uudenvuoden herkkujen piikkiin :D Seuraava Neuvola onkin sit 22.1 :) Nyt kyl viel herkutellaan maanantaina kun nuorimmainen täyttää 4v <3
 
Uusi vuosi on täällä ja kohta meidän vauvat jo syntyy!!! Toisaalta odotan innolla pienokaista ja sitä, että raskausvaivat loppuisi, mutta samaan aikaan tunnen hirmuista haikeutta siitä, että sen jälkeen tuskin enää olen koskaan raskaana. Mitä jos heti iskee taas se "raskauskuume", vaikkei tämä tällä kertaa mitään herkkua olekaan??? Ekat positiiviset testit, läheisille kertominen, neuvolat ja sydänäänet, vauvan liikkeet....... Onko muilla saman suuntaisia mietteitä?

Joskus alkupään pinossa oli juttua sisarusvaunuista. Liputin silloin noita päällekkäin istuttavia, nyt olen kahden vaiheilla, onko hyvät vai ei. Nuorempi kun ei enää oikein viihtyisi alhaalla ja isompi ei sinne mahdu kunnolla. Sinne alas myös nukahtaa ilmeisen helposti, mikä taas vaikeuttaa päikkäreille menoa. Olen jopa miettinyt vaihtamista rinnakkainistuttaviin tai jopa ihan tavallisiin yhden lapsen yhdistelmiin+seisomalautaan+manducaan. Saas nyt sitten nähdä.

Painonnousu ahdistaa muakin. Ihan tosi paljon. Juuri kävin vaa'alla ja totesin, että uuden vuoden suolaiset herkut on ihan pikkusen keränneet nestettä. Niiden nesteiden olisi kyllä vähän pakko kadota ennen seuraavaa neuvolaa tai ne saa siellä hepulin... joulu ei ihme kyllä painoon juurikaan vaikuttanut. Ja kuitenkin, mitä tein äsken? Söin viimeiset joululahjakarkit/suklaat... jotenkin vaan se suklaa tuntuu olevan joku levon korvike.
Kultapupu pohdit sitä, mitä painonhallinnan käy, kun on ne kaksi pientä. Mun kokemuksen mukaan siinä tulee sen verran paljon huomaamatta liikuntaa ja kun olet ennenkin saanut painon tippumaan, niin tuskin mitään ongelmaa tulee. Esikoinen kun alkaa kävellä (vai joko on alkanut?) niin siinä saat kyllä olla koko ajan menossa. Jopa pienempi tississä kiinni. :D

Karviaismarja täälläkin väsymys on ihan tolkutonta! Mikään määrä unta ei ole riittävästi. Aamulla eka ajatus on, että voi kun olisi jo päikkäriaika ja päikkäreitten jälkeen odottaa jo iltaa, että pääsee nukkumaan. Silti kukun johonkin 22.30 asti, kun se on ainut aika, kun voin tehdä omia juttuja eli esim. neuloa.

Oma napa: mulla on jotenkin epämiellytävä olo koko ajan. Siis alapäässä. En tiedä olisko alkava hiiva tai pissatulehdus. Kävin apteekissa hakemassa maitohappobakteeria, jos se auttaisi. Ja juonut paljon vettä ja syönyt puolukoita. Liikkuessa ja lapsia nostellessa supistaa helposti. Sitten jotenkin vauvan liikkeet on ehkä vähentynyt. Neuvola on parin viikon päästä, mutta arvon tässä pitäisikö yrittää saada aikaisemmin aikaa. Pelottaa, ettei kaikki ole hyvin. Muutenkin pelot siitä, että jotain tapahtuu on pahempia kuin aiemmissa raskauksissa. Juuri tuota, mistä muutkin puhui, että voiko oikeasti saada kolmannen terveen lapsen.
Sitten mietin, kun on myös vihlomista/paineen tunnetta alapäässä, että tapahtuuko siellä kohdunsuulla jotain kypsymistä vai painaako lapsi niin alhaalla vai mitä se olisi? Onko muilla kokemuksia? Eli tunteeko sen omassa olossa, jos kohdunsuu alkaa aueta liian aikaisin??? Kun mullakin niitä suppareita tosiaan ollut.

Tänään muuten taitaa kuulua 25+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Oikein ihanaa uutta vuotta 2014 kaikille!

Enpähän oo varmaan kohta kuukauteen käyny kirjottelemassa, mutta jos tästä nyt vähän piristyisin :) ru oli 13.12 ja poikaahan sieltä veikattiin :heart: ihanaa, kun esikoinen on tyttö, niin saada myös pieni poika. Saatiin oikein ultrakuva, missä on nuoli joka osoittaa pojan värkkeihin :D se oli kyllä aika hauska yllätys, kun huomasin kotia tullessa, että mikäs se tämä oikein on. Saatiin myös niitä 3D-kuvia mukaan(vai onko ne 4D??), mutta kuitenkin ultraaja katsoi sillä kolmiulotteisella kuvalla ja saatiin ihania kasvokuvia mukaan. Esikon kanssa ei saatu noin paljon ja noin erilaisia kuvia. Olisko se sitten ultraajasta kiinni... Seuraava ultra onkin 4.2 ja siitä aina kuukauden välein synnytykseen saakka, kun minulla on se suolistasairaus, niin seuraavat vauvan kasvua.
Menen samalla ns. pelkopolille keskustelemaan kätilön kanssa synnytyksestä. Edellisestä jäi niin kauheat muistot(niistä kerron joskus toiste) ja synnytystapa on edelleen mysteeri, että joudunko sektioon vai joudunko synnyttämään alateitse. Kumpikaan ei tunnu oikein hyvältä, mutta ehkä sitten keskustelun jälkeen on eri tuntemukset.

Ihanaa, kun työt loppuivat viikkoa ennen joulua ja nyt olen sitten hoitovapaalla siihen saakka, kunnes äippäloma alkaa. Töitä olis kyllä ollut tarjolla, niin pitkälle kuin vaan mahdollista, mutta halusin jäädä esikon kanssa kotiin, koska olen viimeiset 7 kk ollut niin intensiivisesti töissä ja tyttö on kuitenkin vasta 1v 4 kk, niin ihana saada olla vaan :)

Jouduin aloittamaan raudan syönnin, kun hb oli muistaakseni 112. Painoa tullut +4 kg alkuraskaudesta. Mutta se oli ennen joulua, että nyt saattaa olla hieman eri lukemat :whistle: Sf-mitta otettiin mulla jo eka kerran rv 18, mutta rv 22 se oli 21 cm. Meillä olikin vaihtunut terkkari ja oon kyllä surullinen, koska se vanha oli niin ihana ja mukava ja hänen kanssaan oli niin vaivatonta keskustella kaikesta. Tämä uusi ei tunnu yhtään kivalle :( hän oli jotenkin tosi kylmän oloinen ja tuntui, että meillä ei oikein kemiat natsaa, niin tuntuu kyllä ihan tyhmälle...

Uusi vuosi vietettiin mun vanhempien luona ja oli kyllä mukavaa, kun tehtiin hyvää ruokaa ja saunottiin. Jäätiin vielä yöksi ja eilinen päivä meni vaan makoillessa ja syödessä ja pelaillessa, eli oikein rattoisasti! Miten olette muuten suhtautuneet alkoholiin raskauden aikana?? Itse olen sitä mieltä, että yhden annoksen voisi huoletta ottaa joskus. Mutta sitten kun joskus ajattelen, että nyt voisin ottaa pienen lasin viiniä ruoan kanssa, niin en kuitenkaan ota kuin korkeintaan kaksi hörppyä. Että sitten kun antaisin itselle luvan, niin ei teekään mieli. Jotenkin se on vaan tuolla takaraivossa kummittelemassa, että alkoholi ei ole vauvalle hyväksi, vaikka neuvolassakin sanoi, että ei siitä yhdestä annoksesta ole haittaa.

Ensi viikolla on oikein hemmotteluviikko tiedossa! Torstaina pääsen jalka- ja kasvohoitoon sekä kynnet laitetaan ja perjantaina lähdetään miehen kanssa KAHDESTAAN koko viikonlopuksi reissuun. Eka mennään kylpylään ja hotelliin yhdeksi yöksi ja sitten Tallinnaan toiseksi :p. Se onkin sitten varmaan viimeinen reissu, kun päästään kahdestaan ennen vauvan syntymää.

Olipahan asiaa ja aika omanapaista, pahoitteluni :D

Vemia + ahti(tämä on nyt vakiintunut ultran jälkeen) 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Hyvää alkanutta vuotta 2014 kaikille huhtikuisille!!!!

VEMIA,mekin saatiin ultrakuva,jossa nuoli osoittaa pojan värkkeihin :D mies sitä jaksanut tuijotella,on kai niin haltioissaan,kun saa vihdoin sen kauan haluamansa pojan. Mä en vaan vieläkään osaa kuvitella,et meille todella poika tulossa. Ison Ikean kassillisen juuri myin siskolleni vaaleanpunaisia vauvanvaatteita...löytyihän siitä kasasta jopa 8 neutraalia vaatetta =O No,äippäpakkaus otetaan ja kirppareita ajattelin lähteä kiertämään.
Vaunut meillä ainut iso hankinta. Vanhat vm2006 Brio kombit,olisi vielä hyvät,mutta mies ei kelpuuta,kun värinä beige-tummanpunainen :) oon vähän kattellu eri vaihtoehtoja. Yhdistelmävaunut ja suht edulliset...olisiko jollain vinkata hyvää merkkiä edullisesti?!

PAINONNOUSU ahdistaa täälläkin suuresti...tuntuu,että syön ja syön vaan koko ajan :p huomenna aamulla neuvolassa totuuden hetki koittaa :) Saan myös Kela-paperit.
Liikkeet tuntuu jo tosin hyvin,eritoten illalla ja yöllä...

JuLiDe 22+4
 

Yhteistyössä