Oikein ihanaa uutta vuotta 2014 kaikille!
Enpähän oo varmaan kohta kuukauteen käyny kirjottelemassa, mutta jos tästä nyt vähän piristyisin
ru oli 13.12 ja
poikaahan sieltä veikattiin :heart: ihanaa, kun esikoinen on tyttö, niin saada myös pieni poika. Saatiin oikein ultrakuva, missä on nuoli joka osoittaa pojan värkkeihin
se oli kyllä aika hauska yllätys, kun huomasin kotia tullessa, että mikäs se tämä oikein on. Saatiin myös niitä 3D-kuvia mukaan(vai onko ne 4D??), mutta kuitenkin ultraaja katsoi sillä kolmiulotteisella kuvalla ja saatiin ihania kasvokuvia mukaan. Esikon kanssa ei saatu noin paljon ja noin erilaisia kuvia. Olisko se sitten ultraajasta kiinni... Seuraava ultra onkin 4.2 ja siitä aina kuukauden välein synnytykseen saakka, kun minulla on se suolistasairaus, niin seuraavat vauvan kasvua.
Menen samalla ns. pelkopolille keskustelemaan kätilön kanssa synnytyksestä. Edellisestä jäi niin kauheat muistot(niistä kerron joskus toiste) ja synnytystapa on edelleen mysteeri, että joudunko sektioon vai joudunko synnyttämään alateitse. Kumpikaan ei tunnu oikein hyvältä, mutta ehkä sitten keskustelun jälkeen on eri tuntemukset.
Ihanaa, kun työt loppuivat viikkoa ennen joulua ja nyt olen sitten hoitovapaalla siihen saakka, kunnes äippäloma alkaa. Töitä olis kyllä ollut tarjolla, niin pitkälle kuin vaan mahdollista, mutta halusin jäädä esikon kanssa kotiin, koska olen viimeiset 7 kk ollut niin intensiivisesti töissä ja tyttö on kuitenkin vasta 1v 4 kk, niin ihana saada olla vaan
Jouduin aloittamaan raudan syönnin, kun hb oli muistaakseni 112. Painoa tullut +4 kg alkuraskaudesta. Mutta se oli ennen joulua, että nyt saattaa olla hieman eri lukemat
Sf-mitta otettiin mulla jo eka kerran rv 18, mutta rv 22 se oli 21 cm. Meillä olikin vaihtunut terkkari ja oon kyllä surullinen, koska se vanha oli niin ihana ja mukava ja hänen kanssaan oli niin vaivatonta keskustella kaikesta. Tämä uusi ei tunnu yhtään kivalle
hän oli jotenkin tosi kylmän oloinen ja tuntui, että meillä ei oikein kemiat natsaa, niin tuntuu kyllä ihan tyhmälle...
Uusi vuosi vietettiin mun vanhempien luona ja oli kyllä mukavaa, kun tehtiin hyvää ruokaa ja saunottiin. Jäätiin vielä yöksi ja eilinen päivä meni vaan makoillessa ja syödessä ja pelaillessa, eli oikein rattoisasti! Miten olette muuten suhtautuneet
alkoholiin raskauden aikana?? Itse olen sitä mieltä, että yhden annoksen voisi huoletta ottaa joskus. Mutta sitten kun joskus ajattelen, että nyt voisin ottaa pienen lasin viiniä ruoan kanssa, niin en kuitenkaan ota kuin korkeintaan kaksi hörppyä. Että sitten kun antaisin itselle luvan, niin ei teekään mieli. Jotenkin se on vaan tuolla takaraivossa kummittelemassa, että alkoholi ei ole vauvalle hyväksi, vaikka neuvolassakin sanoi, että ei siitä yhdestä annoksesta ole haittaa.
Ensi viikolla on oikein hemmotteluviikko tiedossa! Torstaina pääsen jalka- ja kasvohoitoon sekä kynnet laitetaan ja perjantaina lähdetään miehen kanssa KAHDESTAAN koko viikonlopuksi reissuun. Eka mennään kylpylään ja hotelliin yhdeksi yöksi ja sitten Tallinnaan toiseksi
. Se onkin sitten varmaan viimeinen reissu, kun päästään kahdestaan ennen vauvan syntymää.
Olipahan asiaa ja aika omanapaista, pahoitteluni
Vemia + ahti(tämä on nyt vakiintunut ultran jälkeen) 23+5